Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ

Με τον νόμο 3863/2010 τροποποιήθηκε η διαδικασία και το ύψος της αποζημίωσης απολύσεως των μισθωτών υπαλλήλων. Αντιθέτως δεν έγιναν τροποποιήσεις για τη διαδικασία και το ύψος της αποζημίωσης απολύσεως των εργατοτεχνιτών.


Συγκεκριμένα:


1) Υπάλληλοι

Η καταγγελία της σύμβασης εργασίας από πλευράς εργοδότη μπορεί να είναι τακτική (δηλαδή με προειδοποίηση) ή έκτακτη (δηλαδή χωρίς προειδοποίηση). Στην τακτική καταγγελία ο εργοδότης οφείλει να προειδοποιήσει γραπτώς τον υπάλληλο του για την απόλυση του, δίνοντας του ένα χρονικό περιθώριο, το οποίο εξαρτάται κάθε φορά από το πόσο χρόνο έχει απασχοληθεί ο υπάλληλος στον συγκεκριμένο εργοδότη. Επιπλέον ο εργοδότης οφείλει αποζημίωση, η οποία επίσης καθορίζεται από το χρόνο προϋπηρεσίας του υπαλλήλου του. Στην έκτακτη καταγγελία, ο εργοδότης δεν δίνει χρονικό περιθώριο στον υπάλληλο, αλλά οφείλει μεγαλύτερη αποζημίωση.

Παραθέτουμε έναν πίνακα με τη διάρκεια της προειδοποίησης και το ύψος της αποζημίωσης σε κάθε περίπτωση:


Προϋπηρεσία στον ίδιο εργοδότη

Χρόνος (σε μήνες) προειδοποίησης

Μισθοί αποζημίωσης με προειδοποίηση

Μισθοί αποζημίωσης χωρίς προειδοποίηση

1 ημέρα έως 1 έτος

0

0

0

1 έτος συμπληρωμένο

1

1

2

2 έτη συμπληρωμένα

2

1

2

3 έτη συμπληρωμένα

2

1

2

4 έτη συμπληρωμένα

2

1,5

3

5 έτη συμπληρωμένα

3

1,5

3

6 έτη συμπληρωμένα

3

2

4

7 έτη συμπληρωμένα

3

2

4

8 έτη συμπληρωμένα

3

2,5

5

9 έτη συμπληρωμένα

3

2,5

5

10 έτη συμπληρωμένα

4

3

6

11 έτη συμπληρωμένα

4

3,5

7

12 έτη συμπληρωμένα

4

4

8

13 έτη συμπληρωμένα

4

4,5

9

14 έτη συμπληρωμένα

4

5

10

15 έτη συμπληρωμένα

5

5,5

11

16 έτη συμπληρωμένα

5

6

12

17 έτη συμπληρωμένα

5

6,5

13

18 έτη συμπληρωμένα

5

7

14

19 έτη συμπληρωμένα

5

7,5

15

20 έτη συμπληρωμένα

6

8

16

21 έτη συμπληρωμένα

6

8,5

17

22 έτη συμπληρωμένα

6

9

18

23 έτη συμπληρωμένα

6

9,5

19

24 έτη συμπληρωμένα

6

10

20

25 έτη συμπληρωμένα

6

10,5

21

26 έτη συμπληρωμένα

6

11

22

27 έτη συμπληρωμένα

6

11,5

23

28 έτη συμπληρωμένα και άνω

6

12

24

Με το παλαιότερο νομοθετικό καθεστώς, ο εργοδότης έπρεπε να καταβάλει αμέσως ολόκληρη την αποζημίωση. Με το νέο νόμο, όταν η αποζημίωση λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας υπερβαίνει τις αποδοχές δύο (2) μηνών, ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλει κατά την απόλυση μέρος της αποζημίωσης, που αντιστοιχεί στις αποδοχές δύο (2) μηνών. Το υπόλοιπο ποσό καταβάλλεται σε διμηνιαίες δόσεις, καθεμία από τις οποίες δεν μπορεί να είναι κατώτερη από τις αποδοχές δύο (2) μηνών, εκτός και αν το ποσό που υπολείπεται για την εξόφληση του συνόλου της αποζημιώσεως είναι μικρότερο. Η πρώτη δόση καταβάλλεται την επομένη της συμπλήρωσης διμήνου από την απόλυση.

2) Εργατοτεχνίτες

Ο νόμος κάνει μια εξαιρετικά δυσμενή διάκριση εις βάρος των εργατοτεχνιτών αναφορικά με το θέμα της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας. Δεν προβλέπεται ο θεσμός της τακτικής καταγγελίας (δηλαδή με προειδοποίηση), αλλά όλες οι καταγγελίες είναι έκτακτες (δηλαδή με άμεσα αποτελέσματα). Επιπλέον, το ύψος της αποζημίωσης που λαμβάνουν είναι κατά πολύ μικρότερο σε σχέση με τους υπαλλήλους. Συγκεκριμένα, η αποζημίωση που δικαιούνται καθορίζεται ως εξής:


Προϋπηρεσία στον ίδιο εργοδότη

Αποζημίωση απολύσεως

Από 2 μήνες έως 1 έτος

5 ημερομίσθια

Από 1 έτος συμπληρωμένο έως 2 έτη

7 ημερομίσθια

Από 2 έτη συμπληρωμένα έως 5 έτη

15 ημερομίσθια

Από 5 έτη συμπληρωμένα έως 10 έτη

30 ημερομίσθια

Από 10 έτη συμπληρωμένα έως 15 έτη

60 ημερομίσθια

Από 15 έτη συμπληρωμένα έως 20 έτη

100 ημερομίσθια

Από 20 έτη συμπληρωμένα έως 25 έτη

120 ημερομίσθια

Από 25 έτη συμπληρωμένα έως 30 έτη

140 ημερομίσθια

Από 30 έτη συμπληρωμένα και άνω

160 ημερομίσθια

Η διάκριση ανάμεσα σε υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες στηρίζεται στη φύση της εργασίας. Υπάλληλος είναι ο μισθωτός που παρέχει εργασία μη σωματική αλλά κυρίως πνευματική, ενώ εργατοτεχνίτης είναι εκείνος που παρέχει εργασία κυρίως σωματική.

Ο χαρακτηρισμός του μισθωτού σε υπάλληλο ή εργατοτεχνίτη γίνεται από τα Δικαστήρια, ενώ ο χαρακτηρισμός που δίδεται από τον εργοδότη είναι αδιάφορος. Ακόμη με συλλογικές συμβάσεις ή ειδικούς νόμους έχει επεκταθεί ο χαρακτηρισμός μισθωτών σε υπαλλήλους .

Για το λόγο αυτό οι εργαζόμενοι πολλών επαγγελμάτων, όπου η εργασία είναι κυρίως σωματική, έχουν χαρακτηριστεί ως υπάλληλοι και όχι ως εργάτες. Π.χ. οι στοιχειοθέτες, οι λινοτύπες και λιθογράφοι εκτυπωτές όφσετ, οι χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων, οι τεχνίτες ωρολογοποιοί, οι αρχιμάγειρες πολυτελών εστιατορίων και οι αποθηκάριοι έχουν χαρακτηριστεί ως υπάλληλοι. Σήμερα η διάκριση ανάμεσα σε υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες θεωρείται ξεπερασμένη, από οικονομικής, επιστημονικής και νομικής άποψης. Ο Άρειος Πάγος όμως εξακολουθεί να δέχεται ως συνταγματική την ανωτέρω διάκριση.

Νέο πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων που θα διευκολύνει την ρευστότητα των μικρομεσαίων ανακοινώσε η διοίκηση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Α

Νέο πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων που θα διευκολύνει την ρευστότητα των μικρομεσαίων ανακοινώσε η διοίκηση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ). Το πρόγραμμα αφορά στην ενεργοποίηση δύο νέων προϊόντων, μέσω των οποίων αναμένεται να «κινητοποιηθούν» εγγυήσεις για δάνεια συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο προϊόν αφορά σε πρόγραμμα με σκοπό την παροχή εγγυήσεων σε εγγυητικές επιστολές τραπεζών, ύψους 200 εκατ. ευρώ (με 50 εκατ. από τα ίδια κεφάλαια του ΕΤΕΑΝ). Το δεύτερο αφορά σε Ειδικό Ταμείο Εγγυοδοσίας, με κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας, π.χ. για δάνεια έναντι επιχορήγησης εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων και για δράσεις του επενδυτικού νόμου.

Τα χρήματα αυτά έρχονται να προστεθούν σε εκείνα των ανακυκλούμενων δανείων, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων, που θα αρχίσουν σταδιακά να διοχετεύονται στην αγορά εντός του Νοεμβρίου στο πλαίσιο των πέντε νέων ταμείων δανειοδότησης του ΕΤΕΑΝ.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία.

Αυτόφωρο για μεγαλοφειλέτες του ΙΚΑ

Νέα ευνοϊκή ρύθμιση για οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία κατέθεσε το υπουργείο Εργασίας στη Βουλή προς ψήφιση με την μορφή τροπολογίας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Ταυτοχρόνως στο ίδιο νομοσχέδιο προωθείται ρύθμιση με βάση την οποία ενεργοποιείται για οφειλέτες προς το ΙΚΑ, η αυτόφωρη διαδικασία δίωξης, για οφειλές που ξεπερνούν το ποσό των 150.000 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται τα πρόσθετα τέλη.

Με τη νέα ρύθμιση κεφαλαιοποιούνται οι οφειλές και οι επιβαρύνσεις που υπήρχαν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2011. Ακολούθως δίδεται στους οφειλέτες οι εξής εναλλακτικές ρυθμίσεις:

1) Εφάπαξ εξόφληση ή έως τρεις ισόποσες δόσεις με ταυτόχρονη έκπτωση ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%) στα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις.

2) Εξόφληση σε έξι ισόποσες δόσεις με έκπτωση ποσοστού εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) στα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις,

3) Εξόφληση σε εννέα ισόποσες δόσεις με έκπτωση ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) στα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις.

