Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Τι θα πληρώνουν οι επιχειρήσεις στα Επιμελητήρια


 Στην ικανοποίηση του αιτήματος των Επιμελητηρίων για την οικονομική τους διασφάλιση μέσω του καθορισμού ετήσιας συνδρομής και ανταποδοτικών χρεώσεων προχώρησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γεράσιμος Γιακουμάτος.
Η ετήσια συνδρομή ορίζεται ως εξής:
-Ανώνυμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Α.Ε. και ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού θα καταβάλουν από 50 έως 100 ευρώ.
-Ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Ο.Ε. και Ε.Ε., αστικές εταιρείες και κοινοπραξίες θα καταβάλουν από 30 έως 50 ευρώ.
-Εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, συνεταιρισμοί περιορισμένης ευθύνης και υποκαταστήματα αλλοδαπών ΕΠΕ θα καταβάλουν από 40 έως 70 ευρώ.
-Ατομικές επιχειρήσεις και υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων θα καταβάλουν από 10 έως 20 ευρώ.
-Τα υποκαταστήματα ημεδαπών επιχειρήσεων μπορούν να καταβάλουν σχετική ετήσια συνδρομή ανάλογα με τον αριθμό τους.
Σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού, οι επιχειρήσεις καταβάλλουν στα Επιμελητήρια ενιαίο τέλος υπηρεσίας για τις ακόλουθες υπηρεσίες:
-Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής των μελών τους, τέλος 5 ευρώ.
- Χορήγηση ξενόγλωσσου πιστοποιητικού εγγραφής, τέλος 10 ευρώ.
-Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής, τέλος 5 ευρώ.
-Χορήγηση πιστοποιητικού άσκησης εμπορικής δραστηριότητας (για χρήση στα ασφαλιστικά Ταμεία), τέλος 10 ευρώ.
- Χορήγηση καρνέ ΑΤΑ, τέλος 10 ευρώ.
- Χορήγηση πιστοποιητικού καταγωγής προϊόντων, τέλος 10 ευρώ.
- Θεώρηση στοιχείων (τιμολογίου ή άλλου στοιχείου) που συνοδεύουν το πιστοποιητικό καταγωγής, τέλος 5 ευρώ.

Απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ 415.000 επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες

Προθεσμία μέχρι τις 12 Ιανουαρίου έχουν 415.000 μικρές επιχειρήσεις προκειμένου να απαλλαγούν από το καθεστώς ΦΠΑ. Οσοι ελεύθεροι επαγγελματίες και μπλοκάκια κατά τη διάρκεια του 2014 είχαν ετήσιο τζίρο μέχρι 10.000 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) θα πρέπει να υποβάλουν μέχρι τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου δηλώσεις μεταβολής στα Τμήματα Μητρώου των αρμοδίων ΔΟΥ.

Οσοι απαλλαγούν από το νέο αυτό καθεστώς θα πρέπει να ξέρουν ότι δεν θα έχουν πλέον επιστροφές ΦΠΑ και κατ’ επέκταση δεν θα μπορούν να συμψηφίσουν τον ΦΠΑ που έλαβαν με τα έξοδά τους.

Αντίθετα, η  υπαγωγή στο καθεστώς απαλλαγής από τον ΦΠΑ συνεπάγεται τη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

Επί της ουσίας, όσοι απαλλαγούν από το καθεστώς ΦΠΑ δεν θα χρεώνουν ΦΠΑ 13% ή 23% στα τιμολόγια και τις αποδείξεις που εκδίδουν για τα προϊόντα που πωλούν ή τις υπηρεσίες που παρέχουν, ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσονται από την υποχρέωση απόδοσης ΦΠΑ με την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ανά τρίμηνο.

Οσοι επιλέξουν το νέο καθεστώς απαλλαγής από τον φόρο θα εκδίδουν κανονικά τιμολόγια και αποδείξεις, αλλά σε κάθε τιμολόγιο ή απόδειξη που θα εκδίδουν θα πρέπει να αναγράφεται πλέον η ένδειξη «χωρίς ΦΠΑ - απαλλαγή μικρών επιχειρήσεων». Δηλαδή δεν θα εισπράττουν ΦΠΑ από τους πελάτες τους και δεν θα αποδίδουν τον φόρο στο κράτος.

