Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Βαλαβάνη: Έρχεται ηλεκτρονικό "καταθεσιολόγιο" για τα τελευταία 15 χρόνια

Την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού "καταθεσιολογίου" για τα τελευταία 15 χρόνια, την ηλεκτρονική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου αλλά και την επέκταση των πληρωμών με κάρτες προανήγγειλε η η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, σε συνέντευξή της στην "Αυγή", ως μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
"Η φοροδιαφυγή των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, μπορεί να ελεγχθεί ουσιαστικά μόνο μέσω ολοκλήρωσης μιας εφαρμογής που μελετάται εδώ και καιρό χωρίς να έχει θεσπιστεί, της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των ταμειομηχανών με τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και την επέκταση των πληρωμών με πιστωτικές, χρεωστικές, pre-paid κλπ κάρτες - πράγμα που προϋποθέτει μεγάλη επέκταση των σημείων με τα ειδικά «μηχανάκια» ηλεκτρονικών συναλλαγών, που σήμερα δεν ξεπερνούν συνολικά τα 130.000 σε όλη την επικράτεια" είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι σε ένα τέτοιο σύστημα μπορούν να συνδεθούν επίσης οι γιατροί και οι δικηγόροι.
"Η ολοκλήρωση ενός ηλεκτρονικού «καταθεσιολόγιου» για την τελευταία δεκαπενταετία, που θα δώσει τη δυνατότητα άμεσου ελέγχου της πραγματικής φοροδοτικής ικανότητας. Και θα διευκολύνει σχεδιασμούς της κυβέρνησης για δυνατότητες «εθελοντικής δήλωσης»" συμπλήρωσε.
Όσον αφορά το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ δηλώνει πως σχεδιάζεται να νομοθετηθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους για τα εισοδήματα του 2015.
«Οι μόνοι που ελπίζουμε τελικά να καταφέρουμε να επιβαρυνθούν είναι όσοι φορολογούνταν πολύ λιγότερο από την πραγματική φοροδοτική τους ικανότητα- λόγω φοροδιαφυγής ή "νόμιμης" φοροαποφυγής» αναφέρει για το νέο φορολογικό.
Για το επίμαχο θέμα του ΦΠΑ η κ. Βαλαβάνη υποστηρίζει ότι έχουν ξεπεραστεί οι λόγοι για τον μειωμένο συντελεστή σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
«Δεν καταλαβαίνω γιατί σκέψεις για ευθυγράμμιση αυτών των δύο νησιών με το καθεστώς ΦΠΑ της επικρατείας προκαλεί τις διαμαρτυρίες π.χ του δημάρχου Λέσβου. Από αλληλεγγύη;» διερωτάται.
Αναλυτικά η συνέντευξη:
Από τα λεγόμενα τεχνικά κλιμάκια εκφράστηκαν διαφωνίες για την ρύθμιση των 100 δόσεων παρότι βρισκόταν στην λίστα των μεταρρυθμίσεων που παρουσίασε η κυβέρνηση στο Γιούρογκρουπ. Υπάρχει κάποιο θέμα με την εφαρμογή των ρυθμίσεων;
Η ρύθμιση «έως 100 δόσεις» έχει ψηφιστεί από την Βουλή και είναι πλέον νόμος του κράτους. Οι αντιδράσεις που εκφράστηκαν από τους θεσμούς, αφορούσαν ουσιαστικά στην απόρριψη της ιδέας φορολογικών ρυθμίσεων, αντιτάσσοντας ως νομοθετική αξία τη δημιουργία φορολογικής συνείδησης – κάτι απολύτως θεμιτό επίσης στον παρόντα χρόνο και προφανώς κατεύθυνση πρώτης ανάγκης π.χ. το 2000, όταν τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πολιτών προς το Δημόσιο ήταν 4,9% του ΑΕΠ. Όταν όμως τέλος 2014, μετά από πέντε χρόνια μνημονιακής λαίλαπας, τα χρέη προς το Δημόσιο – χωρίς τις οφειλές προς Ασφαλιστικά Ταμεία και τα «κόκκινα δάνεια» – φτάνουν περίπου το 40% του ΑΕΠ, είναι φανερό ότι μέτρα καλλιέργειας φορολογικής συνείδησης πρέπει να συνδυαστούν με ένα δικαιότερο φορολογικό σύστημα, με ανάπτυξη και θέσεις δουλειάς. Και με ρυθμίσεις ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων, όπως η παραπάνω, που έχει στόχο κατά προτεραιότητα την απελευθέρωση από τη «φυλακή» του χρέους όσο γίνεται περισσότερων από τα 3,5 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα και πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, «αιχμάλωτους» ενός χρέους μέχρι 3.000 ευρώ... Αλλά και οι «μεγάλοι» για πρώτη φορά να πληρώσουν. Διαφορετικά δεν έχουμε λόγο ύπαρξης ως Κυβέρνηση.
Ποιές είναι οι προσδοκίες σας για έσοδα από την ρύθμιση των 100 δόσεων για φέτος και σε βάθος χρόνου; Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για την ρύθμιση εξπρές;
