Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Με 13 αλλαγές το νέο έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης.

Φόρους - φωτιά θα κληθούν να πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2011 με την εκκαθάριση των νέων φορολογικών δηλώσεων.

Η μείωση του αφορολογήτου ορίου στις 5.000 ευρώ, η αύξηση των συντελεστών φόρου για χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, οι αυξήσεις έως και 100% στα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες και αυτοκίνητα, το «ψαλίδισμα» στις εκπτώσεις δαπανών για ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα ζωής, ασφαλιστικές εισφορές, τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας, ιατρικές επισκέψεις και νοσήλια, αλλά και η κατάργηση του «μπόνους» των αποδείξεων ανεβάζει στα ύψη το φορολογικό «λογαριασμό» για εκατομμύρια φορολογούμενους.

Ο αριθμός των φορολογούμενων που θα λάβουν φέτος επιστροφή φόρου θα είναι ελάχιστος, καθώς οι αλλαγές που έχουν γίνει στη φορολογία εισοδήματος φέρνουν μεγάλες επιβαρύνσεις για όλους. Ο χρόνος για την υποβολή των νέων φορολογικών δηλώσεων άρχισε να μετράει αντίστροφα και ήδη το νέο έντυπο Ε1 είναι έτοιμο να αποσταλεί στους φορολογούμενους.

Με 13 αλλαγές σχεδιάστηκε το νέο έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης που θα συμπληρώσουν και θα υποβάλουν φέτος περίπου 5,5 εκατ. φορολογούμενοι. Ειδικότερα στο έντυπο που παρουσιάζει σήμερα η «Η» έχουν γίνει οι εξής αλλαγές:

1. Στον πίνακα 2: Καταργήθηκε ο κωδικός 027-028 που συμπλήρωναν οι δημόσιοι υπάλληλοι μόνιμοι ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

2. Εχει προστεθεί νέος κωδικός 017- 018 τον οποίο θα πρέπει να συμπληρώσουν οι φορολογούμενοι που έχουν γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου 1981 και μετά. Για τους φορολογούμενους αυτούς ισχύει το αφορολόγητο όριο των 9.000 ευρώ, εφόσον τα εισοδήματά τους δεν υπερβαίνουν το όριο αυτό. Αν το ετήσιο εισόδημα των φορολογούμενων ηλικίας έως 30 ετών είναι μεγαλύτερο των 9.000 ευρώ, τότε εφαρμόζεται το «κουτσουρεμένο» αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ και πληρώνουν περισσότερο φόρο.

3. Απαλείφθηκε η ένδειξη 019-020 δίπλα από την οποία ο φορολογούμενος δήλωνε εάν κατά το προηγούμενο έτος ήταν νέος επιτηδευματίας ηλικίας κάτω των 35 ετών και τα καθαρά του κέρδη ήταν χαμηλότερα των 30.000 ευρώ. Για κάθε φορολογούμενο αυτής της κατηγορίας ίσχυε για το 2010 απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος. Η απαλλαγή αυτή καταργήθηκε αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου 2011, οπότε απαλείφθηκε και η σχετική ένδειξη από το έντυπο της φορολογικής δήλωσης.

4. Στον πίνακα 3: Περικόπτεται σημαντικά η μείωση φόρου που προκύπτει για τους φορολογούμενους με αναπηρία 67%, οι οποίοι συμπληρώνουν τον κωδικό 001-002. Το συνολικό ποσό των δαπανών που αναγνωρίζεται περιορίζεται από τα 2.400 στα 2.000 ευρώ και δεν αφαιρείται πλέον από το εισόδημα, αλλά προσαυξάνει το αφορολόγητο όριο. Με τον τρόπο αυτό, το μειωμένο από τα 2.400 στα 2.000 ευρώ ποσό των δαπανών που αναγνωρίζεται δεν εκπίπτει πλέον από το πάνω μέρος του εισοδήματος του φορολογούμενου, όπου οι συντελεστές φόρου μπορεί να είναι υψηλοί και το όφελος της έκπτωσης μεγάλο, αλλά από το κάτω μέρος του εισοδήματος, όπου ο συντελεστής φόρου είναι χαμηλός.

5. Στον πίνακα 4: Στο εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα έχει προστεθεί ο κωδικός 515-516 στις οποίες αναγράφονται οι ζημιές προηγούμενων οικονομικών ετών από ελευθέριο επάγγελμα.

6. Στον πίνακα 5: Στα τεκμήρια διαβίωσης που αφορούν τις κατοικίες (κύρια, εξοχική, δευτερεύουσες) έχουν προστεθεί οι κωδικοί 206-208-210 στους οποίους οι φορολογούμενοι που έχουν «τακτοποιήσει» ημιυπαίθριους και αυθαίρετους χώρους θα πρέπει να γράψουν την επιφάνεια των χώρων αυτών. Πολλοί φορολογούμενοι κινδυνεύουν να πιαστούν στην «παγίδα» των τεκμηρίων, καθώς θα εμφανίσουν στην εφορία κατοικίες με μεγαλύτερη επιφάνεια και κατά συνέπεια θα έχουν μεγαλύτερο τεκμήριο.

7. Στον πίνακα 6: Εχουν μεταφερθεί από τον πίνακα 5 των τεκμηρίων διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων οι κωδικοί (735-736 και 737-738) που αφορούν στην αγορά ακινήτων, ανέγερση οικοδομών και κατασκευή πισίνας λόγω αναστολής εφαρμογής του «πόθεν έσχες». Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τα ποσά που διέθεσαν το 2011 για την αγορά ακινήτων ή ανέγερση οικοδομών αλλά δεν θα ελεγχθούν για το «πόθεν έσχες». Προσοχή! Σε περίπτωση αγοράς πρώτης κατοικίας με στεγαστικό δάνειο, οι τοκοχρεολυτικές δόσεις που κατέβαλαν το 2011 οι φορολογούμενοι για την εξυπηρέτηση του δανείου θεωρούνται τεκμήριο απόκτησης περιουσιακού στοιχείου και προστίθενται στις υπόλοιπες δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης.

8. Προστέθηκε ο κωδικός 657-658 στο οποίο οι φορολογούμενοι θα συμπληρώσουν τα εισοδήματα που εξαιρούνται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης (αποζημίωση λόγω απόλυσης, εφάπαξ).

9. Στον πίνακα 7: Εχει απαλειφθεί ο κωδικός 041-042 που αφορούσε τη δαπάνη δικηγόρου μετά την κατάργηση της έκπτωσης φόρου. Τα ποσά που δαπανούν οι φορολογούμενοι για δικηγορικές αμοιβές υπολογίζονται στις δαπάνες με αποδείξεις που μετράνε για την κατοχύρωση του αφορολόγητου ορίου.

10. Νέος κωδικός 075-076 για τις δωρεές χρηματικών ποσών στο «λογαριασμό αλληλοβοηθείας για την απόσβεση του δημοσίου χρέους».

11. Εχουν συγχωνευθεί οι κωδικοί που αφορούν στους τόκους στεγαστικών δανείων. Ανεξάρτητα από την ημερομηνία σύναψης του δανείου οι φορολογούμενοι θα δηλώσουν στον κωδικό 063-064 τους τόκους που κατέβαλαν το 2011.

12. Προστέθηκαν νέοι κωδικοί 077-078 που αφορούν στα μισθώματα επιχειρήσεων τριτογενούς τομέα της περιοχής «Γεράνι» του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, προκειμένου να εκπέσει από αυτά έως το 80% των δαπανών αποκατάστασης.

13. Νέοι κωδικοί 033- 034- 035- 036 που καταγράφονται οι δαπάνες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών.

πηγή Ημερησία

Σε μέση φορολογική επιβάρυνση 30,3% στοχεύει η φορολογική μεταρρύθμιση για τις επιχειρήσεις.

ΣE μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τις επιχειρήσεις και καθιέρωση σταθερού φορολογικού πλαισίου, που θα ισχύσει για μία 10ετία, προσβλέπει το Υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση. Ο βασικός άξονας της φορολογικής μεταρρύθμισης που επεξεργάζεται η κυβέρνηση στοχεύει στην ενιαία φορολογική μεταχείριση για κάθε ευρώ που κερδίζει μια επιχείρηση, ασχέτως του νομικού της «μανδύα».

Στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που πραγματοποιεί η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών με τα πολιτικά κόμματα εξετάζεται και το ενδεχόμενο μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις επιχειρήσεις
Σήμερα τα νομικά πρόσωπα επιβαρύνονται μεσοσταθμικά με φορολογία 40% επί των κερδών.
Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη φορολόγηση των κερδών προβλέπει συντελεστή 15% στα διανεμόμενα και 15% στα αδιανέμητα κέρδη των επιχειρήσεων, κάτι που σημαίνει μείωση της μέσης φορολογικής επιβάρυνσης στο 27,5%.

Πάντως η επικρατέστερη, για την ώρα, ιδέα προβλέπει φορολόγηση 15% (αντί 20%) στα αδιανέμητα κέρδη και 18% (αντί 25% ή 15%) στα διανεμόμενα, που οδηγεί σε μέση φορολογική επιβάρυνση 30,3%.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο από την πλευρά του προτείνει επιπλέον μέτρα όπως:
– Αύξηση συντελεστή φορολόγησης των ομόρρυθμων εταιριών από το 20% στο 25%.
– Αντικατάσταση των υφιστάμενων φορολογικών κινήτρων με φοροαπαλλαγή για την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων.
Οπως τονίζουν αρμόδιοι παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών, οι διαβουλεύσεις για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου, εάν θεωρηθεί δεδομένη η διεξαγωγή εκλογών τον ερχόμενο Απρίλιο. Εάν η κυβέρνηση δεν καταλήξει σε συμβιβαστική πρόταση με τα κόμματα έως τα μέσα Φεβρουαρίου για την φορολογική μεταρρύθμιση, τότε το υπό κατάρτιση φορολογικό νομοσχέδιο μάλλον θα περάσει στην ευθύνη της νέας κυβέρνησης.

Ο μεγάλος σκόπελος στις διαπραγματεύσεις για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων είναι τα ισοδύναμα δημοσιονομικά αντίμετρα που θα καλύψουν τις απώλειες εσόδων από τη μείωση των φορολογικών συντελεστών. Στο οικονομικό επιτελείο συνδέουν μάλιστα τη μείωση της μέσης φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων με τη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των φυσικών προσώπων (από το 45% στο 40%).
Σε κάθε περίπτωση οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν για τα κέρδη του 2012 που θα δηλωθούν το 2013.

Πηγή: Express.gr
 

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ 2012 , ΑΛΛΑΛΟΥΜ , ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΤΕΛΙΚΑ

Μετά τον πρώτο πανικό και τις πολλές αντιδράσεις για το νέο μέτρο με τις αποδείξεις 2011-2012, η κυβέρνηση έκανε τη στροφή της και τα πράγματα έχουν ως εξής:

Οι αλλαγές στις Αποδείξεις θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο του 2012, δηλαδή στις δηλώσεις που θα κάνουμε το 2013.

Για φέτος, λοιπόν, παίρνουμε μία ανάσα, αφού θα κάνουμε ότι και πέρυσι. Οι αποδείξεις 2011 που αντιστοιχούν ανάλογα με το ποσό του εισοδήματος παρατίθεται στον πίνακα που ακολουθεί:

Εισόδημα (μεικτό) | Ποσό αποδείξεων
1.000 ευρώ | 250 ευρώ
2.000 ευρώ | 500 ευρώ
5.000 ευρώ | 1.250 ευρώ
7.000 ευρώ | 1.750 ευρώ
10.000 ευρώ | 2.500 ευρώ
12.000 ευρώ | 3.000 ευρώ
15.000 ευρώ | 3.750 ευρώ
17.000 ευρώ | 4.250 ευρώ
20.000 ευρώ | 5.000 ευρώ
23.000 ευρώ | 5.750 ευρώ
26.000 ευρώ | 6.500 ευρώ
30.000 ευρώ | 7.500 ευρώ
33.000 ευρώ | 8.250 ευρώ
37.000 ευρώ | 9.250 ευρώ
40.000 ευρώ | 10.000 ευρώ
45.000 ευρώ | 11.250 ευρώ
50.000 ευρώ | 12.500 ευρώ
60.000 ευρώ | 15.000 ευρώ

Για εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ θα χρειαστείτε 15.000 σε αποδείξεις ανεξαρτήτως ποσού.

Διαβάστε τι αλλάζει για τις αποδείξεις το 2012.

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Κάρτα εργασίας και μείωση εισφορών από τον Μάρτιο

Οι επιχειρήσεις οι οποίες θα εγκαταστήσουν το σύστημα της κάρτας εργασίας στους χώρους εργασίας τους και θα καταβάλλουν εμπροθέσμως τις ασφαλιστικές εισφορές, θα έχουν έκπτωση 10% επί των αντίστοιχων εισφορών. Η έκπτωση θα αφορά τόσο τις εργοδοτικές όσο και τις εργατικές εισφορές και θα ισχύει από την 1η Μαρτίου του 2012.

Από την πρώτη Μαρτίου του 2012 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της κάρτας εργασίας, σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ανάπτυξης έπειτα από τη συνάντηση που είχε με το κλιμάκιο της τρόικας.

Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών αποτελεί πρόβλεψη του νέου μνημονίου και ο κ. Κουτρουμάνης δεν απέκλεισε και νέα μείωση πέραν του 10% μέσα στο καλοκαίρι με ταυτόχρονη διεύρυνση της βάσης των ασφαλιστικών εισφορών.

Το υπουργείο Εργασίας θα θέσει το θέμα στη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους, η οποία ξεκινά από τον ερχόμενο Ιανουάριο και θα αφορά τον σχεδιασμό των μέτρων για περαιτέρω μείωση του μη μισθολογικού κόστους και άλλες εργασιακές ρυθμίσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ξεκινήσει κατ' ιδίαν επαφές με τους εταίρους, προκειμένου να καθορισθεί η ατζέντα του διαλόγου.

Η ΓΣΕΕ έχει ήδη διαμηνύσει από την πλευρά της, ότι δεν πρόκειται να διαπραγματευτεί δυσμενέστερες ρυθμίσεις σε ασφαλιστικά ή εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

Σύμφωνα πάντως με τον υπουργό Εργασίας, η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας δεν θα αποτελέσει μέρος του διαλόγου, καθώς όπως τόνισε, «μια τέτοια παρέμβαση θα αποτελούσε αιτία πολέμου με τους κοινωνικούς εταίρους».

Οι εκπρόσωποι των δανειστών δέχθηκαν κατά τη συνάντηση ότι το καθαρά μισθολογικό κόστος έχει ήδη μειωθεί από την ψήφιση του άρθρου 37 και την υπογραφή ατομικών συμβάσεων, ενώ εξέφρασαν ικανοποίηση για την αύξηση των επιχειρησιακών συμβάσεων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν στην διάθεση τους οι αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Εργασίας, με την επέκταση των ατομικών συμβάσεων και της εκ περιτροπής και μερικής απασχόλησης η μεσοσταθμική μείωση αποδοχών το 2011, κυμάνθηκε από 8% έως και 16%.

Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο Εργασίας εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, νομοθετική ρύθμιση για τις ατομικές συμβάσεις
ώστε να αποφεύγονται οι αποκλίσεις από τις αντίστοιχες επιχειρησιακές.

Η τρόικα, συμφώνησε με τα ποσοστά των μειώσεων των επικουρικών συντάξεων.

Η σχετική τροπολογία επρόκειτο να κατατεθεί ως το τέλος του έτους, αλλά αυτό θα γίνει τελικά με το νέο έτος. Ανεξάρτητα πάντως με το πότε θα κατατεθεί η σχετική τροπολογία, οι μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου.

Διαφήμιση

Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ

Με τον νόμο 3863/2010 τροποποιήθηκε η διαδικασία και το ύψος της αποζημίωσης απολύσεως των μισθωτών υπαλλήλων. Αντιθέτως δεν έγιναν τροποποιήσεις για τη διαδικασία και το ύψος της αποζημίωσης απολύσεως των εργατοτεχνιτών.


Συγκεκριμένα:


1) Υπάλληλοι

Η καταγγελία της σύμβασης εργασίας από πλευράς εργοδότη μπορεί να είναι τακτική (δηλαδή με προειδοποίηση) ή έκτακτη (δηλαδή χωρίς προειδοποίηση). Στην τακτική καταγγελία ο εργοδότης οφείλει να προειδοποιήσει γραπτώς τον υπάλληλο του για την απόλυση του, δίνοντας του ένα χρονικό περιθώριο, το οποίο εξαρτάται κάθε φορά από το πόσο χρόνο έχει απασχοληθεί ο υπάλληλος στον συγκεκριμένο εργοδότη. Επιπλέον ο εργοδότης οφείλει αποζημίωση, η οποία επίσης καθορίζεται από το χρόνο προϋπηρεσίας του υπαλλήλου του. Στην έκτακτη καταγγελία, ο εργοδότης δεν δίνει χρονικό περιθώριο στον υπάλληλο, αλλά οφείλει μεγαλύτερη αποζημίωση.

Παραθέτουμε έναν πίνακα με τη διάρκεια της προειδοποίησης και το ύψος της αποζημίωσης σε κάθε περίπτωση:


Προϋπηρεσία στον ίδιο εργοδότη

Χρόνος (σε μήνες) προειδοποίησης

Μισθοί αποζημίωσης με προειδοποίηση

Μισθοί αποζημίωσης χωρίς προειδοποίηση

1 ημέρα έως 1 έτος

0

0

0

1 έτος συμπληρωμένο

1

1

2

2 έτη συμπληρωμένα

2

1

2

3 έτη συμπληρωμένα

2

1

2

4 έτη συμπληρωμένα

2

1,5

3

5 έτη συμπληρωμένα

3

1,5

3

6 έτη συμπληρωμένα

3

2

4

7 έτη συμπληρωμένα

3

2

4

8 έτη συμπληρωμένα

3

2,5

5

9 έτη συμπληρωμένα

3

2,5

5

10 έτη συμπληρωμένα

4

3

6

11 έτη συμπληρωμένα

4

3,5

7

12 έτη συμπληρωμένα

4

4

8

13 έτη συμπληρωμένα

4

4,5

9

14 έτη συμπληρωμένα

4

5

10

15 έτη συμπληρωμένα

5

5,5

11

16 έτη συμπληρωμένα

5

6

12

17 έτη συμπληρωμένα

5

6,5

13

18 έτη συμπληρωμένα

5

7

14

19 έτη συμπληρωμένα

5

7,5

15

20 έτη συμπληρωμένα

6

8

16

21 έτη συμπληρωμένα

6

8,5

17

22 έτη συμπληρωμένα

6

9

18

23 έτη συμπληρωμένα

6

9,5

19

24 έτη συμπληρωμένα

6

10

20

25 έτη συμπληρωμένα

6

10,5

21

26 έτη συμπληρωμένα

6

11

22

27 έτη συμπληρωμένα

6

11,5

23

28 έτη συμπληρωμένα και άνω

6

12

24

Με το παλαιότερο νομοθετικό καθεστώς, ο εργοδότης έπρεπε να καταβάλει αμέσως ολόκληρη την αποζημίωση. Με το νέο νόμο, όταν η αποζημίωση λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας υπερβαίνει τις αποδοχές δύο (2) μηνών, ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλει κατά την απόλυση μέρος της αποζημίωσης, που αντιστοιχεί στις αποδοχές δύο (2) μηνών. Το υπόλοιπο ποσό καταβάλλεται σε διμηνιαίες δόσεις, καθεμία από τις οποίες δεν μπορεί να είναι κατώτερη από τις αποδοχές δύο (2) μηνών, εκτός και αν το ποσό που υπολείπεται για την εξόφληση του συνόλου της αποζημιώσεως είναι μικρότερο. Η πρώτη δόση καταβάλλεται την επομένη της συμπλήρωσης διμήνου από την απόλυση.

2) Εργατοτεχνίτες

Ο νόμος κάνει μια εξαιρετικά δυσμενή διάκριση εις βάρος των εργατοτεχνιτών αναφορικά με το θέμα της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας. Δεν προβλέπεται ο θεσμός της τακτικής καταγγελίας (δηλαδή με προειδοποίηση), αλλά όλες οι καταγγελίες είναι έκτακτες (δηλαδή με άμεσα αποτελέσματα). Επιπλέον, το ύψος της αποζημίωσης που λαμβάνουν είναι κατά πολύ μικρότερο σε σχέση με τους υπαλλήλους. Συγκεκριμένα, η αποζημίωση που δικαιούνται καθορίζεται ως εξής:


Προϋπηρεσία στον ίδιο εργοδότη

Αποζημίωση απολύσεως

Από 2 μήνες έως 1 έτος

5 ημερομίσθια

Από 1 έτος συμπληρωμένο έως 2 έτη

7 ημερομίσθια

Από 2 έτη συμπληρωμένα έως 5 έτη

15 ημερομίσθια

Από 5 έτη συμπληρωμένα έως 10 έτη

30 ημερομίσθια

Από 10 έτη συμπληρωμένα έως 15 έτη

60 ημερομίσθια

Από 15 έτη συμπληρωμένα έως 20 έτη

100 ημερομίσθια

Από 20 έτη συμπληρωμένα έως 25 έτη

120 ημερομίσθια

Από 25 έτη συμπληρωμένα έως 30 έτη

140 ημερομίσθια

Από 30 έτη συμπληρωμένα και άνω

160 ημερομίσθια

Η διάκριση ανάμεσα σε υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες στηρίζεται στη φύση της εργασίας. Υπάλληλος είναι ο μισθωτός που παρέχει εργασία μη σωματική αλλά κυρίως πνευματική, ενώ εργατοτεχνίτης είναι εκείνος που παρέχει εργασία κυρίως σωματική.

Ο χαρακτηρισμός του μισθωτού σε υπάλληλο ή εργατοτεχνίτη γίνεται από τα Δικαστήρια, ενώ ο χαρακτηρισμός που δίδεται από τον εργοδότη είναι αδιάφορος. Ακόμη με συλλογικές συμβάσεις ή ειδικούς νόμους έχει επεκταθεί ο χαρακτηρισμός μισθωτών σε υπαλλήλους .

Για το λόγο αυτό οι εργαζόμενοι πολλών επαγγελμάτων, όπου η εργασία είναι κυρίως σωματική, έχουν χαρακτηριστεί ως υπάλληλοι και όχι ως εργάτες. Π.χ. οι στοιχειοθέτες, οι λινοτύπες και λιθογράφοι εκτυπωτές όφσετ, οι χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων, οι τεχνίτες ωρολογοποιοί, οι αρχιμάγειρες πολυτελών εστιατορίων και οι αποθηκάριοι έχουν χαρακτηριστεί ως υπάλληλοι. Σήμερα η διάκριση ανάμεσα σε υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες θεωρείται ξεπερασμένη, από οικονομικής, επιστημονικής και νομικής άποψης. Ο Άρειος Πάγος όμως εξακολουθεί να δέχεται ως συνταγματική την ανωτέρω διάκριση.

Νέο πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων που θα διευκολύνει την ρευστότητα των μικρομεσαίων ανακοινώσε η διοίκηση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Α

Νέο πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων που θα διευκολύνει την ρευστότητα των μικρομεσαίων ανακοινώσε η διοίκηση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ). Το πρόγραμμα αφορά στην ενεργοποίηση δύο νέων προϊόντων, μέσω των οποίων αναμένεται να «κινητοποιηθούν» εγγυήσεις για δάνεια συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο προϊόν αφορά σε πρόγραμμα με σκοπό την παροχή εγγυήσεων σε εγγυητικές επιστολές τραπεζών, ύψους 200 εκατ. ευρώ (με 50 εκατ. από τα ίδια κεφάλαια του ΕΤΕΑΝ). Το δεύτερο αφορά σε Ειδικό Ταμείο Εγγυοδοσίας, με κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, π.χ. για δάνεια έναντι επιχορήγησης εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων και για δράσεις του επενδυτικού νόμου.

Τα χρήματα αυτά έρχονται να προστεθούν σε εκείνα των ανακυκλούμενων δανείων, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων, που θα αρχίσουν σταδιακά να διοχετεύονται στην αγορά εντός του Νοεμβρίου στο πλαίσιο των πέντε νέων ταμείων δανειοδότησης του ΕΤΕΑΝ.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία.

Αυτόφωρο για μεγαλοφειλέτες του ΙΚΑ

Νέα ευνοϊκή ρύθμιση για οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία κατέθεσε το υπουργείο Εργασίας στη Βουλή προς ψήφιση με την μορφή τροπολογίας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Ταυτοχρόνως στο ίδιο νομοσχέδιο προωθείται ρύθμιση με βάση την οποία ενεργοποιείται για οφειλέτες προς το ΙΚΑ, η αυτόφωρη διαδικασία δίωξης, για οφειλές που ξεπερνούν το ποσό των 150.000 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται τα πρόσθετα τέλη.

