Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Οι νέες προθεσμίες δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος , Ε7, και λοιπών καταστάσεων

Αθήνα, 24 Μαρτίου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με τις ηλεκτρονικές υποβολές οικονομικού έτους 2011:

To Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα προσφερθούν οι ηλεκτρονικές της υπηρεσίες για το 2011 καθώς και τις αντίστοιχες προθεσμίες υποβολής.


1. Καθιερωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (Ε1, Ε2, Ε3). Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική για επιτηδευματίες και όσους υποβάλουν μέσω λογιστών. Η υπηρεσία θα ενεργοποιηθεί την 1/4/2011, με ταυτόχρονη μετάθεση των προθεσμιών που ισχύουν σήμερα, οι οποίες θα αρχίσουν να λήγουν από τις 18/4/2011. Την υπηρεσία μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓΠΣ, χωρίς πρόσθετη διαδικασία πιστοποίησης.

Για το οικονομικό έτος 2011 προβλέπονται οι ακόλουθες καινοτομίες για την υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων εισοδήματος φυσικών προσώπων:

- Συμπλήρωση του εντύπου Ε1 με τα στοιχεία οχημάτων που ήδη υπάρχουν στην Κεντρική Βάση Οχημάτων της Γ.Γ.Π.Σ. μαζί με την αντίστοιχη ετήσια αντικειμενική δαπάνη.

- Συμπλήρωση του εντύπου Ε1 με τα στοιχεία ακινήτων για την κύρια και τις δευτερεύουσες κατοικίες κατόπιν επιλογής του φορολογούμενου από το σύνολο των ακινήτων του, βάσει των δηλώσεων Ε9.

- Εκτύπωση των ειδοποιήσεων για την πληρωμή ή επιστροφή φόρου εισοδήματος μέσω των συμβεβλημένων τραπεζών.

- Δυνατότητα εκτύπωσης κενών εντύπων Ε1, Ε2 και Ε3 καθώς και των οδηγιών για την συμπλήρωση της Δήλωσης Φ.Π. Οικονομικού Έτους 2011, προκειμένου να διευκολυνθεί η ηλεκτρονική υποβολή.


Ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9). Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι προαιρετική για τα φυσικά πρόσωπα και υποχρεωτική για τα νομικά πρόσωπα. Η υπηρεσία θα ενεργοποιηθεί την 1/6/2011 και η προθεσμία υποβολής μέσω διαδικτύου λήγει στις 30/6/2011. Εφόσον δεν επιλεγεί η ηλεκτρονική υποβολή τότε η δήλωση Ε9 υποβάλλεται στις ίδιες ημερομηνίες με το έντυπο Ε1.

Ηλεκτρονική υποβολή Συγκεντρωτικών Καταστάσεων Τιμολογίων Πελατών/ Προμηθευτών και Πιστωτικών Υπολοίπων. Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική. Οι αντίστοιχες υπηρεσίες θα ενεργοποιηθούν την 1/6/2011 με ημερομηνία λήξης τις 30/6/2011.

Εκκαθαριστική Δήλωση ΦΠΑ. H υποβολή εκκαθαριστικών δηλώσεων ΦΠΑ ξεκίνησε στις 21/2/2011 και μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί πάνω από 390.000 δηλώσεις. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 12/4/2011 για τους υπόχρεους που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας και τις 23/5/2011 για τους υπόχρεους που τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας. Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική.


2. Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων TAXISnet αναβαθμίζονται σημαντικά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, ενώ υλοποιούνται και πολλές νέες. Βασικές καινοτομίες του νέου περιβάλλοντος που θα είναι διαθέσιμες με την ολοκλήρωση της μετάβασης είναι οι ακόλουθες:

- Ενιαίο περιβάλλον σύνδεσης χρηστών και λειτουργίας των εφαρμογών. Πλέον με τη σύνδεση ο χρήστης έχει στη διάθεσή του όλες τις εφαρμογές που έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει.

- Περιβάλλον εξουσιοδότησης λογιστών για διεκπεραίωση υποθέσεων.

- Νέες δυνατότητες υποβολής δηλώσεων.

- Υποστήριξη υποβολής εκπρόθεσμων και τροποποιητικών δηλώσεων για την πλειοψηφία των δηλώσεων.

- Εξατομικευμένο φορολογικό ημερολόγιο.

- Ηλεκτρονικές πληρωμές.

- Μεταβολή στοιχείων μητρώου

- Πρόσβαση του χρήστη σε φορολογικά στοιχεία και δηλώσεις που τηρούνται για αυτόν είτε υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά είτε στη Δ.Ο.Υ.

Στα πλαίσια της λειτουργίας του νέου συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων TAXISNet ξεκινούν σταδιακά τη λειτουργία τους οι παρακάτω νέες υπηρεσίες.


Ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Εισοδήματος Προσωπικών εταιρειών κ.λπ. (Ε5) Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι προαιρετική και θα ξεκινήσει να προσφέρεται στις 18/4/2011 με καταληκτική ημερομηνία ανεξαρτήτως ΑΦΜ τις 28/4/2011. Η υποβολή των δηλώσεων στις ΔΟΥ θα είναι διαθέσιμη από 4/4/2011.

Ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Εισοδήματος Νομικών Προσώπων μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα (Φ01012). Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι προαιρετική και θα ξεκινήσει να προσφέρεται στις 4/4/2011 με καταληκτικές ημερομηνίες τις 12/4/2011 για τα νομικά πρόσωπα που τηρούν βιβλία Β κατηγορίας και τις 15/4/2011 για όσα τηρούν βιβλία Γ κατηγορίας. Αν και η υποβολή των δηλώσεων στις ΔΟΥ έχει ξεκινήσει από 1/3/2011 και έχει ήδη παραληφθεί ο μεγαλύτερος όγκος, η υπηρεσία θα ανοίξει για λόγους πιλοτικής λειτουργίας ενόψει της υποχρεωτικής υποβολής του 2012.

Ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Εισοδήματος Νομικών Προσώπων ( Α.Ε. , ΕΠΕ, κ.λπ. -- Φ01010, Φ01011, Φ01013, Φ01014). Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι προαιρετική και θα ξεκινήσει να προσφέρεται στις 2/5/2011, ενώ οι καταληκτικές ημερομηνίες ξεκινάνε από τις 10/5/2011 για τις ημεδαπές Α.Ε. και τα Υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών, εφόσον υφίσταται διμερής σύμβαση για την αποφυγή της διπλής φορολογίας (συμβατικών χωρών).

Για τα λοιπά νομικά πρόσωπα (Ε.Π.Ε., Συνεταιρισμοί κ.λ.π) καταληκτική ημερομηνία είναι μέχρι 10 Μαΐου 2011, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ. Η υποβολή των δηλώσεων στις ΔΟΥ θα είναι επίσης διαθέσιμη από 2/5/2011.

Καταστάσεις από λογιστές - φοροτεχνικούς.( Ηλεκτρονική υποβολή Καταστάσεων Φορολογικής Αναμόρφωσης, Αυτοκινήτων Εταιρείας, Κινητής Τηλεφωνίας και Αποδοθέντων και Οφειλομένων Φόρων Εισοδήματος και Εμμέσων Φόρων.) Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική και η υπηρεσία θα ενεργοποιηθεί την 1/6/2011 ενώ η προθεσμία υποβολής ορίζεται για τις 30/6/2011.

Ηλεκτρονική Υποβολή Οριστικής Δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (Ε7). Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική και η υπηρεσία θα ενεργοποιηθεί στις 14/4/2011, ενώ η προθεσμία υποβολής ορίζεται για τις 16/5/2011.

Ηλεκτρονική υποβολή Οριστικών Δηλώσεων Παρακρατούμενων Φόρων Εμπόρων και Ελευθέρων Επαγγελματιών. Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική. Οι αντίστοιχες υπηρεσίες θα ενεργοποιηθούν τον Σεπτέμβριο του 2011 και ορίζεται καταληκτική ημερομηνία υποβολής η 30/9/2011.

Ηλεκτρονική Υποβολή Προσωρινής Δήλωσης Παρακρατούμενων Φόρων πλην Μισθωτών Υπηρεσιών. Η υποβολή των σχετικών δηλώσεων μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική από 1/7/2011. Η υπηρεσία θα ενεργοποιηθεί την 1/6/2011.


Για το 2011, πρώτη χρονιά λειτουργίας των νέων υπηρεσιών, η χρήση πολλών από αυτές είναι προαιρετική και έχει ως στόχο την εξοικείωση των χρηστών και την απομόνωση και επίλυση των όποιων μικρών προβλημάτων εντοπιστούν από τη χρήση τους στην πράξη. Στόχος της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων είναι το 2012 να προσφέρονται για καθολική χρήση όλες οι παραπάνω υπηρεσίες, για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των φορολογικών υπηρεσιών.



