Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Μπόνους για τους συνεπείς της ρύθμισης των 48 δόσεων προς ασφαλιστικά ταμεία

Σημαντικές εκπτώσεις στις προσαυξήσεις που κατά περίπτωση φθάνουν έως και το 100%, καθώς και μείωση του επιτοκίου στο 4,56% για το σύνολο του χρέους, προβλέπει υπουργική απόφαση για τους οφειλέτες που είχαν ενταχθεί στη ρύθμιση χρεών προς τα Ταμεία, των 48 δόσεων. Τις δυνατότητες που έχουν οι πλέον συνεπείς από τους ασυνεπείς που οφείλουν στα ασφαλιστικά ταμεία συνολικά χρέη άνω των 13,5 δισ. ευρώ, έσπευσαν όμως να ρυθμίσουν τα χρέη τους με τη ρύθμιση της «Νέας Αρχής» που ψηφίστηκε τον Μάιο του 2013, προβλέπει υπουργική απόφαση που προωθεί άμεσα το υπουργείο Εργασίας.

Ηδη, οι διευθύνσεις των Ταμείων αλλά και το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) προσπαθούν να συγκρατήσουν τους συγκεκριμένους οφειλέτες προκειμένου να μην υπάρξει εκροή εσόδων από τα ασφαλιστικά ταμεία. Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία των Ταμείων, στη ρύθμιση της «Νέας Αρχής» έχουν ενταχθεί συνολικά 42.529 οφειλέτες, εκ των οποίων, όμως, ενεργοί παραμένουν μόνο οι 17.854, με συνολική ενεργή οφειλή 205,7 εκατ. ευρώ. Συνολικά, στη ρύθμιση της «Νέας Αρχής» παράλληλα με την «Πάγια» ρύθμιση του νόμου 4152/9-5-2013 των 12 έως 24 μηνιαίων δόσεων, από τον Μάιο του 2013 έως και τον Δεκέμβριο του 2014 εντάχθηκαν 113.618 οφειλέτες, προκειμένου να ρυθμίσουν χρέη ύψους 739.388.924,47 ευρώ, ενώ έχουν εισπραχθεί έως τώρα 421.343.124,08 ευρώ.

Σε δηλώσεις του ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης έχει επισημαίνει ότι οι νέες εκπτώσεις και τα πρόσθετα ευεργετήματα παρέχονται στους οφειλέτες ως επιβράβευση στο γεγονός ότι έσπευσαν να ρυθμίσουν τα χρέη τους με την «παλαιά» ρύθμιση.
Η απόφαση που αποκαλύπτει σήμερα η «Κ» ξεκαθαρίζει το τοπίο ως προς το εάν συμφέρει τους οφειλέτες να παραμείνουν στη ρύθμιση στην οποία έχουν ήδη ενταχθεί ή να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση του νόμου 4305/2014 που ισχύει από τον Νοέμβριο του 2014.
Αναλυτικά, στους οφειλέτες που είχαν υπαχθεί μέχρι τον Νοέμβριο του 2014 στη ρύθμιση της «Νέας Αρχής» του Ν. 4152/2013, και υπό την προϋπόθεση ότι η ρύθμισή τους είναι ενεργή, παρέχεται η δυνατότητα:

-  μετάπτωσης και υπαγωγής στη νέα ρύθμιση του Ν. 4305/2014 ή

-  διατήρησης της ρύθμισης της «Νέας Αρχής», με πρόσθετο ευεργέτημα.

