Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Καπνοβιομηχανίες: «Πόλεμος» τιμών εν όψει της κάμψης της κατανάλωσης

«Ανάβει» για τα καλά ο πόλεμος τιμών ανάμεσα στις καπνοβιομηχανίες, οι οποίες εμφανίζονται αποφασισμένες να τα δώσουν όλα για να σταματήσουν τη δραματική κάμψη της κατανάλωσης καπνικών προϊόντων, που -στην παρούσα φάση- ξεπερνάει το 25%.

Μάλιστα, εάν η υποχώρηση των πωλήσεων συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς, υπολογίζεται πως έως το τέλος του 2012 θα χαθούν τα 2/3 των συνολικών πωλήσεων της αγοράς, με αρνητικές συνέπειες και για τα δημόσια έσοδα. Μπροστά σ'ε αυτά τα δεδομένα, η Παπαστράτος, θυγατρική του ομίλου Philip Morris, αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, να μειώσει στα 3,50 ευρώ από 4,00 ευρώ την τιμή του πακέτου των Marlboro, σε συνέχεια ανάλογων κινήσεων που έκανε το προηγούμενο διάστημα, όπως η μείωση στα 3 ευρώ από τα 3,80 ευρώ πριν του Philip Morris «μπλε». Σε παρόμοιες ενέργειες κατέφυγε και η British American Tobacco, χαμηλώνοντας τις τιμές των σημάτων Peter Styvensant και Lucky Strike.

Ανταγωνισμός
Ωστόσο, η απόφαση της Παπαστράτος να χαμηλώσει την τιμή στη δημοφιλέστερη μάρκα τσιγάρων, η οποία κατέχει μερίδιο της τάξης του 25% εκτιμάται πως δεν θα μείνει «αναπάντητη» από τους λοιπούς ανταγωνιστές της, οι οποίοι αναμένεται να σηκώσουν το γάντι και να αντιδράσουν ανάλογα. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι υπόλοιπες καπνοβιομηχανίες δεν θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια καθώς -εάν δεν προβούν σε ανάλογες κινήσεις- κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικό μέρος των πωλήσεών τους. Και αυτό γιατί οι καταναλωτές μετά τις απανωτές μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις αλλά και μετά το «χαράτσι» στα ακίνητα, αναζητήσουν φθηνότερες λύσεις, μια εκ των οποίων είναι και τα στριφτά που διατίθενται σε πιο προσιτές τιμές. «Δεν υπάρχει πλέον πιστότητα στις μάρκες, όπως ήταν κάποτε που οι καπνιστές δεν άλλαζαν τα τσιγάρα τους. Σήμερα αυτό έχει ανατραπεί», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Λαθρεμπόριο
Η μείωση των τιμών έρχεται να «απαντήσει» και στην έκρηξη του λαθρεμπορίου, η οποία το τελευταίο διάστημα μετά και τις συνεχόμενες ανατιμήσεις των τσιγάρων τείνει να πάρει τεράστιες διαστάσεις. «Είναι μια γραμμή άμυνας για τις καπνοβιομηχανίες που χάνουν έσοδα. Όσο φθηνότερη είναι η τιμή του πακέτου τόσο μικρότερο είναι το κίνητρο για λαθρεμπόριο», τονίζει επαγγελματίας του χώρου. Ενδεικτική των διαστάσεων που έχει λάβει το παράνομο εμπόριο λαθραίων τσιγάρων και παραποιημένων τσιγάρων είναι η έρευνα της KPMG, η οποία έδειξε πως η ετήσια κατανάλωση παράνομων τσιγάρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αυξήθηκε κατά 3,1 δισ. μονάδες το 2010 σε σχέση με το 2009 και ανήλθε συνολικά σε 64,2 δισεκατομμύρια μονάδες, αντιστοιχώντας περίπου στο 10% της συνολικής κατανάλωσης τσιγάρων στην Ε.Ε. Η παράνομη αγορά τσιγάρων στην Ε.Ε. υπολογίζεται πως είναι μεγαλύτερη από τις νόμιμες αγορές τσιγάρων της Γαλλίας, της Ιρλανδίας και της Φινλανδίας αθροιστικά, με τη ζημιά για τα εθνικά και ευρωπαϊκά έσοδα να εκτιμάται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) σε περίπου 10 δισ. ευρώ κατ' έτος.