Στην συνέχεια παραθέτουμε αναλυτικούς πίνακες καταληκτικών ημερομηνιών και υποδείγματα καταστάσεων που υποχρεούνται να συμπληρώσουν οι λογιστές-φοροτεχνικοί:

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Τελευταίος αριθμός Α.Φ.Μ.Ημ/νία υποβολής
Σε 118/04/2011
Σε 219/04/2011
Σε 320/04/2011
Σε 421/04/2011
Σε 527/04/2011
Σε 628/04/2011
Σε 729/04/2011
Σε 802/05/2011
Σε 903/05/2011
Σε 10,20, 30,40,5004/05/2011
Σε 60,70, 80,90,0005/05/2011




ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Τελευταίος αριθμός Α.Φ.Μ.Ημ/νία υποβολής
Σε 111/04/2011
Σε 212/04/2011
Σε 313/04/2011
Σε 414/04/2011
Σε 515/04/2011
Σε 618/04/2011
Σε 719/04/2011
Σε 820/04/2011
Σε 921/04/2011
Σε 10,20, 30,40,5027/04/2011
Σε 60,70, 80,90,0028/04/2011


Στις περιπτώσεις ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων, η καταληκτική ημερομηνία για τα πιο πάνω νομικά πρόσωπα είναι η 28η Απριλίου 2011, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΔΙΜΕΡΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ (ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ)
Τελευταίος αριθμός Α.Φ.Μ.Ημ/νία υποβολής
Σε 110/05/2011
Σε 211/05/2011
Σε 312/05/2011
Σε 413/05/2011
Σε 516/05/2011
Σε 617/05/2011
Σε 718/05/2011
Σε 819/05/2011
Σε 920/05/2011
Σε 10,20, 30,40,5023/05/2011
Σε 60,70, 80,90,0024/05/2011


Στις περιπτώσεις ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων, η καταληκτική ημερομηνία για τα πιο πάνω νομικά πρόσωπα είναι η 24η Μαΐου 2011, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ.



ΛΟΙΠΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΡΘΡΟΥ 101 ΚΦΕ

1. Τα μη κερδοσκοπικά χαρακτήρα ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά πρόσωπα δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου και τα κάθε είδους ιδρύματα που δεν τηρούν βιβλία ή τηρούν βιβλία Β΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., μέχρι 12 Απριλίου 2011.

2. Τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα που τηρούν βιβλία Γ κατηγορίας του Κ.ΒΣ, ή δηλώνουν εισόδημα από την εκμίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση γεωργικής γης ανεξάρτητα από την κατηγορία των τηρούμενων βιβλίων, μέχρι 15 Απριλίου 2011, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ.

3. Οι ημεδαπές Ε.Π.Ε, δημόσιες, δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών, αλλοδαπές επιχειρήσεις που λειτουργούν με οποιονδήποτε τύπο εταιρείας και αλλοδαποί οργανισμοί που αποβλέπουν στην απόκτηση οικονομικών ωφελημάτων, καθώς και τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα που έχουν στην κυριότητα τους ακίνητο στην Ελλάδα, ανεξάρτητα αν προκύπτει ή όχι εισόδημα από αυτό θα υποβάλουν τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, μέχρι 10 Μαΐου 2011, ανεξάρτητα από το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ.

Τον Μάιο η φοροκάρτα για τις αποδείξεις - Πώς θα τη χρησιµοποιούµε στις συναλλαγές.

Τέρµα στη χαρτούρα των αποδείξεων που απαιτείται να µαζεύει οκαταναλωτής για να κατοχυρώσει το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ βάζει η φοροκάρτα που µπαίνει στη ζωή µας τον Μάιο. Η κάρτα που δεν θα περιέχει κανένα στοιχείο του φορολογουµένου ώστε να µην υπάρχει η παραµικρή ένσταση από τηνΑρχή Προστασίας Προσωπικών ∆εδοµένων θα καταγράφει απευθείας όλες τις αγορές των καταναλωτών και θα τους απαλλάσσει από την ταλαιπωρία τηςσυλλογής των αποδείξεων που χρειάζονται για να καλύψουν το αφορολόγητο όριο. Το ποσό που θα συγκεντρώσει ο φορολογούµενος απότις φετινές συναλλαγές του µέσω της φοροκάρτας θα το αναγράψει στη φορολογική δήλωση του 2012, σε έναν νέο κωδικό που θα προστεθεί ακριβώς για αυτόν τον λόγο στο έντυπο Ε1.Παράλληλα, η κάρτα θα δίνει τη δυνατότητα στην Εφορία ναελέγχει online τον τζίρο και τον ΦΠΑ των επιχειρήσεων, για να κάνει εν συνεχεία τις σχετικές διασταυρώσεις.

Τα τυχόν κίνητρα που µπορεί να δώσει το υπουργείο Οικονοµικών για τη γρηγορότερη διάδοσή της, αφού η χρήσητης θα είναι προαιρετική, µαζί µε κάθε άλλη λεπτοµέρεια που θα αφορά τις καθηµερινές συναλλαγές των πολιτών µε τις επιχειρήσεις, θα ανακοινωθούν µε υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί τον Απρίλιο.

Το «Χρήµα» παρουσιάζει σήµερα το τελικό σχέδιοπου επεξεργάζεται η αρµόδια επιτροπή πουέχει συσταθεί για αυτόν τονλόγο, σχετικά µε τη µορφήπου θαέχει ηφοροκάρτα, το είδος των συναλλαγών που θα µπορεί να πραγµατοποιεί ο καταναλωτής µε αυτήν, πώς θα την ενεργοποιεί, πώςθα ενηµερώνεται για τις αποδείξειςπου έχειµαζέψει, τι θα ισχύει σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας κ.λπ.

Κατ’ αρχάς, η φοροκάρτα θα είναι ανώνυµη και θαέχει τις διαστάσεις µιας συνηθισµένης πιστωτικής κάρτας. Η µπροστινή όψη θαέχει χρώµα λευκό και θα περιέχει την ονοµασία «Κάρτα Αποδείξεων» µαζίµε το σλόγκαν «δίνωτην κάρτα, συλλέγω έξοδα», ενώ η πίσω όψη θα φέρει µια µαγνητική ταινία, όπως κάθε πιστωτική κάρτα.Οι πολίτεςθα µπορούν να την προµηθεύονται από την τράπεζα επιλογής τους, χωρίς κόστος.

ΠΩΣ ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙΤΑΙ. Το σηµαντικότερο στοιχείο της κάρτας θα είναι ο 10ψήφιος αριθµός της (π.χ. 12 3456 7890), τον οποίο ο καταναλωτής θα πρέπει να στείλει µε SMS γιατην ενεργοποίησή της. ∆ιότι για να χρησιµοποιηθεί η κάρτα θα πρέπει πρώτα να γίνει η αντιστοίχισή της µε τον Αριθµό Φορολογικού Μητρώουτου φορολογουµένου, ώστε το υπουργείο Οικονοµικών να ξέρει σε ποιον κάτοχο αντιστοιχεί για να µπορεί στη συνέχεια να συνδέσει την αξία των αποδείξεων που θα καταγραφούν σε αυτήν µε το αφορολόγητο όριο. Ο κάτοχος της κάρτας µπορεί να αποστείλει SMS στο54053, γράφονταςτον ΑΦΜ του, εν συνεχείακενό, και µετά τον 10ψήφιο αριθµό της κάρτας. Στέλνοντας τα στοιχεία αυτά, θα λάβει µέσα στα επόµενα 15 δευτερόλε πτα – όπως απορρέει από τη σύµβαση που έχει υπογράψει ιδιωτική εταιρεία µε το υπουργείο – ενηµερωτικό µήνυµα για την επιτυχία ή µητης αντιστοίχισης και την ενεργοποίηση της κάρτας. Ενας άλλος τρόπος ενεργοποίησης είναι µέσω ∆ιαδικτύου και συγκεκριµένα στην ηλεκτρονική διεύθυνση http:

//link.minfin.gr/karta, που ετοιµάζει τη συγκεκριµένη περίοδοειδικά για τον σκοπό αυτόν η Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων (ΓΓΠΣ). Ειδικό µάλιστα help desk που θα απαντά σε ερωτήµατα των καταναλωτών θα δηµιουργηθεί στο υπουργείο Οικονοµικών, στο τηλέφωνο 2110007111.

Τα Νέα
Είτε ο καταναλωτής πληρώνει για την αγορά ενός προϊόντος µε µετρητά, είτε µε πιστωτική - χρεωστική κάρτα, θα δίνει στον καταστηµατάρχη την κάρτα του για να την περάσει από τα µηχανήµατα POS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με τη διαδικασία αυτήη συναλλαγή θα καταγράφεται από την τράπεζα, η οποία δεν θα έχει καµίαπληροφορία για τον καταναλωτή που έκανε τη συναλλαγή. Το µόνο που θα βλέπει θα είναι ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία (π.χ. 5 Ιουνίου 2011) ο χρήστης µε αριθµό κάρτας 12 3456 7890 αγόρασε, για παράδειγµα, µια κουζίνα αξίας 400 ευρώ από τη συγκεκριµένη επιχείρηση. Στο τέλος κάθε ηµέρας, η τράπεζα θα δίνει στη Γενική ΓραµµατείαΠληροφοριακών Συστηµάτων (ΓΓΠΣ) µία αναλυτική κατάσταση τωνσυναλλαγών που έγιναν µε τις φοροκάρτες που εκδόθηκαν από το δίκτυό της. Εκείνη µε τη σειρά της θα περνά τα ποσά αυτά στον «λογαριασµό αφορολογήτου» καθενός από τους κατόχους τους, ενώ παράλληλα θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιχειρήσεων και άρα για τον ΦΠΑ που οφείλουν.

Στην ειδική ηλεκτρονική εφαρµογή που
Το υπουργείο Οικονοµικών ετοιµάζει κίνητρα για την ταχύτερη διάδοσή της που θα ανακοινωθούν τον Απρίλιο
θα καταγράφει
απευθείας όλες τις αγορές των καταναλωτών και θα τους απαλλάσσει από την ταλαιπωρία της συλλογής των αποδείξεων που χρειάζονται για να καλύψουν το αφορολόγητο όριο
Ο καταναλωτής
θα δίνει στον καταστηµατάρχη την κάρτα του για να την περάσει από τα µηχανήµατα POS
ετοιµάζει η ΓΓΠΣ, κάθε καταναλωτής που πραγµατοποιεί συναλλαγές µε τη φοροκάρτα θα µπορεί να παρακολουθεί ανά πάσα στιγµή, εισάγοντας τους προσωπικούς κωδικούς του, ταακριβή ποσά που έχεισυγκεντρώσει. ∆ηλαδή, η εφαρµογή θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να γνωρίζεικάθε ηµέρα το συνολικό ποσό που έχει συγκεντρώσει στον προσωπικό του «λογαριασµό αφορολογήτου» µέχρι και το βράδυ της προηγουµένης.

Τι θα συµβαίνειόµως σε περίπτωση που ο καταστηµατάρχηςπληκτρολογήσει στο µηχάνηµαλάθος ποσό; Αν για παράδειγµα γίνει µέσω φοροκάρτας µια αγορά αξίας 50 ευρώ, αλλά πληκτρολογηθεί στο µηχάνηµα λάθος ποσό (π.χ. 500 ευρώ), τότε παρέχεται η δυνατότητα να ακυρωθεί αµέσως η συναλλαγή και το ποσό να περαστεί ξανά. Η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται και σε περίπτωση επιστροφής στο κατάστηµα ενός προϊόντος µε σκοπό την αλλαγή του και την αγορά ενός άλλου, εφόσον η δεύτερη αγορά είναι µικρότερου ύψους από την πρώτη. Αν ο καταναλωτής που θα επιστρέψει το προϊόν αγοράσει ένα άλλο ακριβότερο, τότε απλώς θα περαστεί η διαφορά σαν να πρόκειται για µια νέα συναλλαγή. Καλό είναι πάντως ο καταναλωτήςέπειτα από κάθε συναλλαγή καιγια λίγες ηµέρες να διατηρεί την απόδειξη που πήρε από το κατάστηµα. Κι αυτό, προκειµένου να µπορεί να διασταυρώσει όταν θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΓΓΠΣ ότι όντως έχει χρεωθεί στο αφορολόγητό του τοσυγκεκριµένο ποσό.

Τι πρέπει να αναγράφει η απόδειξη Η απόδειξη που θα παίρνει στα χέρια του ο καταναλωτής ύστερα από κάθε συναλλαγή µε χρήση φοροκάρτας θα πρέπει νααναγράφει τις λέξεις«Ελληνική ∆ηµοκρατία -ΥπουργείοΟικονοµικών», την επωνυµία ή τον διακριτικό τίτλοτου καταστήµατος, την ηµεροµηνία και την ώρα της συναλλαγής (από το POS που χρησιµοποιήθηκε για την έκδοσητης απόδειξης), τις λέξεις «ΚάρταΑποδείξεων», τον 10ψήφιοαριθµότης κάρτας και το ποσό της αγοράς. Αλλα στοιχεία που µπορεί να αναγράφονται – αλλά προαιρετικά – είναι ο ΑΦΜ του καταστήµατος, το τηλέφωνο, η διεύθυνση, το e-mail του κ.λπ.

Τι γίνεται σε περίπτωση κλοπής ή απώλεια ς Επειδή ακριβώς η κάρτα δεν έχεικανένα προσωπικό δεδοµένο, αν κλαπεί ή ο κάτοχός της τη χάσει και τη χρησιµοποιήσει κάποιος τρίτος, απλώς θα προσθέτει πόντους αφορολογήτου στονιδιοκτήτητης. Εποµένως, στην ουσία δεν υπάρχει κανένας λόγος κλοπήςτης κάρτας.Οσο για την περίπτωση απώλειάς της,απλώς θα εκδοθεί καινούργια.

Ανήλικοι που δεν διαθέτουν ΑΦΜ Τα ποσά από τις συναλλαγές που πραγµατοποιεί, για παράδειγµα, ένα παιδί 17 ετών θα προσµετρώνται σε αυτά που έχει µέχρι εκείνη τη στιγµή συγκεντρώσει ο γονέας του. ∆ιότι µίαοικογένεια θα µπορεί να ενεργοποιήσει περισσότερες από µία κάρτες, αναλόγως του αριθµού των µελών της. Οι επιπλέον κάρτες θα συνδέονται µε τον ΑΦΜ των γονιών.


Ποιες τράπεζες θα συµµετάσχουν

Το υπουργείο επιθυµεί να υπάρξει µαζική συµµετοχή των τραπεζών στο πρόγραµµα, οι πιο έτοιµες όµως να το «τρέξουν» είναι η Εθνική, η Alpha Bank και η Eurobank. Και αυτό καθώς στην οµάδα εργασίας που συνεστήθη από τον Νοέµβριο του 2010 στο υπουργείο Οικονοµικών για να προετοιµάσει το συγκεκριµένο έργο, από πλευράς τραπεζών συµµετείχαν εκπρόσωποι µόνον των τριών συγκεκριµένων πιστωτικών ιδρυµάτων. Προφανώς, ο επιδιωκόµενος στόχος είναι µε το που θα αρχίσει να ισχύει το µέτρο, να εκδίδουν φοροκάρτα τα καταστήµατα όλων των ελληνικών τραπεζών. Αλλά όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου, σε αυτή τη φάση που η χρήση της τουλάχιστον για το 2011 θα είναι προαιρετική δεν υπάρχει κάποιο πρόβληµα αν αρχίσει µε τη συνδροµή µόνο των τριών παραπάνω τραπεζών.

Πηγή Τα Νέα

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Όλοι μαζί τα... φύγαμε - Και καλόγριες έβγαλαν καταθέσεις στο εξωτερικό!

«Η μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό είναι ένα πολύ σπουδαίο ζήτημα. Είναι γνωστή σε όλους η ρήση “όλοι μαζί τα φάγαμε”. Εγώ δεν ξέρω αν είναι σωστό ή όχι. Μπορώ όμως να σας πω με πολύ μεγάλη πικρία ότι “όλοι μαζί τα ..φύγαμε”. Ως πολίτη αυτής της χώρας με διακατέχει πολύ μεγάλη θλίψη όταν βλέπω το είδος, το φάσμα, τον αριθμό, το πλήθος των ανθρώπων που έσπευσαν να πάρουν τα λεφτά τους και να τα πάνε στο εξωτερικό. Από πάμπλουτους μέχρι καλόγριες. Γι’ αυτό σας λέω ότι οι πολιτικοί δεν είναι οι πιο διεφθαρμένοι», τόνισε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο πρόεδρος της Επιτροπής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας Π. Νικολούδης, αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου.

Κατά την ακρόασή του (από κοινού με τον αναπληρωτή πρόεδρο Γ. Παντελή) και την διαδικασία της συζήτησης επί της Εκθέσεως Πεπραγμένων του 2010 της Επιτροπής, δεχόμενος πλήθος ερωτήσεων από τους βουλευτές - μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, αναφέρθηκε και σε ελέγχους που από το 2010 έχει κάνει σε πολιτικά πρόσωπα (υπουργούς, βουλευτές). Κι ενώ λόγω της αυστηρής αρχής της εμπιστευτικότητας ο κ. Νικολούδης δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε πρόσωπα, τόνισε πως αισθάνεται την ανάγκη «να πει την δική του αλήθεια, ενάντια στις απόψεις πολλών που κάποτε και ανερυθρίαστα πετάνε λίθους για την πολιτική και τους πολιτικούς».

«Σας διαβεβαιώ τεκμηριωμένα ότι το τελικό συμπέρασμα που έβγαλα ελέγχοντας έναν μεγάλο αριθμό πολιτικών είναι ότι οι πολιτικοί δεν είναι η περισσότερο διεφθαρμένη κοινωνική ομάδα σε αυτή τη χώρα. Για τους πολιτικούς γίνεται και αναστροφή του βάρους της απόδειξης των πηγών των χρημάτων τους και στερούνται της βουλευτικής ιδιότητας και των πολιτικών δικαιωμάτων τους. Η συγκριτική αξιολόγηση των ευρημάτων μου, ελέγχοντας τους πολιτικούς κι άλλες κοινωνικές ομάδες, μου δίνει την δυνατότητα να το λέω. Γιατί υπάρχουν άλλες ομάδες που δεν δίνουν λόγο πουθενά και κανένα έλεγχο δεν επιδέχονται παρ' ότι και σε εξωχώριες εταιρείες συμμετέχουν και το βάρος της απόδειξης δεν οφείλουν».


Πηγή ΑΠΕ

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΛΟΓΙΣΤΗ

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΛΟΓΙΣΤΗ

Με αφορμή την απόφαση του υπουργού οικονομικών, για τη μείωση των ορίων ακαθάριστων εσόδων, άνω των οποίων είναι υποχρεωτική η υπογραφή λογιστή, στις δηλώσεις των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος επισημαίνει τα εξής:
Η αλήθεια είναι ότι η υπογραφή λογιστή δεν σημαίνει μία ακόμα επιβάρυνση για τους φορολογούμενους.
Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία όλων αυτών των υπόχρεων ήδη συνεργάζεται με λογιστή-φοροτέχνη, για τη συμπλήρωση των απαιτούμενων δηλώσεων, καθώς και για τη διαδικασία αυτοπεραίωσης.
Η αλήθεια είναι ότι η υπογραφή λογιστή σημαίνει τη συνυπευθυνότητα του φοροτεχνικού για την ακρίβεια των στοιχείων, που υποβάλλονται με τη φορολογική δήλωση.
Η αλήθεια είναι ότι, κατ΄ αυτό τον τρόπο, διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, καθώς ο φοροτεχνικός δεν θα μπορεί να υποκύπτει στις όποιες πιέσεις του φορολογούμενου πελάτη του, για απόκρυψη ή μη δήλωση εισοδημάτων και μη απόδοση παρακρατούμενων φόρων.

Γραφείο Τύπου Ο.Ε.Ε.

Πιέσεις για την απόσυρση της διάταξης του νέου φορολογικού νομοσχεδίου που προβλέπει για τους δικηγόρους την αυτοπαρακράτηση φόρου σε κάθε ακαθάριστη

Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι, αλλά και άλλοι θεσμικοί παράγοντες ζητούν από την κυβέρνηση την απόσυρση της διάταξης, την οποία όμως ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου θεωρεί αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής πολιτικής για το άνοιγμα του δικηγορικού επαγγέλματος.

Όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, η υπαγωγή του δικηγορικού λειτουργήματος στον ΦΠΑ, η κατάργηση των ελαχίστων αμοιβών και η φορολογική προείσπραξη αμοιβών απλά εναρμονίζουν τους δικηγόρους με τα όσα ισχύουν εδώ και πολλά χρόνια για πλείστους ελεύθερους επαγγελματίες.

Τα ίδια στελέχη τονίζουν πως το μέτρο της αυτοπαρακράτησης φόρου δεν θα πλήξει τους νέους και ανεξάρτητους - εκτός οργανωμένων γραφείων- δικηγόρους με χαμηλά εισοδήματα όπως υποστηρίζουν οι δικηγορικοί σύλλογοι και αντιθέτως θα καταδείξει πως οι εξαιρέσεις που ίσχυσαν στο παρελθόν είχαν βλαπτικά αποτελέσματα.

Εξάλλου, την πανελλαδική αποχή από τα καθήκοντά τους από σήμερα Παρασκευή έως τις 22 Μαρτίου 2011, αποφάσισε η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το φορολογικό νομοσχέδιο.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δικηγόροι, η απόφαση ελήφθη "διότι αιφνιδίως και σε αντίθεση με τα υπεσχημένα επιχειρείται να παρεισφρήσουν διατάξεις που αντίκεινται στη φύση του δικηγορικού λειτουργήματος, επιφυλάσσουν διαφορετική μέχρι και "ρατσιστική" μεταχείριση για τους δικηγόρους και παραβιάζουν τη λογική και την ισοπολιτεία".

Επίσης προειδοποιούν ότι στην περίπτωση που δεν υπάρξει απόσυρση ή τροποποίηση της προτεινόμενης διάταξης που έχει τεθεί σε ψήφιση στη Βουλή μέχρι την Τρίτη 22/3, "τα αποτελέσματα θα είναι ακριβώς τ' αντίθετα απ' όσα οι εμπνευστές τους διατείνονται ότι επιδιώκουν, πέραν της αντικειμενικής «τιμωρίας» των δικηγόρων που ίσως έχει γίνει σε κάποιους αυτοσκοπός".

"Εκτός της ταλαιπωρίας και της νέας επιβάρυνσης των δικηγόρων σε άμεσο οικονομικό επίπεδο πλήττονται κατεξοχήν οι νέοι δικηγόροι και όσοι τα εισοδήματά τους είναι χαμηλά, σε όσους δηλαδή θα προκύπτει κατά την εκκαθάριση επιστροφή φόρου. Το κράτος με άλλα λόγια θα δεσμεύει δυσανάλογα τα χρήματα όσων δεν καταφέρνουν να συγκεντρώνουν υψηλό εισόδημα. Να σημειωθεί ότι η παρακράτηση φόρου 15% αντιστοιχεί περίπου σε ετήσιο ακαθάριστο εισόδημα 40.000 ευρώ" καταλήγει η ανακοίνωση.





Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ ONLINE

Ανακοίνωση σχετικά με την κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων»

Κατατέθηκε χθες, Πέμπτη 17 Μαρτίου, στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων».

Στόχος του σχεδίου νόμου είναι να ρυθμιστεί η αγορά τεχνικών και τυχερών παιγνίων, η οποία λειτουργεί σήμερα χωρίς κανέναν έλεγχο και ρύθμιση, σε βάρος των δημοσίων εσόδων και κυρίως του κοινωνικού συνόλου, με γνώμονα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και ειδικά των νέων, μέσα από την ένταξη και παρακολούθηση σε νόμιμο πλέον πλαίσιο των διεξαγόμενων παιχνιδιών. Επιπλέον, με τη ρύθμιση αυτή είναι δυνατή η διασφάλιση και είσπραξη εσόδων για το κράτος από μία αγορά, της οποίας ο παράνομος κύκλος εργασιών εκτιμάται σε περισσότερα από 4 δισ. ευρώ ετησίως. Ειδικά για το 2011, προβλέπεται η είσπραξη 500 εκατ. ευρώ από την έκδοση αδειών και 200 εκατ. ευρώ από τα τέλη των τυχερών παιγνίων (τα οποία θα εισπράττονται σε ετήσια βάση).

Το σχέδιο νόμου λαμβάνει υπόψη το κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο, για να επιτευχθεί συμμόρφωση με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η μέχρι τώρα πλήρης απαγόρευση στοιχίζει στη χώρα μας πρόστιμο 31.536 ευρώ την ημέρα.

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Νεα μινι Παραταση .... Αγωνιας

ΠΟΛ.1041/28.2.2011

α) Παράταση προθεσμίας υποβολής των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. που η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους είναι η 28/2/2011, β) Παράταση προθεσμίας υποβολής των ανακεφαλαιωτικών πινάκων που η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους είναι η 28/2/2011

Αθήνα, 28/02/2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
14η Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση: Σίνα 2-4
Ταχ. Κώδικας: 106 72 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Αικ. Καρύδα
Γ. Αναγνωστόπουλος
Τηλέφωνο: 210- 3645832
Fax: 210- 3645413
E-mail: dfpa.a1@1992.syzefxis.gov.gr

ΕΞΑΙΡ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

ΠΟΛ 1041

Θέμα: α) Παράταση προθεσμίας υποβολής των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. που η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους είναι η 28/2/2011, β) Παράταση προθεσμίας υποβολής των ανακεφαλαιωτικών πινάκων που η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους είναι η 28/2/2011.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις παρακάτω διατάξεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (κύρωση με το ν.2859/2000- ΦΕΚ 248 Α΄), όπως ισχύουν:
α) Της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 4, των περιπτώσεων α΄, β΄ και δ΄ της παραγράφου 5, της παραγράφου 5α΄, της παραγράφου 5β΄, της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 6, των περιπτώσεων α΄ και γ΄ της παραγράφου 9 και της παραγράφου 11 του άρθρου 36,
β) της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 και των παραγράφων 2 και 11 του άρθρου 38,
γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 59 και
δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 64.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 69 του Π.Δ. 16/1989 (ΦΕΚ 6 Α΄).

3. Τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247 Α΄), περί αποδεικτικών εισπράξεως.

4. Τις διατάξεις της 1039231/2677/600/0014/ΠΟΛ.1060/18.4.2006 (ΦΕΚ 568 Β΄) Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.

5. Τις διατάξεις της 1091535/7452/1652/Δ0014/ΠΟΛ.1127/25.9.2009 (ΦΕΚ 2180 Β΄) Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.

6. Τις διατάξεις του Κανονισμού 2003/1798/ΕΚ/7.10.2003/EE L 264/15.10.2003 για τη διοικητική συνεργασία στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας, όπως ισχύουν.

7. Τις διατάξεις της με αριθμ. Πρωτ. Δ6Α1142500 ΕΞ 2010/26.10.2010 (Φ.Ε.Κ. 1725 Β΄/3.11.2010) κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών.

8. Την ανάγκη διευκόλυνσης των υποκειμένων στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας για την υποβολή των περιοδικών δηλώσεων και των ανακεφαλαιωτικών πινάκων, λόγω προβλημάτων στην επικοινωνία με το ειδικό δίκτυο TAXISnet.

9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της Απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε

1. Παρατείνουμε την προθεσμία υποβολής των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. που η καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους είναι η 28η Φεβρουαρίου 2011 μέχρι και την 2 Μαρτίου 2011.
Η υποβολή των περιοδικών δηλώσεων αυτών καθώς και η καταβολή του οφειλόμενου ποσού στην περίπτωση των χρεωστικών δηλώσεων Φ.Π.Α. θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

2. Παρατείνουμε την προθεσμία υποβολής των ανακεφαλαιωτικών πινάκων ενδοκοινοτικών αποκτήσεων αγαθών και λήψεων υπηρεσιών και ενδοκοινοτικών παραδόσεων αγαθών και παρεχόμενων υπηρεσιών που καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους είναι η 28η Φεβρουαρίου 2011 μέχρι και την 02 Μαρτίου 2011.
Η υποβολή των ανακεφαλαιωτικών πινάκων αυτών θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Η εισαγωγή των στοιχείων των ανακεφαλαιωτικών πινάκων ολοκληρώνεται από τις Δ.Ο.Υ. μέχρι την 3η Μαρτίου 2011 σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΑΥΟ ΠΟΛ.1127/25.9.2009.

3. Η απόφαση αυτή, που ισχύει από την έκδοσή της, να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.