Δεν έχουμε ακόμη στα χέρια μας ασφαλή αποτελέσματα είσπραξης. Τα τελικά θα είναι διαθέσιμα Δευτέρα βράδυ. Περιορίζομαι να σας πω ότι τις πρώτες μέρες, για τις οποίες έχουμε εικόνα, σημειώθηκαν αποπληρωμές χρεών από τις δεκαετίες '80 και '90 – δηλ. από τα θεωρούμενα ως μη εισπράξιμα -, αλλά και «μερικές» πληρωμές οφειλών ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα είδος «εισαγωγής» στη ρύθμιση «έως 100 δόσεις», για την οποία επίσης δεν υπάρχουν ουσιαστικά προαπαιτούμενα για συμμετοχή. Ως προς τις Εφορίες - για όσους παραιτούνται από ένδικα μέσα ή έχουν πολύ παλιούς συμβεβαιωμένους πρόσθετους φόρους, που πρέπει να προσδιοριστούν -, η ρύθμιση βρίσκεται ήδη σε ισχύ. Ενώ η ηλεκτρονική πλατφόρμα της, μέσω της οποίας προσδοκούμε ότι θα μπει η μεγάλη πλειοψηφία όσων συμμετάσχουν χωρίς οποιαδήποτε επαφή με ΔΟΥ, χρειάζεται τουλάχιστον 20 μέρες από την ψήφιση του νόμου για να κατασκευαστεί, άρα θ' ανοίξει γύρω στο Πάσχα.
Το πρώτο δίμηνο του 2015 παρατηρήθηκε σημαντικό πρόβλημα είσπραξης εσόδων. Πώς βλέπετε να εξελίσσεται το θέμα αυτό μέσα στο έτος;
Ο Ιανουάριος, μήνας εκλογών κι ευθύνης της προηγούμενης κυβέρνησης, ήταν ο κύριος μήνας μιας τέτοιας κάμψης, που είχε αρχίσει ήδη από τους τελευταίους μήνες του 2014. Όσον αφορά το Φεβρουάριο, είναι φυσιολογική μια – σαφώς μικρότερη - προσωρινή κάμψη, όχι μόνο φορολογικών αλλά και ασφαλιστικών εσόδων, όταν επίκειται η ψήφιση νόμων που θα βοηθήσουν σημαντικά στην ελάφρυνση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων
Οι «Κασσάνδρες», προέλευσης κυρίως ΝΔ και Ποταμιού, που προέβλεπαν ότι τα μέτρα αυτά δεν πρόκειται να αποδώσουν έσοδα στα δημόσια ταμεία, διαψεύδονται ήδη με τα αποτελέσματα της προσέλευσης στην προκαταρκτική, εκτός ρύθμισης, εφάπαξ καταβολή.
Δυστυχώς δεν υπήρχε δυνατότητα παράτασης της, όπως μας ζητούν χιλιάδες φορολογούμενοι, καθώς στο νόμο δεν υπάρχει τέτοια εξουσιοδοτική διάταξη. Μπορούν να μπουν ωστόσο στη ρύθμιση «έως 100 δόσεις», που προβλέπει ακόμα ευεργετικότερη ολική εξόφληση, καθώς και, διαφορετικού τύπου, μερική εφάπαξ καταβολή με υπαγωγή της υπόλοιπης οφειλής σε ρύθμιση.
Υπάρχει κίνδυνος να ληφθούν μέτρα που θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους ή να μετατεθεί για αργότερα το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ;
Οι μόνοι φορολογούμενοι που ελπίζουμε τελικά να καταφέρουμε να επιβαρυνθούν, είναι όσοι φορολογούνταν πολύ λιγότερο από την πραγματική φοροδοτική τους ικανότητα – λόγω φοροδιαφυγής ή «νόμιμης» φοροαποφυγής. Αυτοί έχουν πράγματι λόγους ν' ανησυχούν. Όσο για το αφορολόγητο των 12.000, σχεδιάζεται να νομοθετηθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους για τα εισοδήματα του 2015.
Είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί ο φόρος σε ορισμένα είδη όπως τσιγάρα και ποτά ή άλλα προϊόντα ή ο ΦΠΑ σε ορισμένα πολύ τουριστικά νησιά;
Υπάρχει εντός κυβέρνησης μια συζήτηση για όλα αυτά. Προσωπική μου άποψη είναι ότι, με το σύνολο των φόρων στα καπνικά είδη να ανέρχεται ήδη στο 88% της τιμής που καταβάλλει ο τελικός καταναλωτής, οποιαδήποτε παραπέρα αύξηση θα ευνοήσει όχι τα έσοδα, αλλά το λαθρεμπόριο, που για ν' αντιμετωπιστεί χρειάζονται όχι μόνο διωκτικά αλλά και τιμολογιακά μέτρα.
Για τα οινοπνευματώδη, ίσως η ένταση των προληπτικών ελέγχων να είναι προτιμότερη από την καταστολή. Η καταστολή κάθε είδους παρανομίας, απολύτως απαραίτητη σήμερα, κοστίζει πολλαπλάσια από την πρόληψη.
Ο μειωμένος ΦΠΑ στα νησιά θεσμοθετήθηκε για εξαιρετικά ισχυρούς λόγους: Για ν' αντιμετωπισθούν τα αυξημένα έξοδα κατοίκων και επιχειρήσεων λόγω μεταφορικού κόστους και άλλων δυσμενών, λόγω γεωγραφίας, οικονομικών παραγόντων. Οι λόγοι αυτοί έχουν ξεπεραστεί προ πολλού, βέβαια, για νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, που το τουριστικό προϊόν τους τιμολογείται πενταπλάσια π.χ. από την Κρήτη, και το κατά κεφαλή εισόδημα των κατοίκων τους είναι πολύ υψηλότερο. Και δεν καταλαβαίνω γιατί σκέψεις για ευθυγράμμιση αυτών των δύο νησιών με το καθεστώς ΦΠΑ της επικράτειας προκαλεί τις διαμαρτυρίες π.χ. του Δημάρχου Λέσβου. Από αλληλεγγύη;
