Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

Επίδομα μητρότητας για τέσσερις μήνες θα καταβάλλει ο Ο.Α.Ε.Ε.

Επίδομα μητρότητας, ύψους 150 ευρώ τον μήνα, για τέσσερις μήνες, θα δικαιούνται από το 2015 και οι νέες μητέρες ασφαλισμένες στον ΟΑΕΕ. Το υπουργείο Εργασίας αναμένεται να κάνει αποδεκτό αίτημα της διοίκησης του Οργανισμού για την αποκατάσταση μιας αδικίας ετών, καθώς όλα τα υπόλοιπα Ταμεία μισθωτών καταβάλλουν αντίστοιχο επίδομα. Τον περασμένο Οκτώβριο μάλιστα, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία καταβάλλεται επίδομα μητρότητας στις γυναίκες άμεσα ασφαλισμένες του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολουμένων (ΕΤΑΑ) έπειτα και από παρέμβαση της ανεξάρτητης αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη.

Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, το ύψος του επιδόματος μητρότητας θα είναι 150 ευρώ και θα καταβάλλεται για χρονικό διάστημα 4 μηνών στις αυτοαπασχολούμενες γυναίκες που είναι άμεσα ασφαλισμένες στον ΟΑΕΕ.

Βάσει των υπολογισμών της διοίκησης του Ταμείου, η ετήσια επιβάρυνση δεν θα ξεπερνά τα 2,5 εκατ. ευρώ και θα καλύπτεται από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Λογαριασμού Παροχών σε χρήμα του ΟΑΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση του Οργανισμού, περίπου 3.000 ασφαλισμένες ετησίως θα μπορούν να λάβουν την οικονομική αυτή ενίσχυση.

Μιλώντας στην «Κ» η διοικήτρια του ΟΑΕΕ, Γωγώ Κωτίδου, υπογραμμίζει ότι με την απόφαση αυτή διορθώνεται μια χρόνια αδικία προς τις γυναίκες ασφαλισμένες στο Ταμείο, καθώς το επίδομα μητρότητας λαμβάνουν όλες οι υπόλοιπες μητέρες - ασφαλισμένες των Ταμείων των μισθωτών αλλά και του ΕΤΑΑ. Μάλιστα, στο ΕΤΑΑ, με την υπουργική απόφαση που ισχύει από τον Οκτώβριο του 2014 και μετά, το ύψος του επιδόματος ορίστηκε σε 200 ευρώ τον μήνα, για 4 μήνες. Σύμφωνα με την κ. Κωτίδου, από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΕΕ (η θητεία του οποίου έλαβε 4μηνη παράταση) προτάθηκε το ύψος του επιδόματος να καθοριστεί στα 150 ευρώ, καθώς στο Ταμείο ισχύει ήδη μια παροχή μητρότητας. Αυτή προβλέπει την καταβολή μειωμένων κατά 50% ασφαλιστικών εισφορών για ένα χρόνο μετά τη γέννηση του κάθε παιδιού, για τις γυναίκες άμεσα ασφαλισμένες στον Οργανισμό.

Για τους κλάδους κύριας ασφάλισης σύνταξης αυτοαπασχολουμένων, που προβλέπεται καταβολή μειωμένων εισφορών από άλλη αιτία, δεν επιτρέπεται η σώρευση μειώσεων αλλά ισχύει το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης.

Στην περίπτωση δε, που θα υπάρξει νέος τοκετός πριν από τη λήξη του πρώτου 12μηνου τότε θα αρχίζει νέο χρονικό διάστημα από τον επόμενο μήνα του δεύτερου τοκετού και μετά.

Δικαιολογητικά

Για τη χορήγηση του επιδόματος μητρότητας απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι νέες μητέρες να έχουν πλήρη κάλυψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (ασφαλιστική ικανότητα για παροχές ασθένειας σε είδος), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και να ασκούν αποκλειστικά το ελεύθερο επάγγελμα, ενώ τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

α) Αίτηση της ασφαλισμένης στον οικείο Τομέα Ασφάλισης του ΟΑΕΕ.

β) Ληξιαρχική πράξη γέννησης του τέκνου ή βεβαίωση γιατρού του μαιευτηρίου για την πραγματοποίηση του τοκετού.

