Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Διπλασιάζεται από το 2013 η ποινή της μη συλλογής αποδείξεων – Το νέο σύστημα

Σε υπερδιπλασιασμό της ποινής που θα επιβάλει σε φορολογουμένους που δεν συγκεντρώσουν τον απαιτούμενο αριθμό αποδείξεων, προχωρά από το 2013 το υπουργείο Οικονομικών.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών έχει καταλήξει, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στην αύξηση της ποινής επί της αξίας των αποδείξεων που δεν έχουν συλλεγεί, σε 21% από 10% που ισχύει για τα εισόδήματα του 2012.

Με τον τρόπο αυτό θα επιδιώξει να ενισχύσει το αντικίνητρο της μη συλλογής αποδείξεων.

Οι φορολογούμενοι για να γλυτώσουν αυτήν την επιβάρυνση θα πρέπει να συλλέγουν παραστατικά αξίας ίσης με το 25% του πραγματικού ή τεκμαρτού εισοδήματός τους.

Στις αποδείξεις δεν θα περιλαμβάνονται τιμολόγια που αποτελούν τεκμήριο ή οδηγούν σε μείωση του φόρου.

Η έκπτωση στο φόρο

Μέσω των αποδείξεων θα εξασφαλίζεται έκπτωση 1.950 ευρώ από τον τελικό φόρο, η οποία θα παρέχεται για εισοδήματα έως 18.000 ευρώ.

Για εισοδήματα πάνω από τις 18.000 ευρώ η έκπτωση φόρου θα μειώνεται κατά 50 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος μέχρι το επίπεδο των 29.000 ευρώ, ενώ για εισοδήματα πάνω από 29.000 ευρώ η έκπτωση φόρου θα μειώνεται περαιτέρω κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος μέχρι να μηδενιστεί στο επίπεδο εισοδήματος των 43.000 ευρώ.

Όσοι δεν δικαιούνται έκπτωση φόρου με βάση το νέο σύστημα φορολόγησης (δηλαδή όσοι έχουν εισοδήματα άνω των 43.000 ευρώ) κατά πάσα πιθανότητα θα πληρώσουν επίσης πέναλτι επί της διαφοράς, εφόσον δεν συγκεντρώσουν τις απαιτούμενες αποδείξεις.

Ωστόσο μένει να καθοριστεί εάν θα υπάρξει πλαφόν στην αξία των αποδείξεων που θα πρέπει να συλλέγουν.

Αντισυνταγματική η κατάργηση της μετενέργειας και η μείωση του κατώτατου μισθού

Δικαστήριο έκρινε ως εκμετάλλευση των εργαζομένων τους μισθούς των 500 ευρώ

Αντισυνταγματική η κατάργηση της μετενέργειας και η μείωση του κατώτατου μισθού

Σύμφωνα με το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσσαλονίκης, κινδυνεύει η επιβίωση των εργαζομένων με το κατώτατο ημερομίσθιο. Στη φωτογραφία αρχείου, εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης [Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ]


Εκμετάλλευση των εργαζομένων, καθώς θέτουν σε κίνδυνο την ίδια τους την επιβίωση, αποτελούν οι μειώσεις των μισθών στα 500 ευρώ, σύμφωνα με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, η οποία ελήφθη στο πλαίσιο εκδίκασης της προσφυγής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας κατά της απεργίας των εργαζομένων στο έργο του Μετρό της συμπρωτεύουσας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το δικαστήριο «εξέδωσε μια ιστορική απόφαση που χαράζει νέους δρόμους στους αγώνες των εργαζομένων για την αξιοπρεπή διαβίωση τους» και «θα έχει αντίκτυπο και σε όλους τους εργαζόμενους στην υπόλοιπη χώρα», διότι:

- Αποφάσισε ότι η εφαρμογή της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) 6/28.02.2012, που κατήργησε τη μετενέργεια και μείωσε τον κατώτατο μισθό, «είναι αντισυνταγματική και συγκρούεται με τα άρθρα 26 και 43 του Συντάγματος»,

- έκρινε πως μειώσεις μισθών σε αυτό το μέγεθος (δηλαδή τα 500 ευρώ), συνιστούν πλέον εκμετάλλευση του εργαζομένου και θέτουν σε κίνδυνο την επιβίωση του,

