Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

Ολη η απόφαση για το «υπερόπλο» της Εφορίας

Picture 0 for Ολη η απόφαση για το «υπερόπλο» της Εφορίας

Σημειώνεται ότι όπως είχε προαναγγείλει από την Πέμπτη το Euro2day.gr, με την απόφαση για επέκταση του Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών, οι ελεγκτές της ΓΓΔΕ θα μπορούν να βλέπουν, μέσα σε 24 ώρες από τη στιγμή που θα το ζητήσουν, κάθε ευρώ που μπήκε ή βγήκε από έναν τραπεζικό λογαριασμό τα τελευταία δέκα χρόνια.


Ειδικότερα, με την εν λόγω Απόφαση, αντιμετωπίζονται βασικά γραφειοκρατικά και λειτουργικά προβλήματα τα οποία δημιουργήθηκαν κατά την πρώτη εφαρμογή του Συστήματος και τα οποία δεν είχαν επιλυθεί μέχρι σήμερα.

Με τον τρόπο αυτό, οι ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, η Οικονομική Αστυνομία, ο Οικονομικός Εισαγγελέας, ο Εισαγγελέας Εγκλημάτων Διαφθοράς και η Αρχή Καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και ελέγχου των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, θα έχουν πλήρη και άμεση πρόσβαση στις αναλυτικές κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών, κάθε φυσικού και νομικού προσώπου, καθώς και στο σύνολο των συναλλαγών που επηρεάζουν το λογιστικό υπόλοιπο των λογαριασμών αυτών.

Οπως αναφέρει το υπουργείο οικονομικών, η υπογραφή αυτής της Υπουργικής Απόφασης, θα λειτουργήσει καταλυτικά στην επιτάχυνση της διαδικασίας ελέγχου μεγάλων υποθέσεων φοροδιαφυγής, μειώνοντας τόσο τον χρόνο διενέργειας των ελέγχων όσο και το διοικητικό κόστος αυτών. Η ολοκλήρωση του Συστήματος Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής που έχει προταχθεί ως εθνικός στόχος από την Ελληνική Πολιτεία.

Τι βλέπει ο Μεγάλος Αδελφός


Το Μητρώο Τήρησης Τραπεζικών Λογαριασμών αποτελεί μια ιδέα που υλοποιήθηκε από το δίδυμο Γιώργου Μαυραγάνη - Χάρη Θεοχάρη. Ενεργοποιήθηκε με απόφαση του τότε υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη τον Δεκέμβριο του 2013 και υλοποιήθηκε από τον τότε Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρη, ανοίγοντας νέους δρόμους στους φορολογικούς ελέγχους.

Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα, μέσω του οποίου πιστοποιημένοι ελεγκτές διαβιβάζουν αιτήματα παροχής πληροφοριών σχετικά με τις καταθέσεις στις τράπεζες. Έχει στηθεί μια ειδική διαδικτυακή εφαρμογή, στην οποία οι πιστοποιημένοι ελεγκτές καταχωρούν τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου του φυσικού ή νομικού προσώπου για το οποίο πραγματοποιείται άρση του τραπεζικού απορρήτου, ο αριθμός της υπόθεσης και οι νομοθετικές διατάξεις βάσει των οποίων υποβάλλεται το αίτημα.

Οι τράπεζες, με βάση τον νόμο, έχουν υποχρέωση να απαντήσουν έως τις 12 το μεσημέρι της επόμενης εργάσιμης ημέρας αν ο κάτοχος του συγκεκριμένου ΑΦΜ είναι πελάτης τους, παραθέτοντας στοιχεία κατά σειρά προτεραιότητας για καταθετικούς λογαριασμούς πρώτης ζήτησης, προθεσμιακές καταθέσεις, λογαριασμούς χορηγήσεων, επενδυτικούς ή άλλους λογαριασμούς.

Τα στοιχεία είναι κρυπτογραφημένα και πρόσβαση σε αυτά έχουν μόνο οι πιστοποιημένοι ελεγκτές και οι προϊστάμενοί τους.

Με την επέκταση του Μητρώου Τήρησης Τραπεζικών Λογαριασμών, μέσα σε 24 ώρες από την υποβολή του αιτήματος, οι ελεγκτές θα βλέπουν κάθε κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών των ελεγχόμενων για το χρονικό διάστημα που περιγράφεται στο αίτημα.

Πηγη ... Φορολογικα Νεα 

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

Παράταση έως τις 16 Οκτωβρίου για την υπαγωγή της ιδιωτικής εκπαίδευσης στον ΦΠΑ 23%

Παράταση έως τις 16 Οκτωβρίου θα δοθεί για την υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στο καθεστώς ΦΠΑ 23%, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το απόγευμα της Τετάρτης.


Σχετικές κατευθύνσεις έχουν δοθεί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την υπηρεσιακή Πρωθυπουργό Βασιλική Θάνου, προκειμένου το Υπουργείο Οικονομικών να προνοήσει σχετικά.


Νωρίτερα, τη διαβεβαίωση πως εντός της ημέρας θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες ενέργειες για να ανασταλεί το μέτρο αύξησης του ΦΠΑ 23% στους παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης είχε δώσει ο υπηρεσιακός αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.


Σε δηλώσεις του στον Σκάϊ ανέφερε ότι η απόφαση αναστολής της εφαρμογής του ΦΠΑ στα ιδιωτικά ελήφθη μετά από διακομματικό αίτημα. «Μέσα στην ημέρα θα γίνουν οι απαραίτητες νομικές ενέργειες για να ανασταλεί το μέτρο αύξησης του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, μέχρι να ανοίξει η Βουλή».


Ο ίδιος άφησε και αιχμές για τη λογική του μέτρου, υποστηρίζοντας πως ενδεχομένως να οδηγήσει σε απώλεια εσόδων. «Πρέπει να φορολογούμε τόσο όσο να μπορούμε να εισπράξουμε, διαφορετικά χάνει το Δημόσιο», είπε.

Tanea.gr

Με 200 ευρώ θα γλιτώσουν από το κυνήγι της Εφορίας 3,5 εκατ. μικροοφειλέτες

Κυβέρνηση και τρόικα συμφώνησαν να επεκταθούν οι ρυθμίσεις που ίσχυαν για τους δανειολήπτες και στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που φορτώθηκαν με φόρους - Τι προβλέπει το τρίτο μνημόνιο 

Νέους τρόπους για να γλιτώσουν τις κατασχέσεις και τις διώξεις θα έχουν πλέον στα χέρια τους εκατομμύρια φορολογούμενοι, τους οποίους κυριολεκτικά γονάτισαν τα βάρη του μνημονίου.


Στηριζόμενοι στον νόμο Κατσέλη, κυβέρνηση και τρόικα συμφώνησαν να επεκταθούν οι ρυθμίσεις που ίσχυαν για τους δανειολήπτες και στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που φορτώθηκαν με φόρους για εισοδήματα τα οποία δεν είχαν πια λόγω της κρίσης.


Το τρίτο μνημόνιο προβλέπει πλέον ότι όσοι αποδεδειγμένα έχουν περιέλθει σε οικονομική αδυναμία προσφεύγοντας στα δικαστήρια και πληρώνοντας 200 ευρώ -εφόσον τα βρουν- (το παράβολο δηλαδή) που υποχρεωτικά θα τους ζητήσει κατ' ελάχιστο ο δικηγόρος τους μπορούν να απαλλαγούν από τα χρέη τους - εν μέρει ή συνολικά.


1ος τρόπος:


Αναστολή - διαγραφή χρεών


Η νέου τύπου ρύθμιση που έρχεται να αποκαταστήσει τα 3,5 εκατομμύρια οφειλέτες που γύρισαν την πλάτη στη ρύθμιση Βαλαβάνη με τα 20 ευρώ τον μήνα στηρίζεται κυρίως στην «Ταχεία Διευθέτηση Μικροοφειλών».


Πρόκειται για μια σχεδόν αυτόματη διαδικασία που αφορά τους αναξιοπαθούντες, οικογενειάρχες κυρίως, που βλέπουν να τους κυνηγούν χαράτσια και δάνεια από το χτες, ενώ πλέον έχουν στερηθεί τα πάντα. Το κέρδος γι' αυτούς θα είναι πως με διαδικασίες-εξπρές η Εφορία θα αναγκάζεται να τους αφήσει στο απυρόβλητο για ενάμισι ακόμη χρόνο, χωρίς να μπορεί να τους ενοχλήσει άλλο πια για τα χρέη τους.