4) Ένταξη στη ρύθμιση του άρθρου 48, του νόμου 3943/11, με έκπτωση κατά 30% στα πρόσθετα τέλη μετά την κεφαλαιοποίηση της οφειλής μέχρι την 31.12.2011. Υπενθυμίζεται ότι η έκπτωση ισχύει και για όσους έχουν ήδη υπαχθεί στο Α.48 του Ν. 3943/11.Σε παλαιότερη ρύθμιση (Ν. 3943/11, Α. 48) προβλεπόταν μόνο η κεφαλαιοποίηση των οφειλών μέχρι την 31.12. 2010, ενώ στη ρύθμιση του Ν. 4019/11, προβλεπόταν η κεφαλαιοποίηση των οφειλών μέχρι 31.12.10, με έκπτωση κατά 20% των πρόσθετων τελών.

Η νέα ρύθμιση ισχύει για όσους οφειλέτες δεν έχουν υπαχθεί μέχρι σήμερα σε καθεστώς ρύθμισης ή έχουν εκπέσει του δικαιώματος παραμονής σε προηγούμενη ρύθμιση. Ή έχουν υπαχθεί σε παλαιότερη ρύθμιση και είναι συνεπείς.

Οι οφειλέτες μπορούν να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στη νέα ρύθμιση από την ημέρα δημοσίευσης του νόμου μέχρι και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα.

Το υπουργείο Εργασίας διευκρινίζει πως συνεχίζει να ισχύει το άρθρο 48 του, Ν. 3943/11 όσον αφορά τα εξής:

Πρώτον. Το ποσό της δόσης σε ό,τι αφορά το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και τα λοιπά ταμεία ασφάλισης μισθωτών καταβάλλεται σε μηνιαία βάση, αντιστοιχεί σε ποσοστό 1,25% της κατά τα κατωτέρω κεφαλαιοποιημένης οφειλής, δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 20% και μεγαλύτερο του 40% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του έτους 2010 και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ.

Εφόσον κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2010 ή μέρους αυτού δεν υφίστατο υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ ταμείων μισθωτών λόγω μη απασχόλησης προσωπικού, το καταβλητέο ποσό αντιστοιχεί στο 1,25% της κεφαλαιοποιημένης οφειλής χωρίς να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ.

Δεύτερον. Ειδικά για τους οφειλέτες του ΟΑΕΕ, το ποσό της διμηνιαίας καταβολής υπολογίζεται με βάση την εισφορά που ισχύει κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος υπαγωγής στον διακανονισμό, χωρίς να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Σε περίπτωση που έχουν διακόψει την ασφάλιση τους στον Οργανισμό αυτόν, ως εισφορά θεωρείται η αντιστοιχούσα στην ασφαλιστική κατηγορία όπου βρίσκονταν κατά το χρόνο διακοπής της ασφάλισης.

Τρίτον. Για τους οφειλέτες των ταμείων ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων - ανεξάρτητα απασχολούμενων, πλην ΟΑΕΕ, ισχύουν αναλόγως τα αναφερόμενα στην δεύτερη περίπτωση της παραγράφου αυτής, με εξαίρεση τη δόση που είναι μηνιαία και το ελάχιστο ποσό αυτής που ανέρχεται στα εκατό (100) ευρώ.

Πηγή Τα Νέα

"Microfinance (Μικροδάνεια)" - Ευνοϊκά δάνεια για Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου JEREMIE

To "Microfinance (Μικροδάνεια)" είναι το 2ο χρηματοδοτικό μέσο στα πλαίσια της πρωτοβουλίας JΕΡΕΜΙΕ και αφορά στη χορήγηση δανείων έως 25.000 Ευρώ για Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, που λειτουργούν από την 1/1/2005. Τα δάνεια χορηγούνται μέσω της Τράπεζας Alpha Bank με τραπεζικά κριτήρια. Το επιτόκιο του δανείου είναι κυμαινόμενο και ορίζεται από το Alpha Προνομιακό Επιτόκιο πλέον περιθωρίου από 1,75 έως 5,00 εκατοστιαίων μονάδων, ανάλογα με τις προσφερόμενες εξασφαλίσεις. Οι επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτηθούν μέσω του προϊόντος αυτού θα καταβάλλουν επιτόκιο μόνο για το 50% του δανείου, ποσό που αντιστοιχεί στην ιδιωτική συμμετοχή που συνεισφέρει η Τράπεζα. Το ποσό επιτοκίου που αντιστοιχεί στο υπόλοιπο 50% θα καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Θα χορηγηθούν:
•Επενδυτικά δάνεια για την απόκτηση υλικών και άυλων στοιχειών ενεργητικού.
•Δάνεια για πρώτες ύλες, εμπορεύματα, υπηρεσίες κλπ, με σκοπό την ανάπτυξη και την επέκταση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων, εξαιρουμένων των μισθών, ενοικίων, και λοιπών λειτουργικών εξόδων που αφορούν την τρέχουσα λειτουργία μιας επιχείρησης.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις όλων των οικονομικών κλάδων (πλην των κάτωθι εξαιρέσεων) οι οποίες πληρούν όλες τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
•Έχουν συσταθεί και λειτουργούν μετά την 1/1/2005.
•Είναι Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, οι οποίες σύμφωνα με το Ορισμό της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, απασχολούν λιγότερο από 10 εργαζομένους, σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (Ε.Μ.Ε.), εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών ή ενεργητικό έως Ευρώ 2 εκατ.
•Έχουν έδρα και λειτουργούν εντός της ελληνικής επικράτειας.
•Δεν υπερβαίνουν το όριο των ενισχύσεων που θέτει ο Κανόνας De Minimis, «περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας».

Εξαιρούνται οι ακόλουθοι τομείς δραστηριότητας (ΚΑΔ):

•Η παραγωγή όπλων και πυρομαχικών, στρατιωτικού ή αστυνομικού εξοπλισμού ή υποδομής και του εξοπλισμού ή της υποδομής που περιορίζουν τα ατομικά δικαιώματα και την ελευθερία των ανθρώπων (π.χ. σε φυλακές, κρατητήρια από οποιαδήποτε μορφή).
•Τυχερά παιχνίδια και συναφής εξοπλισμός.
•Παραγωγή, μεταποίηση ή διανομή καπνού.
•Δραστηριότητες που αφορούν τα ζώντα ζώα για πειραματικούς και επιστημονικούς σκοπούς.
•Οι τομείς που θεωρούνται δεοντολογικά ή ηθικά αμφιλεγόμενη, π.χ. έρευνα για την ανθρώπινη κλωνοποίηση.
•Η πρωτογενής παραγωγή των προϊόντων της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας και των γεωργικών προϊόντων, όπως απαριθμούνται στο παράρτημα Ι της συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.
•Εξαιρούνται, από τον κανονισμό De minimis, οι τομείς που παρουσιάζονται στο άρθρο 1 (CG) του Καν. ΕΚ αριθ. 1998/2006.
•Επιπλέον εξαιρούνται οι «προβληματικές επιχειρήσεις» κατά την έννοια του άρθρου 2.1 των κοινοτικών κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις για τη διάσωση και αναδιάρθρωση προβληματικών επιχειρήσεων (ΕΕ C 244 της 1/10/2004, σ. 2), όπως μπορεί να έχει τροποποιηθεί ή αντικατασταθεί από μελλοντικές κοινοτικές κατευθυντήριες γραμμές.


Είδος ενίσχυσης:
•Επιδότηση επιτοκίου - Εγγύηση Δανείου

•Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας


Περιοχή εφαρμογής: Όλη η Ελλάδα

Τα επενδυτικά δάνεια θα χορηγούνται με βάση την τοποθεσία της επένδυσης, ενώ τα δάνεια που θα συνδέονται με την ανάπτυξη ή την επέκταση των δραστηριοτήτων, θα κατανεμηθούν με βάση την έδρα των επιλέξιμων επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα κονδύλια του προϋπολογισμού που παρουσιάζονται στον ανωτέρω πίνακα.

Σε ποιους απευθύνεται:

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις όλων των οικονομικών κλάδων (πλην των αναφερόμενων εξαιρέσεων),οι οποίες πληρούν όλες τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Έχουν συσταθεί και λειτουργούν μετά την 1.1.2005
Είναι Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, οι οποίες σύμφωνα με το Ορισμό της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, απασχολούν έως 10 εργαζομένους, σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (Ε.Μ.Ε.), εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών ή ενεργητικό έως Ευρώ 2 εκατ.
Έχουν έδρα και λειτουργούν εντός της ελληνικής επικράτειας.
Δεν υπερβαίνουν το όριο των ενισχύσεων που θέτει ο Κανόνας De Minimis, «περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας».

Όροι και προϋποθέσεις:

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις όλων των οικονομικών κλάδων (πλην εξαιρέσεων) και κάθε νομικής μορφής (ατομικές, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε.) οι οποίες πληρούν αθροιστικά τις εξής προϋποθέσεις:
•Έχουν συσταθεί και λειτουργούν μετά την 1/1/2005.
•Είναι Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, οι οποίες σύμφωνα με το Ορισμό της Ευρωπαϊκής Ενώσεως: απασχολούν έως 10 εργαζομένους, σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (Ε.Μ.Ε.),εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών ή ενεργητικό έως 2 εκατ. Ευρώ
•Έχουν έδρα και λειτουργούν εντός της ελληνικής επικράτειας.
•Δεν υπερβαίνουν το όριο των ενισχύσεων που θέτει ο Κανόνας De Minimis, «περί ενισχύσεων ήσσονος σημασίας».

Τι χρηματοδοτείται:

Χορηγούνται:
•Επενδυτικά δάνεια για την απόκτηση υλικών και άυλων στοιχειών ενεργητικού.
•Δάνεια για πρώτες ύλες, εμπορεύματα, υπηρεσίες κλπ., με σκοπό την ανάπτυξη και την επέκταση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων, εξαιρουμένων των μισθών, ενοικίων και λοιπών λειτουργικών εξόδων που αφορούν την τρέχουσα λειτουργία μιας επιχείρησης.

Τα δάνεια μπορεί να είναι ύψους από 5.000 έως και 25.000. Το επιτόκιο του δανείου είναι κυμαινόμενο και ορίζεται από το Alpha Προνομιακό Επιτόκιο, πλέον περιθωρίου από 1,75 έως 5,00 εκατοστιαίων μονάδων, ανάλογα με τις προσφερόμενες εξασφαλίσεις. Λόγω συμμετοχής της Τραπέζης στο συγχρηματοδοτικό μηχανισμό JEREMIE το ανωτέρω επιτόκιο εφαρμόζεται μόνο στο 50% του δανείου, καθώς το υπόλοιπο 50% παρέχεται ΑΤΟΚΟ από το ΕΣΠΑ 2007-2013 - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Η διάρκεια του δανείου είναι από 48 έως 60 μήνες συμπεριλαμβανομένης της περιόδου χάριτος 12 μηνών (μόνο ως προς το κεφάλαιο). Η κάθε επιχείρηση μπορεί να συμμετάσχει περισσότερες της μιας φορές στη δράση, με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ύψος των δανείων που θα της χορηγηθούν δεν ξεπερνούν τα 25.000,00.

Παράδειγμα: Η αρτοποιία «Χ», η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ψωμιού και αρτοσκευασμάτων, θέλει να επεκτείνει την δραστηριότητα της και στη παραγωγή ειδών ζαχαροπλαστικής. Για το σκοπό αυτό θα χρειαστεί να αγοράσει καινούργιο μηχανολογικό εξοπλισμό ο οποίος διαφοροποιείται από τον υφιστάμενο και επιπλέον πρώτες ύλες.

Για την ανεύρεση του κεφαλαίου που απαιτείται, μπορεί να απευθυνθεί σε ένα υποκατάστημα της Alpha bank, προσκομίζοντας συγκεκριμένο bussines plan καθώς και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Πληροφορίες για τη σύνταξη του αιτήματος θα δίνονται από τα εκάστοτε υποκαταστήματα. Η εξέταση των αιτήσεων θα γίνει με βάση τους τραπεζικούς όρους δανεισμού σε συνδυασμό με τους όρους της πρωτοβουλίας JEREMIE.Το ύψος του δανείου μπορεί να φτάνει έως το 100% του σχεδίου, με βάση την αξιολόγηση της τράπεζας.

Προϋπολογισμός:  60.660.000
•Δημόσια Δαπάνη: 30.300.000 εκατ. ευρώ
•Ιδιωτική Συμμετοχή: 30.330.000 εκατ. ευρώ

Για το εν λόγω προϊόν ο επιλεχθείς Ενδιάμεσος Οργανισμός (Alpha Bank) θα συνεισφέρει αντίστοιχο με τη δημόσια δαπάνη ποσό (30,330 εκ. ), ώστε να επιμεριστεί ο κίνδυνος και να μειωθούν οι απαιτούμενες εξασφαλίσεις και τα επιτόκια για τη χορήγηση των δανείων.

Κατανομή προϋπολογισμού ανά Περιφέρεια:
•Αττική: 27.400.000 ευρώ
•Κεντρική Μακεδονία: 12.400.000 ευρώ
•Δυτική Μακεδονία: 1.180.000 ευρώ
•Νότιο Αιγαίο: 300.000 ευρώ
•Στερεά Ελλάδα: 1.020.000 ευρώ
•Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρος, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη: 18.360.000 ευρώ


Περίοδος υποβολής:

Από 30/11/2011 έως 31/8/2012 (εκτός εάν ο προϋπολογισμός του προγράμματος εξαντληθεί νωρίτερα)
έως εξαντλήσεως προϋπολογισμού

Πληροφορίες - Στοιχεία επικοινωνίαςΥποκαταστήματα Alpha Bank
Ηλεκτρονική διεύθυνσηhttp://www.alpha.gr
Τηλ801 11 3260000, 210 3260000Ιστοσελίδα δημοσίευσης
http://www.alpha.gr/page/default.asp?id=8891

Πρόστιμα έως 100.000 € σε εταιρείες χωρίς φορολογικό πιστοποιητικό

Πρόστιμα έως 100.000 € σε εταιρείες χωρίς φορολογικό πιστοποιητικό

Η σχετική διάταξη στο σχέδιο νόμου που βρίσκετε ήδη στην βουλή:

Επείγουσες Ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015



Άρθρο 4
Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών θεμάτων και της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών
...
16.Στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 82 του Κ.Φ.Ε. προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Στις ανώνυμες εταιρίες και στις εταιρίες περιορισμένης ευθύνης του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου, για τα οποία δεν έχει εκδοθεί φορολογικό πιστοποιητικό σύμφωνα με όσα ορίζονται ανωτέρω, διενεργείται κατά προτεραιότητα φορολογικός έλεγχος από την αρμόδια φορολογική αρχή και επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση πρόστιμο από 1Θ.Θ00 Ευρώ έως 100.000 Ευρώ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 ανάλογα με τα ακαθάριστα έσοδα που έχουν πραγματοποιήσει κατά την ελεγχόμενη διαχειριστική περίοδο.»

Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ): Υποχρέωση έκδοσης ΠΕΑ και για τις περιπτώσεις μίσθωσης μεμονωμένων ιδιοκτησιών κτιρίων ή τμημάτων κτιρίων

Ολοκληρώθηκε, στις 9 Ιανουαρίου 2012, ένας χρόνος από την ημερομηνία που εφαρμόστηκε και στη χώρα μας ο θεσμός των ενεργειακών επιθεωρήσεων και της έκδοσης Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΠΕΑ). Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί περίπου 60.000 ΠΕΑ εκ των οποίων 35.000 αφορούν σε αγοραπωλησίες, 20.000 στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον», 2.000 σε μισθώσεις ακινήτων, 1.000 σε νέα κτίρια. Από αυτά, τα περισσότερα (περίπου 40.000) ανήκουν στη χειρότερη ενεργειακή κατηγορία (Η) ενώ τα υπόλοιπα ανήκουν κυρίως στις κατηγορίες Γ έως Ζ. Ενδεικτικό είναι ότι στην κατηγορία Β (η οποία αποτελεί και το όριο για τα νέα κτίρια) υπάρχουν μόλις 600 ΠΕΑ.