- αποφάσισε ότι η εφαρμογή της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου «σε μικρή μερίδα εργαζομένων παραβιάζει κατάφωρα την αρχή της ισότητας στις εργασιακές σχέσεις»,

- δέχτηκε ότι σε καμία περίπτωση οι απεργίες των εργαζομένων δεν είναι υπεύθυνες για την καθυστέρηση αποπεράτωσης του έργου,

- δέχτηκε ότι οι προσλήψεις των 30 εργατοτεχνιτών δεν ήταν αναγκαίες, «κάτι που ενισχύει την άποψη πως ήταν προσχηματικές για να μπορέσει η εταιρεία να επιβάλει τις μειώσεις των μισθών», όπως σημειώνεται.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το κείμενο της απόφασης του δικαστηρίου, οι διατάξεις της ΠΥΣ εκδόθηκαν από τη διοίκηση κατά παράβαση του Συντάγματος και γι'αυτό είναι μη εφαρμοστέες.

Όπως σημειώνεται, οι διατάξεις εισάγουν «αδικαιολόγητα δυσμενή μεταχείριση σε βάρος των νεοπροσληφθέντων εργατοτεχνιτών» έναντι των συναδέλφων τους που είχαν προσληφθεί σε προγενέστερο χρονικό διάστημα από αυτούς «και παραβιάζουν κατάφωρα την αρχή της ισότητας στις εργασιακές σχέσεις».

Μάλιστα, το δικαστήριο έκρινε ότι οι 30 εργατοτεχνίτες που προσελήφθησαν με το νέο κατώτατο μισθό για εικοσαήμερη απασχόληση δεν ήταν αναγκαίοι για την αποπεράτωση του έργου.

Το καταβαλλόμενο ημερομίσθιο, σημειώνεται στην απόφαση, ανέρχεται στο μισό περίπου από αυτό των εργατοτεχνιτών που προσλήφθηκαν σε προγενέστερο χρονικό διάστημα και που απασχολούνται ακριβώς υπό τις ίδιες συνθήκες και με τα ίδια προσόντα με τους νεοπροσληφθέντες.

«Η μείωση αυτή, συνιστά καταφανώς δυσμενή μεταχείριση, καθώς δεν συνιστά μείωση της τάξεως του 20% που θα δικαιολογούσε μία μεταχείριση διαφορετική λόγω των δυσμενών συνθηκών που διανύει η χώρα, δικαιολογεί την υπό κρίση απεργία, καθώς επηρεάζει άμεσα και γενικά τις εργασιακές σχέσεις και επομένως υφίσταται εν προκειμένω συλλογικό συμφέρον» σημειώνεται στο κείμενο.

Επί του «του μείζονος θέματος των αμοιβών» το δικαστήριο σημείωσε ότι τα ημερομίσθια με βάση τον κατώτατο «μνημονιακό» μισθό «συνιστούν πλέον εκμετάλλευση του εργαζομένου» και θέτουν «σε κίνδυνο την επιβίωσή του και με άμεσο συλλογικό ενδιαφέρον και αλληλεγγύης».

Σύμφωνα με το σωματείο των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, η συγκεκριμένη απόφαση θα πρέπει να «αποτελέσει ορόσημο για όλους τους εργαζόμενους, να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια σε κάθε μέτρο που υποβαθμίζει τους όρους και τις συνθήκες εργασίας».

Σημειωτέον ότι οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης απεργούν εδώ και πέντε εβδομάδες, «συμπαραστεκόμενοι στους 30 επαναπροσληφθέντες εργατοτεχνίτες, που κλήθηκαν να εργαστούν με το εξευτιλιστικό ποσό των 460 ευρώ», όπως αναφέρει το σωματείο. 