Ωστόσο, μια τέτοια ευθυγράμμιση είναι μάλλον δύσκολο να πραγματοποιηθεί, καθώς τα νησιά του Αιγαίου έχουν μπει όλα μαζί στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ.
Τα μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής προχωρούν; Εξετάζετε και άλλα μέτρα για την είσπραξη του ΦΠΑ; Ποιά;
Η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ είναι αρκετά μικρότερη από το μέσο ενωσιακό επίπεδο. Στόχος είναι να το προσεγγίσουμε. Είναι επίσης γνωστό ότι η παρουσία και μόνο φοροελεγκτών σε οποιαδήποτε περιοχή, ανεβάζει την έκδοση αποδείξεων και την είσπραξη ΦΠΑ. Θ' αρχίσουμε από τα πιο απλά, όπως είναι η αποκατάσταση σε όλη την επικράτεια των προληπτικών ελέγχων σε συνεργασία του λεγόμενου «μικρού ΣΔΟΕ» και των ΔΟΥ, που ανήκουν βέβαια εξ ολοκλήρου στην ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που διατηρεί διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια έναντι του αρμόδιου Υπουργού. Βέβαια η φοροδιαφυγή των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, μπορεί να ελεγχθεί ουσιαστικά μόνο μέσω ολοκλήρωσης μιας εφαρμογής που μελετάται εδώ και καιρό χωρίς να έχει θεσπιστεί, της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των ταμειομηχανών με τα κεντρικά πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου και την επέκταση των πληρωμών με πιστωτικές, χρεωστικές, pre-paid κλπ κάρτες - πράγμα που προϋποθέτει μεγάλη επέκταση των σημείων με τα ειδικά «μηχανάκια» ηλεκτρονικών συναλλαγών, που σήμερα δεν ξεπερνούν συνολικά τα 130.000 σε όλη την επικράτεια. Σε ένα τέτοιο σύστημα μπορούν να διασυνδεθούν επίσης γιατροί και δικηγόροι. Τέτοιες λύσεις προϋποθέτουν βεβαίως δικαιότερο φορολογικό σύστημα, ξεκινώντας από την κατάργηση της φορολόγησης από το πρώτο ευρώ των ελεύθερων επαγγελματιών και των μονοπρόσωπων επιχειρήσεων - πολύ περισσότερο των νέων παιδιών, που ενώ δουλεύουν ως μισθωτοί με μπλοκάκι, σε ορισμένες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Με την φοροδιαφυγή των πλουσίων και το λαθρεμπόριο πότε θα έχουμε μέτρα και τι θα περιλαμβάνουν; Για τις λεγόμενες τριγωνικές συναλλαγές, πώς θα ξεπεραστούν τα εμπόδια εφαρμογής και ποιοί κλάδοι θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα;
Σε ότι έχει να κάνει με την φοροδιαφυγή των πλουσίων, υπάρχει για πρώτη φορά πραγματική πολιτική βούληση να πραγματοποιηθούν και να ολοκληρωθούν φορολογικοί έλεγχοι σε μεγάλη έκταση. Σε αυτό θα βοηθήσει πολύ ο συνδυασμός για πρώτη φορά των κάθε λογής «λιστών», με πρώτη τη «Lagarde», που αλλάζει την «ανάλυση ρίσκου», καθώς και η ολοκλήρωση ενός ηλεκτρονικού «καταθεσιολόγιου» για την τελευταία δεκαπενταετία, που θα δώσει τη δυνατότητα άμεσου ελέγχου της πραγματικής φοροδοτικής ικανότητας. Και θα διευκολύνει σχεδιασμούς της κυβέρνησης για δυνατότητες «εθελοντικής δήλωσης», χωρίς ποινικές συνέπειες, χρήματος από φοροδιαφυγή – και όχι βέβαια από «μίζες» ή άλλες εγκληματικές δραστηριότητες - που υπάρχει ή πέρασε από τραπεζικούς λογαριασμούς σε Ελλάδα κι εξωτερικό.
Σχετικά με τις λεγόμενες «τριγωνικές συναλλαγές», που αφορούν μόνο μεγάλες και πολύ μεγάλες, πολυεθνικές, εταιρείες, και «αγγίζουν» επίσης τη μάστιγα των off-shore, η συμπλήρωση της σχετικής νομοθεσίας είναι στην κατεύθυνση των μέτρων καταπολέμησης της «νόμιμης» φοροαποφυγής. Ανάλογα μέτρα θα υπάρξουν και για άλλους τέτοιους τομείς. Οι βασικές αντιδράσεις, που αφορούν το πεδίο εφαρμογής της νέας νομοθετικής ρύθμισης, το ότι δηλαδή χρειάζεται να καταβάλλουν σε κάθε εισαγωγή «προληπτικά» για ένα τρίμηνο το 26% της δαπάνης και εταιρείες που ολοφάνερα δεν κάνουν «τριγωνικές», είναι βάσιμες. Θ' αντιμετωπίσουμε άμεσα το πρόβλημα μέσω Υπουργικής Απόφασης ή και νομοθετικής ρύθμισης.

