Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Λογιστών Θήρας για το άρθρο 30 του ν. 3996/2011

Σε μια δύσκολη και αμφιταλαντευόμενη περίοδο ανακοινώνονται αβασάνιστα εν μέσω τουριστικής περιόδου ανέφικτα, αναιτιολόγητα και πρόχειρα νομοθετήματα που οδηγούν τις επιχειρήσεις σε πλήρη αποδιοργάνωση και σε οικονομικό «καιάδα».

Ο λόγος γίνεται για το άρθρο 30 παράγραφος 4 του νόμου 3996/2011 που αναφέρει ... 4. Η παρ. 5 του άρθρου 68 του ν. 3518/2006 (Α΄ 272), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του ν. 3846/2010 (Α΄ 66), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «5. Αν η επιχείρηση ή εκμετάλλευση αλλάξει νόμιμο εκπρόσωπο ή αν υπάρξει μεταβολή των αποδοχών, ο εργοδότης υποχρεούται να καταθέσει συμπληρωματικούς πίνακες προσωπικού μόνο ως προς τα νέα στοιχεία, κατά περίπτωση, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τις πιο πάνω μεταβολές. Σε περίπτωση πρόσληψης νέου εργαζόμενου και σε περίπτωση αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, ο εργοδότης υποχρεούται να καταθέσει, γραπτά ή ηλεκτρονικά, συμπληρωματικούς πίνακες προσωπικού μόνο ως προς τα νέα στοιχεία, το αργότερο ως και την ίδια ημέρα πρόσληψης ή της αλλαγής του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας και πάντως πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζόμενους.»

Ως γνώστες της αγοράς και των γραφειοκρατικών διαδικασιών που δυσχεραίνουν το έργο των επιχειρήσεων καθημερινά, κρίνουμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι παντελώς ανεφάρμοστη.

Θεωρούμε δε, ότι οι υπογράφοντες το εν λόγω άρθρο του νόμου δεν αντιλήφθηκαν το γραφειοκρατικό κώλυμα που προκαλείται στις επιχειρήσεις, το οποίο επιδρά αρνητικά στην νόμιμη απασχόληση λόγω της αδυναμίας κατάθεσης αυθημερόν του πίνακα προσωπικού, οδηγώντας τις επιχειρήσεις στην «μαύρη» εργασία μέχρι της τακτοποίησης των γραφειοκρατικών διαδικασιών προς αποφυγή των προστίμων και το οποίο αποθαρρύνει την κάλυψη νέων θέσεων εργασίας, ειδικά στον τουρισμό, όταν απειλούνται να επιβαρυνθούν με τεράστια και παράλογα πρόστιμα, για τους κατωτέρω εννέα λόγους:

1. Αν μια επιχείρηση προσλάβει εργαζόμενο Σαββάτο ή Κυριακή ή μετά το πέρας της λειτουργίας του λογιστηρίου, τότε είναι αδύνατον να τηρήσει τις νόμιμες προθεσμίες καταθέτοντας αυθημερόν τον πίνακα προσωπικού όπως ορίζεται στο ανωτέρω άρθρο 30 παράγραφος 4 του νόμου 3996/2011, είτε η επιχείρηση τηρεί λογιστήριο εντός των εγκαταστάσεών της, είτε τηρεί το λογιστήριο με εξωτερικό συνεργάτη «Λογιστικό Γραφείο»;.

2. Τι νόημα έχει η υποχρέωση του εργοδότη να υποβάλλει τον πίνακα προσωπικού με τους νεοπροσλαμβανομένους αυθημερόν στο ΣΕΠΕ, όταν ταυτόχρονα υποχρεούται με την ανάληψη των καθηκόντων τους να τους εγγράψει στο Ειδικό Βιβλίο Καταχώρισης Νεοπροσλαμβανομένου Προσωπικού (Ε.Β.Κ.Ν.Π.) που έχει θεσπιστεί αυστηρά από το Ι.Κ.Α. και δεδομένου ότι στο Ε.Β.Κ.Ν.Π. διασφαλίζεται η ακριβής ημερομηνία πρόσληψης με την υπογραφή του εργαζομένου;

3. Μπορεί ο εργοδότης να συμπληρώσει και να υποβάλλει αυθημερόν της πρόσληψης του εργαζομένου τον πίνακα προσωπικού, όταν για την συμπλήρωσή του απαιτούνται στοιχεία που προσδιορίζονται από τον Λογιστή; Όπως αντιλαμβάνεστε αυτό δεν μπορεί να είναι εφικτό. Σύμφωνα με το άρθρο 16 του νόμου 2874/2000, υπάρχει υποχρέωση αναγραφής των μεικτών αποδοχών ή των βασικών μισθών με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καθώς και της αναγραφής του αριθμού κάρτας Ο.Α.Ε.Δ. ή της ημερομηνίας αναγγελίας στον Ο. Α.Ε.Δ., η οποία με την σειρά της πραγματοποιείται εντός οκτώ (8) ημερών από την πρόσληψη. Επομένως αφού υποχρεούται σύμφωνα με τον νέο νόμο να καταθέσει τον πίνακα προσωπικού χωρίς να είναι γνωστά τα ανωτέρω στοιχεία, πώς θα ενημερώνεται το ΣΕΠΕ; Θα επανέρχεται ο εργοδότης αναζητώντας τον υποβληθέντα πίνακα προκειμένου να συμπληρώσει εκ των υστέρων τα στοιχεία που απαιτούνται; Σε περίοδο περικοπής δημοσίων δαπανών αυτές οι χαμένες εργατοώρες επιβαρύνουν τον Δημόσιο υπάλληλο και τον κρατικό προϋπολογισμό;

