Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Ιδιωτικοί φορείς θα αναλάβουν την αρμοδιότητα για τις διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων

ΤΗΝ ιδιωτικοποίηση της αδειοδοτικής διαδικασίας των επιχειρήσεων εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης μετά από σχετική εισήγηση του ΣΕΒ. Η πρόταση υποβλήθηκε στον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη κατά την πρόσφατη παρουσία του στη συνεδρίαση του γενικού συμβουλίου του Συνδέσμου μαζί με ένα αναλυτικό υπόμνημα για τις νομοθετικές και άλλες διοικητικές παρεμβάσεις που είναι αναγκαίες για τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και τη διευκόλυνση των επενδύσεων. Στόχος της πρότασης είναι η απλοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών με την υπερπήδηση των εμποδίων που προκύπτουν λόγω της ελλιπούς στελέχωσης των αρμόδιων υπηρεσιών των νομαρχιών. Το ζήτημα έχει τεθεί ήδη από το 2008 στο πλαίσιο των συζητήσεων για τη βελτίωση νόμου του 2005 που ρυθμίζει τις διαδικασίες αδειοδότησης των επιχειρήσεων και μάλιστα σχετική πρόβλεψη είχε γίνει σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο ωστόσο δεν προωθήθηκε. Ακολούθησε το 2011 η θεσμοθέτηση της δυνατότητας εμπλοκής των επιμελητηρίων στην αδειοδοτική διαδικασία, η οποία ωστόσο κρίνεται ότι δεν μπορεί να αποτελέσει λύση, καθώς και τα επιμελητήρια ως ΝΠΔΔ αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα  υποστελέχωσης που είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν σήμερα λόγω της κρίσης.

Με βάση αυτά τα δεδομένα ο ΣΕΒ προτείνει την εκχώρηση σε κατάλληλα διαπιστευμένους ιδιωτικούς φορείς των αρμοδιοτήτων ελέγχου και πιστοποίησης που σχετίζονται με τη συνολική αδειοδοτική διαδικασία των επιχειρήσεων.
Στο αναλυτικό υπόμνημά του ο ΣΕΒ προτείνει επίσης:
•    Κατάργηση των πινάκων αντιστοίχισης των κατηγοριών των μεταποιητικών δραστηριοτήτων με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα και την αντικατάστασή τους από τους πίνακες κατάταξης, έτσι ώστε η αδειοδοτική νομοθεσία να λειτουργεί με ενιαίες προδιαγραφές. Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, ο διπλός τρόπος με τον οποίο περιγράφεται στη νομοθεσία η περιβαλλοντική όχληση στοιχειοθετεί δυσμενή μεταχείριση της βιομηχανίας, ενώ προκαλεί προβλήματα στις επιχειρήσεις, δεδομένου ότι οι δύο τρόποι κατάταξης δεν ταυτίζονται, με αποτέλεσμα μία δραστηριότητα ενταγμένη στην κατηγορία Β'Α του ν. 4014 (άρα με μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον) να εμφανίζεται ως μέσης όχλησης στον αντίστοιχο πίνακα του 3982/2011. Ανάλογα προβλήματα απορρέουν και από αναντιστοιχίες στην ορολογία, δεδομένου μάλιστα ότι το ΥΠΕΚΑ δεν συνοδεύει τη λεκτική περιγραφή μιας δραστηριότητας από τον κωδικό που την αντιστοιχεί κατά NACE.
•    Προώθηση αδειοδοτικών διαδικασιών μέσω Invest in Greece με τροποποίηση διατάξεων του ν. 3894/2010. Συγκεκριμένα σήμερα προβλέπεται η δυνατότητα υπαγωγής σε διαδικασία «fast track» των βιομηχανικών επενδύσεων με ύψος προϋπολογισμού έργου άνω των 15 meuro εφόσον αυτές υλοποιούνται μέσα σε οργανωμένους υποδοχείς. Ο ΣΕΒ προτείνει την υπαγωγή στον «fast track» κάθε επένδυσης επιλέξιμης για εγκατάσταση σε οργανωμένο υποδοχέα, εφόσον ο συνολικός εντός του υποδοχέα προϋπολογισμός της υπερβαίνει τα 15 meuro.
•    Την παροχή δυνατότητας συμμετοχής στο Μητρώο Χειριστών των αδειοδοτήσεων του Invest in Greece πέραν των φυσικών προσώπων, που ήδη προβλέπεται, και πιστοποιημένων νομικών προσώπων για λόγους εμπειρίας, υποδομών υποστήριξης και δυνατότητας αναζήτησης ευθυνών.
•    Την άρση των περιορισμών που αφορούν μέχρι και την αύξηση ενεργειακών καταναλώσεων (ακόμα και ηλεκτρικού ρεύματος) για τις βιομηχανίες της Αττικής, καθώς συνθέτουν ένα πλαίσιο δυσμενούς μεταχείρισης της βιομηχανίας σε αντίθεση με τα ισχύοντα για άλλες δραστηριότητες με ανάλογες, αν όχι και μεγαλύτερες, επιπτώσεις από τη λειτουργία τους.
Εξάλλου με στόχο την ενίσχυση της εγκατάστασης των επιχειρήσεων σε οργανωμένες περιοχές προτείνεται:
•    Η απογραφή των αναγκών των υφιστάμενων Ε/Π σε συμπληρωματικές υποδομές σε συνδυασμό και με τον προσδιορισμό του επιπέδου κορεσμού τους.
•    Η συμπερίληψη στην έννοια του «επιχειρηματικού πάρκου» όσων ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ κ.λπ. δεν αποκλίνουν σημαντικά από τις απαραίτητες προδιαγραφές.
•    Η δρομολόγηση δράσεων εξυγίανσης άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων όπως η περίπτωση της περιοχής Σχηματαρίου-Οινοφύτων.
•    Η ανάδειξη περιοχών κατάλληλων για δημιουργία νέων επιχειρηματικών πάρκων και η ωρίμαση έργων είτε για εκμετάλλευση στο πλαίσιο ΣΔΙΤ είτε για πώληση σε φορέα με αντικείμενο το real estate βιομηχανικής γης.
•    Ο χαρακτηρισμός «επιχειρηματικά πάρκα» γηπέδων που ήδη φιλοξενούν ή προορίζονται για την εγκατάσταση μεγάλων μονάδων οι οποίες για πρακτικούς λόγους (γειτνίαση με πηγές πρώτων υλών, ανάγκη ύπαρξης θαλάσσιου μετώπου, θέματα ασφαλείας κ.λπ.) λειτουργούν μεμονωμένα, οπότε να αποκτούν τη δυνατότητα πρόσβασης στα κίνητρα που ισχύουν για την οργανωμένη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου