Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Τι θα ισχύσει για ρεύμα, επίδομα ενοικίου, κάρτα σίτισης

Διευκρινίσεις σχετικά με το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης έδωσε η αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό
Η κ. Φωτίου ανέφερε ότι η προκήρυξη για την έναρξη των αιτήσεων από τους δικαιούχους θα βγει εντός του Απριλίου και θα υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια αλλά όχι τεκμήρια. Τόνισε ακόμη ότι θα δοθεί προτεραιότητα στις οικογένειες με παιδιά.
Σε ό,τι αφορά το ρεύμα προβλέπεται η επανασύνδεσή του σε κύριες κατοικίες χωρίς επιβάρυνση, για παροχές που είχαν διακοπεί έως τις 31/12/2015. ανεξάρτητα αν χρωστά κανείς ή όχι στη ΔΕΗ. Θα υπάρξει δε ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Επίσης θα δοθούν στους δικαιούχους έως 300 κιλοβατόρες το μήνα έως το τέλος του έτους.
Για το επίδομα ενοικίου, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 70 έως 220 ευρώ, η κ. Φωτίου εξήγησε ότι θα αφορά 30.000 νοικοκυριά, θα δίνεται κατευθείαν στους ιδιοκτήτες των ακινήτων και θα έχει να κάνει με υφιστάμενες αλλά και νέες μισθώσεις. Στο μισθωτήριο ο ωφελούμενος θα δηλώνει και το IBAN του εκμισθωτή όπου θα πιστώνονται τα χρήματα.
Σχετικά με το επίδομα σίτισης -ύψους από 70 έως 220 ευρώ-, η κ. Φωτίου επισήμανε ότι γίνεται προσπάθεια το μέτρο αυτό να εφαρμοστεί μέσω μια κάρτας.

Ερχεται η ηλεκτρονική κάρτα του πολίτη: Τι είναι, που θα χρησιμοποιείται

Picture 0 for Ερχεται η ηλεκτρονική κάρτα του πολίτη: Τι είναι, που θα χρησιμοποιείται
Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση της ηλεκτρονικής κάρτας του πολίτη από την κυβέρνηση με στόχο την πάταξη της γραφειοκρατίας αλλά και ως όπλου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, αφού θα εφαρμοστεί πιλοτικά στις κοινωνικές ομάδες που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Η έξυπνη κάρτα θα έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει τσιπάκι στο οποίο θα ενσωματώνονται ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ και ο Αριθμός Δημοτολογίου του κατόχου
 
Η έξυπνη κάρτα του πολίτη περιλαμβάνεται και στην επιστολή του υπουργού Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκη, προς το Eurogroup ως βασικό εργαλείο της διοικητικής μεταρρύθμισης για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο Δημόσιο και τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος.

Σαν πιστωτική κάρτα με τσιπ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει ξεκινήσει εδώ και μέρες τις επαφές με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να συμφωνηθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και με την κατασκευή της να αποφευχθεί η παραβίαση προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ο κ. Κατρούγκαλος έχει συζητήσει με εκπροσώπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά και με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και εκκρεμεί συνάντηση με τον Πρόεδρο της Αρχής Π. Χριστόφορο, τις επόμενες ημέρες για να οριστικοποιηθεί η μορφή και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κάρτας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», η έξυπνη κάρτα του πολίτη θα έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει τσιπάκι στο οποίο θα είναι περασμένοι τρεις βασικοί αριθμοί που ταυτοποιούν τον κάτοχο: ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου, ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και ο Αριθμός Δημοτολογίου. Αρχικά υπήρχε προβληματισμός αν θα περιλαμβάνει barcode -για το οποίο αντιδρούν διάφοροι κοινωνικοί φορείς- ή κωδικό (Pin) για την ταυτοποίηση του κατόχου.

Η κάρτα του πολίτη θα έχει και τη λειτουργία προπληρωμένης κάρτας, καθώς θα «φορτώνεται» με ένα ποσό κάθε μήνα από το κράτος για τους κατόχους που δεν έχουν εισόδημα, προκειμένου να μπορούν αξιοπρεπώς να αγοράζουν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ ή να λαμβάνουν την επιδότηση ενοικίου που προβλέπεται από τα μέτρα της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Με κωδικό πρόσβασης

Το υπουργείο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει κωδικό πρόσβασης προκειμένου να ταυτοποιείται ηλεκτρονικά ο κάτοχος της έξυπνης κάρτας.