4. Με ανύπαρκτη μηγανογράφηση και υποδομή, ελλιπή στελεχωση υπηρεσιών, αναμονή των ερμηνευτικών εγκυκλίων και αποφάσεων προς αποσαφήνιση των περίπλοκων νόμων και διατάξεις που προβλέπεται να εφαρμοστούν μετά από έκδοση σχετικών Υπουργικών αποφάσεων, πώς απαιτείτε την άμεση εφαρμογή του άρθρου 30 του νόμου 3996/2011 και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης την επιβολή κυρώσεων με βάση το άρθρο 24 του ιδίου νόμου; Το παράλογο της υπόθεσης είναι ότι το εν λόγω άρθρο 30, δίνει εναλλακτικά την δυνατότητα υποβολής του πίνακα προσωπικού μέσω ανύπαρκτων e-mails των ΣΕΠΕ και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 18 που αναφέρεται στην «ηλεκτρονική διασύνδεση και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών».

5. Μπορεί το ΣΕΠΕ Θήρας που στελεχώνεται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα με έναν Κοινωνικό Επιθεωρητή, προϊστάμενο και υφιστάμενο του εαυτού του ταυτόχρονα, να παραλαμβάνει, να πρωτοκολλεί, να ελέγχει και να παραδίδει την πληθώρα των πινάκων προσωπικού που πρόκειται να δεχβεί; Αυτός είναι ο ρόλος του Κοινωνικού Επιθεωρητή; Η ενημέρωση του πολίτη, η επίλυση των εργατικών διαφορών και το ελεγκτικό έργο για την εφαρμογή της νομοθεσίας, δηλαδή οι ουσιαστικότερες αρμοδιότητες που θα έπρεπε να χαρακτηρίζουν το ΣΕΠΕ σαν Δημόσια «υπηρεσία» έχουν δευτερεύοντα ρόλο; Μπορείτε να φανταστείτε τις ατελείωτες ουρές που θα σχηματίζονται από τον μήνα Μάιο όταν οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκινούν την δραστηριότητά τους ταυτόχρονα εκείνη την περίοδο; Γνωρίζετε ότι οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται στις εποχικές επιχειρήσεις απασχολούνται περιστασιακά και εναλλάσσονται συνεχώς δηλαδή υπάρχουν προσλήψεις εργαζομένων καθ' όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου; Σήμερα η υπηρεσία λειτουργεί οριακά καλύπτοντας τις ανάγκες των 6.792 και πλέον επιχειρήσεων που λειτουργούν στην Επαρχία Θήρας, σύμφωνα με τα στοιχεία των μητρώων των Επιμελητηρίων.

6. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρο 4 του νόμου 2874/2000, η ορθότητα και η ακρίβεια των αναγραφομένων πάσης φύσεως αποδοχών, καθώς και των λοιπών στοιχείων αποτελεί ευθύνη του υπευθύνου εργοδότη ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν προσώπου. Ο ανωτέρω πίνακας προσωπικού προσυπογράφεται υποχρεωτικά και από τον Προϊστάμενο Προσωπικού ή Οικονομικού ή Λογιστηρίου ή τον υπεύθυνο λογιστή που συμπράττει στη σύνταξή του, οι οποίοι βεβαιώνουν την ακρίβεια των πάσης φύσεως αποδοχών και έχουν όλες τις ευθύνες που προβλέπονται από το Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α'). Τυχόν παράλειψη της υπογραφής από τον υπεύθυνο λογιστή αιτιολογείται από τον εργοδότη με δήλωση του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α'). Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να καλείται ο Λογιστής να συντάξει τον πίνακα προσωπικού υποχρεωτικά αυθημερόν, στοιχεία του οποίου (για παράδειγμα ημερομηνία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ) άλλος νόμος του επιτρέπει να τα παρέχει σε μελλοντικό χρόνο από αυτόν της υποχρεωτικής υποβολής του εν λόγω πίνακα (εντός 8 ημερών); Ποιός νόμος υπερισχύει;

7. Και ας εναρμονίσουμε το αστείο ύφος του άρθρου 4 του νόμου 2874/200 με το παρακάτω ερώτημα. Πώς θα αποδείξει ο συνάδελφος Λογιστής ότι απέστειλε εμπρόθεσμα τον πίνακα προσωπικού στο ΣΕΠΕ, μέσω τηλεομοιοτυπίας (διότι δεν γνωρίζουμε κανένα γραφείο ΣΕΠΕ που να διαθέτει ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) όταν θα έχει τελειώσει το χαρτί της συσκευής τηλεομοιοτυπίας και δεν θα βρίσκεται εκτός ωραρίου κανείς υπάλληλος του ΣΕΠΕ να το τροφοδοτήσει;