19/12/2011
Πηγή: www.imerisia.gr

Σε 5 δόσεις από τον Απρίλιο το χαράτσι στα ακίνητα του 2012

Σε πέντε ισόποσες δόσεις θα καταβληθεί το χαράτσι στα ακίνητα το 2012. Το πρώτο «μπουγιουρντί» από τη ΔΕΗ θα έλθει με τον λογαριασμό του Απριλίου και το πέμπτο με αυτόν του Ιανουαρίου του 2013.
Οι προϊστάμενοι των ΔΟΥ θα κρίνουν τις ενστάσεις των πολιτών καθώς εγκαταλείφθηκε η ιδέα για τη δημιουργία τριμελών επιτροπών.

Ετσι ο έφορος θα είναι αυτός που θα αποφασίζει αν θα αναστέλλεται η διακοπή του ρεύματος για τα νοικοκυριά που αδυνατούν να πληρώσουν το χαράτσι ή αν θα πληρώσουν μικρότερα ποσά από αυτά που τους αναλογούν.

Για τα λάθη που έχον καταγραφεί στους φετινούς λογαριασμούς δίνεται περιθώριο συμψηφισμών έως τα τέλη Μαρτίου, ενώ διευρύνεται ο αριθμός των ευπαθών ομάδων που καταβάλλουν μειωμένο τέλος ακινήτων.

Ολες οι τελικές ρυθμίσεις για το χαράτσι της επόμενης χρονιάς που παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος» περιέχονται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και σύντομα θα κατατεθεί και στη Βουλή, όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος.

Πιο αναλυτικά, το υπουργείο προχώρησε στις ακόλουθες αλλαγές ως προς την εφαρμογή του μέτρου:

Σε 5 ισόποσες δόσεις αντί για 4 θα καταβληθεί το ειδικό τέλος ακινήτων για το έτος 2012. Το τέλος θα καταβληθεί από τον Απρίλιο του 2012 μέχρι και τον Ιανουάριο του 2013.
Αποκλειστικά ο έφορος θα αποφασίζει αν θα αναστέλλεται η διακοπή του ρεύματος για τα νοικοκυριά που αδυνατούν να πληρώσουν το χαράτσι. Υστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου ο έφορος (και όχι τριμελής επιτροπή, όπως προέβλεπε η εγκύκλιος του υπουργείου) θα είναι αποκλειστικά αρμόδιος για να διαπιστώσει αν:
Συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας στο πρόσωπο του χρήστη του ακινήτου για το οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία του.
Ο κύριος του ακινήτου διαβιοί υπό μειονεκτικές κοινωνικές συνθήκες, όπως η απουσία εισοδήματος και περιουσιακών στοιχείων, και κρίνεται ότι η καταβολή του τέλους θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο τη στοιχειώδη διαβίωση του ίδιου ή των προσώπων που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν φορολογικά.
Επίσης ο έφορος σε περιπτώσεις αδυναμίας καταβολής του τέλους μπορεί, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, να αποφασίζει είτε την καταβολή του τέλους σε περισσότερες δόσεις είτε και τη μείωση του τέλους.

- Λάθη που έχουν γίνει στον υπολογισμό του ειδικού τέλους ακινήτων του 2011 διορθώνονται με το ειδικό τέλος του έτους 2012. Αν το χαράτσι το οποίο προκύπτει μετά τη διόρθωση των λαθών είναι μικρότερο από το τέλος που λογίστηκε, η διαφορά αφαιρείται από το τέλος που αναλογεί στο ακίνητο για το έτος 2012. Στις περιπτώσεις που προκύπτει αρνητική διαφορά το ποσό επιστρέφεται από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ρεύματος με τον επόμενο λογαριασμό. Ο συμψηφισμός πραγματοποιείται με το ειδικό τέλος κατά την 31η Μαρτίου 2012.

Το ειδικό τέλος ακινήτων έτους 2012 επιβάλλεται στα ακίνητα που θα ηλεκτροδοτούνται την 31η Μαρτίου 2012 αντί την 28η Απριλίου 2012 που προέβλεπε αρχικά ο νόμος και βαρύνει τον κύριο ή τον επικαρπωτή. Σε περισσότερες δόσεις θα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν το ειδικό τέλος ακινήτων τα νοικοκυριά που έχουν ήδη προχωρήσει σε διακανονισμό με τη ΔΕΗ.
Εφορίες
Αναγκαστική είσπραξη

Εάν το ειδικό τέλος δεν πληρωθεί εντός 4 μηνών από τη λήξη της προθεσμίας εξόφλησης του λογαριασμού, οι ΔΟΥ αναλαμβάνουν να εισπράξουν τις οφειλές επιβάλλοντας στους ιδιοκτήτες ακινήτων τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης (κατασχέσεις μισθών, συντάξεων, μισθωμάτων).