γ) Υπεύθυνη δήλωση του N. 1599/1985 ότι ασκεί αποκλειστικά ελεύθερο επάγγελμα και δεν δικαιούται από άλλον ασφαλιστικό οργανισμό επίδομα μητρότητας.

Η αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΕ θα προβαίνει στον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών και αφού διαπιστώνει την τήρηση όλων των προϋποθέσεων θα καταβάλει στην ασφαλισμένη, εφάπαξ, την παροχή.

Η απόφαση αναμένεται να ισχύει από την 1η Ιανουαρίου και για τους τοκετούς που πραγματοποιούνται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Η αίτηση για χορήγηση του συγκεκριμένου επιδόματος θα πρέπει να υποβάλλεται από την ασφαλισμένη εντός 6 μηνών από την ημερομηνία τοκετού.

Ποιες επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)

Δόθηκε στην δημοσιότητα η εγκύκλιος με τις επιχειρήσεις που απαλλάσσονται από το τρέχον φορολογικό έτος και εφεξής, από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)

Αναλυτικά η εγκύκλιος προβλέπει:

Ορίζουμε τις οντότητες που απαλλάσσονται από το τρέχον φορολογικό έτος και εφεξής, από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.), καθώς και τις περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών που απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών παραστατικών (αποδείξεων) μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, ως εξής:
1. Οι παρακάτω κατηγορίες οντοτήτων ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό, για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών:
α) Ο εκμεταλλευτής κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, παιδικού σταθμού, κλινικής ή θεραπευτηρίου, καθώς και οι γιατροί και οδοντίατροι,
β) Ο εκμεταλλευτής χώρων στάθμευσης,

γ) Ο εκμεταλλευτής θεαμάτων, ο πράκτορας κρατικών λαχείων, ΠΡΟ−ΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συναφών, η επιχείρηση μεταφοράς προσώπων γενικά, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή ΤΑΞΙ,

δ) Ο κατά παραγγελία αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια, που επιδιορθώνει ενδύματα και υφασμάτινα είδη, γενικώς, καθώς και ο εκμεταλλευτής ιαματικών πηγών του Ε.Ο.Τ.,

ε) Οι ασκούντες το επάγγελμα του κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου, άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτεχνικού, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού, εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου, λογοπεδικού, διαιτολόγου, διατροφολόγου και εργοθεραπευτή,
στ) Ο εκμεταλλευτής γεωργικών μηχανημάτων ή ελαιουργείου ή αλευρομύλου για τις δικαιούμενες αμοιβές από την παροχή των σχετικών υπηρεσιών,
ζ) Οι ασχολούμενοι με την κατασκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά ξυλουργός, σιδηρουργός, υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κτίστης και γενικά όσοι ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες), καθώς και ο κατασκευαστής επιταφίων μνημείων (μαρμαρογλυφείων),
η) Οι διατηρούντες κτηματομεσιτικό γραφείο, γραφείο τελετών, γραφείο συνοικεσίων, γραφείο διεκπεραίωσης εμπιστευτικών εργασιών, γραφείο ευρέσεως εργασίας,

θ) Η επιχείρηση ημερήσιου και περιοδικού τύπου για την είσπραξη συνδρομών, ενοικίασης επιβατηγών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, έκδοσης κοινοχρήστων λογαριασμών πολυκατοικιών, καθαρισμού και απολύμανσης κατοικιών, επισκευής και συντήρησης ανελκυστήρων και λοιπών εγκαταστάσεων κατοικιών, η επιχείρηση μεταφοράς αγαθών,
ι) Το Δημόσιο, οι Δήμοι και τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου για τα στοιχεία που εκδίδουν,