Πηγή Το Βήμα

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Πρόσβαση στα φορολογικά στοιχεία δανειοληπτών αποκτούν οι τράπεζες

Πρόσβαση σε φορολογικά στοιχεία οφειλέτη μπορεί να αποκτούν οι τράπεζες, ακόμη και αν αυτά εμπίπτουν στο φορολογικό απόρρητο, σε περίπτωση που ο δανειολήπτης έχει αιτηθεί την υπαγωγή του στο «Νόμο Κατσέλη» (ν.3869/2010) για την ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
Εγκύκλιος για τη χορήγηση πληροφοριών για την περιουσιακή κατάσταση και τα εισοδήματα του φορολογούμενου σε τρίτο πρόσωπο που εξέδωσε χθες το υπουργείο Οικονομιών και βασίζεται σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αναφέρει πως με το ν.3869/2010 παρέχεται στο δανειστή το δικαίωμα, μετά από αίτησή του, που διαβιβάζεται στη φορολογική αρχή μέσω του αρμοδίου εισαγγελέα, να λάβει «κάθε χρήσιμη πληροφορία» για την περιουσιακή κατάσταση και τα εισοδήματα οφειλετών του, ανεξάρτητα από τη συναίνεσή τους ή μη.
Το Α' Τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους απεφάνθη ομόφωνα ότι ο οικονομικός έφορος υποχρεούται να χορηγεί σε πιστωτή του οφειλέτη, κάθε πληροφορία και στοιχείο για την περιουσιακή κατάσταση και τα εισοδήματα του οφειλέτη-φορολογούμενου, ακόμη και αν αυτά εμπίπτουν στο φορολογικό απόρρητο, εφόσον είναι πρόσφορα, για να καταστεί δυνατός ο σχετικός περιουσιακός έλεγχος του οφειλέτη εκ μέρους του αιτούντος πιστωτή, καθόσον το φορολογικό απόρρητο «επιτρεπτώς κάμπτεται» εν προκειμένω από διάταξη του ν.3869/2010.
Συνεπώς, εφόσον ο δανειστής υποβάλει στην αρμόδια ΔΟΥ αίτηση για χορήγηση στοιχείων οφειλέτη ο Προϊστάμενος της ΔΟΥ οφείλει να χορηγήσει τα στοιχεία στον αιτούντα, όχι όμως να χορηγήσει αντίγραφα των φορολογικών δηλώσεων των φορολογούμενων.



24/10/2012
Πηγή: www.in.gr

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Επίδομα μητρότητας και στις αυτοαπασχολούμενες

 Την καταβολή επιδόματος μητρότητας στις αυτοαπασχολούμενες εργαζόμενες γυναίκες προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

Το νομοσχέδιο ενσωματώνει στο Ελληνικό Δίκαιο την Οδηγία 2010/41/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών που ασκούν αυτοτελή επαγγελματική δραστηριότητα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, στις αυτοαπασχολούμενες εργαζόμενες γυναίκες θα μπορεί πλέον να χορηγείται επίδομα μητρότητας, το οποίο θα επιτρέπει την προσωρινή διακοπή του επαγγέλματος τους, λόγω εγκυμοσύνης ή μητρότητας, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 14 εβδομάδων.

Το νομοσχέδιο που ενσωματώνει την Οδηγία 2010/41/ΕΕ προβλέπει πως «το ύψος, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής του επιδόματος θα καθορισθεί με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας η οποία θα εκδοθεί εντός έξι μηνών από την ψήφιση του νόμου και μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου των φορέων των αυτοαπασχολούμενων».

Στην Ελλάδα οι αυτοαπασχολούμενες γυναίκες ( π.χ. εργαζόμενες με δελτίο παροχής υπηρεσιών) βιώνουν σήμερα μια ανάλγητη στάση από την πολιτεία καθώς η μόνη ευνοϊκή ρύθμιση που προβλέπεται για αυτές σχετίζεται με την μείωση των εισφορών του ΟΑΕΕ κατά 50% για διάστημα ενός χρόνου μετά τον τοκετό.

Οι είκοσι ανατροπές στην φορολογία που «κλείδωσαν» και θα συμπεριλαμβάνονται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Ωστόσο δεν αποκλείεται να υπάρχουν και αλλαγές - τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής, καθώς δεν έχουν συμφωνηθεί όλες οι λεπτομέρειες, αλλά και ποια μέτρα θα ισχύσουν αναδρομικά για τα εισοδήματα του 2012.


1 Φορολόγηση των ατομικών επιχειρήσεων των ελευθέρων επαγγελματιών και των Ομόρρυθμων και Ετερόρρυθμων επιχειρήσεων με ενιαίο συντελεστή 28% από το πρώτο ευρώ.

2 Για τους παραπάνω φορολογουμένους θα υπάρξει δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδα της δαπάνης για ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία τους.