8. Για την εφαρμογή του άρθρου 30, θα πρέπει κάθε επιχείρηση, να απασχολεί έναν εσωτερικό λογιστή επί 24ώρου βάσεως και τα «Λογιστικά γραφεία» (που εξυπηρετούν την πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανά τη χώρα) να είναι σε ετοιμότητα 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, επτά μέρες την εβδομάδα; Θα πρέπει τα Λογιστικά γραφεία να 
διανυκτερεύουν και αυτά όπως τα φαρμακεία και να δημοσιεύονται πίνακες με διανυκτερεύοντα Λογιστικά γραφεία;

9. Έχετε αντιληφθεί το οικονομικό και ψυχικό βάρος που οι νόμοι, οι διατάξεις και οι υπουργικές αποφάσεις έχουν επιφέρει στα Λογιστικά Γραφεία και στις επιχειρήσεις εν γένει την τελευταία διετία; Θέλετε τον Λογιστή και τον επιχειρηματία συνεργάτη ή αντίπαλο; Μαζί σας ή απέναντι σας;

Ο Σύλλογος Λογιστών Θήρας ως μία επιστημονική ένωση ελευθέρων επαγγελματιών θεωρεί ότι αυτό το πρόχειρο και ανούσιο άρθρο 30 παράγραφος 4 του νόμου 3996/2011 προκλητικά εμπαίζει τον κλάδο μας και μας υποχρεώνει να μεταφέρουμε και να εξηγήσουμε το ανόητο και ανεφάρμοστο περιεχόμενο του στις επιχειρήσεις πελάτες μας, προκαλώντας σε αυτούς αν όχι το «γέλιο» σίγουρα την αγανάκτηση και σε καμία περίπτωση δεν γεφυρώνει την πολυπροβαλλόμενη «ατάκα-καραμέλα» από πλευράς όλων των κυβερνήσεων «σχέσεις εμπιστοσύνης κράτους - πολίτη».

Για όλους τους ανωτέρω λόγους και εκτιμώντας ότι γνωρίζετε την υποχρέωση που έχετε να απαντήσετε εντός της προθεσμίας του ΦΕΚ τεύχος Α' φύλλο 45/09.03.1999, απαιτούμε την έγγραφη απάντησή σας 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Αντώνης Κεφαλληνός

Ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ.
Ιωάννης Νανούρης

Ο Γραμματέας του Δ.Σ.
Κων/νος Θεοδωρόπουλος

Ο Ταμίας του ΔΣ.
Ιωάννης Μουτσάτσος

Το μέλος του Δ.Σ.
Αντώνιος Χάλαρης



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΗΡΑΣ
ΦΗΡΑ 84700 ΘΗΡΑ
Α.Φ.Μ. 099638611 - Δ.Ο.Υ. ΘΗΡΑΣ
ΤΗΛ. 22860 33939 FAX 22860 34286
E-MAIL συλλόγου: slthiras@yahoogroups.com
E-MAIL Διοικητικού Συμβουλίου: staff_slthiras@yahoogroups.com

Επαναφέρουν το τέλος χαρτοσήμου στα ενοίκια

Επαναφορά του τέλους χαρτοσήμου στα μισθώματα κατοικιών μελετά το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο κατάρτισης του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος.

Το τέλος χαρτοσήμου στα ενοίκια κατοικιών αρχικά μειώθηκε από 3,6% σε 1,8% από το 2007 και στη συνέχεια, το 2008, καταργήθηκε ενώ εξακολουθεί να ισχύει για τα επαγγελματικά ακίνητα.

Έκδοση Εργόσημου από τα ΕΛΤΑ και τις Τράπεζες

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2011 ξεκινάει η έκδοση Εργόσημου από τα ΕΛΤΑ και στις 20 Σεπτεμβρίου η έκδοση του από τις τράπεζες Εθνική, Αγροτική, Εμπορική, Πειραιώς, Alpha Bank και EFG Eurobank, μετά από αίτημα τους για παράταση της ημερομηνίας έκδοσης του Εργόσημου προκειμένου να ολοκληρωθεί η αναγκαία προσαρμογή του μηχανογραφικού τους συστήματος.

Με την εφαρμογή του Εργοσήμου επιχειρείται για πρώτη φορά να δοθεί ουσιαστική και μελετημένη λύση σε ένα χρονίζον πρόβλημα του ασφαλιστικού συστήματος, τις απώλειες ασφαλιστικών εισφορών από την αδήλωτη εργασία των περιστασιακά απασχολούμενων στην κατοικία του εργοδότη, τις αγροτικές εργασίες και τους περιστασιακά εργαζόμενους στο χώρο της εστίασης, του θεάματος και του ακροάματος.

