Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Παρατείνεται η ημερομηνία υποβολής αίτησης για την υπαγωγή στην ευνοική ρύθμιση ασφαλιστικών εισφορών.

Η σχετική διάταξη στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην βουλή «Ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου της 8ης Μαρτίου 2010 σχετικά με την εφαρμογή της αναθεωρημένης συμφωνίας-πλαισίου για τη γονική άδεια που συνήφθη από τις οργανώσεις BUSINESSEUROPE, UEAPME, CEEP και ETUC και με την κατάργηση της οδηγίας 96/34/EK και άλλες διατάξεις»


----
Άρθρο29
Ρύθμιση οφειλών προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

1. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 21 του ν. 4038/2012 προστίθεται παράγραφος 4, ως εξής:

«4. Επιχειρήσεις, εργοδότες ή ασφαλισμένοι, για τους οποίους έχει ανοίξει και εκκρεμεί η διαδικασία συνδιαλλαγής σύμφωνα με το άρθρο 100 του ν.3588/2007, όπως τροποποιήθηκε και έλαβε την αρίθμηση 101 με το άρθρο 12 του ν.4013/2011, -διαδικασία εξυγίανσης- και οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές προς το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., μπορούν, αφού υποβάλλουν αντίστοιχη αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες μέχρι την 30.04.2012, να υπαχθούν:
Στον προσωρινό διακανονισμό της περίπτωσης Α' του άρθρου 48 του ν.3943/2011, με την κεφαλαιοποίηση της έως την 31.12.2011 οφειλής τους και την καταβολή ποσοστού 10% επί των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών. Ειδικά για την περίπτωση αυτή, δεν εφαρμόζεται ο περιορισμός του ποσοστού του 1,25% της περίπτωσης i και η παράγραφος 4 του ανωτέρω άρθρου.»


2. « Η προθεσμία αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων του εδαφ.1 της παρ. Α΄ του άρθρου 48 του ν. 3943/2011 όπως ισχύει, παρατείνεται μέχρι την 31/12/2013».

3. « Η προθεσμία υποβολής της αίτησης για την υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης, της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4038/2012 παρατείνεται μέχρι την 30.04.2012. Ομοίως η προθεσμία της εφάπαξ καταβολής και της πρώτης δόσης του εδαφ. ββ) της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4038/2012 παρατείνεται μέχρι την 31.05.2012».

Κάθε μήνα η υποβολή ΑΠΔ - μειώνονται τα πρόστιμα

Κάθε μήνα θα υποβάλονται οι ΑΠΔ σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου της 8ης Μαρτίου 2010 σχετικά με την εφαρμογή της αναθεωρημένης συμφωνίας-πλαισίου για τη γονική άδεια που συνήφθη από τις οργανώσεις BUSINESSEUROPE, UEAPME, CEEP και ETUC και με την κατάργηση της οδηγίας 96/34/EK και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στην βουλή.



Το σχετικό κομάτι της Αιτιολογικής:

ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ
Άρθρο 21 έως άρθρο 27
Ρυθμίσεις για την υποβολή και επεξεργασία των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων που υποβάλλονται στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, για την ενημέρωση της ασφαλιστικής ιστορίας των απασχολημένων, το χρόνο καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών και τη διαχείριση της διαφοράς δηλωθεισών και καταβληθεισών εισφορών.


Η τροποποίηση της περιόδου υποβολής της Α.Π.Δ. από τριμηνιαία σε μηνιαία βάση θα εξασφαλίσει την δυνατότητα διενέργειας αυτοματοποιημένων ελέγχων, από τις οποίους θα εντοπίζονται με μεγαλύτερη ευχέρεια οι εργοδότες που δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τις ασφαλιστικές εισφορές, ώστε τα αντίστοιχα ποσά να καταλογίζονται άμεσα και να τίθεται σε εφαρμογή διαδικασία αναγκαστικής είσπραξής τους.
Επίσης, θα εξασφαλιστεί η δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 40 του ν. 3863/2010, που προβλέπουν την ταυτόχρονη καταβολή από τους εργοδότες των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων τους μέσω τραπεζικού συστήματος.
Τέλος, θα εντοπίζονται συντομότερα Α.Π.Δ. με περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική απασχόληση (εικονική ασφάλιση) ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα να καταστούν τα αντίστοιχα πρόσωπα δικαιούχοι παροχών του Ιδρύματος ή άλλων φορέων.