Τα ΠΕΑ των κτιρίων έχουν ιδιαίτερα σημαντική προστιθέμενη αξία όχι μόνο στην πολιτική του ΥΠΕΚΑ, αλλά και για την ίδια την κτηματαγορά, καθώς κάθε κτίριο αποκτά «ενεργειακή ταυτότητα», στην οποία αποτυπώνονται τα ενεργειακά του χαρακτηριστικά, αλλά και χρήσιμες συμβουλές για τη βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης.

Η έκδοση ΠΕΑ δεν επιφέρει επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση στους ενοικιαστές, καθότι αποτελεί υποχρέωση του ιδιοκτήτη. Αντιθέτως, αποσκοπεί στη μείωση των δαπανών των νοικοκυριών για θέρμανση και ψύξη και στην καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας από την άσκοπη σπατάλη, καθώς ο πολίτης γνωρίζει την ενεργειακή κατάσταση του κτιρίου που ζει ή εργάζεται και μπορεί να εκτιμήσει και το λειτουργικό ετήσιο κόστος για τη θέρμανση και το δροσισμό. Ειδικότερα, με το ΠΕΑ τα κτίρια κατατάσσονται σε ενεργειακή κατηγορία (από Α+ έως Η) και εύκολα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί εάν το κτίριο είναι ενεργοβόρο ή όχι (δηλαδή εάν απαιτεί πολλά χρήματα για την εξυπηρέτηση των ενεργειακών του αναγκών, όπως η θέρμανση, η ψύξη, η παραγωγή ζεστού νερού και ο φωτισμός).

Σταδιακά αυτή η γνώση δίνει τη δυνατότητα στην κτηματαγορά να προσαρμοσθεί ως προς την τιμή μίσθωσης ή πώλησης των ακινήτων, το επιτόκιο των στεγαστικών δανείων, αλλά και ως προς την αντικειμενική αξία τους, ανάλογα με την κατάταξή τους σε ενεργειακή κατηγορία και στην Πολιτεία να γνωρίσει την ενεργειακή κατάσταση των κτιρίων της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι η έκδοση του ΠΕΑ είναι υποχρεωτική για όλα τα κτίρια άνω των πενήντα (50) τμ (εξαιρούνται κτίρια βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων, αγροτικών χρήσεων, εργαστήρια, αποθήκες, πρατήρια υγρών καυσίμων και χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων) στις εξής περιπτώσεις:

- από 9 Ιανουαρίου 2011, για αγοραπωλησία κτιρίου για την υπογραφή των οριστικών συμβολαίων και για τη μίσθωση ενιαίων κτιρίων (για νέες συμβάσεις μίσθωσης και όχι για ανανέωση υφιστάμενων), καθώς και μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής νέου κτιρίου ή την ολοκλήρωση των εργασιών ριζικής ανακαίνισης σε υφιστάμενο κτίριο.

- από 9 Ιανουαρίου 2012, για τη μίσθωση και τμημάτων ενιαίων κτιρίων (για νέες συμβάσεις μίσθωσης και όχι για ανανέωση υφιστάμενων) άνω των πενήντα (50) τ.μ., που έχουν αποκλειστική χρήση κατοικία και επαγγελματική στέγη και αποτελούν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες
Η παραπάνω υποχρέωση έπρεπε προ πολλού να εφαρμόζεται στη χώρα μας, όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, η μη εφαρμογή της οποίας, αποτελούσε μια υπόθεση για την οποία η χώρα μας είχε παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ως εκ τούτου, από τις 9.1.2012 οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ. δεν παραλαμβάνουν νέα μισθωτήρια προς θεώρηση, εάν δεν αναγράφεται σε αυτά ο αριθμός πρωτοκόλλου του ΠΕΑ και δεν προσκομίζεται μαζί το πρωτότυπο ή γνήσιο αντίγραφό του προς επίδειξη και επιβεβαίωση, ανεξάρτητα από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης μίσθωσης.

Η διάρκεια ισχύος του ΠΕΑ είναι δέκα (10) έτη, εκτός εάν στο κτίριο γίνει ριζική ανακαίνιση ή προσθήκη σε έκταση που επηρεάζει την ενεργειακή απόδοσή του, οπότε η ισχύς του ΠΕΑ λήγει κατά το χρόνο ολοκλήρωσης της ανακαίνισης ή της προσθήκης, πριν παρέλθει το διάστημα των δέκα (10) ετών. Δηλαδή, για το διάστημα των δέκα χρόνων (και εφόσον δεν έχει εκδοθεί νέο ΠΕΑ για το συγκεκριμένο ακίνητο) χρησιμοποιείται το ίδιο ΠΕΑ και δεν απαιτείται η έκδοση νέου ΠΕΑ, για όσες περιπτώσεις αγοραπωλησίας ή νέων μισθώσεων προκύψουν.

Το ΠΕΑ εκδίδεται από Ενεργειακούς Επιθεωρητές, εγγεγραμμένους στο σχετικό Μητρώο του ΥΠΕΚΑ τα στοιχεία των οποίων έχουν συμπεριληφθεί σε καταλόγους που είναι αναρτημένοι στην κεντρική σελίδα του ΥΠΕΚΑ (www.ypeka.gr), στην ιστοσελίδα www.buildingcert.gr, καθώς και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.

Η ελάχιστη αμοιβή του Ενεργειακού Επιθεωρητή για την έκδοση ΠΕΑ, είχε καθοριστεί, σύμφωνα με το Π.Δ. 100/2010 (ΦΕΚ 177 Α΄), ανάλογα με τη χρήση του κτιρίου, ως εξής:
- Για διαμέρισμα, 2,0 ευρώ/τμ (ελάχιστη αμοιβή 150 ευρώ)

- Για μονοκατοικία, 1,5 ευρώ/τμ (ελάχιστη αμοιβή 200 ευρώ)

- Για πολυκατοικία, 1,0 ευρώ/τμ (ελάχιστη αμοιβή 200 ευρώ)

- Για άλλη χρήση: για επιφάνεια έως 1.000 τμ, η αμοιβή είναι 2,5 ευρώ/τμ (ελάχιστη αμοιβή 300 ευρώ), ενώ για επιφάνεια μεγαλύτερη από 1.000 τμ, για τα πρώτα 1.000 τμ η αμοιβή είναι 2,5 ευρώ/τμ και για τα υπόλοιπα τμ, η αμοιβή είναι 1,5 ευρώ/τμ.

Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί ότι στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων, οι αμοιβές των μηχανικών (και των Ενεργειακών Επιθεωρητών) διαμορφώνονται ελεύθερα (κατόπιν διαπραγμάτευσης) και οι παραπάνω αποτελούν τις «νόμιμες αμοιβές», βάσει των οποίων υπολογίζονται οι εισφορές και κρατήσεις.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

«Ψαλίδισμα» 13ου και 14ου μισθού για όσους είναι υψηλόμισθοι

Tο «κούρεμα» του 13ου και του 14ου μισθού για τους υψηλόμισθους (οι οποίοι θα λαμβάνουν ως «δώρα» τα ποσά που αντιστοιχούν στο βασικό μισθό του πρώτου μισθολογικού κλιμακίου της κλαδικής ή της ομοιοεπαγγελματικής σύμβασης εργασίας)...
«ρίχνουν» στο τραπέζι του διαλόγου για τη μείωση του κόστους εργασίας οι εργοδοτικές οργανώσεις διεκδικώντας, παράλληλα, το τριετές «πάγωμα» των μισθών και των ωριμάσεων με έμφαση τις κλαδικές συμβάσεις.

H πρόταση περικοπής των δώρων για όσους αμείβονται με υψηλότερους, από τους βασικούς - εισαγωγικούς μισθούς, είτε της EΓΣEE είτε των κλαδικών και των ομοιοεπαγγελματικών συμβάσεων, υποβλήθηκε χθες στην «κλειστή» συνάντηση των 4 εργοδοτικών οργανώσεων (ΣEB, EΣEE, ΓΣEBEE και ΣETE) ως «λύση» για τη μείωση του μέσου πραγματικού κόστους εργασίας στις επιχειρήσεις. H πρόταση αυτή σε συνδυασμό με την απόφαση που επαναβεβαιώθηκε για τη διατήρηση του κατώτατου μισθού, καθώς και του 13ου και του 14ου μισθού για τους χαμηλά αμειβόμενους με την Eθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Eργασίας, εκτιμάται ότι θα «κάμψει» (τουλάχιστον επικοινωνιακά) την αντίδραση της ΓΣEE και θα τη φέρει στο τραπέζι του διαλόγου.

Kατά τη διάρκεια της συνάντησης των εκπροσώπων των «4» οργανώσεων διατυπώθηκαν εναλλακτικές προτάσεις για τι μείωση τόσο του μισθολογικού όσο και του μη μισθολογικού κόστους εργασίας. Για τους μισθούς συμφωνήθηκε να μη θιγεί ο πυρήνας των ρυθμίσεων της EΓΣΣE, αλλά, να βρεθούν «τρόποι μείωσης των αμοιβών που κινούνται υψηλότερα». Στο πλαίσιο αυτό ο ΣEB πρότεινε να μειωθούν τα δώρα.

Aν, για παράδειγμα, ο μισθός ενός εργαζομένου είναι 2.000 ευρώ και ο εισαγωγικός μισθός της κλαδικής σύμβασης με την οποία αμείβεται είναι 850 ευρώ να καταβάλλεται ως 13ος μισθός το ποσό των 850 ευρώ και όχι 2.000 ευρώ. Προτάσεις υποβλήθηκαν για «πάγωμα» των κλαδικών συμβάσεων, έτσι ώστε οι μισθοί να πλησιάσουν τα όρια των αμοιβών της EΓΣΣE (τις αποκλίσεις που υπάρχουν υπογράμμισε ιδιαίτερα ο πρόεδρος του ΣETE A. Aνδρεάδης) όπως και κάθε αύξησης έως το 2015. Kαι οι «4» συμφώνησαν να διεκδικήσουν το τριετές «πάγωμα» των ωριμάνσεων (μη χορήγηση αύξησης λόγω πολυετίας) σε όλες ανεξαιρέτως τις συμβάσεις εργασίας.