Σημειώνεται ότι και οι εργαζόμενοι με μπλοκάκι έχουν τη δυνατότητα απαλλαγής από τον ΦΠΑ εφόσον οι ακαθάριστες αμοιβές τους (χωρίς τον ΦΠΑ) δεν υπερέβησαν, κατά τη διάρκεια του 2014, τις 10.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον νόμο (άρθρο 251 του Ν. 4281/2014):

• Από το γενικευμένο καθεστώς απαλλαγής από τον ΦΠΑ εξαιρούνται οι αγρότες, όσοι πωλούν καινούργια μεταφορικά μέσα, αλλά και όσοι υπόχρεοι σε ΦΠΑ δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα.

Οποιος επιλέξει το ειδικό καθεστώς απαλλαγής από τον ΦΠΑ θα πρέπει να παραμείνει σε αυτό τουλάχιστον δύο χρόνια. Στην περίπτωση κατά την οποία στη διάρκεια μιας χρήσης τα ακαθάριστα έσοδα ξεπεράσουν το όριο των 10.000 ευρώ, αυτομάτως στην επόμενη χρήση ο φορολογούμενος θα επανενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.

Σημειώνεται ότι σήμερα περίπου το 42% των φορολογουμένων στο σύστημα ΦΠΑ είναι μικροεπιχειρήσεις που αποφέρουν αρνητικά έσοδα (επιστροφές) περίπου 2,3% σε υποχρεώσεις του ΦΠΑ. Υπάρχει επίσης ένα μεγάλο κόστος για τη διαχείριση αυτών των μικροεπιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις αυτές διεκδικούν επιστροφές πιστωτικών υπολοίπων ΦΠΑ περίπου 200 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Δηλαδή, ο ΦΠΑ επί των εσόδων τους είναι μικρότερος κατά 200 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ των δαπανών τους, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να υποχρεούται να τους επιστρέφει κάθε χρόνο ΦΠΑ ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Το μέσο κατώτατο όριο (εγγραφής) ΦΠΑ στη Ευρωζώνη είναι σήμερα μόλις κάτω από 25.000 ευρώ.

Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τι ισχύει με την αποζημίωση δικαιούχων που δεν πληρώθηκαν

Με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά μετά την συνάντηση που είχε με εκπροσώπους κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας, στην Λάρισα στις 3/1/2015, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με τον Πρόεδρο του Οργανισμού Γρηγόρη Αποστολάκο, τον Αντιπρόεδρο Κυριάκο Μπαμπασίδη τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης – Βουλευτή Λάρισας Μάξιμο Χαρακόπουλο, τον Βουλευτή Λάρισας Χρήστο Κέλλα, το προεδρείο της Ομοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας και το σύλλογο Αγελαδοτρόφων Κρεατοπαραγωγής Θεσσαλίας με θέμα την πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης έτους 2014. Στην σύσκεψη τονίστηκε ότι για πρώτη φορά από την ένταξη της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταβλήθηκε στις 31.12.2014 η πρώτη δόση του 40% της εξισωτικής αποζημίωσης του τρέχοντος έτους (2014), όπως ανακοίνωσε και ο Υπουργός Γεώργιος Καρασμάνης, σε όλους τους δικαιούχους γεωργούς και κτηνοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, που είχαν υποβάλει εμπρόθεσμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ανταποκρίθηκαν ολοκληρώνοντας τις διαδικασίες απογραφής του ζωικού τους κεφαλαίου.. Συγκεκριμένα:

Για την Εξισωτική Αποζημίωση του 2014 καταβλήθηκε η πρώτη δόση σε 53.956 δικαιούχους. Η πληρωμή αυτή γίνεται 8 μήνες νωρίτερα από τις πληρωμές εξισωτικής αποζημίωσης των προηγούμενων ετών και για τον λόγο αυτό το ΥΠΑΑΤ είχε εξασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις ύψους 126 εκ. € που καλύπτει τις πληρωμές όλων των δικαιούχων. Όμως, ένας σημαντικός αριθμός δικαιούχων, (που αγγίζει τις 47.000), δεν έχει τακτοποιήσει πλήρως τα δικαιολογητικά απογραφής των ζώων ή τα στοιχεία των εισοδημάτων και απασχόλησης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η πληρωμή τους. Για να μην υπάρξει καθυστέρηση στις πληρωμές των δικαιούχων όπου τα δικαιολογητικά τους δεν εμφανίζουν προβλήματα, μέχρι οι υπόλοιποι δικαιούχοι να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητες τους, πραγματοποιήθηκε η πρώτη πληρωμή προκαταβολής ΕΑ 2014. Για τους υπόλοιπους δικαιούχους, ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα αναμένει τις επόμενες ημέρες τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά ώστε να ακολουθήσει και επόμενη συμπληρωματική πληρωμή με βάση τις πιστώσεις που έχουν εξασφαλισθεί.

Με τις πληρωμές αυτές αντιμετωπίζονται σημαντικά προβλήματα που σχετιζόταν με το πρόγραμμα δράσης για τους βοσκότοπους ενώ για πρώτη φορά οι συνολικές πληρωμές για την Εξισωτική Αποζημίωση μέσα στο 2014 περιλαμβανομένων και της πληρωμής παλαιών εκκρεμοτήτων θα ξεπεράσει τα 190 εκ. €, ποσά σημαντικά για την λειτουργία των κτηνοτροφικών μονάδων στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη ενημερώθηκαν για το σύνολο των πληρωμών ειδικότερα του Νομού Λαρίσης για το 2014, που ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 206.039.893 εκ. ευρώ. Άκρως ενδεικτικά οι πληρωμές αναφέρονται σε 139.193.421 εκατ. ευρώ για την ενιαία ενίσχυση 2014, σε 24.353.207 εκατ. ευρώ πρόσθετα ποσά βαμβακιού, 5.984.985 εκατ. ευρώ για την νιτρορύπανση, 5.893.350 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων γεωργών, 3.374.700 εκατ. ευρώ εκσυγχρονισμός των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, 1.877.481 εκατ. ευρώ δάσωση γαιών, βιολογική γεωργία 1.757.413 εκατ. ευρώ κτλ.

Πηγή news.gr

Πώς θα φορολογηθούν οι μισθωτοί με «μπλοκάκια»

Όσοι είχαν εισοδήματα από μισθούς και από μπλοκάκι (από έναν εργοδότη), θα φορολογηθούν επί πλέον για τα εισοδήματά τους του 2014 (οικ. έτος 2015) σε σχέση με τα ίδια εισοδήματά τους του 2013 (οικ. έτος  2014).
Παράδειγμα 1ο
Eισοδήματα του 2013 (Οικ. έτος 2014)(φορολογική δήλωση στο 2014)
- εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες: 9.000€
- εισοδήματα από μπλοκάκι: 8.000€
- αφορολόγητο ποσό: 9.550€
- ετήσιο φορολογητέο ποσό: 7.450€
- φορολογία από την κλίμακα των μισθωτών 7.450€ Χ 22% = 1.639€
- τέλος επιτηδεύματος: 500€
Συνολική φορολογική επιβάρυνση το 2013 2.139€
Δηλαδή: Τα έσοδα από μπλοκάκι φορολογήθηκαν με την κλίμακα των μισθωτών. Από τά έσοδα αυτά αφαιρέθηκαν ως δαπάνες μόνο οι ασφαλιστικές εισφορές του εργαζόμενου.
Εισοδήματα του 2014 (Οικ. έτος 2015)(φορολογική δήλωση στο 2015)
- εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες: 9.000€ Χ 0%  = φόρος 0€
- εισοδήματα από μπλοκάκι: 8.000€Χ 26%=φόρος  2.080€
- τέλος επιτηδεύματος: 650€
Συνολική φορολογική επιβάρυνση 2.730€
Σημείωση: Τα έσοδα από μπλοκάκι θα φορολογηθούν με την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών. Από τά έσοδα αυτά  θα αφαιρεθούν όλες οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο 2014.
Αυξήθηκε και το τέλος επιτηδεύματος από 500€ έγινε 650€.
Διαπιστώνουμε ότι ο φορολογούμενος του πρώτου παραδείγματος θα πληρώσει επί πλέον φόρους 591€  (δηλαδή 2.730-2.139) για τα εισοδήματα του 2014 σε σύγκριση με τους φόρους των ίδιων εισοδημάτων του 2013, δηλαδή 28% περισσότερο, λόγω αλλαγής στη φορολογία των εισοδημάτων από το μπλοκάκι ανάμεσα στα δύο έτη.
Παράδειγμα 2ο