Η καταπολέμηση των «τριγωνικών» συναλλαγών δε θ' αυξήσει μόνο τα έσοδα στα ταμεία, αλλά θα επιφέρει και μείωση τιμών βασικών προϊόντων - πολύτιμο στη σημερινή κατάσταση.

Τα τελωνεία προσφέρουν σήμερα περίπου το ένα τρίτο των δημοσίων εσόδων. Άρα τα μέτρα, νομοθετικά και επιχειρησιακά, για το – εκτεταμένο – λαθρεμπόριο, που μελετώνται συντονισμένα από την κυβέρνηση, θα είναι κρίσιμης σημασίας για αύξηση των κρατικών εσόδων και μείωση της εγκληματικότητας.
Και μια προσωπική ερώτηση: Το τελευταίο διάστημα γίνατε στόχος προσωπικών επιθέσεων. Από μεριάς ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, μια επίθεση που είχε ξεκινήσει ένα χρόνο πριν, για καταθέσεις στο εξωτερικό, που τελικά δεν έχετε. Αλλά κι επειδή νοσηλευτήκατε σε ιδιωτική κλινική, από μεριάς του Προέδρου των νοσοκομειακών γιατρών και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, που μάλλον δεν ήξερε ότι εργαστήκατε χρόνια, μέχρι πρόσφατα, ως ασφαλίστρια... Πως κρίνετε αυτές τις επιθέσεις;
Στις δηλώσεις που έκανα και για τις δυο περιπτώσεις, λέω επίσης ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται ν' αναφερθώ ξανά σε αυτά τα ζητήματα. Όσο για τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, πριν καλέσουν ξαφνικά δημόσια, είτε κατά τη διάρκεια νοσηλείας του είτε όχι, οποιοδήποτε μέλος της Κυβέρνησης να παραιτηθεί, καλό θα είναι προηγουμένως τουλάχιστον να του έχουν τηλεφωνήσει.