Το εργόσημο αποτελεί ειδικό έντυπο, εν είδη επιταγής, με μοναδικό αριθμό, που εκδίδεται από τον εργοδότη με τη χρήση του ΑΜΚΑ και του ΑΦΜ του καθώς και την καταβολή ποσού σε συνεργαζόμενους φορείς (ΕΛΤΑ και Τράπεζες) και αποδίδεται στον εργαζόμενο αντί χρηματικού ποσού για την αμοιβή των υπηρεσιών του. Κατά την εξαργύρωση του εργόσημου, ο εργαζόμενος, μόνο με το ΑΜΚΑ του, εισπράττει το αναγραφόμενο ποσό μείον των ασφαλιστικών εισφορών, οι οποίες υπολογίζονται σε ποσοστό 20% ή 10% και αποδίδονται στον κατά περίπτωση ασφαλιστικό φορέα που είναι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή ο ΟΓΑ αντίστοιχα. Για τη διασφάλιση της διαδικασίας και την επαλήθευση των στοιχείων τηρείται «Αρχείο Εργοσήμου» στην Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε, βάσει του οποίου οι ασφαλιστικοί φορείς θα είναι σε θέση να υπολογίσουν μεταξύ των άλλων τα ασφαλιστικά δικαιώματα που θεμελιώνει ο εργαζόμενος και το μέγεθος των οικονομικών ελαφρύνσεων που προβλέπονται για τον εργοδότη ως κίνητρο για την χρήση του εργόσημου. Συγκεκριμένα, οι ετήσιες καταβληθείσες εισφορές εκπίπτουν κατά τα 2/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργοδότη και κατά το 1/3 από το φορολογητέο εισόδημα του εργαζόμενου.

Μέσω του εργόσημου οι ασφαλισμένοι έχουν πλήρη ασφαλιστική κάλυψη σε συνταξιοδοτικό και υγειονομικό επίπεδο αλλά και σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος, ενώ στην ίδια περίπτωση οι εργοδότες απαλλάσσονται από κάθε ποινική και αστική κύρωση.

Για τη διευκόλυνση των πολιτών έχει προβλεφθεί η δυνατότητα έκδοσης του Εργοσήμου με πολλαπλούς τρόπους, σε τραπεζικά υποκαταστήματα, αυτόματα μηχανήματα ή μέσω διαδικτύου, ώστε η χρήση του να διαδοθεί άμεσα, χωρίς προβλήματα, στους ασφαλισμένους όλων των μορφωτικών στρωμάτων και όλων των γεωγραφικών σημείων της χώρας.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

ΠΟΛ.1166/1.8.2011 Καθορισμός περιεχομένου, προϋποθέσεων και κριτηρίων πιστοποίησης των λογιστών φοροτεχνικών

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις με τις οποίες καθορίζεται το νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων των λογιστών φοροτεχνικών και καθιερώνεται η πιστοποίηση του λογιστή φοροτέχνη από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

2. Τις διατάξεις του ν.2515/1997 (ΦΕΚ Α' 194), του άρθρου δέκατου του ν.3912/2011 (ΦΕΚ Α' 17), του άρθρου 17 του ν.3470/2006( ΦΕΚ Α' 132), του άρθρου 38 του ν.2873/2000 (ΦΕΚ Α' 285), του Π.Δ. 340/1998 (ΦΕΚ Α' 228) και του Π.Δ. 186/1992 (ΦΕΚ Α' 84).

3. Τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 62 και της παρ.11 του άρθρου 31 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ Α' 151).

4. Την ΠΟΛ.1008/19.1.2011 ΑΥΟ (ΦΕΚ Β' 136) με την οποία ορίζονται τα όρια των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών που τηρούν βιβλία β' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. πάνω από τα οποία υφίσταται υποχρέωση υπογραφής των δηλώσεων από λογιστή φοροτεχνικό με βάση τις διατάξεις του άρθρου 38 του νόμου 2873/2000.

5. Την ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους φορολογουμένους και διευκόλυνσης των συναλλαγών με τις φορολογικές αρχές.

6. Την ανάγκη υπογραφής των δηλώσεων καθώς και των συνυποβαλλόμενων εντύπων ή καταστάσεων από πιστοποιημένο λογιστή φοροτεχνικό όπως αυτή καθορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις.

7. Ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού:

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑΞΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΛΟΓΙΣΤΗ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ

1. Δικαιούχοι πιστοποίησης ορίζονται φυσικά πρόσωπα κάτοχοι άδειας Λογιστή Φοροτεχνικού οποιασδήποτε τάξεως (ν. 2515/1997, Π.Δ. 340/1998, του άρθρου 38 του ν. 2873/2000, του άρθρου 17 του ν.3470/2006 και του άρθρου δέκατου του ν. 3912/2011), καθώς και τα γραφεία παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών που ορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Π.Δ. 340/1998.

2. Οι τάξεις πιστοποίησης ακολουθούν τις τάξεις παροχής αδείας άσκησης δραστηριότητας Λογιστή - Φοροτεχνικού.