ια) Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, τα τραπεζικά − πιστωτικά Ιδρύματα και τα ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε., για τις λιανικές πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών που διενεργούν,
ιβ) Ο εκμεταλλευτής διοδίων για τα παραστατικά διέλευσης των οχημάτων και ο εκμεταλλευτής τουριστικού - ταξιδιωτικού γραφείου.
2. Ειδικά, οι οντότητες των περιπτώσεων α΄ και ε΄ έως και θ΄ της παραγράφου 1 απαλλάσσονται της υποχρέωσης χρησιμοποίησης φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την προϋπόθεση ότι στις εκδιδόμενες αποδείξεις αναγράφουν και το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη. Οι οντότητες της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 εμπίπτουν στην ανωτέρω απαλλαγή με την προϋπόθεση ότι αναγράφουν στις εκδιδόμενες αποδείξεις τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του πελάτη.
3. Όσοι από τους υπόχρεους της παραγράφου 1, εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να μη χρησιμοποιούν φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό, διατηρούν μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση (κατάστημα), από την οποία πωλούν λιανικώς αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό (π.χ. ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, που πωλούν ηλεκτρολογικά ή υδραυλικά είδη) ή ασκούν παράλληλα και άλλη δραστηριότητα για την οποία υπάρχει υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικού μηχανισμού (π.χ. ράπτης ή ράπτρια που πωλεί και έτοιμα ενδύματα ή εσώρουχα κ.λπ.), υποχρεούνται να εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, τουλάχιστον για τη δραστηριότητά τους αυτή, με τη χρήση φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού.
4. Για τις παρακάτω περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών παρέχεται απαλλαγή από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών αποδείξεων πώλησης μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού:
α) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται για πωλήσεις φυσικού αερίου μέσω δικτύου, ύδατος πόσιμου μέσω δικτύου, αεριόφωτος, ηλεκτρικού ρεύματος, θερμικής ενέργειας ή παροχής τηλεπικοινωνιακών, ταχυδρομικών, τραπεζικών, χρηματιστηριακών, χρηματοδοτικών εργασιών, καθώς και στις περιπτώσεις είσπραξης ανταποδοτικών τελών και λοιπών συναφών δικαιωμάτων από το Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., δημοτικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας,
β) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται εκτός της επαγγελματικής εγκατάστασης του υπόχρεου, με εξαίρεση τους πωλητές (αγρότες – μεταπωλητές) σε λαϊκές αγορές και τους πωλητές αποκλειστικά μέσω πλανοδίου ή υπαίθριου εμπορίου,
γ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται «επί πιστώσει» από οντότητες που χρησιμοποιούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα,
δ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, που από ειδικές φορολογικές διατάξεις, απαιτείται να αναγράφουν επιπλέον δεδομένα (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, είδος αγαθού ή υπηρεσίας, ποσότητα αγαθού, ονοματεπώνυμο πελάτη, κ.λπ.),
ε) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών για τη διάθεση ιατρικών συσκευών, χειρουργικών εργαλείων (μίας χρήσης), τεχνητών μοσχευμάτων, προς ασθενείς μέσω θεραπευτηρίων,
5. Οι παρακάτω πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2.γ του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών αποδείξεων μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού:
α) Οι ατομικές επιχειρήσεις (φυσικά πρόσωπα) που πωλούν αγαθά ή προσφέρουν υπηρεσίες αποκλειστικά από σταθερά σημεία μετά από άδεια των αρμόδιων υπηρεσιών. Στην απαλλαγή εντάσσονται, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά,, οι στιλβωτές υποδημάτων καθώς και οι πωλητές κουλουριών, ψημένων καλαμποκιών, κάστανων, ξηρών καρπών, καρύδας ή άλλων αγαθών.
β) Οι ατομικές επιχειρήσεις (φυσικά πρόσωπα) που απαλλάσσονται από το Φ.Π.Α. λόγω ύψους ακαθαρίστων εσόδων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2859/2000 (ΦΕΚ 248 Α΄) με εξαίρεση τους εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ, τα πρατήρια υγρών καυσίμων και τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Οι οντότητες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 2859/2000.

Υπενθύμιση Ο.Γ.Α. για τα οικογενειακά επιδόματα - Μέχρι 15/1 η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης Α21

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Ο.Γ.Α.

Δελτίο Τύπου

Τετάρτη, 7-1-2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Διοίκηση του ΟΓΑ υπενθυμίζει ότι:

α) Η προθεσμία για την υποβολή αίτησης Α21 για το έτος 2014 λήγει την 15η Ιανουαρίου 2015. Οι δικαιούχοι των Οικογενειακών Επιδομάτων που δεν έχουν υποβάλει μέχρι σήμερα αίτηση Α21, για το έτος 2014 , θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση Α21 μέχρι την ως άνω ημερομηνία.

Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί αίτηση Α21 ο υπόχρεος καθίσταται μη δικαιούχος για το έτος αυτό.

β) Οι δικαιούχοι Οικογενειακών Επιδομάτων που έλαβαν προκαταβολή για το Α΄ τρίμηνο 2014 υποχρεούνται να υποβάλουν νέες αιτήσεις Α21 για το έτος 2014, μέχρι 15 Ιανουαρίου 2015, δεδομένου ότι οι αιτήσεις Α21 του 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη.

γ) Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους, μέσα από την ειδική εφαρμογή «Πληροφορίες Οικογενειακών Επιδομάτων Α21» που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oga.gr).

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Παράταση ισχύος των βιβλιαρίων υγείας ασφαλισμένων και συνταξιούχων του Ο.Γ.Α.

Η Διοίκηση του ΟΓΑ ανακοινώνει ότι:
Η ισχύς των Βιβλιαρίων Υγείας των δικαιούχων περίθαλψης του ΟΓΑ, που λήγει στις 28-02-2014, παρατείνεται μέχρι τις 31 Μαρτίου 2014.
Από τη Διοίκηση του ΟΓΑ

Επί ξυρού ακμής η ψυχική υγεία των λογιστών-φοροτεχνικών


Παρόλο που βαδίζουμε αισίως προς το τέλος του δεύτερου μήνα του έτους 2014, πολλά από τα ερωτήματα που βασανίζουν όλους εμάς που είχαμε την τύχη ή μάλλον την ατυχία να ακολουθήσουμε το επάγγελμα του λογιστή-φοροτεχνικού, δεν έχουν βρει ακόμη απαντήσεις.

Τα ερωτήματα αυτά δεν έχουν να κάνουν με τις υπαρξιακές μας αγωνίες, ούτε με τις μεταφυσικές αναζητήσεις μας, αλλά αφορούν στην ορθή αντιμετώπιση πολλών ζητημάτων που μπήκαν στην επαγγελματική μας ζωή μετά την καθιέρωση όλων των νέων διατάξεων που ισχύουν ήδη από 1.1.2014.

Τα τελευταία χρόνια, όσα διαδραματίζονται στον επαγγελματικό μας χώρο έχουν χαρακτηριστεί -όχι αδίκως- ως τραγελαφικά, όμως το τελευταίο διάστημα το κακό έχει παραγίνει. Ζούμε καθημερινώς σκηνές απείρου κάλλους! Πρωταγωνιστές στη θεατρική παρωδία που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας είναι οι άνθρωποι του υπ. Οικ. και θεατές όλοι εμείς που εκόντες-άκοντες, παρακολουθούμε την κακόγουστη αυτή παράσταση. Αν και ως θεατές δεν έχουμε πρόσβαση πίσω από την κουίντα -ώστε να βλέπουμε τι γίνεται στα παρασκήνια-, οσμιζόμαστε ότι κάτι δεν πάει καλά.  

Ίσως είναι η μοναδική φορά που ενώ δεχόμαστε καταιγισμό εγκυκλίων, οι απορίες μας αντί να λιγοστεύουν αυξάνονται! Μετά την κοινοποίηση των αποφάσεων από το υπ. Οικ. τα ερωτήματα ξεπηδούν το ένα μετά το άλλο κι αν κάποιος προσπαθήσει να τα απαντήσει, τότε θα νιώσει ως σύγχρονος Ηρακλής που παλεύει με την Λερναία Ύδρα...



Στο σφυροκόπημα των αποφάσεων συμμετέχουν και άλλα υπουργεία δημιουργώντας ένα συνονθύλευμα αποφάσεων και εγκυκλίων που έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της αγωνίας και της ανασφάλειας όλων των συναδέλφων.