Εκπρόθεσμες δηλώσεις χωρίς πρόστιμα και ο φόρος σε 100 δόσεις

Μια ευκαιρία στους (σκοπίμως και ακουσίως) αμελείς φορολογούμενους δίνει το υπουργείο Οικονομικών. Με διάταξη που υπάρχει στα ψιλά γράμματα της ρύθμισης των 100 δόσεων δίνεται η δυνατότητα υποβολής εκπρόθεσμων δηλώσεων χωρίς πρόστιμα για κάθε είδος φορολογίας και πληρωμή του φόρου που θα προκύψει ακόμη και σε 100 δόσεις των 20 ευρώ η καθεμιά.

Η διάταξη ορίζει ότι «στη ρύθμιση του άρθρου 1 δύνανται, επίσης, να υπαχθούν, μετά από επιλογή του οφειλέτη, και οφειλές που έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης μέχρι την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή σε ρύθμιση και θα αφορούν υποχρεώσεις φορολογικών ετών, περιόδων και υποθέσεων μέχρι και 31.12.2014»

Στην πράξη οι φορολογούμενοι θα μπορούν (μετά από έκδοση σχετικής εγκυκλίου που αναμένεται σύντομα) να υποβάλουν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ και οποιουδήποτε άλλου φόρου και στη συνέχεια να πληρώσουν το φόρο που θα προκύψει από αυτή τη δήλωση σε έως και 100 δόσεις καθώς ο φόρος μπορεί να υπαχθεί στη σχετική ρύθμιση.

Για παράδειγμα, ένας ελεύθερος επαγγελματίας δεν έχει υποβάλλει φορολογική δήλωση για τα τελευταία τρία χρόνια (2012,2013,2014). Από τις φορολογικές δηλώσεις προκύπτει οφειλή φόρου 9.000 ευρώ. Μπορεί να υποβάλλει τις δηλώσεις χωρίς πρόστιμα έως και να βεβαιωθεί ο φόρος έως και την ημέρα που θα υποβάλει την αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Στη ρύθμιση θα μπορέσει να εντάξει και το ποσό των 9.000 ευρώ από τις εκπρόθεσμες δηλώσεις εισοδήματος.

Capital.gr

Έρχεται Το Χαράτσι (ΕΕΤΑ) Του 2013… (Οδηγίες)

Ο φόρος ακινήτων του 2013 το ονομαζόμενο ΕΕΤΑ που πληρώνονταν μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ , έρχεται τις επόμενες ημέρες στη “Προσωποποιημένη Πληροφόρηση” των φορολογούμενων που δεν το κατέβαλλαν.
Στους ατομικούς λογαριασμούς των φορολογούμενων θα εμφανιστεί και συγκεκριμένα στη ”Προσωποποιημένη Πληροφόρηση” , το “χαράτσι” του 2013 που έπρεπε να καταβληθεί σε 5 λογαριασμούς της ΔΕΗ , για όσους/ες εξαίρεσαν τη πληρωμή του φόρου από τον υπόλοιπο λογαριασμό.
Το ίδιο πιθανόν πρόβλημα θα έχουν και όσοι καθυστέρησαν να εξοφλήσουν το λογαριασμό της ΔΕΗ.
Σε κάθε περίπτωση η οφειλή θα εμφανιστεί στη ”Προσωποποιημένη Πληροφόρηση” αλλά και στη εφαρμογή Ειδοποιήσεις Πληρωμής ή Επιστροφής Φόρου , όπου μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της οφειλής.
Τέλος για να μπείτε στη ”Προσωποποιημένη Πληροφόρηση” μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩτις σχετικές οδηγίες.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΒΟΜΒΑ!!!!Πηγή:Deutsche Welle!!!9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΘΑ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ!!!

Το οξύ πρόβλημα ρευστότητας της Ελλάδας επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung υπογραμμίζοντας πως «στην Αθήνα τα χρήματα τελειώνουν. Και οι τράπεζες επιβιώνουν μόνο επειδή τους το επιτρέπει η ΕΚΤ.

Πρόκειται η Ελλάδα να χρεοκοπήσει σύντομα;», διερωτάται η εφημερίδα, επισημαίνοντας ότι τα χρήματα επαρκούν για δύο εβδομάδες - μέχρι τις οκτώ Απριλίου. «Ήδη μια μέρα αργότερα, στις 9 Απριλίου, η Ελλάδα ενδέχεται να χρεοκοπήσει», υπογραμμίζει το δημοσίευμα, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι «οι ελληνικές τράπεζες πλήττονται από την εκροή κεφαλαίων ύψους δισεκατομμυρίων».