Άρθρο 2
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΛΟΓΙΣΤΗ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ

1. Η πιστοποίηση χορηγείται από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος μετά την διαπίστωση των ακόλουθων προϋποθέσεων, οι οποίες πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά:

i Κατοχή αδείας ασκήσεως λογιστή φοροτεχνικού όλων των τάξεων (ν. 2515/1997, Π.Δ. 340/1998, του άρθρου 38 του ν. 2873/2000, του άρθρου 17 του ν. 3470/2006 και του άρθρου δέκατου του ν. 3912/2011).

ii. Έναρξη άσκησης επιτηδεύματος στη Δ.Ο.Υ. του επαγγέλματος του Λογιστή φοροτεχνικού για τους ελεύθερους επαγγελματίες, ή άσκησης ατομικής επιχείρησης ή απόδειξη της ιδιότητας του ως μέλος προσωπικής εταιρείας ή βεβαίωση του εργοδότη απασχόλησης από την οποία να προκύπτει η απασχόλησή του ως λογιστή ή βοηθού λογιστή στη συγκεκριμένη εταιρεία στην οποία απασχολείται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας

iii. Αντίγραφο Ποινικού Μητρώου για κάθε φυσικό πρόσωπο, μέτοχο ή εταίρο.

iv. Φορολογική και Ασφαλιστική Ενημερότητα από τον υποχρεωτικό φορέα ασφάλισης

2. Ειδικότερα, κατά την πρώτη εφαρμογή της πιστοποίησης των λογιστών - φοροτεχνικών, καθιερώνεται μεταβατικό στάδιο από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της παρούσης και έως την 31η Δεκεμβρίου 2012 κατά τη διάρκεια του οποίου όλοι οι κάτοχοι άδειας ασκήσεως λογιστή φοροτεχνικού όλων των τάξεων θεωρούνται πιστοποιημένοι, προκειμένου να προετοιμαστούν ανάλογα το Οικονομικό Επιμελητήριο, η Γ.Γ.Π.Σ. και οι δικαιούχοι πιστοποίησης να έχουν συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά. Σε περίπτωση που κατά την 31.12.2012 δεν έχουν προσκομισθεί όλα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 1 η προσωρινή πιστοποίηση αίρεται.

3. Με την πρώτη αίτηση πιστοποίησης καταβάλλεται παράβολο ανάλογα με την τάξη της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος υπέρ του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Οι κάτοχοι Α' τάξεως τριακόσια (300) ευρώ, Β' τάξεως διακόσια (200) ευρώ και Γ' τάξεως εκατό (100). Σε περίπτωση αναβάθμισης της υπόψη άδειας, ανά τάξη καταβάλλεται παράβολο εκατό (100) ευρώ.

Άρθρο 3
ΈΡΓΑ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ

1. Αποκλείονται από την πιστοποίηση του λογιστή φοροτεχνικού οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι υπάλληλοι ΝΠΔΔ, ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας καθώς και υπάλληλοι των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του δημοσίου, δημοτικών και κοινοτικών επιχειρήσεων κλπ. όπου η άσκηση πρόσθετου βιοποριστικού επαγγέλματος απαγορεύεται από τις ισχύουσες διατάξεις, εκτός εάν πρόκειται για εργασίες του φορέα στον οποίο εργάζονται.

2. Επίσης, αποκλείονται από την πιστοποίηση του λογιστή φοροτεχνικού οι ορκωτοί ελεγκτές. Ωστόσο, έχουν τη δυνατότητα να συντάσσουν και να υπογράφουν οι ίδιοι τις προσωπικές τους δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.

Άρθρο 4
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΛΟΓΙΣΤΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥ

1. Στο Οικονομικό Επιμελητήριο συνιστάται πενταμελής επιτροπή πιστοποίησης, αποτελούμενη από δύο μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου, ένα μέλος της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχου (ΕΛΤΕ) και δύο εκπροσώπους του Υπουργείου Οικονομικών από τη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων με τους νόμιμους αναπληρωτές τους.

2. Έργο της επιτροπής είναι ο έλεγχος των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών του άρθρου 2 κατόπιν σχετικής αίτησης του ενδιαφερόμενου και η χορήγηση της αιτούμενης πιστοποίησης του λογιστή φοροτεχνικού.

3. Η Επιτροπή υποβοηθείται στο έργο της από την κεντρική διοίκηση του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και τις τοπικές του, οι οποίες προετοιμάζουν το σχετικό φάκελο με τα δικαιολογητικά των δικαιούχων και τον προωθούν στην Επιτροπή Πιστοποίησης.

4. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ορίζεται η συγκρότηση της επιτροπής, κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την λειτουργία της καθώς και η αποζημίωση των μελών της, η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου.

Άρθρο 5
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ

Οι υποχρεώσεις των πιστοποιημένων λογιστών - φοροτεχνικών προσδιορίζονται αναλυτικά με τις ακόλουθες ισχύουσες διατάξεις:

1. Στο άρθρο 2 του Π.Δ. 340/1998 περί περιεχομένου του επαγγέλματος του.

2. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με τις διατάξεις της παραγράφου 9 του άρθρου 17 του ν. 3842/2010 περί ευθύνης λογιστών αναφορικά με θέματα υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, παρακρατούμενων και έμμεσων φόρων.

3. Στο άρθρο 29 του Π.Δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.) περί κατάρτισης και υπογραφής των οικονομικών καταστάσεων.

4. Στην παράγραφο 8 του άρθρου 17 του ν. 3842/2010 περί υποχρέωσης ψηφιακής υπογραφής.