Εισοδήματα του 2013 (Οικ. έτος 2014)(φορολογική δήλωση στο 2014)
- εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες: 7.000€
- εισοδήματα από μπλοκάκι: 5.000€
- αφορολόγητο ποσό: 9.550€
- ετήσιο φορολογητέο ποσό: 2.450€
- φορολογία από την κλίμακα των μισθωτών 2450€ Χ 22% = 539€
- τέλος επιτηδεύματος: 500€
Συνολική φορολογική επιβάρυνση 1.039€
Δηλαδή: Τα έσοδα από μπλοκάκι φορολογήθηκαν με την κλίμακα των μισθωτών. Από τα έσοδα αυτά αφαιρέθηκαν ως δαπάνες μόνο οι ασφαλιστικές εισφορές του εργαζόμενου.
Εισοδήματα του 2014 (Οικ. έτος 2015)(φορολογική δήλωση στο 2015)
- εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες 7.000€ Χ 0%  = φόρος 0€
- εισοδήματα από μπλοκάκι: 5.000€Χ 26%=φόρος  1.300€
- τέλος επιτηδεύματος: 650€
- Συνολική φορολογική επιβάρυνση 1.950€
Σημείωση: Τα έσοδα από μπλοκάκι θα φορολογηθούν με την κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών. Από τά έσοδα αυτά  θα αφαιρεθούν όλες οι δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο 2014.
Αυξήθηκε και το τέλος επιτηδεύματος από 500€ στα 650€.
Διαπιστώνουμε ότι ο φορολογούμενος του δεύτερου παραδείγματος θα πληρώσει επί πλέον φόρους 911€ (δηλαδή 1.950-1.039) για τα εισοδήματα του 2014 σε σύγκριση με τους φόρους των ίδιων εισοδημάτων του 2013, δηλαδή 88% περισσότερο, λόγω αλλαγής στη φορολογία των εισοδημάτων από το μπλοκάκι ανάμεσα στα δύο έτη.

Επίδομα μητρότητας για τέσσερις μήνες θα καταβάλλει ο Ο.Α.Ε.Ε.

Επίδομα μητρότητας, ύψους 150 ευρώ τον μήνα, για τέσσερις μήνες, θα δικαιούνται από το 2015 και οι νέες μητέρες ασφαλισμένες στον ΟΑΕΕ. Το υπουργείο Εργασίας αναμένεται να κάνει αποδεκτό αίτημα της διοίκησης του Οργανισμού για την αποκατάσταση μιας αδικίας ετών, καθώς όλα τα υπόλοιπα Ταμεία μισθωτών καταβάλλουν αντίστοιχο επίδομα. Τον περασμένο Οκτώβριο μάλιστα, ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία καταβάλλεται επίδομα μητρότητας στις γυναίκες άμεσα ασφαλισμένες του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολουμένων (ΕΤΑΑ) έπειτα και από παρέμβαση της ανεξάρτητης αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη.

Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, το ύψος του επιδόματος μητρότητας θα είναι 150 ευρώ και θα καταβάλλεται για χρονικό διάστημα 4 μηνών στις αυτοαπασχολούμενες γυναίκες που είναι άμεσα ασφαλισμένες στον ΟΑΕΕ.

Βάσει των υπολογισμών της διοίκησης του Ταμείου, η ετήσια επιβάρυνση δεν θα ξεπερνά τα 2,5 εκατ. ευρώ και θα καλύπτεται από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Λογαριασμού Παροχών σε χρήμα του ΟΑΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση του Οργανισμού, περίπου 3.000 ασφαλισμένες ετησίως θα μπορούν να λάβουν την οικονομική αυτή ενίσχυση.