α) Στην περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει τη μετάπτωση/υπαγωγή στις διατάξεις του νέου νόμου, με τη νέα βελτιωμένη και με ευνοϊκότερους όρους ρύθμιση, οφείλει να υποβάλει αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του νόμου 4305/2014 προκειμένου να ενταχθεί στο νέο σχήμα δόσεων, για το υπόλοιπο της οφειλής του. Τα ποσά των δόσεων που έχουν ήδη καταβληθεί με επιτόκιο και εκπτώσεις βάσει του Ν. 4152/2013 θα επανυπολογίζονται με επιτόκιο 4,56% και τις προβλεπόμενες εκπτώσεις του Ν. 4305/2014. Αναλυτικότερα, όσοι με την παλαιά ρύθμιση θα εξοφλούσαν τα χρέη τους έως τις 30 Ιουνίου του 2015, με τις νέες διατάξεις μπορούν να επιλέξουν από 13 έως 24 δόσεις και έκπτωση των προσαυξήσεων της τάξης του 80%. Οι οφειλέτες που είχαν ρυθμίσει τις οφειλές τους έως τον Ιούνιο του 2016 θα επιλέξουν μεταξύ 25 και 36 δόσεων, με έκπτωση της τάξης του 70%. Αντίστοιχα, όσοι είχαν επιλέξει να εξοφλήσουν τα χρέη τους έως 30/6/2017 μπορούν, αλλάζοντας ρύθμιση, να επιλέξουν μεταξύ 37 και 48 δόσεων, με έκπτωση προσαυξήσεων 60%.

Φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και έχουν οφειλές έως 5.000 ευρώ μπορούν να επιλέξουν πλέον τη λύση των έως και 100 δόσεων, με έκπτωση 20% στις προσαυξήσεις. Η διαφορά του επιτοκίου και των εκπτώσεων που θα προκύπτει κατά την υποβολή της αίτησης, θα συνυπολογίζεται στη νέα ρύθμιση του Ν. 4305/2014, στην οποία θα εντάσσεται ο οφειλέτης.

β) Στην περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει να παραμείνει στην παλαιά ρύθμιση της «Νέας Αρχής», τα «μπόνους» θα είναι μεγαλύτερα. Αναλυτικά, θα επανυπολογίζεται το συνολικό ύψος της αρχικά ενταχθείσας οφειλής στη ρύθμιση της «Νέας Αρχής» του Ν. 4152/2013, σύμφωνα με το σχήμα δόσεων που είχε επιλεγεί και διατηρείται, με επιτόκιο επί της κύριας οφειλής 4,56% αλλά και εκπτώσεις επί των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και επιβαρύνσεων του Ν. 4305/2014, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων που αρχικά είχε επιλεγεί και με επιπλέον μείωση 20%.
Αναλυτικότερα, έκπτωση 100% στις προσαυξήσεις προβλέπεται για όσους εξοφλούν την οφειλή τους έως τις 30 Ιουνίου του τρέχοντος έτους. Στο 90% ανέρχεται η έκπτωση για όσους εξοφλούν τα χρέη τους έως τις 30 Ιουνίου του 2016, βάσει της παλαιάς ρύθμισης, ενώ όσοι έχουν διακανονίσει τα χρέη τους με δόσεις έως τις 30 Ιουνίου του 2017, που λήγει και η παλαιά ρύθμιση, έχουν έκπτωση στις προσαυξήσεις της τάξης του 80%. Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και έχουν οφειλές έως 5.000 ευρώ θα έχουν έκπτωση της τάξης του 20% στις προσαυξήσεις και τις λοιπές επιβαρύνσεις.

Από τα επανυπολογιζόμενα ποσά κύριας οφειλής και προσαυξήσεων αφαιρούνται τα αντίστοιχα που έχουν ήδη καταβληθεί και επανυπολογίζονται οι εναπομείνασες μηνιαίες δόσεις.
Προσοχή: Η απόφαση ξεκαθαρίζει ρητώς ότι η εφαρμογή των παραπάνω ευεργετημάτων σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται την καθ’ οιονδήποτε τρόπο επιστροφή ήδη καταβληθέντων χρηματικών ποσών προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης. Επίσης, επισημαίνεται ότι τα ευεργετήματα δεν έχουν εφαρμογή στους οφειλέτες που έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα ρύθμισης της «Νέας Αρχής» του Ν. 4152/2013.