5. Στην παράγραφο 11 του άρθρου 31 του ν. 2238/1994 (Κ.Φ.Ε.) περί επιβολής κυρώσεων εις βάρος της επιχείρησης και του μισθωτού λογιστή σε περίπτωση μη υπογραφής της δήλωσης φόρου εισοδήματος.

Άρθρο 6
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ

1. Με την χορήγηση της πιστοποίησης του λογιστή φοροτεχνικού δημιουργείται ταυτοχρόνως μητρώο πιστοποιημένου λογιστή - φοροτεχνικού και χορηγείται αριθμός πιστοποίησης. Το μητρώο, σύμφωνα με την αριθ.976/29.6.2010 άδεια της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, αναρτάται επικαιροποιηυένο μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου κάθε έτους στο διαδικτυακό χώρο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, ώστε να καθίστανται γνωστοί οι πιστοποιημένοι Λογιστές - Φοροτεγνικοί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και στους φορολογούμενους.

2. Το μητρώο πιστοποίησης λογιστών αποστέλλεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου στη Γ.Γ.Π.Σ.

3. Στους πιστοποιημένους λογιστές - φοροτεχνικούς χορηγείται, από το Οικονομικό Επιμελητήριο, κάρτα πιστοποιημένου λογιστή - φοροτεχνικού πάνω στην οποία πέραν των αναγραφομένων στοιχείων στην άδεια άσκησης του επαγγέλματος του λογιστή αναγράφεται και ο αριθμός και η τάξη πιστοποίησης.

4. Η κάρτα αυτή ανανεώνεται το πρώτο τρίμηνο κάθε τρίτου έτους με την προσκόμιση αντιγράφου Ποινικού Μητρώου, Φορολογικής και Ασφαλιστικής Ενημερότητας και την καταβολή παραβόλου που θα προβλεφθεί ύστερα από σχετική απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Δυνατότητα παράτασης της ενημέρωσης και εκτύπωσης των λογιστικών βιβλίων.

Ο ν. 3842/2010 με τίτλο «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις», επέφερε πολλές και σημαντικές αλλαγές σε όλα τα αντικείμενα του φορολογικού μας συστήματος (φορολογία εισοδήματος, Κ.Β.Σ., φορολογία κεφαλαίου, κ.λπ.). Παρά το γεγονός ότι από την ημερομηνία ψήφισής του (23.4.2010) έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα, κάποιες διατάξεις του δεν έχουν αποσαφηνιστεί (δικαιολογημένα) από τους συναδέλφους. Αυτό συνέβη αφενός μεν γιατί το ανωτέρω νομοθέτημα επέφερε πλήθος ριζικών αλλαγών, αφετέρου δε, γιατί η ενημέρωση από το Υ.Ο. με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους καθυστέρησε υπερβολικά σε κάποιες περιπτώσεις. Να τονίσουμε εδώ ότι για πολλά σημεία του νόμου δεν αρκούσε μόνο η ερμηνευτική εγκύκλιος του Υ.Ο. αλλά χρειαζόταν επιπλέον διευκρινίσεις γραπτές και προφορικές. Επίσης, συνέβη και το εξής παράδοξο, κάποιες διατάξεις του ν. 3842/2010 δεν εφαρμόστηκαν καν, μιας και ο επόμενος νόμος (3943/2011), καθιέρωσε νέες διατάξεις που είχαν αναδρομική εφαρμογή.

Μέσα σ΄αυτή την περίοδο των καταιγιστικών αλλαγών οι συνάδελφοι είχαν να αντιμετωπίσουν από τη μια την τρέχουσα εργασία τους και απ’ την άλλη προσπαθούσαν να ενημερωθούν για τις συνεχόμενες μεταβολές.

Μια από τις σημαντικές αλλαγές θεσπίστηκε με την παράγραφο 24 του άρθρου 19 του ν. 3842/2010.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 17 του Π.Δ. 186/1992, έτσι όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο 24 του άρθρου 19 του νόμου 3842/2010, παρατείνεται με γνωστοποίηση στον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ της έδρας, για μια φορά εντός της διαχειριστικής περιόδου η προθεσμία ενημέρωσης των βιβλίων (Α΄, Β΄ και Γ΄ κατηγορίας, του βιβλίου αποθήκης καθώς και της προθεσμίας ενημέρωσης των βιβλίων της έδρας με τα δεδομένα των βιβλίων υποκαταστήματος όταν γι΄ αυτό τηρούνται βιβλία, εκτός των πρόσθετων βιβλίων των παρ. 1,5 του άρθρου 10) μέχρι 50 ημέρες και όχι πέραν της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης ή του χρόνου κλεισίματος του ισολογισμού. Η εφάπαξ παράταση ενημέρωσης των βιβλίων με γνωστοποίηση μέχρι 50 ημέρες, αφορά κάθε βιβλίο για το οποίο γνωστοποιείται παράταση.

Πέραν της ανωτέρω δυνατότητας, η προθεσμία ενημέρωσης των βιβλίων μπορεί να παραταθεί εντός της ίδιας διαχειριστικής περιόδου και πέραν των 50 ημερών, με έγκριση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ..