Ευπαθείς ομάδες
Για περισσότερους πολίτες το μειωμένο τέλος ακινήτων

Διευρύνεται ο αριθμός των ευπαθών ομάδων που καταβάλλουν μειωμένο τέλος ακινήτων (0,5 ευρώ/τ.μ.). Ειδικότερα, εντάσσονται και:

Πρόσωπα που παρουσιάζουν αναπηρία σε ποσοστό από 80% και άνω.
Πρόσωπα που πάσχουν από εγκεφαλική παράλυση, νοητική αναπηρία, αυτισμό ή σύνδρομο DOWN, σε ποσοστό από 67% και άνω.
Ο μειωμένος συντελεστής του τέλους εφαρμόζεται και στην περίπτωση που η κύρια και ιδιοκατοικούμενη κατοικία ανήκει κατά πλήρη κυριότητα ή κατά συγκυριότητα στον ή στη σύζυγο του ή της δικαιούχου, καθώς και όταν το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της κύριας ιδιοκατοικούμενης κατοικίας κατανέμεται μεταξύ των συζύγων.

Προϋπόθεση του μειωμένου τέλους είναι ότι και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας και των δύο συζύγων δεν υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ, η οποία προσαυξάνεται κατά 10.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο.

Ειδικά για τους πολύτεκνους, ο μειωμένος συντελεστής εφαρμόζεται και όταν κύριος ή επικαρπωτής της κύριας και ιδιοκατοικούμενης κατοικίας κατά πλήρη κυριότητα ή κατά συγκυριότητα είναι ένα ή περισσότερα από τα προστατευόμενα τέκνα, λόγω θανάτου του ενός εκ των γονέων. Εξάλλου, εξαιρούνται από το ειδικό τέλος οι κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών και οι κοινόχρηστοι χώροι των κύριων τουριστικών καταλυμάτων.

Εξάλλου, για επαγγελματικά ακίνητα με εμβαδόν άνω των 1.000 τ.μ. ο συντελεστής προσδιορισμού του τέλους υπολογίζεται μειωμένος κατά 30% για το άνω των 1.000 τ.μ. τμήμα και κατά 60% για το άνω των 2.000 τ.μ. τμήμα του ακινήτου.


19/12/2011
Πηγή: www.imerisia.gr

Νέα νομοθεσία περί ευθύνης των μελών του δ.σ. εταιριών

Pιζικές αλλαγές στη νομοθεσία περί ευθύνης των μελών των δ.σ. των ανώνυμων εταιριών, σε συνδυασμό με αυστηρότερα κριτήρια για την υπαγωγή επιχειρήσεων στο προπτωχευτικό άρθρο 99...
προβλέπει το σχέδιο που επεξεργάζονται το ΣΔΟΕ και το Yπουργείο Οικονομικών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της δόλιας πτώχευσης επιχειρήσεων.

Οι μέχρι τώρα συλλήψεις για ληξιπρόθεσμα χρέη ή για μη καταβολή ΦΠΑ αλλά και οι έρευνες που έχουν γίνει από το ΣΔΟΕ σε επιχειρήσεις που έχουν «πτωχεύσει» ανέδειξαν περιπτώσεις όπου το διοικητικό συμβούλιο ήταν «εικονικό» και η επιχείρηση ουσιαστικά λειτουργούσε ως «βιτρίνα» για παράνομες δραστηριότητες. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις είχαν όντως χρεοκοπήσει, αλλά η διοίκηση είχε φροντίσει να μεταβιβάσει σε συγγενείς ή σε άλλες εταιρίες δικών της συμφερόντων την προσωπική περιουσία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν οι υποχρεώσεις απέναντι στους εργαζόμενους και απέναντι στο Δημόσιο.