Πληρωμή φόρων στον «πάγο»
Η προεκλογική περίοδος έχει «φρενάρει» τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 100 δόσεις, ενώ οι φορολογούμενοι άφησαν απλήρωτους φόρους και τον Δεκέμβριο.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν υστέρηση των εσόδων το 2014, παρά την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2015 και της τέταρτης δόσης του ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων. Από τα τέλη κυκλοφορίας εισπράχθηκαν 1,06 δισ. ευρώ, ενώ λιγότερα από 400 εκατ. ευρώ ήταν οι εισπράξεις του ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων.

Οι φορολογούμενοι, πάντως, τηρούν στάσης αναμονής ή διαφορετικά δείχνουν απροθυμία να ενταχθούν στην ευνοϊκή ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Από τα τελευταία στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων προκύπτει ότι 160.000 οφειλέτες (σε σύνολο 4.000.000) έχουν υποβάλει αίτηση για να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση και να ρυθμίσουν οφειλές περίπου 1,6 δισ. ευρώ. Οι επικυρωμένες αιτήσεις ανέρχονται στις 135.000 για ρύθμιση οφειλών 1,4 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η υπαγωγή στη ρύθμιση επικυρώνεται με την πληρωμή της πρώτης δόσης, η οποία θα πρέπει να γίνει εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης. Σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία των εκκαθαρίσεων, η πλειοψηφία των οφειλετών επιλέγει την αποπληρωμή των χρεών σε 12 δόσεις και αμέσως μετά επιλέγονται οι 24 δόσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη που δημιουργήθηκαν στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2014 ανήλθαν σε 12,5 δισ. ευρώ, εξέλιξη που αποδεικνύει την αδυναμία των φορολογουμένων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Έντυπη

Η Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Από 01-01-2015 (Πίνακας)

fc34f61d23b74be53ee07d469bd32064_L
Με το δεδομένο της παράτασης για 2 επιπλέον χρόνια της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης , που έληγε στις 31-12-2014 , ας δούμε τους νέους συντελεστές που ισχύουν από 01-01-2015 οι οποίοι και θα είναι με βάση τη νομοθετική διάταξη μειωμένοι κατά 30%.
Οι νέοι συντελεστές της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που ισχύουν από την αρχή του χρόνου και επιβάλλονται επί του συνολικού εισοδήματος όλων των φορολογουμένων , διαμορφώνονται ως εξής :
- Για συνολικό  εισόδημα από 12.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ,  με συντελεστή 0,7%(από 1%) επί ολόκληρου του ποσού.
- Για συνολικό εισόδημα από 20.001 ευρώ έως 50.000 ευρώ με συντελεστή 1,4% (από 2%) επί ολόκληρου του ποσού.
- Για συνολικό εισόδημα από 50.001 έως και 100.000 ευρώ,με συντελεστή 2,10% (από 3%) επί ολόκληρου του ποσού.
- Για συνολικό εισόδημα από 100.001 ευρώ και άνω, με συντελεστή 2,8% (από 4%) επί ολόκληρου του ποσού.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η μείωση του φόρου σε σχέση με το 2014 για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης , ανά κατηγορία εισοδήματος θα είναι :
  • Από 39 έως 60 ευρώ, για συνολικό εισόδημα  από 13.000 έως και 20.000 ευρώ.
  • Από 138 έως και 300 ευρώ για συνολικό εισόδημα πάνω από 20.000 και μέχρι 50.000 ευρώ.
  • Από 495 έως και 900 ευρώ για συνολικό εισόδημα πάνω από 50.000 και μέχρι 100.000 ευρώ.
  • Από 1.440 ευρώ και πάνω για συνολικό εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ.
Απαραίτητη διευκρίνηση ότι τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2014 που θα δηλωθούν εντός του 2015 , θα υπόκεινται στους ισχύοντες συντελεστές των προηγούμενων ετών (χωρίς μείωση).