Προοπτικά η κάρτα του πολίτη θα μπορεί να χρησιμοποιείται για όλες τις δυνητικές χρήσεις (ως κάρτα δημότη, ως κάρτα ασφαλισμένου, ως κάρτα αγρότη, ως κάρτα ασθενούς, ως κάρτα μετανάστη, ως κάρτα νέου κ.λπ.) και θα περιλαμβάνει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας καθώς και τους κωδικούς για το πρόγραμμα taxis του υπουργείου Οικονομικών.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ενσωματώσει όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν αναπτύξει τα υπουργεία και να αποτελέσει η έξυπνη κάρτα του πολίτη «ομπρέλα» για ηλεκτρονικές συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με το κράτος. Η κάρτα του πολίτη θα χρησιμοποιείται προοπτικά σε όλο το εύρος της καθημερινής ζωής και θα οδηγήσει στη σταδιακή αντικατάσταση πληθώρας προσωπικών εγγράφων και πιστοποιητικών στις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Θα αποτελέσει βασικό μέσο για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων και συναλλαγών των πολιτών με τον δημόσιο τομέα και θα αποτελεί την ψηφιακή ταυτότητα των πολιτών στο Διαδίκτυο.

Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου

Η κυβέρνηση -σύμφωνα και με την επιστολή Βαρουφάκη για τις 7 μεταρρυθμίσεις προς την ΕΕ- σκοπεύει να θεσμοθετήσει την απαγόρευση στις υπηρεσίες του Δημοσίου να ζητούν από πολίτες έγγραφα που βεβαιώνουν πληροφορίες τις οποίες το κράτος ήδη κατέχει.

Για να επιτευχθεί όμως η πρόθεση της κυβέρνησης χρειάζεται η διαλειτουργικότητα των εθνικών μητρώων στοιχείων πολιτών, δηλαδή η ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των βάσεων δεδομένων που διατηρούν τα υπουργεία, η δημιουργία του κατάλληλου νομικού πλαισίου, η δημιουργία και ετοιμότητα των απαραίτητων υποστηρικτικών υποδομών και η επιλογή τεχνικών προδιαγραφών που θα είναι σύμφωνες με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ώστε να εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα της κάρτας στο πλαίσιο της ΕΕ.

Με την εφαρμογή της κάρτας του πολίτη έχει υπολογιστεί ότι θα μειωθεί η γραφειοκρατία κατά 25%, θα μειωθούν οι χαμένες ώρες στις δημόσιες υπηρεσίες. Για τον λόγο αυτό το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης θεσμοθετεί την επέκταση του Κώδικα Διοικητικών Διαδικασιών και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, προκειμένου να ενταχθούν στο θεσμικό πλαίσιο και τις υποχρεώσεις που διέπουν τις κρατικές υπηρεσίες για την απόδοση εγγραφών στους πολίτες και στις επιχειρήσεις.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Θα πιστώνονται 100 ευρώ για τρόφιμα και 150 για επιδότηση ενοικίου

Στα τέλη του Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή της έξυπνης κάρτας του πολίτη με πιλοτική εφαρμογή στις κοινωνικές ομάδες που διαβιούν στα όρια της φτώχειας, προκειμένου να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης. Τα κουπόνια σίτισης, το επίδομα ενοικίου και η παροχή δωρεάν ρεύματος θα παρέχονται στους πολίτες που θα ενταχθούν στα μέτρα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης (υπολογίζονται σε 300.000 οικογένειες), μέσω της κάρτας του πολίτη, πιλοτικά από τον Ιούνιο. Σε δεύτερο χρόνο θα εξαπλωθεί η χρήση της κάρτας και στους υπόλοιπους πολίτες που θα μπορούν να την παραλαμβάνουν από τα ΚΕΠ από τα μέσα του καλοκαιριού.

Με την ψήφιση του νόμου για τα μέτρα που αφορούν την ανθρωπιστική κρίση θα καταγραφούν οι 300.000 οικογένειες που ζουν στα όρια της φτώχειας όπου θα τους δοθούν αρχικά μηνιαία κουπόνια ύψους 100 ευρώ για τις αγορές τροφίμων από σούπερ μάρκετ. Επειτα από τρεις μήνες θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή της κάρτας του πολίτη για τις συγκεκριμένες 300.000 οικογένειες, όπου τα μέλη τους θα μπορούν να προμηθευτούν την κάρτα από τα ΚΕΠ.