Oπως δήλωσε στην ΕΞΠΡΕΣ κορυφαίο στέλεχος του ΣΔΟΕ «το άρθρο 99 δεν μπορεί να προστατεύει επιχειρήσεις που “ξεπλένουν χρήμα”. Τα συμφέροντα του Δημοσίου πρέπει να συνεχίζουν να προστατεύονται ακόμα και όταν η επιχείρηση εντάσσεται στο άρθρο 99 και η διοίκηση μιας ανώνυμης εταιρίας πρέπει να ευθύνεται με το σύνολο της περιουσίας της».

Στην κατεύθυνση αυτή το Yπουργείο Οικονομικών και το ΣΔΟΕ επεξεργάζονται σχέδιο θεσμικών αλλαγών, με στόχους:

1. Να προσδιοριστεί μιας μορφής «πόθεν έσχες» για όποιον αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος, που να προσδιορίζει αντικειμενικά την περιουσία που κατείχε όταν ανέλαβε τη θέση αυτή. Να ζητούνται οικονομικά και κοινωνικά εχέγγυα για τις ευθύνες που επωμίζεται, να έχει οικονομική επιφάνεια που να καλύπτει τις υποχρεώσεις που δημιουργεί. Να είναι ξεκάθαρο δηλαδή ότι ευθύνεται απέναντι στον νόμο και με συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία και να υπάρχουν περιορισμοί στη μετάβασή τους και, γενικά, να αποτελεί εγγύηση η περιουσία τους για όποιον επιλέγεται σε θέσεις μάνατζερ.

2. Να ευθύνεται με όλα τα περιουσιακά του στοιχεία και ο μέτοχος της Α.Ε. ίσως και η οικογένειά του. Να μην εξαντλείται δηλαδή η ευθύνη στο μετοχικό κεφάλαιο που κατέχει. Με τον τρόπο αυτό θα εμποδιστούν όσοι μέτοχοι απαξιώνουν οικονομικά τις επιχειρήσεις και μετά προσπαθούν να καλύψουν τα χρέη τους πουλώντας τις συμμετοχές τους.

3. Να εξαιρούνται οι οφειλές των Α.Ε. προς το Δημόσιο και τους εργαζομένους, από την προστασία που προσφέρει το άρθρο 99 έναντι απαιτήσεων των πιστωτών. Επίσης προστατεύονται τα συμφέροντα του Δημοσίου ακόμα και όταν η επιχείρηση εντάσσεται στο άρθρο 99.

Το πρώτο βήμα έγινε άλλωστε με την ΠΟΛ 1236/24.11.2011. Το Yπουργείο Οικονομικών παρέχει οδηγίες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για το πώς πρέπει να κινηθούν στην περίπτωση που κάποια επιχείρηση τίθεται σε καθεστώς εξυγίανσης. Oπως τονίζεται στην εγκύκλιο η συμφωνία εξυγίανσης δεσμεύει το σύνολο των πιστωτών, οι απαιτήσεις των οποίων ρυθμίζονται από αυτήν, ακόμη και αν δεν είναι συμβαλλόμενοι ή δεν ψήφισαν υπέρ της συμφωνίας εξυγίανσης. Δεν δεσμεύονται πιστωτές οι απαιτήσεις των οποίων δημιουργήθηκαν μετά το άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης, επομένως και το Δημόσιο.


19/12/2011
Πηγή: www.express.gr

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Χρόνος ασφάλισης η άδεια προστασίας μητρότητας για το ΙΚΑ

Δικαιώθηκαν από τον Συνήγορο του Πολίτη δύο εργαζόμενες μητέρες, στις οποίες το ΙΚΑ αρνήθηκε να ανανεώσει το βιβλιάριο υγείας και να τους χορηγήσει επιδόματα μητρότητας και ασθένειας. Οι δύο γυναίκες επισήμαναν ότι το ΙΚΑ εσφαλμένα δεν υπολόγισε τον χρόνο κατά τον οποίο τελούσαν σε ειδική άδεια προστασίας μητρότητας ως χρόνο ασφάλισης για τον κλάδο ασθένειας και μετά από παρέμβαση της ανεξάρτητης αρχής δικαιώθηκαν.

Το Yπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ανταποκρίθηκε θετικά, με νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 36, παρ. 3 του νόμου 3996/2011), σύμφωνα με την οποία ο χρόνος που διανύεται κατά τη διάρκεια της εξάμηνης ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης –πέρα από τον κλάδο κύριας σύνταξης– και για τον κλάδο ασθένειας του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, καθώς και στους φορείς επικουρικής ασφάλισης. Η διάταξη προβλέπει ακόμα ότι η προβλεπόμενη εισφορά εργοδότη βαρύνει τον ΟΑΕΔ και καθορίζει τον τρόπο υπολογισμού, παρακράτησης και απόδοσης της εισφοράς της ασφαλισμένης.