Οι σχετικές τροποποιήσεις στο σχέδιο νόμου:

Άρθρο 33

Εκπρόθεσμη υποβολή ΑΠΔ

1. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ν. 2972/2001 (Α΄291) όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή της από την παρ. 4 άρθρου 9 του Ν. 3232/2004 (Α΄48) αντικαθίσταται ως εξης:

«β. Υποβάλλουν εκπρόθεσμα την Α.Π.Δ., επιβάλλεται πρόσθετη επιβάρυνση εισφορών που ανέρχεται σε ποσοστό 3% επί του ποσού των εισφορών που δηλώνεται σε αυτή, πριν από τη λήξη της προθεσμίας που προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις για την υποβολή της επόμενης κατά περίπτωση Α.Π.Δ. και προσαυξάνεται κατά 1% μετά την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής της κάθε επόμενης κατά περίπτωση Α.Π.Δ. και μέχρι 30% συνολικά.»




Άρθρο 35
Υποβολή ΑΠΔ
1. Με τις διατάξεις του ν. 2972/2001 θεσπίστηκε, από 1-1-2002, για κάθε εργοδότη που απασχολεί πρόσωπα που υπάγονται στην ασφάλιση του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. ή στην ασφάλιση φορέων ή κλάδων και λογαριασμών των οργανισμών κοινωνικής πολιτικής τις εισφορές των οποίων εισπράττει ή συνεισπράττει το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., η υποχρέωση υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (Α.Π.Δ.).
Η Α.Π.Δ. περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικές με τα στοιχεία του εργοδότη, τα στοιχεία ασφαλιστικής ταυτότητας, του ασφαλισμένου καθώς και στοιχεία απασχόλησης και αμοιβής του ασφαλισμένου για το έτος και τη μισθολογική περίοδο στην οποία αναφέρεται, όπως ειδικότερα καθορίζονται στον Κανονισμό διαδικασιών ασφάλισης για την εφαρμογή της Α.Π.Δ.
Τα στοιχεία αυτά υποβάλλονται σε επεξεργασία, μέσω της οποίας προκύπτει η χρέωση του εργοδότη και η ενημέρωση της ασφαλιστικής ιστορίας των ασφαλισμένων. Με την προτεινόμενη διάταξη, επεκτείνεται η υποχρέωση των εργοδοτών που υποβάλλουν ΑΠΔ και στην συνυποβολή με την ίδια διαδικασία στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ των στοιχείων που προσδιορίζουν το φόρο μισθωτών υπηρεσιών.
Με την προτεινόμενη διάταξη διευκολύνονται τόσο οι εργοδότες όσο και οι υπηρεσίες αφού με ενιαία δήλωση που υποβάλλεται σε ένα σημείο παρέχεται πληροφορία που μπορεί να αξιοποιηθεί από δύο φορείς (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Υπουργείο Οικονομικών) μέσω της διαλειτουργικότητας με τη βοήθεια τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.

2. Με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 2972/2001 και του άρθρου 16 του Κανονισμού διαδικασιών ασφάλισης για την εφαρμογή της ΑΠΔ όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθορίστηκε η χρονική περίοδος αναφοράς της ΑΠΔ και η προθεσμία υποβολής της. Συγκεκριμένα προβλέφθηκε η ανά τρίμηνο υποβολή των ΑΠΔ όλων των εργοδοτών, με εξαίρεση τις ΑΠΔ που υποβάλλονται από τους εργοδότες οικοδομικών και τεχνικών έργων, που πρέπει να αναφέρονται σε κάθε ημερολογιακό μήνα. Ο λόγος που θεσπίστηκε διαφορετική αντιμετώπιση των εργοδοτών ως προς τη συχνότητα υποβολής αφορούσε κυρίως την παροχή σε αυτούς της δυνατότητας εξοικείωσης και ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή του νέου τότε θεσμού της ΑΠΔ, αλλά και τη δυνατότητα εισαγωγής/καταχώρισης των στοιχείων των ΑΠΔ από της υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου να τύχουν έγκαιρης επεξεργασίας.
Σήμερα, μετά τη δεκαετή και πλέον εφαρμογή του συστήματος της ΑΠΔ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και την υποχρεωτική υποβολή της μέσω διαδικτύου από το σύνολο των εργοδοτών, οι λόγοι της καθιέρωσης διαφορετικής συχνότητας υποβολής εξέλιπαν, αφού ο έλεγχος και η επεξεργασία των στοιχείων των ΑΠΔ γίνονται άμεσα κατά την υποβολή τους. Επιπλέον, η τριμηνιαία υποβολή δημιουργεί δυσχέρειες στη διαδικασία διασταύρωσης των στοιχείων των ΑΠΔ με τα στοιχεία των εισφορών, οι οποίες υπολογίζονται και καταβάλλονται ανά ημερολογιακό μήνα και στη διεκπεραίωση των αυτοματοποιημένων συναλλαγών που σχετίζονται με τη χρέωση του εργοδότη και την ενημέρωση της ασφαλιστικής ιστορίας.
Για τους παραπάνω λόγους, με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται η μηνιαία χρονική περίοδος αναφοράς των ΑΠΔ για το σύνολο των εργοδοτών και η υποβολή τους στις καθοριζόμενες από τον Κανονισμό ημερομηνίες εντός του μήνα που έπεται της μισθολογικής περιόδου απασχόλησης, με εξαίρεση τις ΑΠΔ του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και ΟΤΑ α και β βαθμίδας που υποβάλλονται εντός του μεθεπόμενου της μισθολογικής περιόδου απασχόλησης μήνα.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Μειώνεται από την Παρασκευή το επίδομα του ΟΑΕΔ

Αναρτήθηκε τελικά το Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, με τα νέα μειωμένα κατά 22% ποσοστά ανεργίας που προβλέπονται από την Kοινή Yπουργική Aπόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, η οποία υπογράφηκε την 1η Μαρτίου.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, το βασικό επίδομα ανεργίας θα υπολογίζεται στο εξής, με βάση το μειωμένο ημερομίσθιο που προβλέπει το νέο μνημόνιο, και θα ανέρχεται στα 360 ευρώ, προσαυξημένο κατά 10% για κάθε μέλος της οικογένειας.

Τα νέα επιδόματα:

Για τελευταίο μηνιαίο μισθό πάνω από 314,17 ευρώ, το βασικό επίδομα θα είναι στα 360 ευρώ, στα 396 ευρώ με ένα προστατευόμενο μέλος και στα 432 ευρώ με δύο προστατευόμενα μέλη.

Για τελευταίο μηναίο μισθό από 157,09- 314,16 ευρώ, το επίδομα ανεργίας θα είναι 270 ευρώ, με ένα προστατευόμενο μέλος στα 297 ευρώ ευρώ και στα 324 ευρώ για δύο προστατευόμενα μέλη.

ια τελευταίο μηνιαίο μισθό έως 157,08 ευρώ, το επίδομα ανεργίας θα είναι πλέον στα 180 ευρώ, με ένα προστατευόμενο μέλος στα 198 ευρώ και με δύο προστατευόμενο μέλη στα 216 ευρώ.

Η καταβολή του επιδόματος θα γίνει την Παρασκευή, ενώ αντίστοιχη μείωση θα ισχύσει και για τα υπόλοιπα επιδόματα που χορηγεί ο Οργανισμός.

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Μόνο μέσω TAXISnet οι δηλώσεις μισθωτών με εισόδημα άνω των 15.000 ευρώ

Στόχος, την ερχόμενη χρονιά οι δηλώσεις να υποβάλλονται ηλεκτρονικά για όλες τις εισοδηματικές κατηγορίες
Υποχρεωτικά μέσω του TAXISnet θα κληθούν να υποβάλουν από φέτος τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος οι μισθωτοί, με ετήσιο εισόδημα που υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ, σύμφωνα με το σχέδιο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Ηλεκτρονικά θα πρέπει να υποβάλουν δηλώσεις και οι συνταξιούχοι με ετήσιο εισόδημα πάνω από κάποιο όριο, το οποίο αναμένεται να καθοριστεί και θα είναι υψηλότερο από αυτό που θα ισχύσει για τους συνταξιούχους.