Η «φόρτωση»

Το κράτος θα «φορτώνει» την έξυπνη κάρτα με 100 ευρώ ανά μήνα και για 9 μήνες προκειμένου να πραγματοποιούν αξιοπρεπώς τις αγορές τροφίμων από τα σούπερ μάρκετ και με το επίδομα ενοικίου έως 150 ευρώ τον μήνα για τους δικαιούχους.

Παράλληλα, μέσω της κάρτας θα πιστοποιείται και η δωρεάν παροχή ρεύματος έως 300 kw/h τον μήνα ανά νοικοκυριό για όσους έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση λόγω αδυναμίας πληρωμής.

Κατά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος της κάρτας, οι κάτοχοι θα μπορούν να συναλλαγούν ηλεκτρονικά με το κράτος είτε από τον προσωπικό τους υπολογιστή είτε από τα ΚΕΠ με την επίδειξη της κάρτας. Τα ΚΕΠ θα είναι ο βασικός μηχανισμός με τον οποίο θα μοιραστεί η κάρτα στους δικαιούχους.

Από τα τέλη του καλοκαιριού θα επεκταθεί η χρήση της έξυπνης κάρτας και στους υπόλοιπους πολίτες, ενώ προοπτικά θα αυξάνονται οι υπηρεσίες και τα έγγραφα που θα μπορεί να λάβει ο κάτοχος με τη χρησιμοποίηση της έξυπνης κάρτας.

Παραλαβή μέσω ΚΕΠ

Τα «κλειδιά» της ταυτοποίησης

Η κάρτα ουσιαστικά θα εμπεριέχει την ψηφιακή υπογραφή του κατόχου και με τη χρήση της θα γίνεται η ψηφιακή αυθεντικοποίηση του πολίτη στο Διαδίκτυο για ηλεκτρονική διεκπεραίωση συναλλαγών με το κράτος.

Η κάρτα αναμένεται να χρησιμοποιεί διάφορα «ηλεκτρονικά κλειδιά» που θα αναγνωρίζουν τον χρήστη στα ηλεκτρονικά αρχεία των κρατικών φορέων, προκειμένου «καμία δημόσια υπηρεσία να μη ζητά πληροφορίες που ήδη κατέχει άλλη δημόσια υπηρεσία», όπως έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός.

Οι πολίτες θα μπορούν να λαμβάνουν την έξυπνη κάρτα εθελοντικά και θα μπορούν να τη χρησιμοποιούν είτε από τον υπολογιστή τους μέσω των ηλεκτρονικών ΚΕΠ που θα δημιουργηθούν είτε και με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ, προκειμένου να καταθέτουν αιτήσεις για την παραλαβή εγγράφων.

Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι επίσης και η μελλοντική λειτουργία της κάρτας του πολίτη και ως φοροκάρτας όπου θα δίνεται η δυνατότητα να καταχωρίζονται οι αποδείξεις από τις αγορές του κατόχου.

Οι πολίτες θα μπορούν να λαμβάνουν την έξυπνη κάρτα εθελοντικά και θα μπορούν να τη χρησιμοποιούν είτε μέσω των ηλεκτρονικών ΚΕΠ είτε και με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ.