3 Διατήρηση των τεκμηρίων διαβίωσης για ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής και άλλα περιουσιακά στοιχεία.

4. Αύξηση του συντελεστή παρακράτησης φόρου στο 25% από 20%.

5 Καταργείται για όλους το αφορολόγητο όριο για τα παιδιά.
Για τον περιορισμό της επιβάρυνσης θα δοθεί μηνιαίο επίδομα 40 ευρώ για κάθε παιδί μέχρι τα δύο και 50 ευρώ για κάθε ένα πάνω από τα τρία, σε όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα που δεν ξεπερνάει ένα ύψος, με τον πήχη να τοποθετείται γύρω στα 12.000 ευρώ.

6 Μειώνεται  το πρόσθετο αφορολόγητο των 2.000 για τους αναπήρους στα 1.000 ευρώ.

7 Καταργούνται τα ειδικά αφορολόγητα όρια για ειδικές κατηγορίες εργαζομένων όπως στις παραμεθόριες περιοχές.

8 Καταργούνται όλες οι εκπτώσεις δαπανών για μισθωτούς και συνταξιούχους, εκτός από  τις δαπάνες για ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη.

9 Διατηρείται με μικρές αλλαγές η κλίμακα φορολογίας και το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ για μισθωτούς και συνταξιούχους, καθώς και ο ανώτατος συντελεστής 45% που σήμερα επιβάλλεται στο τμήμα του εισοδήματος άνω των 100.000 ευρώ. Απλά εξετάζεται η αύξηση του ποσού.

10 Αυξάνεται στο 15% από 10% από 1-1-2013 ο συντελεστής φορολογίας στους τόκους των τραπεζικών καταθέσεων.

11 Καταργείται ο τεκμαρτός προσδιορισμός του εισοδήματος των αγροτών και πλέον θα φορολογούνται με βάση βιβλία εσόδων-εξόδων από το πρώτο ευρώ.

12 Οι ανώνυμες εταιρείες και οι ΕΠΕ θα φορολογούνται με συντελεστή 28% και με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης ακόμα και εάν διανέμουν μέρισμα.

13 Αυξάνεται η φορολογία στο υγραέριο στα 330 ευρώ από 200 ευρώ το χιλιόλιτρο.

14 Ψαλιδίζεται το αφορολόγητο όριο για γονικές παροχές και κληρονομιές και αλλάζουν οι συντελεστές και τα κλιμάκια.

15 Μειώνεται στο 13% από 23% ο ΦΠΑ στην εστίαση με ταυτόχρονη επιβολή ενός τέλους για το κάπνισμα με στόχο να αντισταθμισθούν οι απώλειες του Δημοσίου.

16 Αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα «στριφτά» τσιγάρα.

17 Μειώνεται  το αφορολόγητο όριο για την απόκτηση πρώτης κατοικίας ανάλογα με την αξία του ακινήτου και την εισοδηματική κατάσταση του φορολογουμένου.

18 Επιβάλλεται αυτοτελής φορολόγηση με συντελεστή 20% σε όλα τα εισοδήματα από ακίνητα.

19 Στη φορολογία κατοχής ακινήτων δεν έχουν ακόμη προσδιορισθεί οι συντελεστές του νέου ενιαίου φόρου που το 2013 θα αντικαταστήσει το ειδικό τέλος μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και τον ΦΑΠ, αλλά ο νέος φόρος θα έχει ισοδύναμο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, δηλαδή θα φέρνει στα ταμεία 3 δισ. ευρώ ετησίως. Στον φόρο θα ενταχθούν όλα τα ακίνητα, ακόμα και τα αγροτεμάχια και κτήματα εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού εκτάσεις.
Ο συντελεστής θα είναι κλιμακωτός και θα φθάνει ακόμα και στο 4%, ανάλογα με την αξία του ακινήτου, ενώ θα υπάρξει και ένα χαμηλό αφορολόγητο όριο της τάξης των 100.000 ευρώ, αντικειμενική αξία για την πρώτη ή κύρια κατοικία.

20 Μειώνεται στο 4% ο συντελεστής του φόρου μεταβίβασης από 8%-10% που είναι σήμερα.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Ρύθμιση καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.