Στόχος είναι από το 2013 όλες οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος να υποβάλλονται ηλεκτρονικά προκειμένου να τελειώσει το χαρτοβασίλειο των εντύπων που στοιβάζονται στις εφορίες αλλά και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες διασταυρώσεων των στοιχείων των εισοδημάτων των φορολογούμενων. Σημειώνεται ότι ήδη οι ελεύθεροι επαγγελματίες υποβάλλουν τις δηλώσεις τους με ηλεκτρονικό τρόπο.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται από τον Απρίλιο να ξεκινήσει την αποστολή προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων του ΕΤΑΚ 2009. Ειδοποιήσεις της εφορίας αναμένεται να φθάσουν σε 370.000 φορολογούμενους που υποχρεούνται να καταβάλουν φόρο.


πηγή www.24h.gr

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Από 1η Μαρτίου σε ισχύ η δυνατότητα εφαρμογής των νέων κατώτατων μισθών

Η μείωση στον κατώτατο μισθό κατά 22% (και 32% για τους νέους έως 25 ετών) θα μπορεί να εφαρμοστεί από την 1η Μαρτίου, σύμφωνα με διευκρινίσεις που παρείχε η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας.
Ωστόσο ο κ. Κουτρουμάνης παρέπεμψε στους εργοδότες για την εφαρμογή ή όχι του μέτρου. «Η μείωση είναι δικαίωμα, αλλά όχι και υποχρέωση του εργοδότη» είπε.

Πριν δε στεγνώσει το μελάνι για τις μειώσεις στις επικουρικές ο υπουργός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να χρειασθούν και νέες.

Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές που επιβάλλει το νέο μνημόνιο στις συμβάσεις εργασίας το υπουργείο επισημαίνει ότι θα εξειδικευθούν περαιτέρω με ερμηνευτικές εγκυκλίους το επόμενο διάστημα.

Ωστόσο, οι ειδικοί σχεδόν προεξοφλούν τραγικά για τον εργαζόμενο σενάρια, όπως πλήρη κατάργηση στην πράξη των κλαδικών συμβάσεων και δικαίωμα μονομερούς ανατροπής των ατομικών συμβάσεων από τον εργοδότη, με κίνδυνο η μείωση μισθού που δυνητικά μπορεί να υποστεί ο εργαζόμενος να ξεπεράσει ακόμη και το 40%.

Με εγκυκλίους θα εξειδικευτούν και τα υπόλοιπα θέματα που μένουν ανοιχτά -και δυστυχώς είναι πολλά αφού μιλάμε για εκ βάθρων ανατροπή των ισχυόντων μέχρι σήμερα- μετά τις ανατροπές που φέρνει στα εργασιακά ο νόμος για το νέο μνημόνιο.

Για παράδειγμα ασαφές παραμένει ακόμη τι θα συμβεί με το επίδομα ανεργίας που συνδέεται με τον κατώτατο μισθό, αλλά και με τις υπόλοιπες παροχές-επιδόματα που συνδέονται με αυτόν.

Πάντως σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ το υπουργείο Εργασίας εξετάζει την αποσύνδεση σειράς παροχών επιδομάτων και ασφαλιστικών διατάξεων από τον κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο.

Υπενθυμίζεται ότι εντός της ερχόμενης εβδομάδας θα ψηφισθούν οι εφαρμοστικοί νόμοι για την ενοποίηση των επικουρικών ταμείων, αλλά και για τις μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Το ψαλίδισμα του κατώτατου μισθού

Η μείωση του κατώτατου μισθού κατά 22% θα ισχύσει από την 1η Μαρτίου. Ωστόσο ο υπουργός κ. Γ.Κουτρουμάνης παρέπεμψε στους εργοδότες για την εφαρμογή ή όχι του μέτρου. «Η μείωση είναι δικαίωμα αλλά όχι και υποχρέωση του εργοδότη», είπε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε ακόμη ότι το επόμενο διάστημα θα ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με 20 παροχές που το ύψος τους συνδέεται με το κατώτατο μισθό, μεταξύ των οποίων το επίδομα ανεργίας, και οι κατώτατες συντάξεις. Δηλαδή ποιες θα ακολουθήσουν την μείωση και ποιες όχι.