ΘΟΛΟ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΤΟ 2015

Δεν υπάρχει ακόμη καμία διάταξη νόμου που να προβλέπει το καθεστώς που θα ισχύσει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους Σήμα κινδύνου για τα κρατικά έσοδα.

«Για τα εισοδήματα που θα αποκτηθούν το 2015 και θα δηλωθούν του χρόνου πρέπει να μαζεύουμε κανονικά αποδείξεις» αναφέρει αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών. Ομως οι φορολογούμενοι δεν γνωρίζουν πόσες και ποιες αποδείξεις χρειάζεται να συγκεντρώσουν
Αλαλούμ με τις αποδείξεις που πρέπει να μαζεύουν οι φορολογούμενοι, καθώς λόγω των εκλογών έχουν «παγώσει» οι πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία διάταξη νόμου που να προβλέπει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους ..

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Τιμολόγια για την ενιαία ενίσχυση θα πρέπει να κόψουν οι παραγωγοί

Η υποχρέωση απορρέει από το γεγονός ότι, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα ισχύουν μέχρι στιγμής, οι επιδοτήσεις λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό των καθαρών κερδών και φορολογούνται κανονικά. Τα τιμολόγια προς τον ΟΠΕΚΠΕ θα καταχωρηθούν στα βιβλία των αγροτών ως έσοδο, ενώ θα υποβληθούν και στις συγκεντρωτικές καταστάσεις του 2014, οι οποίες ως γνωστόν υποβάλλονται έως 02.02.2015.

Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδημητρίου,τα τιμολόγια πρέπει να κοπούν στην ημερομηνία που έχουν γίνει οι καταβολές των επιδοτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, δηλαδή, θα πρέπει να εκδοθούν τουλάχιστον 2 τιμολόγια, όσες και οι καταβολές του τσεκ το οποίο έχει πληρωθεί σε 2 δόσεις.
 
Τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιηθούν για τα τιμολόγια οι παραγωγοί μπορούν να τις δουν από το site του ΟΠΕΚΕΠΕ, (www.opekepe.gr – Διαδικτυακή ενημέρωση αγροτών για πληρωμές – πληκτρολογώντας για τον κάθε αγρότη: τον ΑΦΜ, τα 4 τελευταία ψηφία της αστυνομικής ταυτότητας και επιλέγοντας ως έτος το 2014).

Τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ  (ο οποίος, αξίζει να σημειωθεί, διαβεβαιώνει ότι δεν χρειάζονται τιμολόγια) είναι τα  τα εξής:
Επωνυμία:              ΟΠΕΚΕΠΕ
Διεύθυνση:             ΔΟΜΟΚΟΥ 5 ΑΘΗΝΑ
ΑΦΜ:                     099019314
Δ.Ο.Υ.:                   Α΄ΑΘΗΝΩΝ

Παράλληλα ο κ. Παπαδημητρίου επισημαίνει στην επιστολτου τα εξής:
"•  Σε ερώτημα προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε σημερινή επικοινωνία, η απάντηση ήταν ότι τα τιμολόγια δεν τα χρειάζονται. Επειδή όμως τα λόγια είναι του αέρα, προτείνουμε: Τα πρωτότυπα να δοθούν στους αγρότες και να ταχυδρομηθούν συστημένα και ας τα κάνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ ότι θέλουν.  Στο κάτω – κάτω ψαχνόμαστε όλο το χρόνο για να βάλουμε μια άκρη, ας ψαχτούν κι αυτοί λίγο, και ας προβληματιστούν, μόλις θα λάβουν κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες τιμολόγια στα γραφεία τους. Εκτός αν υπάρξει κάποιου είδους διευκρίνιση κατά τη διάρκεια του τρέχοντος μήνα.

•  Για πολλοστή φορά: οι επιδοτήσεις φορολογούνται. Το φωνάζουμε πάρα πολύ καιρό τώρα, με οποιονδήποτε τρόπο.

•  Η προσπάθεια που έγινε 2 φορές μάλιστα, από μερίδα βουλευτών, να καταθέσουν τροπολογία για την απαλλαγή των επιδοτήσεων από τη φορολόγηση, (οι οποίες απορρίφθηκαν και τις δύο φορές),  επιβεβαιώνει την αλήθεια των λεγομένων μας.

•  Αυτό σημαίνει ότι: 1) εμείς θα πρέπει στους υπολογισμούς των καθαρών κερδών να λάβουμε υπόψη και τις επιδοτήσεις και 2)Μέχρι να υπάρξει κάποιου είδους διευκρινιστική, δεν μπορούμε να κάνουμε απολύτως τίποτε. Το πότε θα υπάρξει η διευκρινιστική δεν το ξέρει κανείς, σίγουρα πάντως μετά τις εκλογές. 

•  Δεν θα τιμολογηθούν σε καμία περίπτωση, επιδοτήσεις οποιασδήποτε μορφής, οι οποίες καταβλήθηκαν στους αγρότες αρχές του 2014 και αφορούν την περίοδο του 2013. Για το έτος 2013, έχουν φορολογηθεί όλοι τους με τον αντικειμενικό τρόπο και επομένως δεν γίνεται να τις υπολογίσουμε ξανά στον τζίρο του 2014.

•  Δεν θα τιμολογήσουμε επίσης, ΕΦΚ ο οποίος έχει καταβληθεί εντός του 2014 για τους ίδιους παραπάνω λόγους.

•  Δεν θα υπολογιστεί pro-rata. Οι επιδοτήσεις δεν είναι πώληση όπως  π.χ. τα τσιγάρα τα οποία δεν έχουν ΦΠΑ.

•  Δεν θα υπολογιστεί pro-rata ούτε στις περιπτώσεις που οι πωλήσεις έγιναν με βάση απαλλακτικό ΦΠΑ, γιατί και σε αυτές τις περιπτώσεις, οι πωλήσεις δεν είναι απαλλασσόμενες του ΦΠΑ, αλλά γίνονται με απαλλακτικό ΦΠΑ.

Έχουμε περιπτώσεις κατά τις οποίες η παραγωγή έμεινε απούλητη στις αποθήκες των παραγωγών κατά το έτος 2014, π.χ. καπνά Virginia, σιτάρι, κλπ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει απογραφή για να μην φορολογηθεί ο παραγωγός δύο φορές το 2015 που θα πουληθεί η παραγωγή του 2014. Εφόσον η πώληση της περυσινής παραγωγής γίνει πριν τις 20.02.15, τότε εύκολα μπορούμε να υπολογίσουμε την αξία της απογραφής, σύμφωνα με το τιμολόγιο πώλησης. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να υπολογιστεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα, για το δικό τους καλό.

Άλλες θέματα που χρήζουν προσοχής είναι τα παρακάτω:
Δαπάνη ΤΟΕΒ: λόγω αδυναμίας των κατά τόπους ΤΟΕΒ, να εκδώσουν αποδείξεις με ημερομηνία εντός του 2014, εκδόθηκαν (και θα εκδοθούν τις επόμενες ημέρες), αποδείξεις εξόφλησης των οφειλών του 2014, με ημερομηνία το 2015. Στις περιπτώσεις αυτές, η δαπάνη καταχωρείται κανονικά στη χρήση του 2014, με την προϋπόθεση να υπάρχει ανάλυση των οφειλόμενων, ότι αφορούν τη χρήση του 2014 και όχι απλά οφειλές προηγούμενης χρήσης.
Ρεύμα από πομόνες-αρδευτικά: Σε κάθε περίπτωση, δεν αφορά σε ποιο όνομα είναι γραμμένο το ρεύμα, αλλά ποιος το κάνει χρήση. Έτσι, στις περιπτώσεις όπου παραπάνω από ένας αγρότες, ποτίζουν από κοινού, θα καταχωρήσουν στα βιβλία τους το έξοδο του ρεύματος που τους αναλογεί,  αρκεί αυτό να μπορεί να αποδειχθεί. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να δηλώσει κάποιος ως έξοδο ποσό ΔΕΗ από χωράφι το οποίο δεν το έχει μισθωμένο.
Μισθώματα αγροτεμαχίων: τα μισθώματα δεν είναι υποχρεωτικό να έχουν καταβληθεί μέσω τράπεζας, αλλά μπορούμε να τα καταχωρήσουμε είτε με μια απόδειξη πληρωμής που θα φτιάξουμε, είτε με το αποδεικτικό της κατάθεσης στην τράπεζα (σε περίπτωση που έχει κάνει κάποιος την κατάθεση). Σε κάθε περίπτωση όμως, θα πρέπει να έχουμε φωτοτυπία του συμφωνητικού που αφορά η πληρωμή, για την επιβεβαίωση των γραφόμενων στα βιβλία.
Περιμένουμε πολλές διευκρινήσεις, για μια σειρά από θέματα που προβληματίζουν όλους μας. Μέχρι τότε δυστυχώς είμαστε υποχρεωμένοι να βαδίσουμε με την υπάρχουσα Νομολογία και τις όποιες διευκρινιστικές υπάρχουν, οι οποίες ως συνήθως, αντί να λύνουν δημιουργούν προβλήματα, σε σημείο που να σκέφτεται σοβαρά κάποιος, αν τελικά αυτό γίνεται από άγνοια ή επίτηδες.

Θα επανέλθουμε…"

agronews.gr

Τι θα πληρώνουν οι επιχειρήσεις στα Επιμελητήρια


 Στην ικανοποίηση του αιτήματος των Επιμελητηρίων για την οικονομική τους διασφάλιση μέσω του καθορισμού ετήσιας συνδρομής και ανταποδοτικών χρεώσεων προχώρησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γεράσιμος Γιακουμάτος.
Η ετήσια συνδρομή ορίζεται ως εξής:
-Ανώνυμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Α.Ε. και ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού θα καταβάλουν από 50 έως 100 ευρώ.
-Ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Ο.Ε. και Ε.Ε., αστικές εταιρείες και κοινοπραξίες θα καταβάλουν από 30 έως 50 ευρώ.
-Εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, συνεταιρισμοί περιορισμένης ευθύνης και υποκαταστήματα αλλοδαπών ΕΠΕ θα καταβάλουν από 40 έως 70 ευρώ.
-Ατομικές επιχειρήσεις και υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων θα καταβάλουν από 10 έως 20 ευρώ.
-Τα υποκαταστήματα ημεδαπών επιχειρήσεων μπορούν να καταβάλουν σχετική ετήσια συνδρομή ανάλογα με τον αριθμό τους.
Σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού, οι επιχειρήσεις καταβάλλουν στα Επιμελητήρια ενιαίο τέλος υπηρεσίας για τις ακόλουθες υπηρεσίες:
-Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής των μελών τους, τέλος 5 ευρώ.
- Χορήγηση ξενόγλωσσου πιστοποιητικού εγγραφής, τέλος 10 ευρώ.
-Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής, τέλος 5 ευρώ.
-Χορήγηση πιστοποιητικού άσκησης εμπορικής δραστηριότητας (για χρήση στα ασφαλιστικά Ταμεία), τέλος 10 ευρώ.
- Χορήγηση καρνέ ΑΤΑ, τέλος 10 ευρώ.
- Χορήγηση πιστοποιητικού καταγωγής προϊόντων, τέλος 10 ευρώ.
- Θεώρηση στοιχείων (τιμολογίου ή άλλου στοιχείου) που συνοδεύουν το πιστοποιητικό καταγωγής, τέλος 5 ευρώ.

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ 415.000 επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες

Προθεσμία μέχρι τις 12 Ιανουαρίου έχουν 415.000 μικρές επιχειρήσεις προκειμένου να απαλλαγούν από το καθεστώς ΦΠΑ. Οσοι ελεύθεροι επαγγελματίες και μπλοκάκια κατά τη διάρκεια του 2014 είχαν ετήσιο τζίρο μέχρι 10.000 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) θα πρέπει να υποβάλουν μέχρι τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου δηλώσεις μεταβολής στα Τμήματα Μητρώου των αρμοδίων ΔΟΥ.