Η Διοίκηση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. σας ενημερώνει ότι με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Ι. Βρούτση, προωθείται νομοθετική ρύθμιση για τον διακανονισμό των οφειλών των επιχειρήσεων προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2013.

Με τη νέα ρύθμιση προβλέπεται η τακτοποίηση των οφειλών προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., με μία εκ των παρακάτω δυνατοτήτων: 

Α) Ένταξη των οφειλών σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού, με μηνιαία καταβολή ποσού, έναντι των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών, μισθολογικών περιόδων απασχόλησης μέχρι 31-7-2012, έκπτωση 40% επί των προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης οφειλής και καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1-8-2012 και εφεξής.

Η ισχύς του προσωρινού διακανονισμού ορίζεται μέχρι την 31-12-2013. 

Η υπολογισθείσα, σύμφωνα με τα ανωτέρω, μηνιαία καταβολή που θα καταβάλλεται έναντι της κεφαλαιοποιημένης, την 31.7.2012, οφειλής θα επιφέρει σημαντική μείωση, τόσο της κύριας οφειλής όσο και των κεφαλαιοποιημένων προσθέτων τελών που αναλογούν σε αυτή. 

Β) Εξόφληση των οφειλών προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., μισθολογικών περιόδων απασχόλησης μέχρι 31-7-2012, με απαραίτητη καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1-8-2012 και εφεξής. Στη περίπτωση αυτή θα χορηγείται έκπτωση επί των κάθε είδους προσαυξήσεων, προσθέτων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων ως εξής:

1) εφάπαξ εξόφληση ή ρύθμιση έως και έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%).

2) ρύθμιση από επτά (7) έως και δέκα (10) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση ποσοστού εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%). 

Όσοι εργοδότες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ή δεν επιθυμούν να ενταχθούν στις ως άνω ρυθμίσεις μπορούν να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 53-62 του ν.3863/2010.

Ιδιωτικοί φορείς θα αναλάβουν την αρμοδιότητα για τις διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων

ΤΗΝ ιδιωτικοποίηση της αδειοδοτικής διαδικασίας των επιχειρήσεων εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης μετά από σχετική εισήγηση του ΣΕΒ. Η πρόταση υποβλήθηκε στον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη κατά την πρόσφατη παρουσία του στη συνεδρίαση του γενικού συμβουλίου του Συνδέσμου μαζί με ένα αναλυτικό υπόμνημα για τις νομοθετικές και άλλες διοικητικές παρεμβάσεις που είναι αναγκαίες για τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και τη διευκόλυνση των επενδύσεων. Στόχος της πρότασης είναι η απλοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών με την υπερπήδηση των εμποδίων που προκύπτουν λόγω της ελλιπούς στελέχωσης των αρμόδιων υπηρεσιών των νομαρχιών. Το ζήτημα έχει τεθεί ήδη από το 2008 στο πλαίσιο των συζητήσεων για τη βελτίωση νόμου του 2005 που ρυθμίζει τις διαδικασίες αδειοδότησης των επιχειρήσεων και μάλιστα σχετική πρόβλεψη είχε γίνει σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο ωστόσο δεν προωθήθηκε. Ακολούθησε το 2011 η θεσμοθέτηση της δυνατότητας εμπλοκής των επιμελητηρίων στην αδειοδοτική διαδικασία, η οποία ωστόσο κρίνεται ότι δεν μπορεί να αποτελέσει λύση, καθώς και τα επιμελητήρια ως ΝΠΔΔ αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα  υποστελέχωσης που είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν σήμερα λόγω της κρίσης.