Μιλώντας στην «Κ» η διοικήτρια του ΟΑΕΕ, Γωγώ Κωτίδου, υπογραμμίζει ότι με την απόφαση αυτή διορθώνεται μια χρόνια αδικία προς τις γυναίκες ασφαλισμένες στο Ταμείο, καθώς το επίδομα μητρότητας λαμβάνουν όλες οι υπόλοιπες μητέρες - ασφαλισμένες των Ταμείων των μισθωτών αλλά και του ΕΤΑΑ. Μάλιστα, στο ΕΤΑΑ, με την υπουργική απόφαση που ισχύει από τον Οκτώβριο του 2014 και μετά, το ύψος του επιδόματος ορίστηκε σε 200 ευρώ τον μήνα, για 4 μήνες. Σύμφωνα με την κ. Κωτίδου, από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΕΕ (η θητεία του οποίου έλαβε 4μηνη παράταση) προτάθηκε το ύψος του επιδόματος να καθοριστεί στα 150 ευρώ, καθώς στο Ταμείο ισχύει ήδη μια παροχή μητρότητας. Αυτή προβλέπει την καταβολή μειωμένων κατά 50% ασφαλιστικών εισφορών για ένα χρόνο μετά τη γέννηση του κάθε παιδιού, για τις γυναίκες άμεσα ασφαλισμένες στον Οργανισμό.

Για τους κλάδους κύριας ασφάλισης σύνταξης αυτοαπασχολουμένων, που προβλέπεται καταβολή μειωμένων εισφορών από άλλη αιτία, δεν επιτρέπεται η σώρευση μειώσεων αλλά ισχύει το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης.

Στην περίπτωση δε, που θα υπάρξει νέος τοκετός πριν από τη λήξη του πρώτου 12μηνου τότε θα αρχίζει νέο χρονικό διάστημα από τον επόμενο μήνα του δεύτερου τοκετού και μετά.

Δικαιολογητικά

Για τη χορήγηση του επιδόματος μητρότητας απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι νέες μητέρες να έχουν πλήρη κάλυψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (ασφαλιστική ικανότητα για παροχές ασθένειας σε είδος), σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και να ασκούν αποκλειστικά το ελεύθερο επάγγελμα, ενώ τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

α) Αίτηση της ασφαλισμένης στον οικείο Τομέα Ασφάλισης του ΟΑΕΕ.

β) Ληξιαρχική πράξη γέννησης του τέκνου ή βεβαίωση γιατρού του μαιευτηρίου για την πραγματοποίηση του τοκετού.

γ) Υπεύθυνη δήλωση του N. 1599/1985 ότι ασκεί αποκλειστικά ελεύθερο επάγγελμα και δεν δικαιούται από άλλον ασφαλιστικό οργανισμό επίδομα μητρότητας.

Η αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΕ θα προβαίνει στον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών και αφού διαπιστώνει την τήρηση όλων των προϋποθέσεων θα καταβάλει στην ασφαλισμένη, εφάπαξ, την παροχή.

Η απόφαση αναμένεται να ισχύει από την 1η Ιανουαρίου και για τους τοκετούς που πραγματοποιούνται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Η αίτηση για χορήγηση του συγκεκριμένου επιδόματος θα πρέπει να υποβάλλεται από την ασφαλισμένη εντός 6 μηνών από την ημερομηνία τοκετού.

Ποιες επιχειρήσεις απαλλάσσονται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)

Δόθηκε στην δημοσιότητα η εγκύκλιος με τις επιχειρήσεις που απαλλάσσονται από το τρέχον φορολογικό έτος και εφεξής, από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)

Αναλυτικά η εγκύκλιος προβλέπει:

Ορίζουμε τις οντότητες που απαλλάσσονται από το τρέχον φορολογικό έτος και εφεξής, από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (φορολογική ταμειακή μηχανή ή μηχανισμός Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.), καθώς και τις περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών που απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών παραστατικών (αποδείξεων) μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, ως εξής:
1. Οι παρακάτω κατηγορίες οντοτήτων ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, δύνανται να μη χρησιμοποιούν φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό, για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών:
α) Ο εκμεταλλευτής κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρου διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίου, παιδικού σταθμού, κλινικής ή θεραπευτηρίου, καθώς και οι γιατροί και οδοντίατροι,
β) Ο εκμεταλλευτής χώρων στάθμευσης,

γ) Ο εκμεταλλευτής θεαμάτων, ο πράκτορας κρατικών λαχείων, ΠΡΟ−ΠΟ, ΛΟΤΤΟ και συναφών, η επιχείρηση μεταφοράς προσώπων γενικά, με εξαίρεση τον εκμεταλλευτή ΤΑΞΙ,

δ) Ο κατά παραγγελία αυτοαπασχολούμενος (φυσικό πρόσωπο) ράπτης ή ράπτρια, που επιδιορθώνει ενδύματα και υφασμάτινα είδη, γενικώς, καθώς και ο εκμεταλλευτής ιαματικών πηγών του Ε.Ο.Τ.,

ε) Οι ασκούντες το επάγγελμα του κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, συμβολαιογράφου, άμισθου υποθηκοφύλακα, δικαστικού επιμελητή, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, εκτελεστή μουσικών έργων ή μουσουργού, καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτεχνικού, αναλογιστή, κοινωνιολόγου, κοινωνικού λειτουργού, εμπειρογνώμονα, ομοιοπαθητικού, εναλλακτικής θεραπείας, ψυχοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, λογοπαθολόγου, λογοπεδικού, διαιτολόγου, διατροφολόγου και εργοθεραπευτή,
στ) Ο εκμεταλλευτής γεωργικών μηχανημάτων ή ελαιουργείου ή αλευρομύλου για τις δικαιούμενες αμοιβές από την παροχή των σχετικών υπηρεσιών,
ζ) Οι ασχολούμενοι με την κατασκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά ξυλουργός, σιδηρουργός, υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, κτίστης και γενικά όσοι ασχολούνται με οικοδομικές εργασίες), καθώς και ο κατασκευαστής επιταφίων μνημείων (μαρμαρογλυφείων),
η) Οι διατηρούντες κτηματομεσιτικό γραφείο, γραφείο τελετών, γραφείο συνοικεσίων, γραφείο διεκπεραίωσης εμπιστευτικών εργασιών, γραφείο ευρέσεως εργασίας,

θ) Η επιχείρηση ημερήσιου και περιοδικού τύπου για την είσπραξη συνδρομών, ενοικίασης επιβατηγών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, έκδοσης κοινοχρήστων λογαριασμών πολυκατοικιών, καθαρισμού και απολύμανσης κατοικιών, επισκευής και συντήρησης ανελκυστήρων και λοιπών εγκαταστάσεων κατοικιών, η επιχείρηση μεταφοράς αγαθών,
ι) Το Δημόσιο, οι Δήμοι και τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου για τα στοιχεία που εκδίδουν,

ια) Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, τα τραπεζικά − πιστωτικά Ιδρύματα και τα ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε., για τις λιανικές πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών που διενεργούν,
ιβ) Ο εκμεταλλευτής διοδίων για τα παραστατικά διέλευσης των οχημάτων και ο εκμεταλλευτής τουριστικού - ταξιδιωτικού γραφείου.
2. Ειδικά, οι οντότητες των περιπτώσεων α΄ και ε΄ έως και θ΄ της παραγράφου 1 απαλλάσσονται της υποχρέωσης χρησιμοποίησης φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού για την έκδοση των αποδείξεων λιανικών συναλλαγών με την προϋπόθεση ότι στις εκδιδόμενες αποδείξεις αναγράφουν και το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη. Οι οντότητες της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 εμπίπτουν στην ανωτέρω απαλλαγή με την προϋπόθεση ότι αναγράφουν στις εκδιδόμενες αποδείξεις τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του πελάτη.
3. Όσοι από τους υπόχρεους της παραγράφου 1, εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να μη χρησιμοποιούν φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό, διατηρούν μόνιμη επαγγελματική εγκατάσταση (κατάστημα), από την οποία πωλούν λιανικώς αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό (π.χ. ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, που πωλούν ηλεκτρολογικά ή υδραυλικά είδη) ή ασκούν παράλληλα και άλλη δραστηριότητα για την οποία υπάρχει υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικού μηχανισμού (π.χ. ράπτης ή ράπτρια που πωλεί και έτοιμα ενδύματα ή εσώρουχα κ.λπ.), υποχρεούνται να εκδίδουν τις αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, τουλάχιστον για τη δραστηριότητά τους αυτή, με τη χρήση φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού.
4. Για τις παρακάτω περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών παρέχεται απαλλαγή από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών αποδείξεων πώλησης μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού:
α) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται για πωλήσεις φυσικού αερίου μέσω δικτύου, ύδατος πόσιμου μέσω δικτύου, αεριόφωτος, ηλεκτρικού ρεύματος, θερμικής ενέργειας ή παροχής τηλεπικοινωνιακών, ταχυδρομικών, τραπεζικών, χρηματιστηριακών, χρηματοδοτικών εργασιών, καθώς και στις περιπτώσεις είσπραξης ανταποδοτικών τελών και λοιπών συναφών δικαιωμάτων από το Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., δημοτικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας,
β) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται εκτός της επαγγελματικής εγκατάστασης του υπόχρεου, με εξαίρεση τους πωλητές (αγρότες – μεταπωλητές) σε λαϊκές αγορές και τους πωλητές αποκλειστικά μέσω πλανοδίου ή υπαίθριου εμπορίου,
γ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται «επί πιστώσει» από οντότητες που χρησιμοποιούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα,
δ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών, που από ειδικές φορολογικές διατάξεις, απαιτείται να αναγράφουν επιπλέον δεδομένα (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, είδος αγαθού ή υπηρεσίας, ποσότητα αγαθού, ονοματεπώνυμο πελάτη, κ.λπ.),
ε) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών για τη διάθεση ιατρικών συσκευών, χειρουργικών εργαλείων (μίας χρήσης), τεχνητών μοσχευμάτων, προς ασθενείς μέσω θεραπευτηρίων,
5. Οι παρακάτω πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2.γ του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών αποδείξεων μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού:
α) Οι ατομικές επιχειρήσεις (φυσικά πρόσωπα) που πωλούν αγαθά ή προσφέρουν υπηρεσίες αποκλειστικά από σταθερά σημεία μετά από άδεια των αρμόδιων υπηρεσιών. Στην απαλλαγή εντάσσονται, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά,, οι στιλβωτές υποδημάτων καθώς και οι πωλητές κουλουριών, ψημένων καλαμποκιών, κάστανων, ξηρών καρπών, καρύδας ή άλλων αγαθών.
β) Οι ατομικές επιχειρήσεις (φυσικά πρόσωπα) που απαλλάσσονται από το Φ.Π.Α. λόγω ύψους ακαθαρίστων εσόδων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2859/2000 (ΦΕΚ 248 Α΄) με εξαίρεση τους εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ, τα πρατήρια υγρών καυσίμων και τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Οι οντότητες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς κατ’ αποκοπή καταβολής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 2859/2000.

Υπενθύμιση Ο.Γ.Α. για τα οικογενειακά επιδόματα - Μέχρι 15/1 η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης Α21

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Ο.Γ.Α.

Δελτίο Τύπου

Τετάρτη, 7-1-2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Διοίκηση του ΟΓΑ υπενθυμίζει ότι:

α) Η προθεσμία για την υποβολή αίτησης Α21 για το έτος 2014 λήγει την 15η Ιανουαρίου 2015. Οι δικαιούχοι των Οικογενειακών Επιδομάτων που δεν έχουν υποβάλει μέχρι σήμερα αίτηση Α21, για το έτος 2014 , θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση Α21 μέχρι την ως άνω ημερομηνία.

Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί αίτηση Α21 ο υπόχρεος καθίσταται μη δικαιούχος για το έτος αυτό.

β) Οι δικαιούχοι Οικογενειακών Επιδομάτων που έλαβαν προκαταβολή για το Α΄ τρίμηνο 2014 υποχρεούνται να υποβάλουν νέες αιτήσεις Α21 για το έτος 2014, μέχρι 15 Ιανουαρίου 2015, δεδομένου ότι οι αιτήσεις Α21 του 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη.

γ) Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους, μέσα από την ειδική εφαρμογή «Πληροφορίες Οικογενειακών Επιδομάτων Α21» που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oga.gr).