Ήδη έχουν εξαιρεθεί από τη μείωση το επίδομα απόλυτης αναπηρίας και το εξωιδρυματικό επίδομα. Σημειώνεται ότι στα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό είναι και το επίδομα ανεργίας.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο εξετάζει την αποσύνδεση σειράς παροχών, επιδομάτων και ασφαλιστικών διατάξεων από τον κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο, προκειμένου να αποφευχθούν αλλεπάλληλες μειώσεις εξαιτίας της μείωσης του κατώτατου μισθού κατά 22%.

Στον αέρα οι συμβάσεις εργασίας

Στο μεταξύ, στον αέρα κινδυνεύουν να βρεθούν οι ατομικές συμβάσεις αορίστου χρόνου των 360.000 εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα που καλύπτονται από κλαδικές συμβάσεις, μετά τη λήξη της τρίμηνης μετενέργειας των κλαδικών, αν εν τω μεταξύ δεν έχει υπογραφεί στους κλάδους τους, νέα συλλογική σύμβαση.

Στις ατομικές συμβάσεις αορίστου χρόνου περιλαμβάνονται όλα τα επιδόματα και επιμέρους ρυθμίσεις που προβλέπονται από τις κλαδικές, τις ομοιοεπαγγελματικές συμβάσεις και την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Σύμφωνα όμως με τις διατάξεις του εφαρμοστικού νόμου της νέας δανειακής σύμβασης μετά τη λήξη της μετενέργειας διασφαλίζεται μόνο ο κατώτερος κλαδικός μισθός (που είναι συνήθως υψηλότερος κατά 8% έως 40% από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση) και τα βασικά επιδόματα, (ωρίμανση, επίδομα τέκνων, σπουδών και ανθυγιεινής εργασίας).

Το μνημόνιο αναφέρει πως οι μειωμένοι μισθοί θα ισχύουν έως ότου υπάρξει νέα σύμβαση, συλλογική ή ατομική. Είναι ωστόσο σαφές πως οι εργαζόμενοι θα πιεσθούν να συμφωνήσουν (σε ατομικό επίπεδο) σε χαμηλότερες αμοιβές υπό την «δαμόκλειο σπάθη» της απόλυσης.

Η αδυναμία σύναψης σύμβασης για τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, είναι δεδομένη με το νέο αυτό καθεστώς. Τούτο καθίσταται απολύτως αδύνατο από ένα επιπλέον γεγονός. Ότι η προσφυγή στη διαιτησία δεν είναι πλέον εφικτή, αφού απαιτεί την σύμφωνη γνώμη και των δύο μερών (εργοδοτών και εργαζομένων).

Επίσης ανοιχτό παραμένει το αν θα διατηρηθεί τελικά το επίδομα γάμου, ενώ διευκρινιστικές εγκύκλιοι αναμένονται για το θέμα της εργασίας των συνταξιούχων.

Εξάλλου, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νέου μνημονίου, ως το τέλος Ιουλίου, κυβέρνηση και κοινωνικοί εταίροι θα πρέπει να ξανασυζητήσουν την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και να εξετάσουν πιθανές αναπροσαρμογές.

Δεν αποκλείεται νέο ψαλίδι στις επικουρικές

Ο υπουργός Εργασίας δεν απέκλεισε νέες μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, καθώς η λύση που επιλέχθηκε «δεν αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο».

Ο κ. Κουτρουμάνης επισήμανε ότι «η κόκκινη γραμμή για μειώσεις από το 300 έως τα 200 ευρώ κατ΄ ουσίαν μετέφερε το πρόβλημα από τις επικουρικές στις κύριες συντάξεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου με τις μειώσεις θίγεται το 13,6% των κύριων συντάξεων, ενώ οι μειώσεις των επικουρικών δεν είναι βέβαιο ότι θα περιορισθούν σε αυτές που ήδη εφαρμόζονται.

Νέο καθεστώς αδειών δόμησης από την 1η Μαρτίου

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ επιστολή για την αναδιοργάνωση των πολεοδομιών απέστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Νίκος Σηφουνάκης στους δήμους, στους οποίους υπάγονται οι υπηρεσίες δόμησης, με αφορμή το γεγονός ότι από την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012 ξεκινά η εφαρμογή του νόμου «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης και ελέγχου κατασκευών» (4030/2011).