Στη ρύθμιση θα μπαίνουν όσοι χρωστάνε μέχρι το πολύ 20.000 ευρώ (μαζί με τους τόκους και τις προσαυξήσεις). Δεν εντάσσονται όμως επιχειρήσεις και όσοι έχουν πιαστεί για φοροδιαφυγή. Η αίτηση θα γίνεται στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο από τον φορολογούμενο πολίτη που αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς την Εφορία ή και οποιονδήποτε άλλον χρωστάει ακόμη.


Πρακτικά, βεβαίως, στη ρύθμιση αυτή δεν χωράνε και οι 3,5 εκατομμύρια μικροοφειλέτες. Τουλάχιστον 1 εκατομμύριο κόσμος θα μείνει έξω λόγω των κριτηρίων που τίθενται. Ενδέχεται μάλιστα να εξαιρεθούν πολύ περισσότεροι αν η ρύθμιση μπλέξει στα ψιλά γράμματα και αποκλειστούν ως «μη συνεργάσιμοι οφειλέτες» όσοι δεν ζήτησαν ποτέ να υπαχθούν σε κάποια ρύθμιση χρεών.


Το δικαστήριο πάντως θα κρίνει με βάση τα αντικειμενικά στοιχεία που θα εξετάζει και ο νόμος 4336/2015 προβλέπει. Δηλαδή:


■ Ο οφειλέτης να μην έχει πουλήσει κανένα ακίνητο από το 2012 και μετά (κατά την τελευταία τριετία πριν από την κατάθεση της αίτησης) για να μην υπάρχει υποψία δόλιας μεταβίβασης περιουσίας σε ονόματα τρίτων.

■ Ολα τα περιουσιακά στοιχεία του μαζί με τις καταθέσεις του να μην ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ.


■ Το σύνολο των οφειλών του σε Δημόσιο και ιδιώτες να μην ξεπερνά τις 20.000 ευρώ και να μην προέρχονται από πρόστιμα κ.λπ. (π.χ. από το ΣΔΟΕ), πλην μόνο από κεφάλαιο, τόκους και προσαυξήσεις υπερημερίας.


■ Ο οφειλέτης να είναι άνεργος ή να μην έχει καθόλου εισόδημα καθ' όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους.


■ Να είναι «συνεργάσιμος» σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας που θεσπίστηκε με απόφαση της Τραπέζης της Ελλάδος, δηλαδή να έχει εμφανίσει κάποια «σημεία ζωής» (έστω και αν δεν πληρώνει) απέναντι στην Εφορία ή τους δανειστές του.


Εφόσον συντρέχουν οι λόγοι αυτοί -και εφόσον οι δανειστές που περιλαμβάνονται στην αίτηση δεν τους αμφισβητούν-, ο ειρηνοδίκης δύναται κατόπιν σχετικού αιτήματος του οφειλέτη να διατάξει την προσωρινή απαλλαγή του από τα χρέη που περιλαμβάνονται στην αίτηση.

Η προσωρινή απαλλαγή του οφειλέτη χορηγείται για διάστημα 18 μηνών. Αμεσα αναστέλλονται τα πάσης φύσεως ατομικά καταδιωκτικά μέτρα εναντίον του.

Εφόσον κατά το 18μηνο ισχύος της προσωρινής απαλλαγής δεν μεταβληθούν οι προϋποθέσεις και η κατάσταση του οφειλέτη, τότε αυτός απαλλάσσεται οριστικά από το υπόλοιπο των χρεών του, όπως προέβλεπε ο νόμος Κατσέλη.

Αν όμως βελτιωθεί η κατάστασή του κατά τη διάρκεια του ανωτέρω διαστήματος, υποχρεούται να ενημερώνει -και σε κάθε περίπτωση το αργότερο ανά τρίμηνο- για οποιαδήποτε μεταβολή της προσωπικής περιουσιακής του κατάστασης και των πάσης φύσεων εισοδημάτων του ίδιου και της οικογένειάς του.


Αν το παραλείψει σκόπιμα, ο οφειλέτης κηρύσσεται έκπτωτος από το καθεστώς προσωρινής απαλλαγής και αίρεται η αναστολή των ατομικών διωκτικών μέτρων εναντίον του.