Οσοι απαλλαγούν από το νέο αυτό καθεστώς θα πρέπει να ξέρουν ότι δεν θα έχουν πλέον επιστροφές ΦΠΑ και κατ’ επέκταση δεν θα μπορούν να συμψηφίσουν τον ΦΠΑ που έλαβαν με τα έξοδά τους.

Αντίθετα, η  υπαγωγή στο καθεστώς απαλλαγής από τον ΦΠΑ συνεπάγεται τη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

Επί της ουσίας, όσοι απαλλαγούν από το καθεστώς ΦΠΑ δεν θα χρεώνουν ΦΠΑ 13% ή 23% στα τιμολόγια και τις αποδείξεις που εκδίδουν για τα προϊόντα που πωλούν ή τις υπηρεσίες που παρέχουν, ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσονται από την υποχρέωση απόδοσης ΦΠΑ με την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ανά τρίμηνο.

Οσοι επιλέξουν το νέο καθεστώς απαλλαγής από τον φόρο θα εκδίδουν κανονικά τιμολόγια και αποδείξεις, αλλά σε κάθε τιμολόγιο ή απόδειξη που θα εκδίδουν θα πρέπει να αναγράφεται πλέον η ένδειξη «χωρίς ΦΠΑ - απαλλαγή μικρών επιχειρήσεων». Δηλαδή δεν θα εισπράττουν ΦΠΑ από τους πελάτες τους και δεν θα αποδίδουν τον φόρο στο κράτος.

Σημειώνεται ότι και οι εργαζόμενοι με μπλοκάκι έχουν τη δυνατότητα απαλλαγής από τον ΦΠΑ εφόσον οι ακαθάριστες αμοιβές τους (χωρίς τον ΦΠΑ) δεν υπερέβησαν, κατά τη διάρκεια του 2014, τις 10.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον νόμο (άρθρο 251 του Ν. 4281/2014):

• Από το γενικευμένο καθεστώς απαλλαγής από τον ΦΠΑ εξαιρούνται οι αγρότες, όσοι πωλούν καινούργια μεταφορικά μέσα, αλλά και όσοι υπόχρεοι σε ΦΠΑ δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα.

Οποιος επιλέξει το ειδικό καθεστώς απαλλαγής από τον ΦΠΑ θα πρέπει να παραμείνει σε αυτό τουλάχιστον δύο χρόνια. Στην περίπτωση κατά την οποία στη διάρκεια μιας χρήσης τα ακαθάριστα έσοδα ξεπεράσουν το όριο των 10.000 ευρώ, αυτομάτως στην επόμενη χρήση ο φορολογούμενος θα επανενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.

Σημειώνεται ότι σήμερα περίπου το 42% των φορολογουμένων στο σύστημα ΦΠΑ είναι μικροεπιχειρήσεις που αποφέρουν αρνητικά έσοδα (επιστροφές) περίπου 2,3% σε υποχρεώσεις του ΦΠΑ. Υπάρχει επίσης ένα μεγάλο κόστος για τη διαχείριση αυτών των μικροεπιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις αυτές διεκδικούν επιστροφές πιστωτικών υπολοίπων ΦΠΑ περίπου 200 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Δηλαδή, ο ΦΠΑ επί των εσόδων τους είναι μικρότερος κατά 200 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ των δαπανών τους, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να υποχρεούται να τους επιστρέφει κάθε χρόνο ΦΠΑ ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Το μέσο κατώτατο όριο (εγγραφής) ΦΠΑ στη Ευρωζώνη είναι σήμερα μόλις κάτω από 25.000 ευρώ.

Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τι ισχύει με την αποζημίωση δικαιούχων που δεν πληρώθηκαν

Με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά μετά την συνάντηση που είχε με εκπροσώπους κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας, στην Λάρισα στις 3/1/2015, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Γρηγόρη Αποστολάκο, τον Αντιπρόεδρο Κυριάκο Μπαμπασίδη τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης – Βουλευτή Λάρισας Μάξιμο Χαρακόπουλο, τον Βουλευτή Λάρισας Χρήστο Κέλλα, το προεδρείο της Ομοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας και το σύλλογο Αγελαδοτρόφων Κρεατοπαραγωγής Θεσσαλίας με θέμα την πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης έτους 2014. Στην σύσκεψη τονίστηκε ότι για πρώτη φορά από την ένταξη της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταβλήθηκε στις 31.12.2014 η πρώτη δόση του 40% της εξισωτικής αποζημίωσης του τρέχοντος έτους (2014), όπως ανακοίνωσε και ο Υπουργός Γεώργιος Καρασμάνης, σε όλους τους δικαιούχους γεωργούς και κτηνοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, που είχαν υποβάλει εμπρόθεσμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ανταποκρίθηκαν ολοκληρώνοντας τις διαδικασίες απογραφής του ζωικού τους κεφαλαίου.. Συγκεκριμένα:

Για την Εξισωτική Αποζημίωση του 2014 καταβλήθηκε η πρώτη δόση σε 53.956 δικαιούχους. Η πληρωμή αυτή γίνεται 8 μήνες νωρίτερα από τις πληρωμές εξισωτικής αποζημίωσης των προηγούμενων ετών και για τον λόγο αυτό το ΥΠΑΑΤ είχε εξασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις ύψους 126 εκ. € που καλύπτει τις πληρωμές όλων των δικαιούχων. Όμως, ένας σημαντικός αριθμός δικαιούχων, (που αγγίζει τις 47.000), δεν έχει τακτοποιήσει πλήρως τα δικαιολογητικά απογραφής των ζώων ή τα στοιχεία των εισοδημάτων και απασχόλησης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η πληρωμή τους. Για να μην υπάρξει καθυστέρηση στις πληρωμές των δικαιούχων όπου τα δικαιολογητικά τους δεν εμφανίζουν προβλήματα, μέχρι οι υπόλοιποι δικαιούχοι να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητες τους, πραγματοποιήθηκε η πρώτη πληρωμή προκαταβολής ΕΑ 2014. Για τους υπόλοιπους δικαιούχους, ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα αναμένει τις επόμενες ημέρες τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά ώστε να ακολουθήσει και επόμενη συμπληρωματική πληρωμή με βάση τις πιστώσεις που έχουν εξασφαλισθεί.

Με τις πληρωμές αυτές αντιμετωπίζονται σημαντικά προβλήματα που σχετιζόταν με το πρόγραμμα δράσης για τους βοσκότοπους ενώ για πρώτη φορά οι συνολικές πληρωμές για την Εξισωτική Αποζημίωση μέσα στο 2014 περιλαμβανομένων και της πληρωμής παλαιών εκκρεμοτήτων θα ξεπεράσει τα 190 εκ. €, ποσά σημαντικά για την λειτουργία των κτηνοτροφικών μονάδων στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη ενημερώθηκαν για το σύνολο των πληρωμών ειδικότερα του Νομού Λαρίσης για το 2014, που ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 206.039.893 εκ. ευρώ. Άκρως ενδεικτικά οι πληρωμές αναφέρονται σε 139.193.421 εκατ. ευρώ για την ενιαία ενίσχυση 2014, σε 24.353.207 εκατ. ευρώ πρόσθετα ποσά βαμβακιού, 5.984.985 εκατ. ευρώ για την νιτρορύπανση, 5.893.350 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων γεωργών, 3.374.700 εκατ. ευρώ εκσυγχρονισμός των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, 1.877.481 εκατ. ευρώ δάσωση γαιών, βιολογική γεωργία 1.757.413 εκατ. ευρώ κτλ.

Πηγή news.gr