ΓΕΜΗ : Από 01-03-2015 Μόνο Ηλεκτρονικά Πιστοποιητικά

Από τη 1η Μαρτίου 2015, οι αιτήσεις για χορήγηση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και αντιγράφων για στοιχεία καταχωρισμένα στο Γ.Ε.ΜΗ. θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.
Με απόφαση της ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (Αρ. πρωτ.: 21026/25.2.2015) ορίζεται ότι όλα τα πιστοποιητικά που αφορούν Νομικά πρόσωπα θα εκδίδονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή και και ψηφιακά υπογεγραμμένα.
Η Διαδικασία περιγράφεται επ’ ακριβώς στην Απόφαση , αλλά μπορούμε και στονδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ να την δούμε .
Πιο αναλυτικά:
1. Κάθε ενδιαφερόμενος να λάβει πιστοποιητικό, βεβαίωση ή αντίγραφο πράξεων ή στοιχείων καταχωρισμένων στο ΓΕΜΗ οφείλει να εγγραφεί στο σύστημα διαχείρισης πιστοποιητικών και αντιγράφων μέσω του διαδικτυακού τόπου του Γ.Ε.ΜΗ (www.businessportal.gr), οπότε και δημιουργείται προσωπικός του λογαριασμός στο εν λόγω σύστημα και του χορηγείται κωδικό όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αιτηθεί πιστοποιητικά που αφορούν είτε τον ίδιο (εφόσον είναι εγγεγραμμένος στο ΓΕΜΗ) είτε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο εγγεγραμμένο στο ΓΕΜΗ. Οι διαδικασίες απόκτησης κωδικού πρόσβασης στο σύστημα διαχείρισης πιστοποιητικών και αντιγράφων περιγράφονται στο άρθρο 6 της ΚΥΑ Κ2–4946/15.10.20142.
2. Η έκδοση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και αντιγράφων προϋποθέτει την καταβολή σχετικού τέλους όπως αναλυτικά περιγράφεται στο άρθρο 10 της ΚΥΑ Κ2–4946/15.10.2014. Δε θα είναι δυνατή σε καμία περίπτωση η ολοκλήρωση αιτήματος χορήγησης πιστοποιητικών εφόσον δεν έχει καταβληθεί το σχετικό τέλος. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση όπου το αίτημα για την έκδοση πιστοποιητικού ή αντιγράφου υποβάλλεται από δημόσια υπηρεσία ή δικαστική αρχή στο πλαίσιο διερεύνησης για πιθανή τέλεση αδικημάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή το αιτηθέν αντίγραφο ή πιστοποιητικό αποστέλλεται είτε με ψηφιακή υπογραφή σε ηλεκτρονική διεύθυνση της απούσας Υπηρεσίας που θα υποδείξει η ίδια είτε με τηλεομοιοτυπία, όχι όμως ταχυδρομικά.
Όλη την Απόφαση μπορείτε να τη διαβάσετε μέσω του διαδικτυακού τόπου http://www.taxheaven.gr/.
Παράλληλα μπορείτε να διαβάσετε και το άρθρο μας στις 14/01/2015 , όπου αναφερόμαστε διεξοδικά για το κόστος εγγραφής στο ΓΕΜΗ.

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

Ποιά είναι τα δικαιώματά και ποιές οι υποχρεώσεις των ενοίκων; Από τον Ορέστη Σειμένη φοροτεχνικό-συγγραφέα.

Ν.3471/1929    Ν. 1024/1971 κλπ
Η ηρεμία και η οικογενειακή γαλήνη των ενοίκων μιας πολυκατοικίας εξαρτάται απο πολλούς παράγοντες. Οι ένοικοι των πολυκατοικιών, ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές, πρέπει να γνωρίζουν ότι κατοικούν μαζύ με άλλους ανθρώπους κάτω από τήν «ίδια στέγη» και μέσα σε ένα καθεστώς συνιδιοκτησίας και χρήσης ορισμένων χώρων. Η λεπτή αυτή συνύπαρξη πρέπει να εχει σαν αποτέλεσμα τόν σεβασμό του καθενός από τους υπόλοιπους ενοίκους αλλά και τήν συντονισμένη ενέργεια όλων μέ τελικό σκοπό : την συντήρηση της ικανοποιητικής λειτουργίας της πολυκατοικίας, αλλά και η ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ των ενοίκων για μιά ανετη και ανθρώπινη συνβίωση και συγκατοίκηση.
Πολλές φορές οι ενοικοι μιάς πολυκατοικίας ερχονται σε διαπληκτισμούς και διαφωνίες.

ΛΟΓΟΙ  ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ  ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΝΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ :
  • Τό υψος των κοινοχρήστων και το πώς μοιράζονται σε κάθε διαμέρισμα
  • Οι δαπάνες που επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη και τον ενοικιαστή
  • Οι ώρες κοινής ησυχίας
  • Τό καθεστώς που ισχύει για τίς θέσεις στάθμευσης  στην πιλοτή.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ  ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • Ειναι ένα κείμενο μέρος του συμβολαίου τό οποίο υπογραφει ο καθε ιδιοκτήτης όταν αγοράζει το διαμέρισμα
Τόν κανονισμόν αυτόν αποδέχονται ολοι οι ιδιοκτήτες και δεσμεύεονται για την  εφαρμογή του. Ο κανονισμός ρυθμίζει τίς σχέσεις μςταξύ των συνιδιοκτητών  αλλά και την λειτουργία της πολυκατοικίας.
              Ο Κανονισμός αυτός περιλαμβάνει τούς βασικούς κανόνες για :
  •   Τίς συμβατικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των ενοίκων της πολυκατοικίας
  •   Τίς σχέσεις μεταξύ τών συνιδικτητών
  •   Την λειτουργία τηε πολυκατοικίας
  •    Την τήρησή του από τούς μισθωτές-τρίτα πρόσωπα  (ενοικιαστές), οι οποίοι πρέπει να δεσμεύονται με τό συμφωνητικό μισθώσεως να τηρεούν υποχρεωτικά   τόν κανονισμό.
  •   Την οριζόντια ιδιοκτησία
Ο κανονισμός ρυθμίζει θέματα που δεν ρυθμίζονται από την Νομοθεσία. Ομως σε περίπτωση αντίθεσης ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ-ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ τότε υπερισχύει η νομοθεσία.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ  ΤΟ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ  ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • Είναι τό ταμείο της πολυκατοικίας και προβλέπεται από τον κανονισμό και σχηματίζεται με την καταβολή χρημάτων από όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας. Ο διαχειριστής  εχει την ευχέρεια να αντιμετωπίζει τα έξοδα της πολυκατοικίας στη διάρκεια του μηνός μεχρι να εισπραξει τά κοινόχρηστα.
  • Οταν το διαμέρισμα ενοικιαζεται τότε το αποθεματικό τό καταβάλλει ο ενοικιαστής. Οταν αποχωρήσει από την πολυκατοικία τότε ο διαχειριστής του επιστρέφει το ποσόν αυτό.
  • Τό υψος του αποθεματικού πρέπει να είναι τό διπλάσιο του  μέσου υψους των μηνιαίων δαπανών