2ος τρόπος:


Από 40 ευρώ για όλους


Με άλλη διάταξη προβλέπεται ότι φυσικά πρόσωπα που στερούνται πτωχευτικής ικανότητας (δηλαδή μισθωτοί, συνταξιούχοι κ.λπ. αλλά όχι επιχειρηματίες) και τα οποία έχουν περιέλθει, χωρίς δόλο, σε μόνιμη και γενική αδυναμία πληρωμής ληξιπρόθεσμων χρηματικών οφειλών τους δικαιούνται να υποβάλουν στο δικαστήριο αίτηση για τη ρύθμιση των οφειλών τους.


Στην αίτηση πρέπει να αναφέρονται όλες οι οφειλές γιατί, αν ξεχάσει έστω και μία ο οφειλέτης, δεν θα προστατεύεται από τον νόμο. Εκτός από χρέη σε τράπεζες και ιδιώτες, συνυπολογίζονται βεβαιωμένα χρέη στην Εφορία και στους δήμους (ακόμα και για εισφορές σε χρήμα). Δεν επιτρέπεται όμως να έχει χρέη μόνο στο Δημόσιο, αλλά και προς ιδιώτες. Δεν εντάσσονται όμως χρέη που δημιουργήθηκαν πρόσφατα (λιγότερο από έναν χρόνο) ή δημιουργήθηκαν από αδίκημα που τελέστηκε από τον οφειλέτη ή συνίστανται σε διοικητικά πρόστιμα ή χρηματικές ποινές. Επίσης, δεν εντάσσονται χρέη λόγω διατροφής συζύγου ή ανήλικου τέκνου.


Για την έναρξη της διαδικασίας, ο οφειλέτης πρέπει οπωσδήποτε να καταθέσει αίτηση στο δικαστήριο, δίνοντας στοιχεία για την περιουσιακή του κατάσταση, τα εισοδήματα του ιδίου και των οικείων του, τυχόν μεταβιβάσεις ακινήτων κατά την τελευταία τριετία πριν από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης και άλλα δικαιολογητικά.


Η δικάσιμος για τη συζήτηση της αίτησης του οφειλέτη προσδιορίζεται υποχρεωτικώς εντός έξι μηνών από την κατάθεσή της. Από την ημέρα εκείνη ο οφειλέτης υποχρεούται να προβαίνει συμμέτρως προς τους πιστωτές του στις μηνιαίες καταβολές. Το ποσό που θα τους δίνει δεν μπορεί να είναι όμως μικρότερο από 40 ευρώ τον μήνα, κάτι που σημαίνει ότι για να μπουν στη διαδικασία όσοι δεν μπορούσαν να πληρώνουν ούτε τα 20 ευρώ στην Εφορία πρέπει να δουν σημαντική μείωση στις δόσεις που πλήρωναν στην τράπεζα ή σε ιδιώτες πιστωτές.


Αν δεν επέλθει εξωδικαστικός συμβιβασμός μεταξύ οφειλέτη και πιστωτών, ο ειρηνοδίκης αποφασίζει με προσωρινή διαταγή για:


■ Την αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων κατά του οφειλέτη.


■ Τη διατήρηση της πραγματικής και νομικής κατάστασης της περιουσίας του.


■ Το ύψος των μηνιαίων δόσεων που ο οφειλέτης υποχρεούται να καταβάλλει προς τους πιστωτές που έχουν συμπεριληφθεί στην αίτηση.

Η χρονική ισχύς της προσωρινής διαταγής δεν μπορεί να υπερβαίνει σε διάρκεια τους έξι μήνες.


Για τον καθορισμό του ποσού που θα πληρώνει λαμβάνονται υπόψη και:


■ Οι τελευταίες ενήμερες πληρωμές που έκανε ο οφειλέτης πριν βγει ληξιπρόθεσμος και σταματήσει να πληρώνει.


■ Η δυνατότητα που έχει να καλύψει ο ίδιος τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης της οικογένειάς του. Αυτές προσδιορίζονται με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, αλλά μέχρι να εκδοθεί τέτοια απόφαση θα προσδιορίζονται στην Ερευνα Οικονομικών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ) που διενεργεί κάθε χρόνο η ΕΛΣΤΑΤ.


Αυτό σημαίνει (με τα σημερινά δεδομένα) ότι πρέπει να του απομένουν για να μπορεί να δαπανήσει τουλάχιστον 5.250 ευρώ τον χρόνο ή 437 ευρώ τον μήνα αν είναι άγαμος, περίπου 7.900 ευρώ τον χρόνο ή 660 ευρώ μηνιαίως αν είναι έγγαμος, 11.100 ευρώ τον χρόνο ή 925 ευρώ μηνιαίως για τετραμελή οικογένεια με δύο παιδιά κάτω των 14 ετών κ.λπ.