Στη δραστική απόσυρση καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες αναφέρεται και σημερινή ανάρτηση στην ιστοσελίδα του περιοδικού Spiegel. Επικαλούμενο νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος, το Spiegel σημειώνει: «Μαζική έφοδος στις τράπεζες της Ελλάδας: νέα στοιχεία καταδεικνύουν πόσα χρήματα αποσύρθηκαν πριν από την παράταση του προγράμματος στήριξης το Φεβρουάριο. Οι καταθέσεις μειώθηκαν κατά περισσότερο από 7,5 δισ. ευρώ».

Τα λάθη της πολιτικής λιτότητας

H Berliner Zeitung εστιάζει στην επίδραση των μέτρων λιτότητας που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα στο πλαίσιο των προγραμμάτων στήριξης. Η εφημερίδα του Βερολίνου παραθέτει τα συμπεράσματα νέας μελέτης του Ινστιτούτου Μακροοικονομίας και Οικονομικών Μελετών IMK, που πρόσκειται στα συνδικάτα. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα μέτρα που επιβλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια «ζημίωσαν σοβαρά τη χώρα. Η καταστροφική υποχώρηση της οικονομικής επίδοσης (σ.σ. ΑΕΠ) κατά 25% οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πολιτική λιτότητας» σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΙΜΚ.

Η μελέτη επισημαίνει τις λανθασμένες εκτιμήσεις της επίδρασης των μέτρων λιτότητας, κάτι που παραδέχθηκε το 2013 το ΔΝΤ. «Το κόστος αυτού του λάθους ήταν γιγαντιαίο», σημειώνει το δημοσίευμα και υπογραμμίζει: «Αν η Ελλάδα δεν είχε εφαρμόσει μέτρα λιτότητας, η οικονομική επίδοση μεταξύ 2009 και 2014 θα είχε παραμείνει στάσιμη, υπολογίζει το IMK. Ως εκ τούτου, το ποσοστό του χρέους θα ήταν χαμηλότερο από ό,τι είναι σήμερα – μετά από τις προσπάθειες εφαρμογής μέτρων λιτότητας. (…) Το γεγονός ότι η Αθήνα εξαναγκάστηκε να λάβει μέτρα λιτότητας εν μέσω ύφεσης ‘κατέστησε δυσκολότερη την αποπληρωμή του ελληνικού κρατικού χρέους', σημειώνει το IMK. Αυτό θα έπρεπε να βάλει σε σκέψεις τις κυβερνήσεις της ευρωζώνης που ανησυχούν για τα χρήματα των φορολογουμένων τους στην Ελλάδα».

Πηγή: Deutsche Welle

Σε ένα ενιαίο έντυπο οι δηλώσεις νομικών προσώπων

Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση της φορολογικής Διοίκησης για την κατάργηση των διαφορετικών εντύπων που αφορούν στις δηλώσεις εισοδήματος νομικών προσώπων και την αντικατάστασή τους με ένα νέο ενιαίο έντυπο. 

Το ενιαίο έντυπο που σχεδιάστηκε με πρωτοβουλία της ΔΗΛΕΔ (Δ/νσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης), θα αντικαταστήσει όλα τα έντυπα νομικών προσώπων φορολογίας εισοδήματος που χρησιμοποιούσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Μετά και την κατάργηση υποβολής των εντύπων Ε20, Ε21, Ε7 και της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ, η ανωτέρω ενοποίηση αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια της Γ.Γ.Δ.Ε. για εκσυγχρονισμό της δημόσιας Διοίκησης, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί κι ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση της ηλεκτρονικής γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Αναλυτικά, στο νέο ενιαίο έντυπο Φορολογικής δήλωσης Νομικών Προσώπων και νομικών οντοτήτων έχουν ενσωματωθεί τα ακόλουθα έντυπα:

Φ.01.10 - Δήλωση φορολ. εισοδ/τος νομικών προσώπων κερδοσκ. χαρακτήρα ΠΛΗΝ τραπεζικών και ασφαλιστικών επιχειρήσεων
Φ.01.12 - Δήλωση φορολ. εισοδ/τος νομικών προσώπων ΜΗ κερδοσκ. χαρακτήρα
Φ.01.13 - Δήλωση φορολ. εισοδ/τος νομικών προσώπων που εφαρμόζουν Δ.Λ.Π.
Ε5 - Δήλωση φορολογίας εισοδήματος Ο.Ε.-Ε.Ε. αφανών ή συμμετοχικών εταιριών κοινωνιών  αστικού δικαίου και κοινοπραξιών