Το αβέβαιο και συνεχώς μεταβαλλόμενο φορολογικό τοπίο, η έλλειψη ξεκάθαρων διατάξεων, οι αμφιλεγόμενες ερμηνευτικές προσεγγίσεις, οι ασφυκτικές καταληκτικές προθεσμίες, ο φόρτος εργασίας των τρεχουσών υποχρεώσεων, τα μεγάλα πρόστιμα που καραδοκούν και άλλα πολλά, σφίγγουν σαν βρόχος τον λαιμό των συναδέλφων λογιστών-φοροτεχνικών που αδυνατούν να ακολουθήσουν τους φρενήρεις ρυθμούς. Η ψυχική υγεία όλων των συναδέλφων έχει κλονιστεί με όσα διαδραματίζονται καθημερινά και το άγχος έχει κυριεύσει την ψυχή τους.

Μέσα από τις λίγες αράδες αυτού του κειμένου δεν προσπαθώ να αναγορεύσω τον εαυτό μου ως έναν νέο κήνσορα, ούτε εποφθαλμιώ κάποιο αξίωμα ή κάτι σχετικό. Οι σκέψεις μου είναι αυθόρμητες και οι λέξεις αποτυπώνονται -μέσω της ηλεκτρονικής μου γραφίδας-, έτσι όπως ακριβώς πηγάζουν από μέσα μου δίχως ίχνος ιδιοτέλειας. Ο μόνος λόγος που με οδήγησε στη σύνταξη του παρόντος είναι η εσωτερική μου ανάγκη να βγουν εκ νέου στην επιφάνεια οι προβληματισμοί και η αγανάκτησή μου που ενδεχομένως να συμπίπτουν και με τους προβληματισμούς άλλων συναδέλφων. Βέβαια, παρακολουθώντας καθημερινά τις εξελίξεις διαπιστώνω ότι υπάρχει κοινός τόπος με την πλειοψηφία των συναδέλφων στο θέμα αυτό, γεγονός που με καθησυχάζει λίγο. Σε διαφορετική περίπτωση θα ένιωθα όπως ένας τρελός που συναναστρέφεται με λογικούς.

Πάντως αν κρίνω από τις δυναμικές κινητοποιήσεις των απανταχού συνδικαλιστικών φορέων του κλάδου μας, τότε είναι ηλίου φαεινότερον ότι οι απόψεις και οι προσωπικοί προβληματισμοί μου είναι ταυτόσημοι με τους προβληματισμούς της πλειονότητας των συναδέλφων. Επίσης, ένα άλλο θετικό συμπέρασμα όλης αυτής της κινητοποίησης είναι η σύμπνοια απόψεων που αρχίζει δειλά δειλά
-ευτυχώς- να  εκτοπίζει τις παλιές έριδες μεταξύ των διαφόρων συνδικαλιστικών φορέων.

Επί τη ευκαιρία να τονίσω ότι, η Διαδικτυακή Ομάδα Παρέμβασης Λογιστών σε μια από τις δραστηριότητές της καλεί όλους -συναδέλφους και επαγγελματίες-, στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος που θα πραγματοποιηθεί στις 7/3/14 και ώρα 13 μ.μ.Δείτε τη σχετική είδηση: Πανελλαδική συγκέντρωση λογιστών στο Σύνταγμα στις 7.3.2014

Κλείνοντας να μεταφέρω ένα εύλογο ερώτημα που μου τέθηκε από κάποιους συναδέλφους:
«Μα καλά, ποιοι ευθύνονται κατά τη γνώμη σου για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο υπ. Οικ.;».Στο ερώτημα αυτό δεν γνωρίζω να απαντήσω με βεβαιότητα, ούτε είναι του παρόντος η απόδοση ευθυνών. Το μόνο όμως που έχω να σημειώσω είναι ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί επ' ουδενί λόγω να συνεχιστεί. Η υπομονή έχει και τα όριά της.
Η επαγγελματική και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια των λογιστών-φοροτεχνικών σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν αθύρματα στα χέρια ανθρώπων αδέξιων ή ανθρώπων με ανερμάτιστη σκέψη.

Νέες υπηρεσίες από τα Κ.Ε.Π.