18/11/2011
Πηγή: www.express.gr

ΘΕΜΑ: Μειώσεις συντάξεων ΕΤΕΑΜ από 1/11/2011.

ΘΕΜΑ: Μειώσεις συντάξεων ΕΤΕΑΜ από 1/11/2011.

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις των παρ. 1, 2, 3, 4, 5 & 7 του άρθρου 2 του Ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226/τ.Α΄/27-10-2011) «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», που σχετίζονται με τα αναγραφόμενα στο θέμα της παρούσας και σας παρέχουμε τις παρακάτω οδηγίες για την εφαρμογή τους:

Με τις κοινοποιούμενες διατάξεις προβλέπεται μείωση από 1/11/2011 και εφεξής των καταβαλλόμενων συντάξεων από το ΕΤΕΑΜ. Ως καταβαλλόμενες δε συντάξεις νοούνται τόσον οι μηνιαίες [ήτοι 12 κατ΄ έτος], όσον και τα χορηγούμενα επιδόματα και Δώρα Εορτών [ήτοι επίδομα αδείας και Δώρα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, τα οποία ως γνωστόν χορηγούνται στους συνταξιούχους του ΕΤΕΑΜ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν. 4476/65 και του άρθρου 65 του Ν. 2084/92 - σχετική και η με αρ. 53/2010 εγκύκλιος της Διεύθυνσής μας].

Ειδικότερα ως προς την εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 2 που αφορά τους συνταξιούχους του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών [ΕΤΕΑΜ], η προβλεπόμενη μείωση ανερχόμενη σε ποσοστό 30% πραγματοποιείται στο τμήμα της μηνιαίας σύνταξης, που υπερβαίνει το ποσό των 150,00 ευρώ.

Σε περίπτωση δε που η χορηγούμενη από το ΕΤΕΑΜ σύνταξη υπόκειται στην οριζόμενη από τις διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 44 του Ν. 3986/2011 παρακράτηση της Ειδικής Εισφοράς Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, για την εφαρμογή των οποίων οδηγίες έχουν δοθεί με την αρ. 61/2011 εγκύκλιο μας, η προβλεπόμενη μείωση πραγματοποιείται επί του ακαθάριστου ποσού της μηνιαίας σύνταξης ΕΤΕΑΜ, που απομένει μετά την ως άνω παρακράτηση.

Πάντως το συνολικό ποσό της μηνιαίας σύνταξης ΕΤΕΑΜ, μετά την ανωτέρω μείωση, δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 150,00 ευρώ.

Επισημαίνουμε ότι οι ανωτέρω διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν. 4024/2011 [μειώσεις ποσού σύνταξης ΕΤΕΑΜ] και του άρθρου 44 παρ. 13 του Ν. 3986/2011 [ειδική εισφορά] εφαρμόζονται και στους συνταξιούχους ΕΤΕΑΜ (τ. ΤΕΑΠΕΤΕ) και στο ακαθάριστο ποσό σύνταξης που προκύπτει μετά την αφαίρεση του ποσού που αντιστοιχεί στο προσυνταξιοδοτικό καθεστώς.

Για πληρέστερη κατανόηση των ανωτέρω παραθέτουμε τα παρακάτω παραδείγματα:

Παράδειγμα 1°: Συνταξιούχος του ΕΤΕΑΜ λαμβάνει συνολική μηνιαία σύνταξη 240,00 € - ποσό που δεν υπόκειται σε παρακράτηση της Ειδικής Εισφοράς Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, μιας και δεν ξεπερνά το ποσό των 300,00 €. Το τμήμα της σύνταξης που υπερβαίνει τα 150,00 €, μειώνεται από 1/11/2011 κατά ποσοστό 30%. Δηλαδή η σύνταξη του από 1/11/2011 διαμορφώνεται ως εξής: 240,00 € - 150,00 € = 90,00 € χ 30% (ποσοστό μείωσης) = 27,00 €. `Αρα 90,00 € - 27,00 € = 63,00 €.