Αν βγάζει περισσότερα, θα πρέπει να τα δίνει ισόποσα σε όλους τους πιστωτές του και στην Εφορία και με αυτά να ικανοποιούνται μέχρι το δικαστήριο να αποφασίσει τελεσίδικα για την τύχη της οφειλής του - ή και τη διαγραφή της σε περιπτώσεις που δεν διαθέτει ακίνητα και είναι μακροχρόνια άνεργος, ασθενής κ.λπ.


Ωστόσο, στα ψιλά γράμματα υπάρχει και ο όρος ότι το κούρεμα των δόσεων δεν μπορεί να ξεπερνά το 90% των μηνιαίων δόσεων που ο αιτών όφειλε να καταβάλλει σε όλους τους δανειστές μέχρι την κατάθεση της αίτησης.


Δηλαδή, αν έπρεπε να πληρώνει π.χ. 200 ευρώ στην Εφορία και 800 ευρώ στην τράπεζα κάθε μήνα, η ελάχιστη δόση δεν μπορεί να είναι 80 ευρώ (40+40 ευρώ) αλλά τουλάχιστον 100 (1.000 ευρώ τον μήνα x 10%).


Επιπλέον, οι απαιτήσεις των ιδιωτών πιστωτών που είναι εξασφαλισμένες με ειδικό προνόμιο ή εμπράγματο δικαίωμα (π.χ. υποθήκη στην τράπεζα) συνεχίζουν να εκτοκίζονται μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της αιτήσεως, αλλά με επιτόκιο ενήμερης οφειλής και όχι επιτόκια υπερημερίας.

Protothema.gr

Πρόστιμο και στους καταναλωτές για μη λήψη απόδειξης

Τρόπους για να μειώσουν το ύψος των προστίμων που επιβάλλονται για μη έκδοση απόδειξης αναζητούν στο υπουργείο Οικονομικών. Και μέσα σε αυτούς τους τρόπους περιλαμβάνεται και η επαναφορά της συνυπευθυνότητας των καταναλωτών για τη μη λήψη απόδειξης.

Με το υφιστάμενο φορολογικό καθεστώς σε κάθε παράβαση μη έκδοσης απόδειξης που διαπιστώνουν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 250 ευρώ εφόσον η επιχείρηση που υπέπεσε στην παράβαση τηρεί απλογραφικά βιβλία (μικρομεσαίες επιχειρήσεις) και 500 ευρώ εφόσον τηρεί διπλογραφικά βιβλία (μεγαλύτερες επιχειρήσεις).

Τα πρόστιμα αυτά θεωρούνται από το υπουργείο Οικονομικών υψηλά καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται να τα πληρώσουν στο δεκαπλάσιο αν διαπιστωθεί για παράδειγμα ότι δεν είχαν εκδώσει αποδείξεις σε πολλαπλούς πελάτες. Αν και "ηθικά" είναι σωστό τα πρόστιμα να είναι υψηλά και να πέφτουν σαν βροχή στους παραβάτες στην πράξη, όσο μεγαλώνει το πρόστιμο τόσο μειώνεται η πιθανότητα να πληρωθεί από τον παραβάτη. Το αποτέλεσμα είναι να συσσωρεύονται εκατομμύρια απλήρωτων προστίμων στον ωκεανό των ληξιπρόθεσμων χρεών των φορολογούμενων προς το δημόσιο.

Η πρόταση που έχει πέσει σε ειδική επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών που εξετάζει αλλαγές στον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών ο οποίοι περιλαμβάνει και το ποινολόγιο της εφορίας προβλέπει τη μείωση των προστίμων, αλλά με μεταφορά μέρους του στον καταναλωτή που δεν ζητάει απόδειξη.

Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι στην περίπτωση που διαπιστώνεται η παράβαση μη έκδοσης απόδειξης από ένα κατάστημα ή ένα εστιατόριο, τότε θα επιβάλλεται στον επιχειρηματία πρόστιμο 150 ευρώ και στον καταναλωτή 100 ευρώ. Έτσι, ενώ στην ουσία το πρόστιμο δεν θα μειωθεί στο σύνολό του, θα γίνει πιο "εύπεπτο" για την επιχείρηση ενώ θα ασκηθεί και πίεση προς τους καταναλωτές προκειμένου να ζητούν αποδείξεις.