Ανείσπρακτα Ενοίκια : Η Ανάλυση Της Αδικίας…

11
Η διατύπωση στην εγκύκλιο 1069 της ΓΓΔΕ , που αφορά στο εισόδημα από ακίνητη περιουσία και έρχεται σε εφαρμογή του Ν. 4172/2013 , σίγουρα “εισάγει” μια νέα αδικία στη φορολόγηση ενός ανύπαρκτου εισοδήματος , από τη πλευρά της Πολιτείας.
Η συγκεκριμένη διατύπωση έχει ως εξής :
”…Το εισόδημα αυτό αποκτάται από φυσικά πρόσωπα ή ατομικές επιχειρήσειςανεξάρτητα από την είσπραξή του ή μη, εφόσον έχει αποκτηθεί το δικαίωμα είσπραξής του και με την προϋπόθεση ότι ο εκμισθωτής αποξενώνεται από τη χρήση του ακινήτου, χωρίς ταυτόχρονα να παρέχει άλλου είδους υπηρεσίες στο μισθωτή (π.χ. καθαριότητα, ασφάλεια, κλπ.), οπότε χαρακτηρίζεται στο σύνολό του ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα…”
Η διατύπωση αυτή του Νόμου ανεξάρτητα αν δεν αποτελεί μια πρωτοεμφανιζόμενη διάταξη , αφού το ίδιο περίπου ίσχυε και στον προηγούμενο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ) , έρχεται να επιβάλλει αυτοτελή φόρο σε ένα άυλο εισόδημα των φορολογουμένων.
Εισόδημα δηλαδή που δεν εισπράχθηκε  και το οποίο τελικά φορολογείται με συντελεστές 11% & 33%.
Ο Νόμος όμως αυτός κλείνει και το “παραθυράκι” του προηγούμενου ΚΦΕ που έδινε τη δυνατότητα στον φορολογούμενο με δήλωση του να εκχωρήσει τα ανείσπρακτα ενοίκια στο Δημόσιο  και να απαλλαγεί από τη φορολογία του συγκεκριμένου ανύπαρκτου εισοδήματος του.
Μη διαθέτοντας βέβαια στοιχεία για την εισπραξιμότητα των εκχωρημένων ενοικίων των προηγούμενων χρόνων από τη πλευρά του Δημοσίου , δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να αποδεχθούμε ως ορθή τη διευθέτηση της παρούσας διάταξης.
Η ύπαρξη του παρόντος Νόμου επιβάλλει άμεση Νομοθετική παρέμβαση από τη πλευρά της Πολιτείας σε μια διάταξη που ψηφίστηκε το 2013 και ισχύει από 01-01-2014 και ουσιαστικά επιβαρύνει σε μια περίοδο οικονομικής δυσπραγίας , ακόμα περισσότερο τους φορολογούμενους.
Η λογική του “φορολογούμε τα πάντα…” και κυρίως φορολογούμε θεωρητικά εισοδήματα ή άυλα εισοδήματα δεν μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται , ιδιαίτερα σε μια εποχή που είναι απόλυτα εμφανής η αδιέξοδη πολιτική της  υπερφορολόγησης εισοδημάτων. Η λογική αυτή είναι άδικη και αντικοινωνική.
Η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων προς το Υπουργείο Οικονομικών (ΥΟ)
«…να δώσει άμεση λύση στο σοβαρότατο φορολογικό αλλά και κοινωνικό αυτό πρόβλημα, καθιερώνοντας τη δυνατότητα δήλωσής τους ως ανείσπρακτων, κατά την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης εισοδημάτων Ε2, εφόσον δεν επιθυμείτε την επαναφορά της δυνατότητας εκχώρησης των ανείσπρακτων μισθωμάτων έτους 2014»
είναι ρεαλιστική με την έννοια , ότι θα δηλώνονται με το τρόπο αυτό τα ανείσπρακτα ενοίκια , δεν θα φορολογούνται  και το ΥΟ θα μπορεί αν έχει τη δυνατότητα να ελέγχει την ορθότητα της δήλωσης αυτής.
Η άλλη λογική “τα φορολογούμε όλα” , μόνο αδικία επιβάλλει και επιπλέον νέα συσσώρευση οφειλών από την πλευρά των φορολογούμενων προς το Δημόσιο , αφαιρώντας για ακόμα μια φορά “το πάτο από το βαρέλι” της εισπραξιμότητας των Δημοσίων Εσόδων.
Διαβάστε την εγκύκλιο 1069  και το Άρθρο μας για τη φορολόγηση των Ενοικίων.