Ο κ. Σηφουνάκης με επιστολή του αναφέρεται στη μεγάλη σημασία του νόμου σε αυτή την κρίσιμη κατάσταση που βρίσκεται η χώρα και τονίζει ότι «αποστολή και στόχος του παραπάνω νόμου είναι η απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και η σωστή εκτέλεση του οικοδομικού έργου με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος».

Ειδικότερα, στην επιστολή του ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ επισημαίνει ότι οι Υπηρεσίες Δόμησης θα πρέπει:

- Να εκδίδουν εντός πέντε ημερών την έγκριση δόμησης, μόνο μετά από έλεγχο του τοπογραφικού διαγράμματος, του διαγράμματος δόμησης και των αποδεικτικών καταβολής εισφορών και κρατήσεων για τις υπηρεσίες μηχανικού.

- Να εκδίδουν εντός δύο ημερών την άδεια δόμησης, μόνο μετά από έλεγχο πληρότητας του φακέλου με τις απαιτούμενες μελέτες, οι οποίες υποβάλλονται πλέον με ευθύνη του μελετητή, χωρίς να υπεισέρχονται σε οποιονδήποτε περαιτέρω έλεγχο.

- Οι υπηρεσίες δόμησης παύουν να έχουν αρμοδιότητα για τη διεξαγωγή του ελεγκτικού έργου, το οποίο πλέον ανατίθεται στους ελεγκτές δόμησης[1].



Ακόμα, αναφέρεται ότι «δεδομένου πως μεγάλο μέρος των αρμοδιοτήτων των τέως πολεοδομικών γραφείων και νυν Υπηρεσιών Δόμησης παύει να υφίσταται (όπως ο έλεγχος μελετών για την έκδοση άδειας δόμησης, ο έλεγχος ορθής υλοποίησης των αδειών μετά από αυτοψία), απαιτείται άμεση αναδιοργάνωση των μέχρι σήμερα πολεοδομικών γραφείων και πλέον των Υπηρεσιών Δόμησης αρμοδιότητάς σας, με κατάλληλη διαχείριση των διατιθέμενων ανθρωπίνων πόρων μετά την αποδέσμευσή τους από μέρος των καθηκόντων τους, με στόχο την ψηφιοποίηση των υπαρχόντων αρχείων και γενικότερα την αποτελεσματικότερη λειτουργία των νέων υπηρεσιών».

Διατήρηση διοικητικής άδειας για την άσκηση του επαγγέλματος του ΛΟΓΙΣΤΗ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ

Δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, βάσει του άρθρου 23 του Ν. 3959/2011 επί του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος «Διατήρηση διοικητικής άδειας για την άσκηση του επαγγέλματος του ΛΟΓΙΣΤΗ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ», στην οποία προτείνονται τα εξής:

1.
η μη διατήρηση του νομικού καθεστώτος της προηγούμενης διοικητικής άδειας άσκησης του επαγγέλματος λογιστή - φοροτεχνικού, καθώς δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις παροχής εξαίρεσης κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 3919/2011.

2. η μη διατήρηση του νομικού καθεστώτος της προηγούμενης διοικητικής άδειας για την έναρξη λειτουργίας γραφείου παροχής υπηρεσιών λογιστή φοροτεχνικού, καθώς δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις παροχής εξαίρεσης κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 3919/2011.

3. η κατάργηση της υποχρέωσης πιστοποίησης των λογιστών - φοροτεχνικών, όπως προβλέπεται από την Υ.Α. ΠΟΛ 1166/2011.

4. η επανεξέταση του συστήματος διεξαγωγής σεμιναρίων προαγωγής σε ανώτερη τάξη, με στόχο την αποτροπή τυχόν ποσοτικών φραγμών εισόδου ή άλλων στρεβλώσεων του ανταγωνισμού.

5. να προβλεφθεί ρητά ότι το επάγγελμα του λογιστή - φοροτεχνικού δύναται να ασκήσουν πτυχιούχοι των ελληνικών ανωτάτων οικονομικών σχολών, πτυχιούχοι ισότιμων οικονομικών σχολών του εξωτερικού και όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων του Π.Δ. 38/2010, μη μέλη του Ο.Ε.Ε..