Αντίθετη σε οποιαδήποτε μείωση των προστίμων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα και η πρόταση για σπάσιμο του προστίμου στα δυο με μοίρασμά του μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή στοχεύει ακριβώς στο να κάμψει αυτές τις αντιρρήσεις.

Capital.gr

Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Τι αλλάζει με τον ΦΠΑ σε φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία

Γεγονός είναι η επιβολή του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση καθώς η υπογραφή της δανειακής σύμβασης ανάμεσα στην Ελλάδα και στον ESM ενεργοποιεί και τους νέους συντελεστές.


Οι αλλαγές αφορούν στο μοσχαρίσιο κρέας – όπου ο ΦΠΑ μειώνεται στο 13% από 23% που ήταν μετά την αλλαγή που επήλθε το τελευταίο 10ήμερο του Ιουλίου - αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, καλεί τις επιχειρήσεις εκπαίδευσης να προσέλθουν στις εφορίες μέχρι το τέλος Αυγούστου και να υποβάλουν τη σχετική δήλωση μεταβολών προκειμένου να υπαχθούν στο καθεστώς του ΦΠΑ.


Στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% υπάγονται εφεξής τόσο το μοσχαρίσιο κρέας, όσο και όλα ανεξαιρέτως τα είδη κρέατος από ζώα και πτηνά, τα παρασκευάσματα και τα προϊόντα ανάμειξης αυτών των κρεάτων, ανεξάρτητα από τον τρόπο που παρασκευάζονται, συντηρούνται, διατηρούνται ή παρουσιάζονται προς πώληση, με την προϋπόθεση ότι είναι κατάλληλα για τη διατροφή του ανθρώπου.

     
Αναφορικά με την απαλλαγή των υπηρεσιών εκπαίδευσης και των στενά συνδεόμενων με την εκπαίδευση παραδόσεων αγαθών και παροχών υπηρεσιών, με τις νέες διατάξεις της περ. ιβ΄ της παρ. 1 του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000), οι οποίες ισχύουν από 20.07.2015, η απαλλαγή περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που οι εν λόγω πράξεις πραγματοποιούνται από οργανισμούς δημόσιου δικαίου.


Όσον αφορά στους οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου, η απαλλαγή αυτή ισχύει υπό τον όρο ότι οι εν λόγω οργανισμοί:


i. δεν έχουν ως σκοπό τη συστηματική επιδίωξη του κέρδους, τα ενδεχόμενα δε κέρδη τους δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διανέμονται, αλλά να διατίθενται για τη διατήρηση ή τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών,


ii. η διοίκηση και διαχείριση των εν λόγω οργανισμών πρέπει να ασκείται ουσιαστικά χωρίς μισθό, από πρόσωπα που δεν έχουν, είτε αυτά τα ίδια είτε μέσω τρίτων προσώπων, άμεσο ή έμμεσο συμφέρον από τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης των σχετικών δραστηριοτήτων,


iii. οι τιμές τους πρέπει να είναι κατώτερες από αυτές που καθορίζονται για ανάλογες πράξεις εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες υπόκεινται στο ΦΠΑ,


iv. η απαλλαγή δεν πρέπει να δημιουργεί κίνδυνο στρέβλωσης των όρων του ανταγωνισμού.


Οι ανωτέρω προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται αθροιστικά, ενώ δεν εξετάζεται η πλήρωσή τους στην περίπτωση της προσχολικής εκπαίδευσης, η οποία εξακολουθεί να απαλλάσσεται, ανεξάρτητα αν παρέχεται από οργανισμούς δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου (βρεφονηπιακούς σταθμούς, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία).

Σύντομα μόνο με ραντεβού στην εφορία

Σχέδιο για να κλείσουν οριστικά για το κοινό οι εφορίες εκπονεί η νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Στόχος είναι οι επισκέψεις σε πρώτη φάση να γίνονται μόνο με ραντεβού, ενώ σε δεύτερη φάση οι συναλλαγές να γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρονική αλληλογραφία.

Με αυτό τον τρόπο θεωρούν ότι θα εξοικονομηθούν χιλιάδες εργατοώρες για τους πολίτες, ενώ θα απελευθερωθεί και πολύτιμο εργατικό δυναμικό στις εφορίες από γραφειοκρατικές εργασίες και θα απασχοληθεί σε εργασίες προστιθέμενης αξίας, όπως είναι οι φορολογικοί έλεγχοι.