Με βάση αυτά τα δεδομένα ο ΣΕΒ προτείνει την εκχώρηση σε κατάλληλα διαπιστευμένους ιδιωτικούς φορείς των αρμοδιοτήτων ελέγχου και πιστοποίησης που σχετίζονται με τη συνολική αδειοδοτική διαδικασία των επιχειρήσεων.
Στο αναλυτικό υπόμνημά του ο ΣΕΒ προτείνει επίσης:
•    Κατάργηση των πινάκων αντιστοίχισης των κατηγοριών των μεταποιητικών δραστηριοτήτων με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα και την αντικατάστασή τους από τους πίνακες κατάταξης, έτσι ώστε η αδειοδοτική νομοθεσία να λειτουργεί με ενιαίες προδιαγραφές. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, ο διπλός τρόπος με τον οποίο περιγράφεται στη νομοθεσία η περιβαλλοντική όχληση στοιχειοθετεί δυσμενή μεταχείριση της βιομηχανίας, ενώ προκαλεί προβλήματα στις επιχειρήσεις, δεδομένου ότι οι δύο τρόποι κατάταξης δεν ταυτίζονται, με αποτέλεσμα μία δραστηριότητα ενταγμένη στην κατηγορία Β'Α του ν. 4014 (άρα με μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον) να εμφανίζεται ως μέσης όχλησης στον αντίστοιχο πίνακα του 3982/2011. Ανάλογα προβλήματα απορρέουν και από αναντιστοιχίες στην ορολογία, δεδομένου μάλιστα ότι το ΥΠΕΚΑ δεν συνοδεύει τη λεκτική περιγραφή μιας δραστηριότητας από τον κωδικό που την αντιστοιχεί κατά NACE.
•    Προώθηση αδειοδοτικών διαδικασιών μέσω Invest in Greece με τροποποίηση διατάξεων του ν. 3894/2010. Συγκεκριμένα σήμερα προβλέπεται η δυνατότητα υπαγωγής σε διαδικασία «fast track» των βιομηχανικών επενδύσεων με ύψος προϋπολογισμού έργου άνω των 15 meuro εφόσον αυτές υλοποιούνται μέσα σε οργανωμένους υποδοχείς. Ο ΣΕΒ προτείνει την υπαγωγή στον «fast track» κάθε επένδυσης επιλέξιμης για εγκατάσταση σε οργανωμένο υποδοχέα, εφόσον ο συνολικός εντός του υποδοχέα προϋπολογισμός της υπερβαίνει τα 15 meuro.
•    Την παροχή δυνατότητας συμμετοχής στο Μητρώο Χειριστών των αδειοδοτήσεων του Invest in Greece πέραν των φυσικών προσώπων, που ήδη προβλέπεται, και πιστοποιημένων νομικών προσώπων για λόγους εμπειρίας, υποδομών υποστήριξης και δυνατότητας αναζήτησης ευθυνών.
•    Την άρση των περιορισμών που αφορούν μέχρι και την αύξηση ενεργειακών καταναλώσεων (ακόμα και ηλεκτρικού ρεύματος) για τις βιομηχανίες της Αττικής, καθώς συνθέτουν ένα πλαίσιο δυσμενούς μεταχείρισης της βιομηχανίας σε αντίθεση με τα ισχύοντα για άλλες δραστηριότητες με ανάλογες, αν όχι και μεγαλύτερες, επιπτώσεις από τη λειτουργία τους.
Εξάλλου με στόχο την ενίσχυση της εγκατάστασης των επιχειρήσεων σε οργανωμένες περιοχές προτείνεται:
•    Η απογραφή των αναγκών των υφιστάμενων Ε/Π σε συμπληρωματικές υποδομές σε συνδυασμό και με τον προσδιορισμό του επιπέδου κορεσμού τους.
•    Η συμπερίληψη στην έννοια του «επιχειρηματικού πάρκου» όσων ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ κ.λπ. δεν αποκλίνουν σημαντικά από τις απαραίτητες προδιαγραφές.
•    Η δρομολόγηση δράσεων εξυγίανσης άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων όπως η περίπτωση της περιοχής Σχηματαρίου-Οινοφύτων.
•    Η ανάδειξη περιοχών κατάλληλων για δημιουργία νέων επιχειρηματικών πάρκων και η ωρίμαση έργων είτε για εκμετάλλευση στο πλαίσιο ΣΔΙΤ είτε για πώληση σε φορέα με αντικείμενο το real estate βιομηχανικής γης.
•    Ο χαρακτηρισμός «επιχειρηματικά πάρκα» γηπέδων που ήδη φιλοξενούν ή προορίζονται για την εγκατάσταση μεγάλων μονάδων οι οποίες για πρακτικούς λόγους (γειτνίαση με πηγές πρώτων υλών, ανάγκη ύπαρξης θαλάσσιου μετώπου, θέματα ασφαλείας κ.λπ.) λειτουργούν μεμονωμένα, οπότε να αποκτούν τη δυνατότητα πρόσβασης στα κίνητρα που ισχύουν για την οργανωμένη