ΥΠΑΡΧΟΥΝ  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ  ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ;
Βεβαίως.
  • Κάθε ιδιοκτησία εχει διαφορετικη συμμετοχή στίς  δαπάνες της πολυκατοικίας
  • Ανάλογα με το είδος της δαπάνης διαφέρει και το ποσοστό συμμετοχής καθε ιδιοκτησίας σε αυτή.
Παραδείγματα :
-Στίς δαπάνες του ασανσερ ο 5ος οροφος συμμετέχει με μεγαλύτερο ποσό από τον 1ο οροφο
-Η δαπάνη θερμανσης με αυτονομία επιμερίζεται στα διαμερίσματα ανάλογα
            -με τό μέγεθος του διαμερίσματος
            -με τίς ώρες τίς οποίες άναωε για θέρμανση

            ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ  ΤΗΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ  ΚΑΙ ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ?
          Ο Πίνακας αυτός είναι αναπόσπαστο μερος του συμβολαίου που υπογράφεται από τον αγοραστή κατα την αγορά της ιδιοκτησίας
Ο πινακας αυτός μεταβάλλεται  μονο με την συναίνεση όλων των συνιδιοκτητών  και με νέασυμβολαιογραφική πράξη.

  • Ο πίνακας Οριζοντιου Ιδιοκτησίας  σχεδιάζεταιο από τόν μηχανικό.
  • Περιέχει στοιχεία για όλες τίς διαιρεμένες ιδιοκτησίες τής πολυκατοικίας δηλαδή :
-Τό εμβαδόν
-Τόν όγκο
-Τους αναλογούντες κοινόχρηστους χώρους
-τά χιλιοστά (ποσοστό) επίμ του οικοπέδου
-την συμμετοχή της κάθε ιδιοκτησίας στίς κοινές δαπάνες της πολυκατοικίας

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΗΣΕΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ;
Στόν κανονισμό της πολυκατοικίας συνήθως υπάρχει απαγόρευση ορισμένων χρήσεων για τίς ιδιοκτησίες του κτιρίου. Τέτοιες απαγορεύσεις συνήθως είναι η χρήση :
-μηχανουργείου
-χημικού εργαστηρίου
-χοροδιδασκαλίου
-οικου ανοχής
Και γενικά  χρήσεις υψηλής οχλήσεως.

ΠΟΙΕΣ  ΔΑΠΑΝΕΣ  ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ;
Υπόχρεος για την καταβολη των δαπανών είναι ο ιδιοκτήτης . Στα συμβόλαια της μίσθωσης όμως οι ιδιοκτήτες συμφωνούν με τους ενοικιαστές οτι ενα μέρος των δαπανών θα πληρώνονται από τους ενοικιαστές. Ο Διαχειριστής δεν εχει λόγο σε αυτές τίς συμφωνίες.
Συνήθως ο ενοικιαστής εξοφλεί τα κοινόχρηστα στον διαχειριστή και μετά  κανει λογαριασμό με τόν ιδιοκτήτη όπως εχουν συμφωνήσει.

ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΝΟΙΚΟΣ ΝΑ ΑΡΝΗΘΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ;
Ο Διαχειριστής πρέπει να τόν παραπέμψει στην Συνέλευση των συνιδιοκτητών η οποία θα αποφασίσει για τίς περαιτέρω ενέργειες .
Οι ενέργειες αυτές μπορει να φθάσουν μέχρι και τα δικαστήρια. Στην περίπτωση αυτή τα έξοδα, τόκοι,ποινικές ρήτρες  κλπ θα τα επιβαρυνθεί ο δύστροπος ιδιοκτήτης. Εάν ένας ενοικιαστής αποχωρήσει χωρίς να πληρώσει τα κοινόχρηστά του , τότε υπεύθυνος ένανατι των αλλων ενοίκων είναι ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ;
Η Πιλοτή της πολυκατοικίας είναι κοινόχρηστη και κοινόκτητη. Μπορεί ομως να προβλεφθεί στήν οριζόντια ιδιοκτησία της οικοδομής ο χωρισμός της πιλοτής σε θέσεις σταθμευσης. Οι χώροι ατάθμευσης μπορέι να δοθούν για αποκλειστική χρήση σε συγκεκριμένους ιδιοκτήτες  διαμερισμάτων. Στην περίπτωση αυτή ο ιδιοκτήτης ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΣΘΩΣΕΙ ή ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ τη χρήση της θέσης  σε καποιον που δεν εχει ιδιοκτησία στην ίδια πολυκατοικία. Η Χρήση των χώρων στάθμευσης δεν είναι Προσωποπαγής αλλά Πραγματοπαγής, δηλαδή συνδέεται με το διαμέρισμα καί οχι με τον ιδιοκτήτη του.
Εαν  η χρήση των χώρων στάθμευσης δεν καθορίζεται στην οριζόντια ιδιοκτησία, τότε  αυτή μπορέι να καθορισθεί με συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών.
Οι θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή δεν μπορεί να περιτοιχισθούν ουτε να χρησιμοποιηθούν για άλλη χρήση πλήν της στάθμευσης.
Οι θεσεις στάθμευσης στό ισόγειο, στό υπόγειο ή αλλού , εφ όσον προβλέπονται από την οικοδομική αδεια, αποτελούν χωριστές ιδιοκτησίες και αρα δεν ισχύει γι αυτές  ότι και για τίς θέσεις στάθμευσης της πιλοτής.
ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ;
Απο το 1995 (Υπουργική Απόφαση Υ1β/2000) επιτρέπεται η διατήρηση κατοικιδίων ζώων και πτηνών  στίς πολυκατοικίες.Επιτρέπεται ενας σκύλος και μιά  γάτα, ή δύο σκύλοι ή δύο γάτες. Αρκεί να μην ενοχλούν και να μην παραμένουν στους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας. Επιτρέπονται και τα ωδικά κλπ πτηνά αρκεί να μην δημιουργούνται προβλήματα κοινής ησυχίας στούς λοιπούς ενοίκους.

ΠΟΙΕΣ  ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΗΣΥΧΙΑΣ ;
Ειναι οι ωρες της μεσημβρινής και της νυκτερινής ησυχίας.
  • Κατα την θερινή περίοδο από 15.00 εως 17,30   καια από 23.00 εως 7,00
  • Κατα την χειμερινή περίοδο από 15,30 έως 17,30 και από 22,00 εως 7,30
Θερινή περίοδος ειναι το χρονικό διάστημα από 1η Απριλίου έως 30η Σεπτεμβρίου
Χειμερινή περίοδος ειναι το χρονικό διάστημα από 1η Οκτωβρίου έως 31η  Μαρτίου

Μαύρη τρύπα 1,5 δισ. ευρώ στα έσοδα

Με μια μεγάλη μαύρη τρύπα ξεκινά με το καλημέρα του 2015 ο νέος προϋπολογισμός. Στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού, χωρίς τις επιστροφές φόρων, ήταν κατά περίπου 1,5 δισ. ευρώ χαμηλότερα από τους στόχους που τέθηκαν κατά τη σύνταξη του προϋπολογισμού. 


Ο προϋπολογισμός, θα πρέπει να επισημανθεί, ότι έχει συνταχθεί με στόχο την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Ο στόχος αυτός, ωστόσο, έχει επί της ουσίας εγκαταλειφθεί.  Σύμφωνα με την συμφωνία του eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου, ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2015 θα καθοριστεί με βάση και τον προβλεπόμενο ρυθμό ανάπτυξης του έτους ο οποίος αναμένεται τελικά να είναι χαμηλότερος από την αρχική πρόβλεψη για 2,9%.


Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν και υπάρχουν κάποια επιμέρους ικανοποιητικά στοιχεία, η κατάσταση στο σκέλος των εσόδων του προϋπολογισμού είναι άκρως προβληματική απαιτώντας άμεσες παρεμβάσεις. Ειδικότερα:

-στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού υπολείπονται των στόχων κατά περίπου 1,5 δισ. ευρώ.


-σημαντική μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο παρουσιάζουν τα έσοδα από τα τελωνεία που βασικές τους πηγές είναι οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης (π.χ. καπνικών προϊόντων, καυσίμων). Η μείωση των εσόδων από τα τελωνεία αντανακλά και την εκτιμώμενη επιστροφή της οικονομίας σε τροχιά συρρίκνωσης κατά το πρώτο δίμηνο του έτους.


-σημαντικά μειωμένα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο είναι τα έσοδα από τον λεγόμενο υπόλογο συμψηφισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται τα έσοδα από μερίσματα συμμετοχών του δημοσίου. Σε σχέση με πέρυσι τα έσοδα από αυτήν την πηγή είναι μειωμένα κατά περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ.


-τα έσοδα των εφοριών στα οποία περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ και ο ΕΝΦΙΑ είναι αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο, αλλά χαμηλότερα των στόχων. Να σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο παρουσιάστηκε μεγάλη υστέρηση στα φορολογικά έσοδα καθώς πολλοί φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν την προτελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ λόγω της αβεβαιότητας που είχε επικρατήσει αναφορικά με την πληρωμή του ενώ αναβλήθηκε για έναν μήνα και η πληρωμή του ΦΠΑ. 


Ωστόσο, τον Φεβρουάριο μετά και το ξεκαθάρισμα από την πλευρά της ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ότι ο ΕΝΦΙΑ πρέπει να πληρωθεί, πολλοί φορολογούμενοι πλήρωσαν τις δυο τελευταίες δόσεις μαζί με αποτέλεσμα η εισπραξιμότητα του φόρου να κυμανθεί τελικά πάνω από το 70%, δηλαδή κοντά στο ποσοστό εισπραξιμότητας που είχε προβλεφθεί (80%). Όσον αφορά στα έσοδα από τον ΦΠΑ υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Ιανουαρίου δόθηκε παράταση ενός μήνα για την πληρωμή του ΦΠΑ του Ιανουαρίου. Έτσι στο τέλος Φεβρουαρίου πληρώθηκε ο ΦΠΑ Ιανουαρίου για τις ΑΕ και τις ΕΠΕ καθώς και ο ΦΠΑ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες του τελευταίου τριμήνου του 2014.

Capital.gr

Βαλαβάνη: Έκτακτη ρύθμιση για την εξόφληση παλαιών υποχρεώσεων προς το Δημόσιο

Την πρόθεσή της να φέρει το νομοσχέδιο με την ρύθμιση των 100 δόσεων ακόμα και μέσα στο Σαββατοκύριακο εξέφρασε στην "Κοινωνία Ώρα MEGA" η αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Νάντια Βαλαβάνη η οποία διαβεβαίωσε ότι το νομοσχέδιο δεν μπαίνει στη διαπραγμάτευση του Eurogroup τη Δευτέρα.

Σημείωσε ότι δεν πρόκειται για μονομερή ενέργεια καθώς πρόκειται για νομοσχέδιο που θα έχει δημοσιονομικό όφελος για το κράτος ενώ πρόσθεσε ότι είναι έτοιμο και απαιτούνται 1-2 μόνο νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Δεν θα περιλαμβάνει, ωστόσο, το μέρος που προέβλεπε κούρεμα κεφαλαίου, με την κα Βαλαβάνη να τονίζει ότι δεν πρόκειται για ήττα της αλλά για παραδοχή ότι πρέπει να εισακουστεί και η γνώμη των επιχειρησιακών παραγόντων του υπουργείου αλλά και των ειδικών που εκτιμούσαν ότι δεν ήταν σωστό μέτρο, σε αντίθεση με την ίδια αλλά και πολλούς στην κυβέρνηση.

Συμπλήρωσε ότι την ρύθμιση των 100 δόσεων είχε φέρει και η προηγούμενη κυβέρνηση λόγω της έκρηξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, ωστόσο την είχε φέρει όπως είπε με έναν τρόπο "κλειδωμένο".

Ανήγγειλε επίσης ρύθμιση μέχρι το τέλος του Μαρτίου που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, σύμφωνα με την οποία θα μπορεί κάποιος να πληρώσει όποιο ποσό χρέους που δεν είναι σε ρύθμιση και επί τόπου να σβήσει το σύνολο των προσαυξήσεων, των τόκων και ο,τι έχει πρόσθετα επιβαρυνθεί. Είναι πιο ελκυστικό για όσους έχουν παλιά χρέη.