Τελική μηνιαία σύνταξη: 150,00 € + 63,00 € = 213,00 €

Παράδειγμα 2°: Συνταξιούχος του ΕΤΕΑΜ λαμβάνει συνολική μηνιαία σύνταξη 460,00 € - ποσό που από 1/9/2011 υπόκειται σε παρακράτηση της Ειδικής Εισφοράς Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, ποσοστού 6%. Το τμήμα της σύνταξης που απομένει μετά την εν λόγω παρακράτηση και το οποίο υπερβαίνει τα 150,00 €, μειώνεται από 1/11/2011 κατά ποσοστό 30%. Δηλαδή η σύνταξη του από 1/11/2011 διαμορφώνεται ως εξής:

460,00 € χ 6% (ποσοστό παρακράτησης) = 27,60 €. `Αρα 460,00 € - 27,60 € = 432,40 € - 150,00 € = 282,40 € χ 30% (ποσοστό μείωσης) = 84,72 €. `Αρα 282,40 € - 84,72 € = 197,68 €. Τελική μηνιαία σύνταξη: 150,00 € + 197,68 € = 347,68 €

Περαιτέρω διευκρινίζουμε ότι οι κοινοποιούμενες διατάξεις των παραγράφων 1, 2, 4 και 7 του άρθρου 2 του νόμου που αναφέρονται στους συνταξιούχους προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος του υπαχθέντος από 18/4/2006 στο ΕΤΕΑΜ Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εμπορικής Τραπέζης της Ελλάδος (ΤΕΑΠΕΤΕ), [δηλαδή πρόσωπα που συνταξιοδοτήθηκαν από το ΤΕΑΠΕΤΕ πριν τη συνταξιοδότησή τους από τον φορέα κύριας ασφάλισης στα προβλεπόμενα όρια ηλικίας και των οποίων η σύνταξη περιλαμβάνει ποσά κύριας και επικουρικής σύνταξης], αποστέλλονται - για ενημέρωσή σας και μόνον δεδομένου ότι η πληρωμή των συντάξεων των εν λόγω συνταξιούχων εξακολουθεί και πραγματοποιείται μέσω της μηχανογράφησης του τ. ΤΕΑΠΕΤΕ (σχετικές οι με αρ. 53 και 55/2006 εγκύκλιοι της Διεύθυνσής μας) - με την επισήμανση ότι οι Υπηρεσίες του Ιδρύματος δεν θα προβούν σε ενέργειες για την εφαρμογή τους, αλλά οι Υπηρεσίες του ΕΤΕΑΜ, στο οποίο κοινοποιείται η παρούσα.

Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5 του εν λόγω άρθρου, τα εισπραττόμενα ποσά από τις προαναφερόμενες μειώσεις των συντάξεων των συνταξιούχων του ΕΤΕΑΜ αποτελούν πόρο - έσοδο του ΕΤΕΑΜ.

Τέλος επισημαίνουμε ότι:

α] δεδομένου ότι ο νόμος δεν ορίζει διαφορετικά, σε περίπτωση καταβολής στο ίδιο πρόσωπο δύο συντάξεων από το ΕΤΕΑΜ [π.χ. μιάς εξ ιδίου δικαιώματος και μιάς από μεταβίβαση λόγω θανάτου] οι εν λόγω μειώσεις υπολογίζονται σε κάθε σύνταξη χωριστά,

β] στις περιπτώσεις που στη σύνταξη λόγω θανάτου ΕΤΕΑΜ συντρέχουν περισσότεροι του ενός δικαιούχοι, για την εν λόγω μείωση θα λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό της σύνταξης που έχει μεταβιβαστεί,

γ] από τις μειώσεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 2 στις συντάξεις του ΕΤΕΑΜ δεν εξαιρείται καμία κατηγορία συνταξιούχων αυτού,

δ] οι προαναφερόμενες μειώσεις αφορούν τόσο τους ήδη, όσο και τους μελλοντικούς [από 1/11/2011 και μετά] συνταξιούχους και

ε] ήδη η Η.ΔΙ.ΚΑ. - κατόπιν οδηγιών μας - έχει προβεί με την πληρωμή των συντάξεων του μήνα ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 στη μείωση [αναδρομικά από 1/11/2011] των συντάξεων, όσων συνταξιούχων του ΕΤΕΑΜ εμπίπτουν στις διατάξεις του νόμου.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΓΔΟΝΤΑΚΗ

Όσοι απαλλάσσονται από το ειδικό τέλος ακινήτων.