Το σχέδιο, ωστόσο, έχει συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να γίνουν. Πρέπει να γίνει σταδιακή εξάλειψη όλων των φορολογικών υποθέσεων οι οποίες σήμερα διενεργούνται αποκλειστικά με επίσκεψη των πολιτών στις εφορίες. Χαρακτηριστικές συναλλαγές αυτού του είδους είναι η δήλωση ακινησίας οχήματος (κοινώς κατάθεση πινακίδων) και η υποβολή δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου, όπως είναι η υποβολή δηλώσεων μεταβίβασης ή γονικής παροχής ακινήτων.

Για να γίνει αυτό, όμως, θα πρέπει να αναπτυχθούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω του taxisnet έτσι ώστε να μην είναι αναγκαία η επίσκεψη του φορολογούμενου στην εφορία.

Σε πρώτη φάση υπάρχουν σκέψεις στο υπουργείο Οικονομικών ορισμένες συναλλαγές να πραγματοποιούνται πλέον μόνο με ραντεβού με την εφορία προκειμένου να κλείσουν οι εφορίες για τη γενική προσέλευση του κοινού. Για παράδειγμα, η υποβολή μιας δήλωσης μεταβίβασης ακινήτου ή κληρονομίας να πραγματοποιείται κατόπιν ραντεβού με το τμήμα Κεφαλαίου της εφορίας.

Σε δεύτερη φάση οι εφορίες θα κλείσουν οριστικά για επισκέψεις φορολογούμενων καθώς πλέον όλες οι φορολογικές συναλλαγές θα γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Μια πρόβα για τους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών θα είναι και το κλείσιμο για το κοινό για μια ή δυο ημέρες την εβδομάδα των εφοριών με στόχο οι υπάλληλοι θα αξιοποιούνται στη διενέργεια προληπτικών φορολογικών ελέγχων στην αγορά (έλεγχοι για έκδοση αποδείξεων, απόδοση ΦΠΑ).

Capital.gr

Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος

Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος

 ΠΟΛ 1183/2015 (ΦΕΚ Β' 1795/20-08-2015) Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.δ. 185/2009 (ΦΕΚ Α΄ 213) περί ανασύστασης του Υπουργείου Οικονομικών. 2. Την απόφαση Υ220 (ΦΕΚ Β΄ 1598) «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη». 3. Τις διατάξεις των άρθρων 44, 45 και 68 του Ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α΄ 167), όπως ισχύουν και ειδικότερα της παραγράφου 4 του άρθρου 68. 4. Τις διατάξεις των άρθρων 6 και 18 του Ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α΄ 170), όπως ισχύουν. 5. Τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 22 του Ν. 2020/1992 (ΦΕΚ Α΄ 34) με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών να παρατείνει με απόφαση, τις προθεσμίες που ορίζονται από τις κείμενες φορολογικές διατάξεις για υποβολή φορολογικών δηλώσεων σε εξαιρετικές περιπτώσεις. 6. Τις αποφάσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών Όλγας−Νάντιας Βαλαβάνη ΠΟΛ.1130/25.6.2015 (ΦΕΚ Β΄ 1257) «Παράταση προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 φυσικών προσώπων, νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων των άρθρων 3 και 45 του Ν.4172/2013» και ΠΟΛ.1151/14.7.2015 (ΦΕΚ Β΄ 1519) «Τροποποίηση της αριθ. ΠΟΛ.1130/25.6.2015 (ΦΕΚ Β΄ 1257) Απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών σχετικά με την παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 φυσικών προσώπων, νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων των άρθρων 3 και 45 του Ν. 4172/2013». 7. Την ανάγκη διευκόλυνσης των υπόχρεων σε υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet. 8. Το γεγονός ότι με την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: 1. Η παράγραφος 2 της αριθμ. ΠΟΛ.1130/25.6.2015 (ΦΕΚ Β΄ 1257) απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του Ν. 4172/2013, που δεν έχουν υποβληθεί μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας παρατείνεται μέχρι την 28η Αυγούστου 2015.». Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 20 Αυγούστου 2015 Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ

Πηγή: http://www.taxheaven.gr Δείτε περισσότερα http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/21589
© Taxheaven