Με τη νέα ρύθμιση κεφαλαιοποιούνται οι οφειλές και οι επιβαρύνσεις που υπήρχαν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2011. Ακολούθως δίδεται στους οφειλέτες οι εξής εναλλακτικές ρυθμίσεις:

1) Εφάπαξ εξόφληση ή έως τρεις ισόποσες δόσεις με ταυτόχρονη έκπτωση ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%) στα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις.

2) Εξόφληση σε έξι ισόποσες δόσεις με έκπτωση ποσοστού εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) στα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις,

3) Εξόφληση σε εννέα ισόποσες δόσεις με έκπτωση ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) στα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις.

4) Ένταξη στη ρύθμιση του άρθρου 48, του νόμου 3943/11, με έκπτωση κατά 30% στα πρόσθετα τέλη μετά την κεφαλαιοποίηση της οφειλής μέχρι την 31.12.2011. Υπενθυμίζεται ότι η έκπτωση ισχύει και για όσους έχουν ήδη υπαχθεί στο Α.48 του Ν. 3943/11.Σε παλαιότερη ρύθμιση (Ν. 3943/11, Α. 48) προβλεπόταν μόνο η κεφαλαιοποίηση των οφειλών μέχρι την 31.12. 2010, ενώ στη ρύθμιση του Ν. 4019/11, προβλεπόταν η κεφαλαιοποίηση των οφειλών μέχρι 31.12.10, με έκπτωση κατά 20% των πρόσθετων τελών.

Η νέα ρύθμιση ισχύει για όσους οφειλέτες δεν έχουν υπαχθεί μέχρι σήμερα σε καθεστώς ρύθμισης ή έχουν εκπέσει του δικαιώματος παραμονής σε προηγούμενη ρύθμιση. Ή έχουν υπαχθεί σε παλαιότερη ρύθμιση και είναι συνεπείς.

Οι οφειλέτες μπορούν να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στη νέα ρύθμιση από την ημέρα δημοσίευσης του νόμου μέχρι και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα.

Το υπουργείο Εργασίας διευκρινίζει πως συνεχίζει να ισχύει το άρθρο 48 του, Ν. 3943/11 όσον αφορά τα εξής:

Πρώτον. Το ποσό της δόσης σε ό,τι αφορά το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και τα λοιπά ταμεία ασφάλισης μισθωτών καταβάλλεται σε μηνιαία βάση, αντιστοιχεί σε ποσοστό 1,25% της κατά τα κατωτέρω κεφαλαιοποιημένης οφειλής, δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 20% και μεγαλύτερο του 40% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του έτους 2010 και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ.

Εφόσον κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2010 ή μέρους αυτού δεν υφίστατο υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ ταμείων μισθωτών λόγω μη απασχόλησης προσωπικού, το καταβλητέο ποσό αντιστοιχεί στο 1,25% της κεφαλαιοποιημένης οφειλής χωρίς να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ.

Δεύτερον. Ειδικά για τους οφειλέτες του ΟΑΕΕ, το ποσό της διμηνιαίας καταβολής υπολογίζεται με βάση την εισφορά που ισχύει κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος υπαγωγής στον διακανονισμό, χωρίς να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Σε περίπτωση που έχουν διακόψει την ασφάλιση τους στον Οργανισμό αυτόν, ως εισφορά θεωρείται η αντιστοιχούσα στην ασφαλιστική κατηγορία όπου βρίσκονταν κατά το χρόνο διακοπής της ασφάλισης.

Τρίτον. Για τους οφειλέτες των ταμείων ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων - ανεξάρτητα απασχολούμενων, πλην ΟΑΕΕ, ισχύουν αναλόγως τα αναφερόμενα στην δεύτερη περίπτωση της παραγράφου αυτής, με εξαίρεση τη δόση που είναι μηνιαία και το ελάχιστο ποσό αυτής που ανέρχεται στα εκατό (100) ευρώ.

Πηγή Τα Νέα