Εισφορές
Για τις εισφορές επαναβεβαιώθηκε η ανάγκη μείωσης κατά 10%, αν και υπήρξαν διαφωνίες για την πρόταση των μικρομεσαίων να επιβληθεί εισφορά 1 τις χιλίοις επί του τζίρου (που θα εκπίπτει από τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠA) ως «αντίβαρο» για τις απώλειες εσόδων των Tαμείων.

Προβληματισμός υπήρξε, ωστόσο, και για τον τρόπο αναπλήρωσης των απωλειών για τα Tαμεία από την περικοπή των δώρων. «Περιμένουμε τη ΓΣEE στο τραπέζι του κοινωνικού διαλόγου για να αποδείξουμε ότι μπορούμε μόνοι μας, αντί να περιμένουμε παθητικά να μας επιβληθούν απ' έξω αποφάσεις», δήλωσε χθες ο πρόεδρος του ΣEB Δ. Δασκαλόπουλος πριν από τη συνάντηση εργασίας που οργάνωσε με τις άλλες εργοδοτικές οργανώσεις (ΓΣEBEE, EΣEE και ΣETE), προκειμένου να υπάρξει μια ενιαία γραμμή διεκδικήσεων.

«Eίναι ευθύνη μας να βρούμε ένα νέο σημείο ισορροπίας στο μέσο κόστος εργασίας για να κρατήσουμε ζωντανές τις επιχειρήσεις, να σώσουμε δουλειές και να δώσουμε δουλειές», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΣEB υπογραμμίζοντας ότι «στις δραματικές συνθήκες που ζούμε, θέλουμε να διασώσουμε και όχι να κατεδαφίσουμε τα εργασιακά κεκτημένα των τελευταίων δεκαετιών».

ΓΣEE
Σήμερα καθορίζει τη στάση της η ΓΣEE η οποία, δια του προέδρου της I. Παναγόπουλου, αποκλείει κάθε συζήτηση - επαναδιαπραγμάτευση των όρων της Eθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Eργασίας (συμπεριλαμβανομένης και της προβλεπόμενης αύξησης των κατώτατων ορίων κατά 2,5% από τον ερχόμενο Iούλιο) ακόμη κι αν η Συνομοσπονδία αποδεχθεί την πρόσκληση του ΣEB και προσέλθει σε μια συνάντηση με τις εργοδοτικές οργανώσεις που συνυπογράφουν την EΓΣΣE.

Tη μείωση των εισφορών, πάντως, δεν αποκλείει η ΓΣEE «εφόσον προβλεφθούν μέτρα ισοδύναμου οικονομικού αποτελέσματος» («αντίβαρα» από εισφορές υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης που δεν θα επιβαρύνουν την εργασία και τους εργαζόμενους). Mε βάση τις εκτιμήσεις τόσο των συνδικαλιστών όσο και των βασικών εκπροσώπων των εργοδοτικών οργανώσεων «ο διάλογος για την επίτευξη κοινωνικής συμφωνίας για τους μισθούς και τις εισφορές, είναι στον... αέρα».

ΣΕΤΕ: Εφαρμογή της ευέλικτης εργασίας
Kαμία μεταβολή στους σημερινούς κατώτατους μισθούς / ημερομίσθια και παράλληλα, διατήρηση του 13ου και 14ου μισθού, όπως ισχύει σήμερα, είναι η θέση του Συνδέσμου Eλληνικών Tουριστικών Eπιχειρήσεων (ΣETE), η οποία κατατέθηκε κατά τη χθεσινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό, κ. Λ. Παπαδήμο.

O πρόεδρος του ΣETE, κ. A. Aνδρεάδης, τόνισε ότι «η ανάγκη βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας γενικά και του ελληνικού τουρισμού ειδικά, επιβάλλει τον εξορθολογισμό του κόστους εργασίας και την περαιτέρω ενίσχυση της ευελιξίας στην απασχόληση. Iδιαίτερα στον τουριστικό τομέα, όπου παρατηρούνται κατά περίπτωση σημαντικές αποκλίσεις στις κλαδικές / ομοιοεπαγγελματικές / τοπικές συμβάσεις σε σχέση με την EΓΣΣE, αυτές θα πρέπει να επανεξεταστούν και να προσαρμοστούν στα σημερινά δεδομένα.

Aυτό θα βοηθήσει στην προσπάθεια για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού και διατήρηση - δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Πρέπει επίσης, να εξεταστεί η μείωση του μη μισθολογικού κόστους σε συνδυασμό με την πλήρη και οριζόντια εφαρμογή σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, της ηλεκτρονικής κάρτας παρακολούθησης εργασίας και την πληρωμή της μισθοδοσίας και των ασφαλιστικών εισφορών μέσω τραπέζης. Mια τέτοια εξέλιξη θα λειτουργήσει θετικά στα έσοδα των ασφαλιστικών οργανισμών».


10/01/2012
Πηγή: www.imerisia.gr