Σημειώνεται ότι η γνωστοποίηση και η υποβολή αίτησης για χορήγηση έγκρισης παράτασης ενημέρωσης, πρέπει να υποβάλλονται μέχρι και την επόμενη ημέρα που λήγει η προθεσμία ενημέρωσης των βιβλίων για τα οποία ζητείται η παράταση. Στη γνωστοποίηση ή στην αίτηση έγκρισης πρέπει να αναφέρεται ρητά το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η παράταση.

Σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 8 του Π.Δ. 186/1992 οι παραπάνω διατάξεις που αφορούν την ενημέρωση των βιβλίων έχουν εφαρμογή και για την ισόχρονη παράταση της προθεσμίας εκτύπωσης των βιβλίων ή της εγγραφής σε θεωρημένο οπτικό δίσκο.

Η δυνατότητα παράτασης στην ενημέρωση και εκτύπωση των λογιστικών βιβλίων δεν συνεπάγεται και παράταση των προθεσμιών υποβολής των φορολογικών δηλώσεων ή καταστάσεων (π.χ. δήλωση Φ.Π.Α., λοιποί παρακρατούμενοι φόροι, κ.λπ.), όμως έχει άμεση σχέση με τις λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά και με το φόρτο εργασίας του λογιστή της επιχείρησης.

Αν αναλογιστούμε πως διανύουμε μια δύσκολη χρονιά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για εμάς τους λογιστές-φοροτεχνικούς, η χρήση των ανωτέρω διατάξεων ίσως διευκολύνει το έργο μας, κυρίως τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες που η ανάγκη για ξεκούραση είναι επιτακτική, μιας και από Σεπτέμβριο ο όγκος δουλειάς είναι και πάλι αυξημένος με την υποβολή όλων των φορολογικών καταστάσεων της χρήσης του 2010.

Ερχονται τα φορολογικά πιστοποιητικά στην ζωή μας.

Ξεκινάει η χορήγηση φορολογικών πιστοποιητικών από ορκωτούς λογιστές και λογιστές, ενώ ανακοινώνονται άμεσα και οι πρώτες 20 εφορίες που θα βάλουν λουκέτο.

Τη σχετική απόφαση για τη χορήγηση του «φορολογικού πιστοποιητικού» υπέγραψε ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος. Ο τακτικός έλεγχος των ΑΕ και ΕΠΕ περνάει πλέον σε ιδιώτες ελεγκτές και ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, που θα χορηγούν το πιστοποιητικό, εφόσον δεν σημειώνουν παρατηρήσεις ή παραβάσεις. Ως εκ τούτου απαλλάσσονται από τον έλεγχο του υπουργείου.

Με τροπολογία που θα καταθέσει στη Βουλή ο κ. Βενιζέλος θα καθορίζεται ο κορμός της «συμμόρφωσης» στις συστάσεις των τεχνικών συμβούλων, της διεθνούς τεχνικής βοήθειας, σε σχέση με τη διάρθρωση της κεντρικής υπηρεσίας και των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου.

Στο πλαίσιο αυτό, μέσα στο πρώτο 15μερο του Αυγούστου θα ανακοινωθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες περίπου 20 εφορίες που θα βάλουν λουκέτο, και οι οποίες στην πλειονότητα τους βρίσκονται στην επαρχία.

Την προσεχή Δευτέρα, άλλωστε, στις 12 έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνεδρίαση της σχετικής διακομματικής επιτροπής για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα.

Προχωράει με ταχείς ρυθμούς και η ανάθεση της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ιδιώτες. Όπως είπε στη Βουλή, ο υπουργός «τους ιδιώτες τους καλούμε να βοηθήσουν για τα ληξιπρόθεσμα, σ' αυτούς που έχουν χρέη άνω των 150.000 ευρώ».

Το υπουργείο ουσιαστικά ερευνά την περιουσιακή κατάσταση των μεγαλοοφειλετών, προκειμένου να προχωρήσει στην είσπραξη των οφειλών φθάνοντας ακόμα και στη λήψη αναγκαστικών μέτρων, όπως κατάσχεση και πλειστηριασμός περιουσιακών στοιχείων.

Ο υπουργός κατέθεσε και άλλες «7» αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο, που αφορούν:

1.Πήραν πίσω την επιβολή ΦΠΑ στο αγροτικό νερό. Εν τούτοις επιβάλλεται ΦΠΑ στην παροχή μη εμφιαλωμένου νερού και αποχέτευσης που παρέχεται απευθείας από ΟΤΑ ή συνδέσμους αυτών χωρίς μεσολάβηση δημοτικών επιχειρήσεων.

2.Τα φυσικά πρόσωπα που θα υποβάλλουν παλιές δηλώσεις θα εξοφλήσουν το φόρο που προκύπτει από αυτές μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση. Πάντως, τα νομικά πρόσωπα θα έχουν διευκόλυνση εξόφλησης σε τρεις ισόποσες μηνιαίες δόσεις.