Οι φορολογούμενοι που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό πάνω από ογδόντα τοις εκατό (80%) απαλλάσσονται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης ενώ με εγκύκλιό του το Yπουργείο Οικονομικών...
προσδιορίζει και εξαιρέσεις από το τέλος επιτηδεύματος για εμπόρους λαϊκών αγορών.
Ειδικότερα, απαλλάσσονται όλα τα εισοδήματα των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό και άνω, περιλαμβανομένου και του εξωϊδρυματικού επιδόματος.

Ως προς το τέλος επιτηδεύματος προσδιορίζεται ότι οι κινητές λαϊκές αγορές και οι τόποι πώλησης προϊόντων ή εμπορευμάτων από πλανόδιους επιτηδευματίες δεν θεωρούνται υποκαταστήματα, αφού δεν υπάρχει σε αυτές επαγγελματική εγκατάσταση των επιτηδευματιών που εμπορεύονται σε αυτές τα αγαθά τους. Συνεπώς, δεν επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος στους εμπόρους λαϊκών αγορών για κάθε λαϊκή αγορά που διαθέτουν τα εμπορεύματά τους.


22/11/2011
Πηγή: www.express.gr

Ιδρυση επιχείρησης και με ένα ευρώ

Mείωση των ορίων για το ύψος των επενδύσεων που υπάγονται στις διαδικασίες του fast track, στα 120 εκατ. ευρώ από 200 εκατ. ευρώ, η δυνατότητα ίδρυσης εταιρείας νέας νομικής μορφής, ακόμη και με ένα ευρώ,...
φορολογικά και άλλα κίνητρα για την εγκατάσταση επιχειρήσεων στη ζώνη καινοτομίας στη Θεσσαλονίκη είναι τρεις από τις 11 δράσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την «Επιχειρηματικά Φιλική Ελλάδα», που παρουσίασε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η άρση των 79 εμποδίων στην επιχειρηματικότητα, που έχουν εντοπιστεί ύστερα από έρευνες σε συνεργασία με επιχειρηματικούς φορείς, το ΙΟΒΕ και συναρμόδια υπουργεία. Το σχέδιο δράσης θα υλοποιηθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα το 2011 και το 2012, προκειμένου να υλοποιηθούν μία σειρά από μεταρρυθμίσεις για τη δημιουργία ενός βιώσιμου και σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Ο υπουργός παραδέχθηκε ότι δεν αν δεν λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα με την αβεβαιότητα όσον αφορά την οικονομία της, δεν προχωρήσει το PSI κ.λπ., δεν θα υπάρξει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον, ωστόσο τόνισε ότι επενδυτικά σχέδια εξακολουθούν να προωθούνται και δήλωσε ότι προετοιμάζονται για ένταξη στο fast track περί τα 20 επενδυτικά σχέδια, αξίας 5 δισ. ευρώ. Τουρισμός, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Ορυχεία είναι οι τομείς τους οποίους εστιάζονται κυρίως οι νέες επενδύσεις.

Εξάλλου, ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι το μεγάλο πρόβλημα στην αγορά είναι η έλλειψη ρευστότητας και δήλωσε ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τα δύο προγράμματα που έχουν εξαγγελθεί, το εγγυητικό κεφάλαιο των 500 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ με στόχο την παροχή τραπεζικών δανείων σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το ταμείο για τις μεγάλες επενδύσεις που θα δημιουργηθεί με 1,5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και κεφάλαια της ΕΤΕπ ώστε με μόχλευση να φθάσει τα 6 δισ. ευρώ για να χρηματοδοτηθούν τα μεγάλα οδικά έργα. Οσον αφορά στις δράσεις του νομοσχεδίου καλύπτουν από νομοθετικού χαρακτήρα πράξεις, όπως υπουργικές αποφάσεις, εγκυκλίους κ.λπ. έως νομοθετικές ρυθμίσεις στον άξονα της υλοποίησης οριζόντιων παρεμβάσεων που είτε έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο του Γενικού Σχεδίου είτε αποτελούν μνημονιακές δεσμεύσεις. Οι ρυθμίσεις που προβλέπονται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο εστιάζονται στους τομείς ευθύνης του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς άλλες παρεμβάσεις όπως π.χ. η απλοποίηση της έκδοσης περιβαλλοντικών αδειών προωθούνται από τα αρμόδια υπουργεία.


22/11/2011
Πηγή: www.imerisia.gr