Ιδού το νέο έντυπο Ε2: ηλεκτρονική «φάκα» στα εισοδήματα από ενοίκια

Picture 0 for Ιδού το νέο έντυπο Ε2: ηλεκτρονική «φάκα» στα εισοδήματα από ενοίκια
Ακόμη πιο «απαιτητικό» γίνεται φέτος το έντυπο Ε2 στο οποίο περισσότεροι από ένα εκατομμύριο φορολογούμενοι συμπληρώνουν κάθε χρόνο τα εισοδήματα από ενοίκια.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του fpress.gr, στο έντυπο προστίθενται φέτος δύο καινούργιες στήλες. Η μία είναι εξαιρετικά «πονηρή»: οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να δηλώσουν στο έντυπο τον αριθμό «δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας». Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι για να προχωρήσει η δήλωση, θα πρέπει να έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά το μισθωτήριο στην εφορία. Δεδομένου ότι τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια είναι πλέον υποχρεωτικά, η εφορία θα μπορεί πλέον να κάνει ηλεκτρονική διασταύρωση και να εντοπίζει αν το ενοίκιο που δηλώνεται ως εισόδημα στο Ε2 (και το οποίο θα μεταφέρεται πλέον αυτόματα στο Ε1) ταιριάζει με αυτό που φαίνεται στο συμβόλαιο. Επίσης, με αυτό τον τρόπο θα εντοπίζει και αν έχει δηλωθεί το εισόδημα από όλους τους συνιδιοκτήτες.

Από την πλευρά τους, οι φορολογούμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ακόμη «βραχνά»: να αναζητήσουν τον αριθμό του ηλεκτρονικού μισθωτηρίου και να το συμπληρώσουν στο Ε2, ελέγχοντας ότι τα στοιχεία στο ένα ηλεκτρονικό έγγραφο ταιριάζουν με τα στοιχεία στο άλλο. Προς το παρόν βέβαια, δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με τα ανείσπρακτα ενοίκια. Από τη μία ο ιδιοκτήτης μπορεί να μπαίνει σε όλη αυτή τη διαδικασία, και από την άλλη να καλείται να φορολογηθεί για εισόδημα το οποίο δεν εισπράττει.

Όλες οι στήλες στο νέο Ε2 έχουν ως εξής:

  1. Αύξων αριθμός (1)
  2. Τοποθεσία (Οδός, αριθμός, πόλη ή χωριό, θέση και ταχυδρομικός κώδικας) (2)
  3. Θέση ακινήτου (ισόγειο, 1ος όροφος, 2ος όροφος κλπ) (3)
  4. Κατηγορία ακινήτου (οικία, κατάστημα, γραφεία, χώρος στάθμευσης κτλ) (4)
  5. Επιφάνεια (σε τ.μ) (5)
  6. Ονοματεπώνυμο (6)
  7. Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (7)
  8. Διάρκεια ενοικίασης (8-10)
  9. Πραγματικό ή τεκμαρτό μηνιαίο μίσθωμα (11)
  10. Ποσοστό συνιδιοκτησίας (12)
  11. Ακαθάριστο εισόδημα από εκμίσθωση ξενοδοχείων, κλινικών, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, αιθουσών θεαμάτων, καταστημάτων, γραφείων αποθηκών κτλ, γαιών, εγκαταστάσεων ή κατασκευών (13)
  12. Εκμίσθωση κατοικιών βιομηχανοστασίων με ΦΠΑ και κέντρων με ΦΠΑ, δωρεάν παραχώρηση κατοικιών, ξενοδοχείων, αιθουσών θεαμάτων (14)  
  13. Εκμίσθωση χώρων τοποθέτησης επιγραφών, υπεκμίσθωση ακίνητης περιουσίας, εκμίσθωση κοινόχρηστων χώρων – εκτός κατοικιών (15)
  14. Δωρεάν παραχώρηση χώρων τοποθέτησης επιγραφών, ιδιοχρησιμοποίηση ξενοδοχείων, κλινικών, σχολείων, αιθουσών κινηματογράφου κλπ (16)
  15. Είδος μίσθωσης χρήση ακινήτου (17)
  16. Αριθμός Παροχής Ρεύματος (εννέα πρώτα ψηφία) (18)
  17. Αριθμός δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας (19)

Πηγή:fpress.gr