Τις νέες υπηρεσίες που προσφέρουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) παρουσίασε σήμερα, Τρίτη 25 Φεβρουαρίου, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης. Η εξυπηρέτηση στα ΚΕΠ γίνεται πλέον πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική. «Τα ΚΕΠ ενισχύονται και παρέχουν μια σειρά από υπηρεσίες online, με μία αίτηση, στη στιγμή», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Συγκεκριμένα, στη νέα εποχή για τα ΚΕΠ, οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν, απλά και άμεσα:

• Φορολογική ενημερότητα των αρμόδιων ΔΟΥ
• Ασφαλιστική ενημερότητα και βεβαίωση οικοδομοτεχνικού έργου του ΙΚΑ
• Πιστοποιητικά Δημοτολογίου:
- Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης
- Βεβαίωση γέννησης
- Βεβαίωση ιθαγένειας
- Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ειδικά για τον ΟΓΑ
• Βεβαίωση αποδοχών συντάξεων και εκκαθαριστικό σημείωμα του ΝΑΤ

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, μέσα στους επόμενους μήνες οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ και σε σχέση με το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο, το e-παράβολο, καθώς και πιστοποιητικά στρατολογίας.

Επιπλέον, η online σύνδεση των ΚΕΠ με φορείς του Δημοσίου δίνει από σήμερα τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να έχουν βασικές υπηρεσίες με μία μόνο αίτηση, με μία μόνο επίσκεψη, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία.

Στη συνέντευξη Τύπου παρέστη, μετά από πρόσκληση του κ. Μητσοτάκη, και ο πρώην υφυπουργός δημόσιας διοίκησης, Σταύρος Μπένος. Όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Μπένος ήταν «εμπνευστής και υλοποιητής του θεσμού των ΚΕΠ, σε μία εποχή που έπρεπε να παλέψει κόντρα στη γραφειοκρατία του Δημοσίου αλλά και στο πολιτικό σύστημα της εποχής για την ανάγκη δημιουργίας του θεσμού». Υπογράμμισε δε ότι «η παρουσία του σηματοδοτεί τη συνέχεια ενός δοκιμασμένου θεσμού που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών».

«Στόχος είναι να υπάρχει μια πύλη εισόδου του πολίτη για όλες τις συναλλαγές του με το κράτος, είτε είναι η φυσική πύλη των ΚΕΠ, είτε η αντίστοιχη ψηφιακή του “ΕΡΜΗ”», τόνισε η Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Ο κ. Μπένος ευχαρίστησε τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την πρόσκλησή του, την οποία χαρακτήρισε ως έναν «υψηλό συμβολισμό για κάτι που λείπει από την πατρίδα, την εθνική συνεννόηση». Τόνισε επίσης ότι με τη νέα εποχή στην οποία μπαίνουν τα ΚΕΠ, «γίνεται ένα ποιοτικό άλμα, χάρη στην εξέλιξη προγραμμάτων κοινωνίας της πληροφορίας και τη διαλειτουργικότητα».

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Παγώνουν οι κατασχέσεις ακινήτων για οφειλές έως 30.000€ σε Ι.Κ.Α.-Ο.Α.Ε.Ε.

Γλιτώνουν μέχρι νεωτέρας τις κατασχέσεις επί της ακίνητης περιουσίας τους όσοι χρωστούν μέχρι 30.000 ευρώ στα ασφαλιστικά ταμεία και δεν έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση των οφειλών τους.

Τα μέτρα που ήδη λαμβάνονται για αυτή την κατηγορία των οφειλετών δεν είναι όμως διόλου ασήμαντα και ήδη το Κέντρο Είσπραξης Οφειλών (ΚΕΑΟ) προχωρά σε κατάσχεση είτε των τραπεζικών τους καταθέσεων, αν υπάρχουν βέβαια, είτε στην αναγκαστική είσπραξη των οφειλόμενων ποσών εις χείρας τρίτων.

Σε συνεργασία μάλιστα με το υπουργείο Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ετοιμάζεται μια νέα Υπουργική Απόφαση, που θα δίνει στο ΚΕΑΟ τη δυνατότητα πρόσβασης στο Ε9 των οφειλετών αλλά και στα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία όπως Ι.Χ. αυτοκίνητα. Η απόφαση αυτή θα αποτελέσει το εργαλείο της αναγκαστικής ένταξης περισσότερων οφειλετών στη ρύθμιση χρεών