Επανάλαβε ότι στη ρύθμιση μπαίνουν όσοι έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη μέχρι τέλους του 2014, όσοι έχουν καταφύγει στα δικαστήρια και θέλουν να παραιτηθούν από ένδικα μέσα και άνθρωποι που αργεί η εφορία λόγω ελλειπούς προσωπικού να εκκαθαρίσει το χρέος τους.

Συμπλήρωσε ότι θα μπορεί να γίνεται μερική εφάπαξ εξόφληση χρέους μέχρι το τέλος Απριλίου.

Για τον ΦΑΠ επανέλαβε  ότι θα αντικαταστήσει τον ΕΝΦΙΑ μετά από αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο.

Για την πάταξη της φοροδιαφυγής, έκανε λόγο για ανάγκη δημιουργίας μηχανισμού συντονισμένου και επιχειρησιακά εποπτευόμενου εκτιμώντας όμως ότι οι δανειστές της χώρας πρέπει να της δώσουν χρόνο ώστε να παραχθούν αποτελέσματα.

Τόνισε ότι από το 2015 θα ισχύσει το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν επεξεργάζεται το υπουργείο νομοσχέδιο για την αναπροσαρμογή του ΦΠΑ, αναγνωρίζοντας ότι ο υπουργός Οικονομικών έχει πλήρεις αρμοδιότητες για να χειριστεί τα θέματα στο επίπεδο του Eurogroup.

Γενναία έκπτωση για την προπληρωμή του φόρου εισοδήματος του 2015

Έκπτωση του φόρου εισοδήματος για όσους φορολογουμένους υποβάλουν φέτος νωρίς τη φορολογική τους δήλωση και αυτόματα πληρώσουν εφάπαξ το συνολικό ποσό του φόρου που προκύπτει από το εκκαθαριστικό προβλέπει το πακέτο των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης που θα παρουσιασθεί στο Eurogroup της Δευτέρας.

Παράλληλα, στις προτάσεις περιλαμβάνονται η ρύθμιση-εξπρές για την αποπληρωμή των οφειλών σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία που θα ισχύσει μέχρι το τέλος Μαρτίου και θα προβλέπει διαγραφή, ακόμα και μηδενισμό των προσαυξήσεων, καθώς και το νέο πλαίσιο διακανονισμού των χρεών σε 100 δόσεις με ισχυρά κίνητρα για τους οφειλέτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο της κυβέρνησης για ενίσχυση των εσόδων του Δημοσίου κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

• Γενναία έκπτωση από τον φόρο εισοδήματος σε περίπτωση που ο φορολογούμενος υποβάλει φορολογική δήλωση το 2015 νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία που είναι το τέλος Ιουνίου (Απρίλιο ή Μάιο) και προκαταβάλει ολόκληρο το ποσό του φόρου. Η έκπτωση δεν έχει ακόμα προσδιορισθεί αλλά σύμφωνα με ένα από τα σενάρια θα κυμαίνεται στο 10% του τελικού φόρου που θα προκύπτει από την εκκαθάριση.

• Πλήρης διαγραφή των προστίμων και των προσαυξήσεων σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης της αρχικής οφειλής στο Δημόσιο μέχρι το τέλος Μαρτίου. Για την πληρωμή μέρους της οφειλής θα διαγράφεται ισόποσο ποσοστό των προσαυξήσεων.

• Ένταξη στη νέα ρύθμιση των 100 δόσεων όλων των οφειλών ανεξάρτητα από το ύψος τους καθώς καταργείται το πλαφόν του 1 εκ. ευρώ που ισχύσει σήμερα, καθώς και το όριο των 15.000 ευρώ πάνω από το οποίο ισχύουν 72 δόσεις. Η προθεσμία για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Μαΐου. Όποιος φορολογούμενος δεν καταβάλλει δύο συνεχόμενες δόσεις θα τίθεται αυτόματα εκτός ρύθμισης. Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης θα μειωθεί από τα 50 ευρώ στα 20 ευρώ για όσους έχουν οφειλές μέχρι 5.000 ευρώ και χαμηλά εισοδήματα, ενώ θα συσταθούν ειδικές επιτροπές για τους οικονομικά αδύναμους, οι οποίες θα αποφασίσουν το ύψος της δόσης και τη διάρκεια εξόφλησης της οφειλής.

Πηγή: Έθνος