3.Εξαιρούνται από τη δεύτερη ευκαιρία υποβολής παλαιών δηλώσεων, οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ που αφορούν φορολογικές περιόδους από 1.1.2011 και μετά, καθώς και οι υποθέσεις επιχειρήσεων για έλεγχο από ειδικά συνεργεία ελέγχου που έχουν ήδη συγκροτηθεί.

4.Ο φορολογούμενος μπορεί να υποβάλλει από μόνος του και ειδικό σημείωμα για την περαίωση των ανέλεγκτων χρήσεων μέχρι τις 31.10.2011.

5.Διασφαλίζονται πλήρως οι όροι των στεγαστικών δανείων για απόκτηση, ανέγερση, αποπεράτωση, επέκταση και επισκευή κατοικίας που έχουν πάρει οι δημόσιοι υπάλληλοι από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

6.Από το 1991 αντί του 1981 θα ξεκινήσει ο υπολογισμός του ετήσιου τέλους επιβάρυνσης περιβάλλοντος έναντι όσων είχαν εγκαταλείψει τα τουριστικά καταλύματα.

7.Αφαιρέθηκε η διάταξη για την Τράπεζα της Ελλάδος και θα επανέλθει με συνολική ρύθμιση για το κεντρικό ίδρυμα.

Πηγή newsbeast.gr

Κυριακή 24 Ιουλίου 2011

Αύξηση εισφοράς υπέρ του Κλάδου Ανεργίας του ΟΑΕΔ

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011 (ΦΕΚ 152/1-7-2011 τ.Α’) : «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015», σχετικά με αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του Κλάδου Ανεργίας του ΟΑΕΔ και σας παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες για την εφαρμογή τους:

ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Με τις διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 44 του ανωτέρω νόμου , ορίζεται ότι: « Οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 32 παρ. 1 εδάφιο α’ του Ν.Δ. 2961/1954 ( Α’ 197) , όπως διαμορφώθηκαν με τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 44 του Ν.2084/1992 ( Α’ 165) εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου αυξάνονται κατά 0,50% αντιστοίχως και υπολογίζονται επί των αναφερόμενων στις διατάξεις αυτές αποδοχών των μισθωτών, ανεξαρτήτως χρόνου υπαγωγής τους στην ασφάλιση. Η ισχύς της διάταξης αυτής αρχίζει την 1-8-2011»

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ – ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Σύμφωνα με τις κοινοποιούμενες διατάξεις, καθίσταται σαφές ότι, για μισθολογικές περιόδους από 1-8-2011 και εφεξής , η εισφορά εργοδότη και ασφαλισμένου υπέρ του Κλάδου Ανεργίας του ΟΑΕΔ, που προβλέφθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ΝΔ 2961/1954 (δηλ. 2% εις βάρος του εργοδότη και 1% εις βάρος του ασφαλισμένου), όπως αυτή διαμορφώθηκε στη συνέχεια με τις διατάξεις του άρθρου 44 του Ν.2084/1992 (δηλ. 2,67% εις βάρος του εργοδότη και 1,33% εις βάρος του ασφαλισμένου), αυξάνεται κατά 0,50% αντίστοιχα , έτσι ώστε το συνολικό ποσοστό εισφοράς υπέρ του Κλάδου Ανεργίας του ΟΑΕΔ διαμορφώνεται σε 5% , και επιμερίζεται σε 3,17% σε βάρος του εργοδότη και 1,83% σε βάρος του ασφαλισμένου .

Ειδικά για την ασφάλιση των εργατοτεχνιτών οικοδόμων η παραπάνω εργοδοτική εισφορά, μετά την προσθήκη σ’ αυτήν της εισφοράς υπέρ ΕΛΔΕΟ (25%) , διαμορφώνεται σε 3,963% ( 3,17% Χ 125%= 3,963%).

Αρα η συνολική εισφορά από 1/8/11 και μετά διαμορφώνεται σε 5,793% ( εργοδότη 3,963% και ασφαλισμένου 1,83%).

Διευκρινίζουμε ότι, όπως αναφέρεται ρητά στο νόμο, η εν λόγω διάταξη έχει εφαρμογή στους μισθωτούς ανεξάρτητα από τον χρόνο υπαγωγής τους στην ασφάλιση και κατά συνέπεια ισχύει τόσο για τους «παλαιούς» ( δηλ. υπαχθέντες στην ασφάλιση μέχρι 31/12/92) όσο και για τους «νέους» ασφαλισμένους (μετά την 1/1/93).

Για διευκόλυνσή σας , επισυνάπτουμε πίνακες με τα βασικά ποσοστά ασφάλισης, όπως διαμορφώνονται με τις παραπάνω αυξήσεις εισφορών.

Τα νέα ποσοστά εισφορών ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά Κλάδο Ασφάλισης , όπως παρουσιάζονται στους συνημμένους πίνακες θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των εισφορών από 1/8/2011 και μετά (μισθολογική περίοδος Αυγούστου 2011 και μετά).

Με ευθύνη των Δ/ντών των Υποκ/των να αναρτηθούν οι συνημμένοι Πίνακες σε ευδιάκριτους χώρους του Υποκ/τος προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων.





Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΕΛΛΑΣ