Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Τι είναι το ειδικό πληρεξούσιο που απαιτείται για την παραλαβή του κλειδάριθμου από τις Δ.Ο.Υ.

Όπως όλοι μας γνωρίζουμε, από τις 6/12/2010 τέθηκε σε λειτουργία το νέο Taxisnet, το οποίο έχει ως στόχο να επεκτείνει, να βελτιώσει και να κάνει φιλικότερες και περισσότερο χρήσιμες τις υπάρχουσες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Οι νέες υπηρεσίες θα τίθενται σε λειτουργία σταδιακά και σε σύντομο χρονικό διάστημα οι χρήστες θα απολαμβάνουν όλες τις προσφερόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. είναι τα παρακάτω:


« • Έγκριση της αίτησης στη Δ.Ο.Υ

Ο υποψήφιος χρήστης του TAXISnet μεταβαίνει στο τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. και ζητά να λάβει τον κλειδάριθμο. Απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία του χρήστη στη Δ.Ο.Υ. εφόσον πρόκειται για Φυσικό Πρόσωπο, είτε ο νόμιμος εκπρόσωπος για Νομικά Πρόσωπα και Ενώσεις Προσώπων. Το μόνο στοιχείο που απαιτείται είναι ο Α.Φ.Μ. και το έγγραφο ταυτοποίησης ( αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, ταυτότητες των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, κέντρο αλλοδαπών, ταυτότητα Ευρωπαϊκής Ένωσης, ταυτότητα Ομογενούς, Ειδικά Δελτία Πολιτικών Προσφύγων κ.λπ.) το οποίο πρέπει να είναι καταχωρημένο στο ΜΗΤΡΩΟ TAXIS .

Εξαιρούνται της αυτοπρόσωπης παρουσίας τα Φυσικά Πρόσωπα για τα οποία ο νόμος ορίζει εκπρόσωπο (ανήλικο, αντίκλητο για τον κάτοικο εξωτερικού, δικαστικό συμπαραστάτη κ.λπ.), καθώς και για τις μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις της ΕΕ. Για τα Φυσικά Πρόσωπα για τα οποία από το νόμο απαιτείται εκπροσώπηση, προσέρχεται ο εκπρόσωπός τους, τα στοιχεία του οποίου πρέπει να υπάρχουν καταχωρημένα στο ΜΗΤΡΩΟ TAXIS . Για τις μη εγκατεστημένες επιχειρήσεις της ΕΕ η διαδικασία θα ολοκληρώνεται απολύτως ηλεκτρονικά. Για τα Μη Φυσικά Πρόσωπα προσέρχεται ο νομίμως εκπροσωπών, τα στοιχεία του οποίου πρέπει να υπάρχουν καταχωρημένα στο ΜΗΤΡΩΟ TAXIS .

Για την περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο ή ο νομίμως εκπροσωπών το Μη Φ.Π. αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης, θα προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών.
Ο υπάλληλος ανακτά από το σύστημα την αίτηση του φορολογούμενου και τα στοιχεία που υπάρχουν καταχωρημένα στο ΜΗΤΡΩΟ TAXIS . Το σύστημα επαναλαμβάνει τους ελέγχους που εκτελούνται κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής. Αν κάποιος έλεγχος αποτύχει, η αίτηση απορρίπτεται υποχρεωτικά.

Με την έγκριση της αίτησης εκτυπώνονται δύο βεβαιώσεις.

Η Βεβαίωση για τον χρήστη υπογράφεται από τον υπάλληλο της Δ.Ο.Υ. έγκρισης αίτησης εγγραφής και περιέχει έναν επιπλέον κωδικό (κλειδάριθμο), ο οποίος είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση του λογαριασμού του χρήστη (3 ο Βήμα).
Η Βεβαίωση για τη Δ.Ο.Υ. έγκρισης αίτησης εγγραφής υπογράφεται από τον χρήστη και τηρείται σε ειδικό φάκελο στο αρχείο της Δ.Ο.Υ. , ώστε σε περίπτωση που αμφισβητηθεί η υπογραφή του παραλήπτη να υπάρχει το πρωτότυπο έγγραφο. Στη Βεβαίωση για τη Δ.Ο.Υ. πιστοποίησης δεν αναγράφεται ο κλειδάριθμος.»


Θέλουμε στο σημείο να δώσουμε κάποιες διευκρινίσεις για το τι πραγματικά είναι αυτό το ειδικό πληρεξούσιο και ποιός είναι ο τύπος του, διότι σε πολλές Δ.Ο.Υ. έχει παρερμηνευτεί η έννοια και ο τύπος του πληρεξουσίου αυτού και ζητούν από τους φορολογούμενους να έχει τον τύπο του συμβολαιογραφικού εγγράφου. Μάλιστα να τονίσουμε εδω ότι οι απαντήσεις που δίνονται από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ. σε φορολογούμενους που επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι πως απαιτείται συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η απάντηση αυτή όμως δεν βρίσκει έρεισμα σε καμία διάταξη νόμου.
Για να μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε ασφαλές συμπέρασμα για τον τύπο που πρέπει να έχει το ειδικό πληρεξούσιο, πρέπει να διαβάσουμε τα άρθρα 216 και 217 του Αστικού Κώδικα.

« Άρθρο 216
Πληρεξουσιότητα

Η εξουσία αντιπροσώπευσης παρέχεται με τη σχετική δικαιοπραξία (πληρεξουσιότητα).

Άρθρο 217

Η πληρεξουσιότητα μπορεί να δοθεί με δήλωση προς τον εξουσιοδοτούμενο ή προς τον τρίτο, με τον οποίο επιχειρείται η δικαιοπραξία.
Εφόσον δεν συνάγεται κάτι άλλο, η δήλωση υποβάλλεται στον τύπο που απαιτείται για τη δικαιοπραξία την οποία αφορά η πληρεξουσιότητα.»


Αν προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τις διατάξεις του άρθρου 217 θα καταλήξουμε στα εξής: Εξαίρεση από την αρχή του ατύπου της πληρεξουσιότητας εισάγει η παρ. 2 του άρθρου αυτού. Σύμφωνα με την παρ. 2 η δήλωση πληρεξουσιότητας υποβάλλεται σε τύπο : α) όταν απαιτείται τύπος για τη δικαιοπραξία την οποία αφορά η πληρεξουσιότητα και β) όταν ο νόμος απαιτεί ρητώς κάτι τέτοιο όπως για παράδειγμα στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 830 του Α.Κ. (Ανώμαλη παρακαταθήκη: Η κατάθεση χρημάτων ή άλλων αντικαταστατών πραγμάτων, σε περίπτωση αμφιβολίας λογίζεται ως δάνειο, αν ο θεματοφύλακας έχει την εξουσία να τα χρησιμοποιεί. Σχετικά όμως με το χρόνο και τον τόπο της απόδοσης ισχύουν, σε περίπτωση αμφιβολίας, οι διατάξεις για την παρακαταθήκη. Ο θεματοφύλακας χρεογράφων δεν έχει εξουσία να τα διαθέτει, αν αυτή δεν του δόθηκε με έγγραφο και ρητά.), καθώς και στις διατάξεις του άρθρου 1848 του Α.Κ. (Δήλωση αποποίησης: Η αποποίηση γίνεται με δήλωση στο γραμματέα του δικαστηρίου της κληρονομίας. Για αποποίηση που γίνεται με αντιπρόσωπο απαιτείται ειδική πληρεξουσιότητα με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Το δημόσιο δεν μπορεί να αποποιηθεί την κληρονομία που του έχει επαχθεί εξ αδιαθέτου).

Άρα όταν θέλουμε να δώσουμε πληρεξουσιότητα σε κάποιον τρίτο προκειμένου ο πληρεξούσιος να αγοράσει ακίνητο, τότε το πληρεξούσιο πρέπει να έχει τον τύπο του συμβολαιογραφικού εγγράφου διότι και η δικαιοπραξία που αφορά (αγορά ακινήτου) απαιτεί συμβολαιογραφικό έγγραφο. Καταλαβαίνουμε ότι όταν ο νόμος επιβάλλει με ποινή ακυρότητας για κάποια δικαιοπραξία τον έγγραφο τύπο, πρέπει και η παροχή πληρεξουσιότητας για την κατάρτιση τέτοιας δικαιοπραξίας να υποβληθεί (επί ποινή ακυρότητας) στον ίδιο τύπο.

Μετά την παράθεση όλων των ανωτέρω είναι σαφές ότι στην περίπτωση που εξετάζουμε δεν απαιτείται το ειδικό πληρεξούσιο που πρέπει να προσκομιστεί στη Δ.Ο.Υ. (αν δεν μπορεί να προσέλθει ο ίδιος ο φορολογούμενος ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας) να έχει τον τύπο του συμβολαιογραφικού εγγράφου. Αρκεί ένα ιδιωτικό έγγραφο που ορίζει ρητώς τον πληρεξούσιο, τον ακριβή σκοπό της πληρεξουσιότητας και την χρονική διάρκεια αυτής (τέσσερις μήνες στην προκειμένη περίπτωση). Να πούμε βέβαια ότι το έγγραφο αυτό πρέπει να προσκομιστεί σε κάποιο αστυνομικό τμήμα ή σε Κ.Ε.Π. προκειμένου να γίνει βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής.
Φρονούμε πως η Διοίκηση του Υ.Ο. πρέπει να ξαναδεί με προσοχή τις ισχύουσες διατάξεις του Α.Κ. και να δώσει σαφείς οδηγίες προς τους φορολογούμενους ώστε να μην δημιουργηθούν προστριβές.
Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών και των συναδέλφων λογιστών – φοροτεχνικών, παραθέτουμε ένα υπόδειγμα ειδικού πληρεξουσίου το οποίο οι συνάδελφοι μπορούν να χρησιμοποιούν για τις συναλλαγές τους με τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.



ΕΙΔΙΚΟ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟ ΕΓΓΡΑΦΟ




Εγώ ο / η υποφαινόμενος /η ………………………………………..……………………
του ………………………………….και της ………………………………………………
με αριθμό δελτίου ταυτότητας …………………. και Α.Φ.Μ. ……….......................
νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας ………………………. με Α.Φ.Μ. ……………..
κάτοικος ………………. οδός ………………………..……………
δηλώνω τα εξής :
Δια του παρόντος μου διορίζω και εξουσιοδοτώ
τον / την…........………………………………………………………...............................
με αριθμό δελτίου ταυτότητας …………………. και Α.Φ.Μ. ………............
κάτοικο ……………………….. οδός ………………………..……………
ως πληρεξούσιο αντιπρόσωπό μου, όπως άντ’ εμού και εξ’ ονόματος μου προβεί στις πιο κάτω πράξεις:

1. Όπως προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. ………….. ….και συγκεκριμένα στο τμήμα μητρώου αυτής, προκειμένου να υπογράψει κάθε σχετικό έγγραφο, να παραλάβει τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης που απαιτείται, έτσι ώστε να έχω πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρει το νέο TaxisNet .

Στην ………………………… σήμερα την ……/…../…….
Η χρονική διάρκεια του παρόντος ορίζεται σε 4 (τέσσερις) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής.



Ο / Η Πληρεξουσιοδοτών / ούσα



Ονοματεπώνυμο: ………………..




Υπογραφή ..........................................



BY TAX-HEAVEN

Πως θα κάνουν απογραφή τα πρατήρια υγρών καυσίμων στις 31/12/2010

για τα πιο κάτω θέματα που αφορούν τις τρέχουσες υποχρεώσεις μας πάνω στο νέο φορολογικό τοπίο όπως διαμορφώθηκε από 01/05/2010, με τις ρυθμίσεις των σχετικών νόμων και αποφάσεων και ιδιαίτερα για την απογραφή που πρέπει να κάνετε στις 31-12-2010.

1. Τα νέα δεδομένα από 1-5-2010

Όπως γνωρίζουμε από την 1η Μαΐου 2010 , στα Πρατήρια Υγρών καυσίμων επήλθαν οι ακόλουθες αλλαγές:
Βενζίνες - Πετρέλαια: (ατομικές επιχειρήσεις, προσωπικές εταιρείες Ο.Ε. ή Ε.Ε, Κοινωνίες - όχι Ε.Π.Ε. ή Α.Ε- εντάσσονται από 1-5-2010 στη Β’ κατηγορία βιβλίων, ανεξάρτητα από το ύψος των εσόδων. Προσοχή: δεν «πάνε» στη Γ΄ κατηγορία ακόμα και αν περάσουν το όριο του τζίρου της Β΄ κατηγορίας που είναι 1.500.000 ευρώ.
Σχετικές διατάξεις: ΠΟΛ.1023/11.3.2010, ΠΟΛ.1032/30.3.2010, ΠΟΛ.1036/31.3.2010, ΠΟΛ.1091/14.6.2010, Ν. 3842/2010, άρθρο 19 παρ. 2,3 και 4, Κ.Β.Σ. (Π.Δ. 186/1992) άρθρο 4 παρ.3 περίπτ. γ΄

Για τα λοιπά είδη: (Λιπαντικά, Αξεσουάρ, Τσιγάρα, άλλα είδη): Εξακολουθεί η Β΄ κατηγορία (εφ΄όσον ο τζίρος όλων μαζί παραμένει κάτω από το όριο της κατηγορίας αυτής δηλαδή κάτω από 1.500.000 ευρώ. Άνω των 1.500.000 ευρώ στην Γ’ κατηγορία).
Σχετικές διατάξεις: Κ.Β.Σ. (Π.Δ. 186/1992) άρθρο 4 παρ.3 περίπτ. γ΄

Για τον κλάδο παροχής υπηρεσιών ( πλυντήριο, στάθμευση): Β΄ κατηγορία. Αν ο τζίρος ξεπεράσει το όριο (1.500.000 ευρώ) τηρείται Γ’ κατηγορία.
Σχετικές διατάξεις: Κ.Β.Σ. (Π.Δ. 186/1992) άρθρο 4 παρ.3 περίπτ. γ΄
Αναλυτικούς πίνακες και πρακτικό οδηγό έχουμε αναρτήσει από τον Μάρτιο 2010 στην ιστοσελίδα www.ebna.gr/


2. ΑΠΟΓΡΑΦΗ 31/12/2010

Στις 31 Δεκεμβρίου 2010 πρέπει υποχρεωτικά να κάνετε απογραφή αναλυτικά κατά είδος (ποσοτικά) για όλα τα παραπάνω εμπορεύσιμα είδη που όπως είπαμε εντάσσονται πλέον στην β΄κατηγορία βιβλίων. Προσοχή: μέχρι 20/2/2011 η απογραφή πρέπει να καταχωρηθεί στο θεωρημένο βιβλίο απογραφών αναλυτικά κατά είδος (ποσοτικά και με αξία).

Για το σκοπό αυτό και προκειμένου να εξασφαλίσουμε και για φέτος, με τους ίδιους όρους των προηγουμένων ετών, την απαλλαγή από απογραφή όλων των λοιπών ειδών (αξεσουάρ, μικρο-ανταλλακτικά, αναψυκτικά, τυποποιημένα τρόφιμα, λοιπά συναφή είδη) που διαθέτουν τα πρατήρια κάναμε συναντήσεις με τα αρμόδια στελέχη της Διεύθυνσης του Κ.Β.Σ. του Υπ. Οικονομικών, όπου συζητήσαμε για την παραπάνω δυνατότητα που μας είχαν δώσει στο παρελθόν σχετικές διατάξεις. Συγκεκριμένα, όπως θα δούμε και στην σχετική εγκύκλιο που θα εκδώσει η παραπάνω Διεύθυνση του Υπ. Οικονομικών, με τις ΠΟΛ.1137/22.12.2003 και ΠΟΛ.1134/14.12.2004, μεταξύ των άλλων απαλλαγών για απογραφή, σε ορισμένες κατηγορίες επιτηδευματιών, περιλαμβάνεται ειδική παράγραφος για τον κλάδο μας, η οποία ρυθμίζει τι θα απογράφουμε και τι δεν θα απογράφουμε. Συνεπώς οι παραπάνω διατάξεις προσαρμόζονται ανάλογα και για την καλύτερη κατανόηση και αποφυγή παρερμηνειών σχετικά με την απογραφή που θα κάνουμε στις 31-12-2010 σημειώστε με προσοχή :

α. Δεν απογράφουμε:
- Τα αξεσουάρ
- Τα μικροανταλλακτικά
- Τα αναψυκτικά
- Τα τυποποιημένα τρόφιμα
- Λοιπά συναφή είδη
Εφόσον στα είδη αυτά αθροιστικά ο τζίρος τους στο 2010 δεν ξεπέρασε τα εκατό πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.

β. Απογράφουμε αναλυτικά:
- Τα καύσιμα ( βενζίνες, πετρέλαιο κίνησης, πετρέλαιο θέρμανσης)
- Τα Λιπαντικά
- Τα Τσιγάρα

Δεδομένου ότι στα συγκεκριμένα αυτά είδη, αθροιστικά μαζί με την πιο πάνω κατηγορία (α΄) θα έχουμε (σίγουρα) συνολικό τζίρο στο 2010 πάνω από εκατό πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.

Δηλαδή:
- η α΄ ομάδα κρίνεται αυτοτελώς (μόνο στα είδη της ομάδας αυτής βλέπουμε αν ο τζίρος ήταν πάνω ή κάτω από 150.000 ευρώ).
- για την β΄ομάδα (καύσιμα λιπαντικά + τσιγάρα ) έχουμε υποχρέωση απογραφής μόνο αν ο τζίρος συνολικά αυτών μαζί και της α’ ομάδας ξεπερνά σε πωλήσεις τα 150.000 ευρώ.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
1ο Παράδειγμα:
Ένα πρατήριο στο 2010 είχε τζίρο:
α) - από καύσιμα 1.580.000 €
- από λιπαντικά 52.000 €
- από τσιγάρα 36.000 €
Σύνολο 1.668.000 €

Β) - από αξεσουάρ 60.000 €
- από μικρο/κτικά 25.000 €
- από τυποπ. τρόφιμα 13.000 €
- από άλλα είδη 8.000 €
Σύνολο 106.000 €

Το πρατήριο αυτό:
Θα κάνει κανονικά απογραφή για την πρώτη ομάδα (καύσιμα +λιπαντικά + τσιγάρα).
Δεν θα κάνει για την δεύτερη ομάδα (αξεσουάρ + μικροανταλλακτικά + τυποποιημένα τρόφιμα + άλλα διάφορα) Θα ληφθεί όμως ως απογραφή το 10% των αγορών του 2010 κάθε επιμέρους κλάδου

2ο Παράδειγμα:
Ένα πρατήριο στο 2010 είχε τζίρο:
α) - από καύσιμα 1.280.000 €
- από λιπαντικά 52.000 €
- από τσιγάρα (δεν έχει τσιγάρα)
Σύνολο 1.332.000 €

β) - από αξεσουάρ 105.000 €
- από μικρο/κτικά 38.000 €
- από άλλα είδη 15.000 €
Σύνολο 158.000 €

Εδώ το πρατήριο αυτό:
Θα κάνει απογραφή, και για τα είδη της α’ ομάδας, και για τα είδη της β’ ομάδας διότι ο τζίρος και των δύο αθροιστικά ομάδων είναι πάνω από 150.000 ευρώ και διότι ο τζίρος (μόνος του) στην β’ ομάδα ειδών είναι 158.000 ευρώ, δηλαδή πάνω από το όριο των 150.000 ευρώ.

3. Που καταχωρείται η απογραφή

Σύμφωνα με τη ρητή διατύπωση της πιο πάνω Υπουργικής Απόφασης η απογραφή (εφόσον συντρέχει με βάση τα προαναφερθέντα κριτήρια υποχρέωση), μπορεί να καταχωρείται χειρόγραφα ή μηχανογραφικά σε χωριστές σελίδες της τηρούμενης σήμερα θεωρημένης μηνιαίας κατάστασης του βιβλίου εσόδων-εξόδων ή των θεωρημένων και μη χρησιμοποιημένων εντύπων του βιβλίου εσόδων – εξόδων ή σε ιδιαίτερες σελίδες του χειρόγραφα θεωρημένου και τηρούμενου βιβλίου εσόδων – εξόδων.

Αν όμως, έχετε ήδη θεωρημένο βιβλίο απογραφής ή θέλετε να έχετε ξεχωριστό βιβλίο απογραφής, μπορείτε να θεωρήσετε μέχρι και τις 20 Φεβρουαρίου 2011.


4. Πως και μέχρι πότε θα καταχωρηθεί η απογραφή

Η καταχώρηση της απογραφής πρέπει να περιλαμβάνει το είδος, τη μονάδα μέτρησης και την ποσότητα για κάθε αποθηκευτικό χώρο.

Μέχρι την 20η Φεβρουαρίου 2011 πρέπει να έχει καταχωρηθεί η απογραφή και κατά ποσότητα και κατ’ αξία. Η αξία καταχωρείται κατά μονάδα και συνολικά για κάθε είδος.

Παράδειγμα:
- πετρέλαιο θέρμανσης…… λίτρα 5.000 x τιμή λίτρου……= ............€
- Βενζίνη (είδος)……………… λίτρα 4.000 x τιμή λίτρου…… = ............€
- Βενζίνη (είδος)……………… λίτρα 3.500 x τιμή λίτρου………= ............€
- Ορυκτέλαια super τύπος … λίτρα 600 x τιμή λίτρου…… = ............€
- τσιγάρα είδος ................τεμάχια 80 x τιμή μονάδος………… = .............€

Η αποτίμηση πρέπει να γίνει στην χαμηλότερη τιμή του κάθε είδους, μεταξύ τιμής κτήσης και της τρέχουσας τιμής που μπορεί να αγορασθούν.

Πρακτικά χρησιμοποιείτε την τιμή αγοράς στις πιο πρόσφατες αγορές, εφόσον καλύπτουν όλη την απογραφή σε ποσότητα.


5. Πως θα γίνεται η διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης από 1η Ιανουαρίου 2011.

Με τη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας» καταργείται από 1.1.2011 η επιστροφή και συνεπώς η προκαταβολή του ΕΦΚ από τους διακινητές πετρελαίου θέρμανσης στο σύστημα «ΗΦΑΙΣΤΟΣ».

Συνεπώς από 1.1.2011 απαλλάσσονται οι διακινητές πετρελαίου που διαθέτουν πετρέλαιο θέρμανσης στους καταναλωτές (πρατηριούχοι υγρών καυσίμων κλπ) από την υποχρέωση αγοράς του εν λόγω καυσίμου με υψηλό συντελεστή Ε.Φ.Κ. και διάθεσή του με χαμηλό. Παραμένουν όμως και συνεχίζονται οι υποχρεώσεις από το σύστημα «ΗΦΑΙΣΤΟΣ».
Με τις νέες διατάξεις «τα μέλη του Μητρώου ΔΙΠΕΘΕ υποχρεούνται να καταχωρούν με ακρίβεια εντός 14 ημερών στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, όλες τις συναλλαγές του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης που πραγματοποιούν σε όλα τα στάδια, αρχής γενομένης από την κατάθεση στην Τελωνειακή Αρχή της Δήλωσης Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης(Δ.Ε.Φ.Κ.), μέχρι και την τελική κατανάλωση».

Προσοχή: «Σε περίπτωση μη καταχώρισης ή εκπρόθεσμης καταχώρισης ή ανακριβούς καταχώρισης των συναλλαγών πετρελαίου θέρμανσης στο Πληροφοριακό Σύστημα Παρακολούθησης Πετρελαίου Θέρμανσης, εντός της, κατά το άρθρο 73 παράγραφος 2 περίπτωση α΄ του παρόντος νόμου, περιόδου, (δηλαδή εντός 14 ημερών) επιφυλασσόμενων των περί λαθρεμπορίας διατάξεων, επιβάλλεται πρόστιμο ισόποσο με το πενταπλάσιο της διαφοράς των συντελεστών του Ε.Φ.Κ. μεταξύ πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, υπολογιζόμενης επί της ποσότητας που αφορούν οι ανωτέρω πράξεις ή παραλείψεις.

Σε περίπτωση που οι ως άνω πράξεις ή παραλείψεις διαπραχθούν από το ίδιο μέλος ΔΙΠΕΘΕ δεύτερη φορά, το μέλος αυτό διαγράφεται από το μητρώο ΔΙΠΕΘΕ.»

Θα συνεχίσετε τις θεωρημένες αποδείξεις και Τιμολόγια για τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, μέχρι να εξαντληθούν τα μπλοκ που έχετε. Στην ένδειξη (δεύτερη σειρά) ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ - ΑΓΟΡΑΣΤΗ , δεν θα γράφεται κανένα ποσό. Θα συμπληρώνονται η πρώτη σειρά και η Τρίτη, όπως το παρακάτω παράδειγμα- υπόδειγμα:


ΕΙΔΟΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΟΣ ΑΞΙΑ
Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (diesel) θέρμανσης 950,00 0,72 684,00
ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ-ΑΓΟΡΑΣΤΗ: Διαφορά Ε.Φ.Κ.+ Φ.Π.Α.= ...........
ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ-ΑΓΟΡΑΣΤΗ 684,00

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Κλείνουν οριστικά 71 εφορίες στην επαρχία

Στην πλήρη αναδιάρθρωση του φοροελεγκτικού μηχανισμού προχωρεί το υπουργείο Οικονομικών με την κατάργηση 71 εφοριών β΄ τάξης και τη συγχώνευση 30 εφοριών ορισμένες εκ των οποίων στεγάζονται στο ίδιο κτίριο.

Στην πλήρη αναδιάρθρωση του φοροελεγκτικού μηχανισμού προχωρεί το υπουργείο Οικονομικών με την κατάργηση 71 εφοριών β΄ τάξης και τη συγχώνευση 30 εφοριών ορισμένες εκ των οποίων στεγάζονται στο ίδιο κτίριο.
Σήμερα σε ολόκληρη την επικράτεια λειτουργούν 290 εφορίες, πολλές από τις οποίες εξυπηρετούν μικρό αριθμό φορολογουμένων. Στο σχέδιο του υπουργείου είναι να καταργηθούν σχεδόν το σύνολο των εφοριών β΄ τάξης με εξαίρεση αυτές που βρίσκονται σε νησιά.

Κάποιες από αυτές ενδέχεται να διατηρηθούν ως έχουν καθώς εξυπηρετούν φορολογουμένους που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και είναι δύσκολη η πρόσβαση στις μεγάλες εφορίες που βρίσκονται στις πρωτεύουσες των νομών της χώρας.

Πηγή Το Βήμα

Πίνακα με μερικές από τις υπό κατάργηση εφορίες

Αγιάς Δερβενίου Κροκεών Μουζακίου
Ακράτας Δεσκάτης Κυπαρισσΐας Νεάπολης Βοιών
Αμφίκλειας Δημητσάνας Λακωνίας Νεμέας
Αμφιλοχίας Δομοκού Λεχαινών Ξυλοκάστρου
Ανδρίτσαινας Ελασσόνας Λεωνιδίου Παλαμά
Αρεόπολης Ζαχάρως Λιδορικίου Παράλιου Aστpous
Αστακού Θέρμου Λίμνης Πύλου
Αταλάντης Καλαβρύτων Μακρακώμης Σκάλας Λακωνίας
Βάρδα Καρύστου Μεγαλόπολης Σοφάδων
Βόνιτσας Κιάτου Μελιγαλά Στυλίδαε
Γαργαλιάνων Κλειτορίας Μεσσήνης Τροπαίων
Γαστούνης Κρανιδίου Μεσσηνίας Τυρνάβου
Γυθείου Κρεστένων Μολάων Φιλιατρών

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Φοροτεχνικοί κατά περαίωσης (λεμε τωρα .... )

Φοροτεχνικοί κατά περαίωσης

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η Πανελλήνια Ένωση Φοροτεχνικών, ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική η διάταξη του νόμου για την περαίωση.


Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι φοροτεχνικοί, η διάταξη αυτή είναι αντίθετη τόσο στο Σύνταγμα όσο και στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς δεν καταλαμβάνει ορισμένες κατηγορίες φορολογουμένων και επιτηδευματιών.

Η Ένωση αναφέρει ότι η περαίωση είναι αντίθετη στο άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας των πολιτών και στην συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, όπως παράλληλα είναι αντίθετη και στην 6η κοινοτική οδηγία για την ομοιόμορφη φορολογική βάση.

Ακόμη, η Ένωση χαρακτηρίζει "λεόντειο σύμβαση" τη διάταξη εκείνη του άρθρου 9 του Ν. 3888/2010 που παρέχει τη δυνατότητα στις ΔΟΥ να επανελέγχουν τις υποθέσεις στο μέλλον στις περιπτώσεις που προκύψουν νέα στοιχεία σε βάρος των φορολογουμένων.

Λήψη νέων μέτρων προανήγγειλε ο Παπακωνσταντίνου

Λήψη νέων μέτρων προανήγγειλε ο Παπακωνσταντίνου

Εν μέσω ασφυκτικών πιέσεων, ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, στο περιθώριο του Eurogroup επισήμανε πως η Ελλάδα προτίθεται να λάβει όποια μέτρα κριθούν αναγκαία, λίγες μόνο ημέρες μετά τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού και του κυβερνητικού εκπροσώπου πως δεν πρόκειται να θιγούν περαιτέρω μισθοί και συντάξεις.

Υποστήριξε ακόμα ότι η Ελλάδα, λόγω του αναθεωρημένου δημοσιονομικού ελλείμματος του 2009, θα ξεκινήσει τη νέα χρονιά από υψηλότερο σημείο εκκίνησης που θα επιθυμούσε.

Υπενθυμίζεται η Eurostat ανέβασε το έλλειμμα του 2009 στο 15,4%, ενώ για το 2010 προβλέπεται αύξηση στο 9,4% έναντι 8,2% που αποτελεί στόχο του Μνημονίου.

Σε ό,τι αφορά τους στόχους της χώρας, τόνισε πως το 2011 η Ελλάδα θα σεβαστεί πλήρως του στόχους που έχουν τεθεί με το Μνημόνιο, κάτι που σημαίνει περαιτέρω μείωση του ελλείμματος στο 7,6%.

Αυτό βέβαια, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθεροτυπία", συνεπάγεται τη λήψη πρόσθετων μέτρων που θα πρέπει να αποφέρουν τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από τo Eurogroup πάλι ασκήθηκαν πιέσεις για επιπλέον αλλαγές σε τομές όπως οι υπηρεσίες υγείας, η φορολογία, τα εργασιακά θέματα και η αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης.

Μετά το πέρας της συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης, ο πρόεδρος του Eurogroup, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, ζήτησε από την Ελλάδα να αποσαφηνίσει τις λεπτομέρειες για τα πρόσθετα μέτρα που πρόκειται να λάβει.

Δεν παρέλειψε ωστόσο να επισημάνει τη "σημαντική πρόοδο που έχει κάνει η Ελλάδα τους τελευταίους 5-6 μήνες", τονίζοντας πως οι "προσαρμογές [της χώρας] είναι σε γενικές γραμμές προς τη σωστή κατεύθυνση".

Αναγνώρισε, βέβαια, πως η αναθεώρηση του ελλείμματος για το 2009 θα έχει επιπτώσεις και στο έλλειμμα του 2010, σημειώνοντας πως το Eurogroup ζήτησε από την Ελλάδα να "είναι πιο συγκεκριμένη για την αναθεώρηση του Μνημονίου. Παραμένουμε πεπεισμένοι πως η σημαντική πρόοδος θα συνεχιστεί…”, τόνισε.

Η δήλωση της Ευρωζώνης για την Ελλάδα

"Η Eυρωζώνη καλωσορίζει την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης να πάρει πρόσθετα μέτρα στον προϋπολογισμό του 2011, ώστε να πετύχει το στόχο μείωσης του ελλείμματος στα 17 δισεκατομμύρια ευρώ τον επόμενο χρόνο.

Η κυβέρνηση εξετάζει τις λεπτομέρειες αυτών των πρόσθετων μέτρων που θα εφαρμοστούν στον προϋπολογισμό του 2011 καθώς και στο επανεξεταζόμενο μνημόνιο.

Θέλουμε να υπογραμμίσουμε την ανάγκη για περισσότερες μειώσεις δημοσίων δαπανών καθώς και την εμβάθυνση και ταχύτερη μεταβολή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στους τομείς της φορολογίας, της αγοράς εργασίας, της επιχειρηματικότητας, της δημόσιας υγείας και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης".

Παράταση για περαίωση μέχρι 24 Νοεμβρίου

Παράταση για περαίωση μέχρι 24 Νοεμβρίου

Παράταση έξι ημερών δίνει το υπουργείο οικονομικών , σε όσους επιθυμούν να υπαχθούν στη διαδικασία περαίωσης, λόγω των πολλών προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στη διαδικασία. Σύμφωνα με την αρχική θέση του υπουργείου Οικονομικών, η διορία έληγε την Πέμπτη (18/11) και πλέον δίνεται παράταση μέχρι τις 24 Νοεμβρίου.


Με απόφαση του Γιώργου Παπακωνσταντίνου, όσοι επιθυμούν να υπαχθούν μπορούν να το κάνουν μέχρι τις (24/11), ενώ τα σημειώματα από εδώ και στο εξής θα εκδίδονται από τη ΔΟΥ στην οποία υπάγεται ο φορολογούμενος.

Για αυτές τις περιπτώσεις, καθώς και για την επίλυση των διαφορών για τις αιτήσεις που υποβάλλονται στο πλαίσιο αυτής της παράτασης, η επίλυση της υπόθεσης πρέπει να γίνει μέχρι τις 29 του μήνα.

Αναλυτικά, η απόφαση προβλέπει:

1. Το Εκκαθαριστικό Σημείωμα για την πραγματοποίηση της περαίωσης των ανέλεγκτων υποθέσεων που προβλέπεται από την παράγραφο 1 του άρθρου 9 του ν.3888/2010 εκδίδεται από την αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος του επιτηδευματία Δ.Ο.Υ. κατά την ημερομηνία έκδοσής του, εφόσον αυτό δεν έχει εκδοθεί από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών μέχρι την 10.11.2010. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 της απόφασης ΠΟΛ. 1137/11.10.2010 ισχύουν ανάλογα και εν προκειμένω.

2.
Το κατά τα ανωτέρω Εκκαθαριστικό Σημείωμα εκδίδεται με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα που ήταν καταχωρημένα στα κεντρικά υπολογιστικά συστήματα της Γ.Γ.Π.Σ. κατά την 13.10.2010, κατόπιν σχετικής επιβεβαίωσης καθώς και περαιτέρω διόρθωσης ή συμπλήρωσης αυτών, εφόσον συντρέχει περίπτωση, από την κατά περίπτωση αρμόδια για την έκδοση του Σημειώματος αυτού Δ.Ο.Υ., με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα των φακέλων των αρχείων της κατά το χρόνο έκδοσης του Εκκαθαριστικού Σημειώματος, με εξαίρεση τα δεδομένα των τυχόν δηλώσεων που υποβλήθηκαν μετά την 31.8.2010. Ειδικά στις περιπτώσεις επιτηδευματιών που για μία ή περισσότερες από τις υπαγόμενες στην περαίωση χρήσεις ή και για όλες τις χρήσεις αυτές δεν υφίστανται διαθέσιμα δεδομένα στη Γ.Γ.Π.Σ. κατά τα ανωτέρω ή τα δεδομένα αυτά είναι ελλιπή, το Εκκαθαριστικό Σημείωμα εκδίδεται με βάση κατ’ αρχήν τα τυχόν διαθέσιμα δεδομένα της Γ.Γ.Π.Σ. κατόπιν επιβεβαίωσης και τυχόν διόρθωσης ή συμπλήρωσης αυτών σύμφωνα με τα προαναφερόμενα και περαιτέρω, κατά το μέρος που δεν υφίστανται διαθέσιμα δεδομένα της Γ.Γ.Π.Σ., με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα των φακέλων των αρχείων της ως άνω Δ.Ο.Υ. κατά το χρόνο έκδοσης του Εκκαθαριστικού Σημειώματος, με εξαίρεση τα δεδομένα των τυχόν δηλώσεων που υποβλήθηκαν μετά την 31.8.2010. Εάν για την επιβεβαίωση των ως άνω διαθέσιμων δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ. ή για την έκδοση του Εκκαθαριστικού Σημειώματος, κατά περίπτωση, απαιτείται η παροχή στοιχείων από άλλες Δ.Ο.Υ. ή Υπηρεσίες, αποστέλλονται από αυτές άμεσα με τηλεομοιοτυπία (FAX) στην ως άνω Δ.Ο.Υ. τα απαραίτητα σχετικά στοιχεία από τους οικείους φακέλους τους, με βάση τα οποία η εν λόγω Δ.Ο.Υ. προβαίνει στη διόρθωση ή συμπλήρωση των διαθέσιμων δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ., εφόσον τελικά συντρέχει περίπτωση, ή στην έκδοση του Εκκαθαριστικού Σημειώματος, αντίστοιχα.

3.
Περαιτέρω, το Εκκαθαριστικό Σημείωμα αποστέλλεται από την αρμόδια για την έκδοσή του Δ.Ο.Υ. ταχυδρομικά στον επιτηδευματία, με ταυτόχρονη ηλεκτρονική ενημέρωση και των τυχόν άλλων Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδιες για τη φορολογία εισοδήματος του επιτηδευματία για ένα ή περισσότερα οικονομικά έτη που αναγράφονται στο Εκκαθαριστικό Σημείωμα.

4.
Καταληκτική ημερομηνία έκδοσης κατά τα ανωτέρω των ως άνω Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων ορίζεται η 29.11.2010. Η αποδοχή των εν λόγω Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων από τους επιτηδευματίες, κατά τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του ν. 3888/2010, γίνεται το αργότερο εντός δέκα πέντε (15) ημερών από την αναφερόμενη σε κάθε Εκκαθαριστικό Σημείωμα ημερομηνία έκδοσης αυτού. Τυχόν επιβαρυντικά εν γένει στοιχεία, κατά τις διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 2 του παραπάνω νόμου, που περιέρχονται ή υφίστανται στη Δ.Ο.Υ. που εξέδωσε το Εκκαθαριστικό Σημείωμα από το χρόνο έκδοσης αυτού μέχρι το χρόνο αποδοχής του, λαμβάνονται υπόψη με σχετική τροποποίηση του Εκκαθαριστικού Σημειώματος κατά το χρόνο αποδοχής του.

5. Η καταβολή του ποσού που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του ν.3888/2010 για την αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος κατά τις διατάξεις αυτές, πραγματοποιείται στη Δ.Ο.Υ. έκδοσης αυτού, η οποία αναγράφεται επί του Εκκαθαριστικού Σημειώματος. Το σύνολο της προκύπτουσας οφειλής που αφορά τα οικονομικά έτη για τα οποία το Εκκαθαριστικό Σημείωμα γίνεται αποδεκτό βεβαιώνεται από τον προϊστάμενο της ανωτέρω Δ.Ο.Υ. στο όνομα του υπόχρεου με τη σύνταξη σχετικών χρηματικών καταλόγων κατά τις κείμενες διατάξεις, τα υπόλοιπα δε προς καταβολή ποσά φόρου εισοδήματος και φόρου προστιθέμενης αξίας καταβάλλονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 10 του ν.3888/2010.

6. Σε περίπτωση ύπαρξης προφανών σφαλμάτων εκδοθέντος κατά τα ανωτέρω Εκκαθαριστικού Σημειώματος, ο επιτηδευματίας προσέρχεται στη Δ.Ο.Υ. έκδοσης αυτού, όπου γίνεται οίκοθεν άμεση διόρθωσή του, εφαρμοζόμενων ανάλογα των οριζόμενων στην παράγραφο 7 της απόφασης ΠΟΛ.1137/11.10.2010. Στις περιπτώσεις αυτές η αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος γίνεται το αργότερο μέχρι την 17.12.2010.

7. Εφόσον κατά την αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος υφίστανται στη Δ.Ο.Υ. που εξέδωσε το Σημείωμα αυτό εκθέσεις ελέγχου Κ.Β.Σ. για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οι οικείες αποφάσεις επιβολής προστίμου, προηγείται υποχρεωτικά η έκδοση των αποφάσεων αυτών κατά τις κείμενες διατάξεις και ακολουθεί περαιτέρω η αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος. Με την αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος ο επιτηδευματίας δύναται κατόπιν σχετικής αίτησής του να ζητήσει την επίλυση της διαφοράς του επιβληθέντος προστίμου με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 1, 7 και 8 του άρθρου 11 του ν. 3888/2010, καθώς και του δεύτερου εδαφίου των παραγράφων 5 και 6 της απόφασης ΠΟΛ. 1138/11.10.2010. Η επίλυση της διαφοράς κατά τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο διενεργείται ταυτόχρονα με την αποδοχή του πιο πάνω Σημειώματος ή το αργότερο εντός δέκα (10) ημερών από την αποδοχή του. Σε περίπτωση που για ένα ή περισσότερα οικονομικά έτη που αναγράφονται στο Εκκαθαριστικό Σημείωμα είναι αρμόδιες άλλες Δ.Ο.Υ., η Δ.Ο.Υ. που εξέδωσε το Σημείωμα αυτό ζητεί, πριν από την αποδοχή του από τον επιτηδευματία, την αποστολή από τις άλλες Δ.Ο.Υ. των τυχόν υφιστάμενων σε αυτές εκθέσεων ελέγχου Κ.Β.Σ. για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οι οικείες αποφάσεις επιβολής προστίμου, προκειμένου, πριν από την αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος, να εκδώσει τις πιο πάνω αποφάσεις, για τις οποίες περαιτέρω έχουν επίσης εφαρμογή τα οριζόμενα στα προηγούμενα εδάφια.

8. Οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 9 του ν.3888/2010 καθώς και των παραγράφων 5 και 6 της απόφασης ΠΟΛ.1137/11.10.2010 ισχύουν ανάλογα και για τα Εκκαθαριστικά Σημειώματα που εκδίδονται κατά τα οριζόμενα στις προηγούμενες παραγράφους.

9. Επί υποθέσεων της παραγράφου 13 του άρθρου 6, της παραγράφου 3 του άρθρου 7, καθώς και του άρθρου 8 του ν.3888/2010, για τις οποίες το οικείο Εκκαθαριστικό Σημείωμα εκδίδεται από τις κατά περίπτωση αρμόδιες Δ.Ο.Υ. κατά τα οριζόμενα στις προηγούμενες παραγράφους, η προβλεπόμενη αίτηση προκειμένου να επιλυθούν οι σχετικές διαφορές κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 11 του ως άνω νόμου καθώς και στις διατάξεις των αποφάσεων ΠΟΛ.1138/11.10.2010 και 1143/20.10.2010, υποβάλλεται μέχρι την 17.12.2010, με την επιφύλαξη των οριζόμενων στις παραγράφους 3 και 4 της παραπάνω απόφασης ΠΟΛ.1138/11.10.2010.

10.
Η προθεσμία της παραγράφου 1 της απόφασης ΠΟΛ.1138/11.10.2010 για την υποβολή αιτήσεων επίλυσης των διαφορών εκκρεμών υποθέσεων κατά το άρθρο 11 του ν. 3888/2010 παρατείνεται μέχρι 24.11.2010. Η επίλυση της διαφοράς για τις αιτήσεις που υποβάλλονται στο πλαίσιο της ανωτέρω παράτασης από 16.11.2010 και μετά πραγματοποιείται κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 της ανωτέρω απόφασης και το αργότερο μέχρι 29.11.2010.

Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Ερωτηματολόγιο Αθλητικου Τουρίστα( το κατεβαζετε κανοντας Copy paste σε κειμενο word)

Στειλτε τις απαντησεις σας στο "alexandragr_85@msn.com"

Εικόνα2.pngΕικόνα1.pngΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΑ:

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ

Το ερωτηματολόγιο αυτό αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της εκπόνησης διπλωματικής εργασίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στη Διοίκηση Υπηρεσιών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σκοπός της μελέτης είναι να καταγραφεί το προφίλ του Έλληνα αθλητικού τουρίστα ο οποίος χωρίζεται σε ενεργητικό και παθητικό. Ως ενεργητικό θεωρούμε αυτόν που επισκέπτεται μια τοποθεσία προκειμένου να συμμετάσχει σε ένα αθλητικό γεγονός ή να ασκήσει κάποιο σπορ, ενώ ο παθητικός επισκέπτεται μια τοποθεσία απλά και μόνο για να παρακολουθήσει. Και οι 2 κατηγορίες ανήκουν σε αυτό που ονομάζουμε «αθλητικό τουρισμό», δηλαδή το ταξίδι που πραγματοποιεί κάποιο άτομο προκειμένου να συμμετάσχει ή να παρακολουθήσει κάποιο αθλητικό γεγονός.

Οι απαντήσεις είναι ανώνυμες και θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας. Παρακαλώ διαθέστε 5-10 λεπτά για να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις με ακρίβεια και ειλικρίνεια.

Με εκτίμηση,

Μιχαήλ Αλεξάνδρα

1. Βαθμολογήστε το βαθμό που συμφωνείτε με τις παρακάτω προτάσεις σε μία κλίμακα από το 1 έως το 5 (όπου 1-Διαφωνώ απόλυτα, 2-Διαφωνώ, 3-Ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ, 4-Συμφωνώ, 5-Συμφωνώ απόλυτα)

1

Ταξιδεύω συχνά με σκοπό την συμμετοχή μου σε μια αθλητική δραστηριότητα.

2

Θα ταξίδευα οπουδήποτε για να συμμετέχω σε μια αθλητική δραστηριότητα που με ενδιαφέρει.

3

Συνδυάζω πολύ συχνά τις διακοπές μου με την συμμετοχή μου σε μια αθλητική δραστηριότητα.

4

Το βασικό μου κριτήριο όταν επιλέγω τόπο διακοπών είναι αν μου παρέχει τη δυνατότητα να συμμετέχω σε αθλητικές δραστηριότητες.

5

Ταξιδεύω συχνά με σκοπό την παρακολούθηση ενός αθλητικού γεγονότος.

6

Θα ταξίδευα οπουδήποτε για να παρακολουθήσω ένα αθλητικό γεγονός που με ενδιαφέρει.

7

Συνδυάζω πολύ συχνά τις διακοπές μου με την παρακολούθηση ενός αθλητικού γεγονότος.

8

Το βασικό μου κριτήριο όταν επιλέγω τόπο διακοπών είναι αν μου παρέχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσω αθλητικά γεγονότα.


2. Παρακαλώ βαθμολογήστε τις παρακάτω προτάσεις σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5 όπου 1=ποτέ και 5=πολύ συχνά.

«Ταξιδεύω με σκοπό τη συμμετοχή μου σε μια αθλητική Δραστηριότητα / Γεγονός ή για την παρακολούθηση ενός αθλητικού γεγονότος»

1

για να μάθω περισσότερα πράγματα για τα όσα συμβαίνουν γύρω μου

2

για να ικανοποιήσω την έμφυτη περιέργειά μου

3

για να εξερευνήσω νέες ιδέες

4

για να ανακαλύψω τον εαυτό μου

5

για να διευρύνω τις γνώσεις μου

6

για να ανακαλύψω νέα πράγματα

7

για να είμαι δημιουργικός/η

8

για να χρησιμοποιήσω τη φαντασία μου

9

για να δημιουργήσω φιλίες

10

για να συναναστρέφομαι με άλλους ανθρώπους

11

για να κτίσω πολύ στενές φιλίες

12

για να γνωρίσω νέους και διαφορετικούς ανθρώπους

13

για να αποκαλύψω τις σκέψεις, τα αισθήματα ή τις φυσικές μου δυνατότητες σε άλλους

14

για να αναπτύξω τις κοινωνικές μου ικανότητες και δεξιότητες

15

για να κερδίσω ένα αίσθημα του να ανήκω κάπου

16

για να κερδίσω το σεβασμό των άλλων

17

για να δοκιμάσω τις ικανότητές μου

18

για να είμαι καλός σε αυτές

19

για να βελτιώσω τις δεξιότητές μου και την ικανότητά μου να τις

εξασκώ καλά

20

για να είμαι ενεργός

21

για να αναπτύξω σωματικές ικανότητες και δεξιότητες

22

για να διατηρούμαι σε σωματική φόρμα

23

για να χρησιμοποιώ τις σωματικές μου δεξιότητες

24

για να βελτιώσω τη φυσική μου κατάσταση

25

για να χαλαρώσω

26

γιατί μερικές φορές έχω την ανάγκη να μείνω μόνος

27

για να χαλαρώσω σωματικά

28

για να χαλαρώσω διανοητικά

29

για να αποφύγω την κούραση και την τριβή της καθημερινότητας

30

για να ξεκουραστώ

31

για να διώξω το άγχος και την πίεση

32

για να ξεφύγω από τον υπερβολικό προγραμματισμό της ζωής

3. Παρακαλώ βαθμολογήστε το βαθμό συμφωνίας σας με τις παρακάτω προτάσεις σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5 (όπου 1-Διαφωνώ απόλυτα, 2-Διαφωνώ, 3-Ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ, 4-Συμφωνώ, 5-Συμφωνώ απόλυτα)

1

μου είναι πολύ ενδιαφέροντα

2

μου δίνουν αυτοπεποίθηση

3

μου δίνουν την αίσθηση ότι καταφέρνω κάτι

4

μου δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιώ πολλές και διαφορετικές ικανότητες και δεξιότητες

5

αυξάνουν τις γνώσεις μου για τον κόσμο γύρω μου

6

μου παρέχουν ευκαιρίες να δοκιμάσω νέα πράγματα

7

με βοηθούν να μάθω περισσότερα πράγματα για τον εαυτό μου

8

με βοηθούν να μάθω πράγματα για τους άλλους ανθρώπους

9

μου δίνουν τη δυνατότητα να έχω κοινωνικές επαφές με άλλους ανθρώπους

10

με έχουν βοηθήσει στο να αναπτύξω στενές ανθρώπινες σχέσεις

11

με έχουν φέρει σε επαφή με ανθρώπους που είναι φιλικοί

12

είναι βασικό ενδιαφέρον των ανθρώπων με τους οποίους κάνω παρέα στον ελεύθερό μου χρόνο

13

με βοηθούν να χαλαρώσω

14

με βοηθούν να διώξω το άγχος

15

συμβάλουν στο να νιώθω καλά ψυχολογικά

16

έχουν θέση στη ζωή μου απλά και μόνο επειδή μου αρέσουν

17

είναι απαιτητικά σωματικά

18

στα οποία συμμετέχω βελτιώνουν τη φυσική μου κατάσταση

19

στα οποία συμμετέχω έχουν σαν στόχο να με επαναφέρουν σωματικά

20

με βοηθούν να παραμείνω υγιής

21

στα οποία συμμετέχω λαμβάνουν χώρα σε καθαρούς και υγιείς τοποθεσίες ή χώρους

22

στα οποία συμμετέχω λαμβάνουν χώρα σε ενδιαφέρουσες τοποθεσίες ή χώρους

23

στα οποία συμμετέχω λαμβάνουν χώρα σε όμορφες τοποθεσίες ή χώρους

24

στα οποία συμμετέχω λαμβάνουν χώρα σε όμορφα σχεδιασμένες τοποθεσίες ή χώρους

«Τα ταξίδια για τη συμμετοχή μου σε μια αθλητική Δραστηριότητα / Γεγονός ή τα ταξίδια για την παρακολούθηση ενός αθλητικού γεγονότος»:

4. Το άθλημα το οποίο κυρίως κάνω ή παρακολουθώ στις εκδρομές ή στις διακοπές μου είναι το:

1 ......................................

2......................................

3.....................................

4.....................................

5......................................

5. Όταν επισκέπτομαι ένα τόπο με σκοπό να συμμετέχω ή απλά να παρακολουθήσω μια αθλητική Δραστηριότητα /Γεγονός κατά μέσο όρο διανυκτερεύω μέρες

6. Όταν επισκέπτομαι ένα τόπο με σκοπό να συμμετέχω ή απλά να παρακολουθήσω μια αθλητική Δραστηριότητα /Γεγονός κατά μέσο όρο δαπανώ Ευρώ

7. Βαθμολογήστε το βαθμό που θεωρείτε σημαντικές τις παρακάτω πηγές κόστους όταν επισκέπτεστε ένα τόπο με σκοπό να συμμετέχετε ή να παρακολουθήσετε μια αθλητική Δραστηριότητα /Γεγονός, με κλίμακα από το 1 έως το 5, όπου το 1=Καθόλου σημαντικό και 5=Πάρα Πολύ σημαντικό

1. Διαμονή

2. Διατροφή

3. Μετακινήσεις

4. Έξοδα συμμετοχής/Παρακολούθησης

5. Αγορές

6. Ψυχαγωγία

8. Κατά κανόνα όταν ταξιδεύω για με σκοπό να συμμετέχω ή να παρακολουθήσω μια αθλητική Δραστηριότητα /Γεγονός:

1. Είμαι μόνος

2. Συνοδεύομαι από μέλη της οικογένειας μου ή φίλους

3. Ταξιδεύω με οργανωμένο γκρουπ/σωματείο

9. Βαθμολογήστε το βαθμό που οι παρακάτω παράγοντες επηρεάζουν την απόφασή σας για να συμμετέχετε ή να παρακολουθήσετε ένα αθλητικό γεγονός, σε μία κλίμακα από το 1 έως το 5, όπου το 1=Καθόλου και 5=Πάρα Πολύ

1

Σημασία του αθλητικού γεγονότος

2

Ποιότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων

3

Ποιότητα των μονάδων διαμονής/σίτισης της περιοχής

4

Δυνατότητες παράλληλων δραστηριοτήτων και ψυχαγωγίας

5

Φυσικό κάλος του τόπου

6

Ευκολία μετακίνησης προς και από τον προορισμό

7

Η απόσταση

8

Συνολικό κόστος της εξόρμησης

10. Τοποθετήστε σε σειρά σημαντικότητας τα παρακάτω σαν πηγές ενημέρωσής σας για αθλητικές Δραστηριότητες /Γεγονότα που αποφασίζετε να συμμετέχετε ή να παρακολουθήσετε :

1. Τηλεόραση

2. Ραδιόφωνο

3. Διαδίκτυο

4. Εξειδικευμένα Έντυπα

5. Εφημερίδες

6. Αθλητικά σωματεία

7. Φίλοι/Γνωστοί

11. Ποιό είναι το φύλο σας; Άνδρας Γυναίκα

12. Σε ποιά ηλικιακή κατηγορία ανήκετε ; έως 18 ετών

19 έως 25 ετών

26 έως 34 ετών

35 έως 49 ετών

50 και άνω

13. Ποιό είναι το Μορφωτικό σας Επίπεδο;

Απόφοιτος Λυκείου

Απόφοιτος ΙΕΚ

Απόφοιτος ΤΕΙ

Απόφοιτος ΑΕΙ

Απόφοιτος Μεταπτυχιακού

Κάτοχος Διδακτορικού

14. Ποιό είναι το επάγγελμά σας;

Δημόσιος Υπάλληλος

Ιδιωτικός Υπάλληλος

Ελεύθερος Επαγγελματίας

Οικιακά

Φοιτητής(-ια)/Σπουδαστής(-ια)

Συνταξιούχος

Άνεργος

Εισοδηματίας

15. Ποιό είναι το μέσο μηνιαίο εισόδημά σας;

έως 700 Ευρώ

701-1000 Ευρώ

1001-1500 Ευρώ

1501-2000 Ευρώ

2001-3000 Ευρώ

3001 Ευρώ και άνω








16. Ποια είναι η οικογενειακή σας κατάσταση; Έγγαμος(η) Άγαμος(η)