Κυριακή 22 Απριλίου 2012

Για την υπαγωγή σε καθεστώς προσωρινού διακανονισμού(IKA ), απαιτούνται τα παρακάτω:

1. Υποβολή σχετικής αίτησης στις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος μέχρι την 31/12/2013.

2. Κεφαλαιοποίηση των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών χρονικών περιόδων μέχρι την 31/12/2011 και έκπτωση 40%, επί των προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης οφειλής, εφόσον η αίτηση υποβληθεί μέχρι την 30/04/2012.

3. Ανελλιπής καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2012 και εφεξής.

4. Καταβολή ποσού που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 20% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2011, έναντι της κεφαλαιοποιημένης την 31/12/2011 οφειλής.

Το ποσό αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 1,25% της κεφαλαιοποιημένης την 31/12/2011 οφειλής, ούτε μεγαλύτερο του 40% του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του 2011 και σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι ίσο ή μεγαλύτερο των εκατόν πενήντα ευρώ (150,00 €).

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση του εδ. β' παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4038/2012, απαιτούνται τα παρακάτω:

1. Υποβολή σχετικής αίτησης στις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος μέχρι την 30/04/2012.

2. Κεφαλαιοποίηση των καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών χρονικών περιόδων μέχρι την 31/12/2011.

3. Ανελλιπής καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2012 και εφεξής.

4. Εφάπαξ καταβολή ή καταβολή της πρώτης δόσης μέχρι την 31/05/2012.

5. Τρόπος ρύθμισης:

    • εφάπαξ εξόφληση ή ρύθμιση έως και έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%) επί των προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης οφειλής.
    • ρύθμιση από επτά (7) έως και δέκα (10) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση ποσοστού εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί των προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης οφειλής.

Για την αναστολή των αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης, ασφαλιστικά ενήμερος θεωρείται ο οφειλέτης, ο οποίος υποβάλλει αίτηση υπαγωγής στις ισχύουσες διατάξεις ρύθμισης των οφειλών του και καταβάλλει την πρώτη δόση.

Ρύθμιση των οφειλών στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. με αναστολή των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης και σημαντικές εκπτώσεις

Υπενθυμίζεται από την Διοίκηση του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., ότι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής σε καθεστώς ευνοϊκής ρύθμισης οφειλών είναι η 30/04/2012. Συνεπώς, οι οφειλέτες του Ιδρύματος θα πρέπει να υποβάλουν άμεσα σχετική αίτηση στα αρμόδια υποκαταστήματα προκειμένου να τύχουν των ευνοϊκών διατάξεων που προβλέπουν.

Επισημαίνεται ότι, η προθεσμία της έκπτωσης του προσωρινού διακανονισμού, κατά 40%, επί των προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων της κεφαλαιοποιημένης, την 31/12/2011, οφειλής λήγει οριστικά στις 30/04/2012.

Επίσης, η προθεσμία υποβολής αίτησης για την υπαγωγή στις διατάξεις του εδ. β' παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 4038/2012, λήγει οριστικά στις 30/04/2012.

Με δεδομένο ότι, δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση ισχύος, της έκπτωσης κατά 40% των προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων, του προσωρινού διακανονισμού καθώς και της ρύθμισης του εδ. β' παρ. 1 του άρθρου 21 του ν.4038/2012 (εφάπαξ εξόφληση έως και έξι δόσεις με έκπτωση 100% και ρύθμιση από επτά έως δέκα δόσεις με έκπτωση 75%) καλούμε τις επιχειρήσεις που οφείλουν να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα που τους δίνεται.

Ασφαλιστικές εισφορές δύο περιόδων θα πληρώσουν τον Μάιο οι επιχειρήσεις - Άλλαξε πλέον η προθεσμία πληρωμής εισφορών

Ασφαλιστικές εισφορές δύο περιόδων θα κληθούν να πληρώσουν οι επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό μέσα στο μήνα Μάιο, μετά από τις αλλαγές στις προθεσμίες πληρωμής αυτών που επέφερε ο τελευταίος νόμος 4075/2012 "Θέματα Κανονισμού Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, Ασφαλιστικών Φορέων, προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία 2010/18/ΕΕ και λοιπές διατάξεις."

Συγκεκριμένα, το άρθρο 20 του νόμου 4075/2012 τροποποίησε την παράγραφο 3 του άρθρου 26 του Α.Ν. 1846/1951 "Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων." και ορίζει ότι ο υπόχρεος οφείλει να καταβάλλει τις εισφορές στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ μέχρι την πέμπτη (5η) για τις Δημόσιες υπηρεσίες εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τον παραπάνω οριζόμενο χρόνο.
Η προθεσμία αυτή δεν ισχύει για το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού.
Επίσης, η προθεσμία καταβολής των εισφορών επί των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα από όλους τους υπόχρεους λήγει την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιανουαρίου και Μαΐου αντίστοιχα.
(Η ισχύς της διάταξης αυτής αρχίζει από την δημοσίευσή του νόμου στο Φ.Ε.Κ. ήτοι την 11-4-2012).

Έτσι λοιπόν οι επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό θα πρέπει μέχρι την 7η Μαΐου (5η Εργάσιμη) να καταβάλουν στο ΙΚΑ τις εισφορές του μήνα Απριλίου και έως το τέλος του Μαΐου τις εισφορές του Δώρου Πάσχα.

Δείτε τον κωδικοποιημένο νόμο 1846/1951, όπως ισχύει σήμερα, στο φορολογικό μας αρχείο ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
Α.Ν. 1846/1951 "Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων"

Χίλιες επιχειρήσεις την εβδομάδα βάζουν «λουκέτο»

Δραματικά τα στοιχεία της Κομισιόν με αφορμή την επίσκεψη επιτρόπου στην Αθήνα

Λουκέτο σε 1.000 περίπου επιχειρήσεις εβδομαδιαία εκτιμά για το πρώτο εξάμηνο του 2012 η Κομισιόν, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή της με αφορμή την αυριανή επίσκεψη του Επιτρόπου για τη Βιομηχανία και την Επιχειρηματικότητα, Αντόνιο Ταγιάνι, στην Αθήνα.

Στόχος της επίσκεψης του κ. Ταγιάνι είναι η περαιτέρω αξιοποίηση κοινοτικών εργαλείων για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν, ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος και ο Α. Ταγιάνι θα είναι οι κύριοι ομιλητές σε συνέδριο που πραγματοποιείται στην Αθήνα με αντικείμενο την ανάπτυξη στην Ελλάδα, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ακόμη ότι έξι στις δέκα επιχειρήσεις στην Ελλάδα γνώρισαν επιδείνωση της κερδοφορίας τους το 2011, σε σχέση με το 2010, ενώ χάθηκαν 150.000 θέσεις εργασίας.

Πηγή newsbeast.gr

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Παράταση προθεσμίας υποβολής Α.Π.Δ. Α' τριμήνου

Σύμφωνα με το Γενικό Έγγραφο Γ99/1/94/17.4.2012 δόθηκε παράταση στην προθεσμία υποβολής αποκλειστικά μέσω διαδικτύου της Α.Π.Δ. Α΄ τριμήνου 2012 για όλους τους εργοδότες Κοινών Επιχειρήσεων (ανεξαρτήτως τελευταίου ψηφίου Α.Μ.Ε.) μέχρι και 15/5/2012, χωρίς την επιβολή κυρώσεων.

Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα του το πλήρες χρονοδιάγραμμα της απελευθέρωσης όλων των επαγγελμάτων

Tα στοιχεία για το τι ισχύει πλέον σε κάθε επάγγελμα πρέπει να αναρτώνται από τα αρμόδια υπουργεία στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών (www.minfin.gr). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν εκεί και όλα τα σχετικά νομικά κείμενα για να ξεκινήσουν τη δραστηριότητά τους

----

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Με το νόμο 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση των αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων», που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 2 Μαρτίου 2011 (ΦΕΚ 32 Α) η κυβέρνηση προχώρησε στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, σημαντικό βήμα, που αποτελεί δέσμευση του Μνημονίου Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής. Με το νόμο αυτόν εξασφαλίζεται η επαγγελματική ελευθερία και η προστασία του ανταγωνισμού, με την άρση περιορισμών και φραγμών στην οικονομική ελευθερία και τη συνακόλουθη ελεύθερη λειτουργία των αγορών.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α του νόμου, καταργούνται οι παρακάτω περιορισμοί που αναφέρονται στην πρόσβαση και την άσκηση όλων των επαγγελμάτων. Συγκεκριμένα με το άρθρο 2 του νόμου καταργούνται :

- Περιορισμοί ως προς τον αριθμό των προσώπων που μπορούν να εξασκούν ένα επάγγελμα (πληθυσμιακά κριτήρια, numerus clauses)
- H εξάρτηση της διοικητικής άδειας από την ύπαρξη «πραγματικής ανάγκης» κατά την ουσιαστική εκτίμηση της διοικητικής αρχής
- Οι γεωγραφικοί περιορισμοί στην άσκηση του επαγγέλματος
- Οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ όμοιων επαγγελματικών εγκαταστάσεων - Η απαγόρευση δημιουργίας περισσότερων εγκαταστάσεων από το ίδιο πρόσωπο  Η επιβολή υποχρέωσης στον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες
- Οι προβλέψεις είτε αποκλειστικής δυνατότητας διάθεσης είτε απαγόρευσης διάθεσης είδους αγαθών από ορισμένες κατηγορίες επαγγελματικών εγκαταστάσεων
- Η επιβολή ή η απαγόρευση ασκήσεως επαγγέλματος με ορισμένη εταιρική μορφή
- Οι περιορισμοί που σχετίζονται με τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο
- Η επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών για τη διάθεση αγαθών ή την προσφορά υπηρεσιών

Παράλληλα με το άρθρο 3 καταργείται η απαίτηση χορήγησης προηγούμενης διοικητικής άδειας για την άσκηση επαγγέλματος και αντικαθίσταται με την απλή αναγγελία έναρξης επαγγέλματος, συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Αν μετά την παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της αναγγελίας η αρμόδια αρχή δεν απαγορεύσει την άσκηση του επαγγέλματος, εφόσον δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, το επάγγελμα ασκείται ελεύθερα.

Σημειώνεται ότι η γενική ρύθμιση του Κεφαλαίου Α αφορά όλα τα επαγγέλματα, εκτός από αυτά που αναφέρονται στο Κεφάλαιο Β, δηλαδή στα επαγγέλματα του δικηγόρου, του μηχανικού/αρχιτέκτονα, του συμβολαιογράφου και του ορκωτού ελεγκτή, για τα οποία θεσπίζονται με τον ανωτέρω νόμο συγκεκριμένες διατάξεις. Δεν αφορά επίσης τη λειτουργία των φαρμακείων και των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που ρυθμίζονται με ειδικούς νόμους, καθώς και τους γεωτεχνικούς.

Με το άρθρο 4§16 του νόμου 4038/2012 «Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 2 Φεβρουαρίου 2012 (ΦΕΚ 14 Α), η Κυβέρνηση προχώρησε στην συμπλήρωση του Ν.3919/2011 με την γενική κατάργηση των νομοθετικών διατάξεων, κανονιστικών πράξεων και ερμηνευτικών εγκυκλίων που αντιβαίνουν στην κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και στην άσκηση επαγγελμάτων και στην κατάργηση αδικαιολόγητων απαιτήσεων προηγούμενων διοικητικών αδειών για την άσκηση επαγγελμάτων.

Η εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των τιμών και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων αγαθών και υπηρεσιών, στη δημιουργία περισσότερων και καλύτερων ευκαιριών απασχόλησης, κυρίως για νέους επαγγελματίες και τελικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης της οικονομίας.

Στον ενδεικτικό κατάλογο πεδίου εφαρμογής που εμφανίζεται έχουν καταγραφεί τα επαγγέλματα αρμοδιότητας κάθε Υπουργείου. Ο κατάλογος θα ενημερώνεται ανάλογα με την πορεία εφαρμογής του ν. 3919/2011 (με έκδοση εγκυκλίων, νόμων, προεδρικών διαταγμάτων, γνωμοδοτήσεων Επιτροπής Ανταγωνισμού κ.α.)

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Ν. 3919/2011

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗ (PRIOR ACTIONS)
1. Ιδιωτικοί φορείς παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (Ιατρεία-Πολυιατρεία, Οδοντιατρεία- Πολυοδοντιατρεία, Διαγνωστικά Κέντρα, Κέντρα Αποθεραπείας -Αποκατάστασης)
2. Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης
3.Οδοντοτεχνικά εργαστήρια
4. Καταστήματα οπτικών ειδών και τμημάτων φακών επαφής
5. Εργαστήρια Φυσικοθεραπείας
6. Εργαστήρια αισθητικής
7. Μονάδες αδυνατίσματος – διαιτολογικές μονάδες
8. Φορτοεκφορτωτές
9. Εταιρείες προσωρινής απασχόλησης
10. Ιδιωτικά Γραφεία Συμβούλων Εργασίας
11. Ορκωτοί Εκτιμητές
12. Λογιστές / φοροτέχνες
13. Αναλογιστές
14. Ξεναγοί
15. Μεσίτες
16. Ωδεία – Σχολές χορού – σχολές δραματικής τέχνης - Κινηματογράφος (40 επαγγέλματα) (ΓΓ πολιτισμού)


Q1 – ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2012


1. σχολές οδήγησης - εκπαιδευτές (ΓΓ Μεταφορών)
2. μηχανοτεχνίτες (ΓΓ Μεταφορών)
3. εκτελωνιστές (ΓΓ Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων)
4. χημικοί ναυτιλίας (ΓΓ Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων)
5. κομμωτές – κουρείς (ΓΓ Δημόσιας Υγείας)
6. τεχνίτες χεριών – ποδιών (ΓΓ Δημόσιας Υγείας)
7. διοργάνωση εκθέσεων (ΓΓ Εμπορίου)
8. ραδιοτεχνίτες – ραδιοηλεκτρολόγοι (ΓΓ Μεταφορών)
9. ενεχυροδανειστές (Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας)
10. κλειθροποιοί(Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας)
11. αργυραμοιβοί (Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας)
12. οδηγοί- ιδιοκτήτες ταξί (ΓΓ Μεταφορών)



Q2 – ΤΕΛΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2012
1. Ενεργειακοί Επιθεωρητές (Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας)
2. Εμπορεία Πετρελαιοειδών (ΓΓ Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής – αναμονή γνωμοδότησης ΕΑ)
3. Καπνοπωλείο – περίπτερο – κυλικείο (Υπ Εθνικής Άμυνας - αναμονή γνωμοδότησης ΕΑ)
4. Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς & Τράπεζα της Ελλάδας – 5 επαγγέλματα (Υπ Οικονομικών)
5. επιχείρηση ενοικίασης λιμουζίνων (ΓΓ Μεταφορών – ΓΓ Τουρισμού)
6. λιμενεργάτες (ΓΓ Εργασίας)
7.ΙΚΤΕΟ (ΓΓ Μεταφορών)
8. κατ΄οίκον διδασκαλία (ΓΓ Υπ. Παιδείας)
9. διδασκαλία σε φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κέντρα ξένων γλωσσών (ΓΓ Υπ. Παιδείας)


Q3 – ΤΕΛΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012

1. Τουριστικά Γραφεία, πράκτορες κα (ΓΓ Ναυτιλίας)
3. οινολόγος – μελισσοκόμος κα. – 6 επαγγέλματα (ΥπΑΑΤ)
4. εμπορία λιπασμάτων κα – 10 επαγγέλματα (ΥπΑΑΤ)
3. Εφημεριδοπώλες – πρακτορεία τύπου (ΓΓ Επικοινωνίας)
4. Παιδικές εξοχές – βρεφικοί σταθμοί κα (ΓΓ πρόνοιας)

Ποιές υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα θα στέλνουν στοιχεία στην ΓΓΠΣ για το ηλεκτρονικό φακέλωμα των φορολογουμένων

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση του Υπ.Οικ με την οποία καθορίζονται οι πληροφορίες που θα στέλνουν οι παρακάτω υπηρεσίες και oρισμένα νομικά πρόσωπα στην ΓΓΠΣ για περαιτέρω επεξεργασία, και πιθανότατα για την διασταύρωση τους με τις δαπάνες των φορολογουμένων και τον πιθανό μελλοντικό υπολογισμό του καθολικού "πόθεν έσχες".



Αναλυτικά στην ΠΟΛ.1077 αναφέρονται τα εξής:

Άρθρο 1
Έκταση εφαρμογής

Τα πιστωτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων και των υποκαταστημάτων αλλοδαπών πιστωτικών ιδρυμάτων, τα χρηματοδοτικά ιδρύματα, οι φορείς εκκαθάρισης συναλλαγών με χρήση καρτών πληρωμών και τα ιδρύματα πληρωμών που λειτουργούν στην Ελλάδα, τα Ελληνικά Χρηματιστήρια ΑΕ, τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, τα δημόσια θεραπευτήρια και οι κλινικές των ταμείων ασφάλισης, οι επιχειρήσεις ιδιωτικής ασφάλισης, τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης, οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, οι πάροοχοι ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και οι εταιρείες ύδρευσης, υποχρεούνται να διαβιβάζουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών αρχεία με στοιχεία οικονομικού και φορολογικού ενδιαφέροντος, κατ’ εφαρμογή των παραγράφων 2 και 8 του άρθρου 82 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Άρθρο 2
Υποχρεώσεις των πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, του Χρηματιστηρίου Αθηνών ΑΕ και των επιχειρήσεων ιδιωτικής ασφάλισης

2.1. Τα πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και τα ιδρύματα πληρωμών διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών στοιχεία που αφορούν σε:

α) δάνεια προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις,

β) υπόλοιπο και κινήσεις λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή έκλεισαν.

γ) κάθε άλλο στοιχείο αναγκαίο στις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης του φόρου καθώς και στις διαδικασίες του ελέγχου και των διασταυρώσεων.

2.2. Αναφορικά με τα δάνεια προς πελάτες / κατοίκους (ιδιώτες και επιχειρήσεις), διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία χρηματοδοτικού ιδρύματος,

β) ΑΦΜ του δανειολήπτη,

γ) ΑΔΤ ή αριθμός διαβατηρίου, ημερομηνία, τόπος γεννήσεως και διεύθυνση κατοικίας δανειολήπτη, εφόσον δεν υπάρχει ΑΦΜ.

δ) Το είδος του δανείου,
• 01=στεγαστικό δάνειο
• 02=καταναλωτικό δάνειο
• 03=επιχειρηματικό δάνειο

ε) Ημερομηνία χορήγησης του δανείου,

στ) Νόμισμα τήρησης του δανείου, σε ISO code 4217,

ζ) Υπόλοιπο δανείου στην αρχή της περιόδου του έτους αναφοράς,

η) Υπόλοιπο δανείου στο τέλος της περιόδου του έτους αναφοράς,

θ) Σύνολο χρεώσεων που επιβαρύνουν το υπόλοιπο του δανείου κατά το έτος αναφοράς, συμπεριλαμβανομένων των τόκων,

ι) Σύνολο πιστώσεων που μειώνουν το υπόλοιπο του δανείου κατά το έτος αναφοράς,

ια) Ένδειξη επιδότησης δανείων
• Ν=ΝΑΙ
• Ο=ΟΧΙ

ιβ) Ένδειξη δανείου α΄ κατοικίας

2.3. Αναφορικά με τα υπόλοιπα των λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή χρησιμοποιούνται ή έκλεισαν διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία ιδρύματος πληρωμών,

β) Ονοματεπώνυμο πρώτου δικαιούχου και συνδικαιούχων του λογαριασμού,

γ) Αριθμός λογαριασμού,

δ) Υπόλοιπο λογαριασμού,

ε) Κωδικός νομίσματος, σε ISO code 4217,

στ) Ημερομηνία αναφοράς.

2.4. Αναφορικά με τις κινήσεις των λογαριασμών, ενεργών ή μη, που άνοιξαν ή χρησιμοποιούνται ή έκλεισαν διαβιβάζονται:

α) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία ιδρύματος πληρωμών,

β) Ονοματεπώνυμο πρώτου δικαιούχου και συνδικαιούχων του λογαριασμού,

γ) Αριθμός λογαριασμού,

δ) Ημερομηνία συναλλαγής,

ε) Ονοματεπώνυμο τρίτου, σε σχέση με το δικαιούχο και τους συνδικαιούχους του λογαριασμού, πληρωτή ή δικαιούχου,

στ) ΑΦΜ τρίτου, σε σχέση με το δικαιούχο και τους συνδικαιούχους του λογαριασμού, πληρωτή ή δικαιούχου (εφόσον υπάρχει η σχετική πληροφορία),

ζ) Κωδικός νομίσματος, σε ISO code 4217,

η) Ποσό συναλλαγής.

2.5. Αναφορικά με κάθε άλλο στοιχείο αναγκαίο στις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξης του φόρου καθώς και στις διαδικασίες του ελέγχου και των διασταυρώσεων διαβιβάζονται:

α) Ύπαρξη επενδυτικών χαρτοφυλακίων (ενδεικτικά αναφέρονται: αμοιβαία κεφάλαια, μετοχές, παράγωγα, ομόλογα, προϊόντα εφάπαξ καταβολής, επενδύσεις σε χρυσό ή ασήμι κ.λπ.),

β) Κίνηση επενδυτικών χαρτοφυλακίων (ενδεικτικά αναφέρονται: αμοιβαία κεφάλαια, μετοχές, παράγωγα, ομόλογα κ.λπ.),

γ) Ύπαρξη θυρίδων,

δ) Αγορά χρυσών λιρών και ράβδων χρυσού.

Άρθρο 3
Υποχρεώσεις των ιδιωτικών θεραπευτηρίων

Τα ιδιωτικά θεραπευτήρια διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών κατάσταση με τα ακόλουθα στοιχεία:

α) ΑΦΜ ιατρού που εκτέλεσε την πράξη,

β) ένδειξη έμμισθου (1) ή συνεργαζόμενου (2) ιατρού,

γ) ημερομηνία εκτελεσθείσης πράξης,

δ) κωδικό πράξης, σύμφωνα με την Κωδικοποίηση Νόσων – Διαγνώσεων (ICD −10)/ ιατρικών πράξεων.

Άρθρο 4
Υποχρεώσεις των δημοσίων θεραπευτηρίων και κλινικών των ταμείων ασφάλισης.

Τα δημόσια θεραπευτήρια και οι κλινικές των ταμείων ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών κατάσταση με τα ακόλουθα στοιχεία:

α) ΑΦΜ συνεργαζόμενου (μη έμμισθου) ιατρού που εκτέλεσε την πράξη,

β) ημερομηνία εκτελεσθείσης πράξης,

γ) κωδικό πράξης, σύμφωνα με την Κωδικοποίηση Νόσων – Διαγνώσεων (ICD −10)/ ιατρικών πράξεων.

Άρθρο 5
Υποχρεώσεις επιχειρήσεων ιδιωτικής ασφάλισης

5.1. Οι επιχειρήσεις ιδιωτικής ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούν στους πελάτες τους για να τύχουν της ωφέλειας της μείωσης φόρου που προβλέπεται από την περίπτωση δ’ της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του Ν. 2238/1994, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 1 του 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α΄).

5.2. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου,

β) Αριθμός συμβολαίου,

γ) Ποσό ασφαλίστρων που κατέβαλε ο υπόχρεος,

δ) Ημερολογιακό έτος είσπραξης.

Άρθρο 6
Υποχρεώσεις ταμείων ασφάλισης

6.1. Τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούν στους ασφαλισμένους τους για τις υποχρεωτικές τους εισφορές σε αυτά, καθώς και για τις προαιρετικές τους εισφορές, εφόσον τα ταμεία έχουν συσταθεί με νόμο, σύμφωνα με την υποπερ. γγ΄ της περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 9 του Ν. 2238/1994.

6.2. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου ασφαλισμένου,

β) Ποσό εισφορών που κατέβαλε ο υπόχρεος ή ο εργοδότης του υπέρ αυτού,

γ) Ημερολογιακό έτος είσπραξης,

δ) ΑΜΚΑ υπόχρεου ασφαλισμένου.

Άρθρο 7
Υποχρεώσεις εταιρειών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας

7.1. Οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία τελών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας των συνδρομητών τους. Στο τηλεπικοινωνιακό κόστος συμπεριλαμβάνονται τα πάγια τέλη και τα τέλη χρήσης για συνδέσεις σταθερής και κινητής τηλεφωνίας ή σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, είτε αυτή γίνεται μέσω συμβολαίου, είτε μέσω κάρτας. Στο κόστος αυτό δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

7.2. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) ΑΦΜ υπόχρεου συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),

β) Ποσό ετήσιου τηλεπικοινωνιακού κόστους (καθαρή αξία λογαριασμού),

γ) Ημερολογιακό έτος αναφοράς.

7.3. Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών δύναται, κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ. σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, να ζητεί και να λαμβάνει τα παραπάνω στοιχεία είτε για συγκεκριμένους Α.Φ.Μ. ή συγκεκριμένους αριθμούς παροχής, είτε για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και είτε για συγκεκριμένα όρια ετήσιας τηλεπικοινωνιακής δαπάνης.

Άρθρο 8
Υποχρεώσεις παρόχων εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας

8.1 Οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία κατανάλωσης και κόστος ηλεκτρικής ενέργειας των συνδρομητών τους. Στο ετήσιο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

8.2. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) Αριθμός Παροχής,

β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ)),

γ) Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε κιλοβατώρες (KWh),

δ) Κόστος ηλεκτρικού ρεύματος (καθαρή αξία λογαριασμού),

ε) Περίοδος αναφοράς.

8.3. Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών δύναται, κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ. σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, να ζητεί και να λαμβάνει τα παραπάνω στοιχεία είτε για συγκεκριμένους Α.Φ.Μ. ή συγκεκριμένους αριθμούς παροχής, είτε για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και είτε για συγκεκριμένα όρια ετήσιας δαπάνης ηλεκτρικής ενέργειας.

Άρθρο 9
Υποχρεώσεις εταιρειών ύδρευσης

9.1 Οι εταιρείες ύδρευσης διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, σε ηλεκτρονική κατάσταση, στοιχεία κατανάλωσης και κόστος νερού των συνδρομητών τους. Στο ετήσιο κόστος ύδρευσης δεν υπολογίζονται οι φορολογικές επιβαρύνσεις, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων.

9.2. Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι τα ακόλουθα:

α) Αριθμός Παροχής,

β) ΑΦΜ συνδρομητή (ή αριθμός αστυνομικής ταυτότητας εφόσον στερείται ΑΦΜ),

γ) Κατανάλωση νερού σε κυβικά μέτρα (m³),

δ) Κόστος νερού (καθαρή αξία λογαριασμού),

ε) Περίοδος αναφοράς.

9.3. Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών δύναται, κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ. σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, να ζητεί και να λαμβάνει τα παραπάνω στοιχεία είτε για συγκεκριμένους Α.Φ.Μ. ή συγκεκριμένους αριθμούς παροχής, είτε για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και είτε για συγκεκριμένα όρια ετήσιας δαπάνης ύδρευσης.

Άρθρο 10
Συναλλαγές πιστωτικών καρτών εκδοτών εκτός Ελλάδος

10.1 Οι φορείς (τράπεζες κ.λπ.) εκκαθάρισης συναλλαγών με χρήση καρτών πληρωμών (πιστωτικών ή χρεωστικών) διαβιβάζουν στη Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών στοιχεία που αφορούν σε συναλλαγές καρτών πληρωμών που έχουν εκδοθεί στην αλλοδαπή από πιστωτικό ίδρυμα με έδρα εκτός Ελλάδας.

10.2 Τα στοιχεία που διαβιβάζονται είναι:

(α) Αριθμός Κάρτας

(β) Ημερομηνία συναλλαγής

(γ) Αξία συναλλαγών καρτών σε ευρώ για την περίοδο αναφοράς, βάσει της ημερομηνίας επεξεργασίας της συναλλαγής.

(δ) ΑΦΜ επιχείρησης (φορέα)

(ε) Τριψήφιος κωδικός τράπεζας όπως ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος ή επίσημη επωνυμία χρηματοδοτικού ιδρύματος/ ιδρύματος πληρωμών.

Στην αξία των συναλλαγών του στοιχείου (γ) αφαιρούνται τα ποσά των επιστροφών / ακυρώσεων από τα ποσά των αγορών (net balance). Στην αξία των συναλλαγών καταγράφεται το σύνολο του ποσού της αγοράς σε περιπτώσεις δόσεων (και όχι το ποσό της δόσης).

Άρθρο 11
Τρόπος διαβίβασης στοιχείων

Η διαβίβαση στοιχείων θα γίνεται απευθείας στη Γ.Γ.Π.Σ. μέσω ασφαλούς συστήματος μεταφόρτωσης αρχείου με τη χρήση διαδικτύου. Οι προδιαγραφές του αρχείου, ο τρόπος διαβίβασης και το χρονοδιάγραμμα διαβίβασης αρχείων, θα αναρτηθούν έγκαιρα στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ.

Άρθρο 12
Χρόνος διαβίβασης και διατήρησης των στοιχείων

12.1. Η διαβίβαση των στοιχείων των περιπτώσεων του άρθρου 2 γίνεται κατόπιν αιτήματος της Γ.Γ.Π.Σ του Υπουργείου Οικονομικών σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και τη Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Στο αίτημα αυτό θα ορίζεται σαφώς το χρονικό διάστημα στο οποίο θα αφορούν τα ζητούμενα στοιχεία, ο μορφότυπος αυτών όπου δεν προβλέπεται, καθώς και η προθεσμία διαβίβασής τους στη Γ.Γ.Π.Σ..

12.2. Η συχνότητα διαβίβασης όλων των λοιπών στοιχείων είναι ετήσια και ως καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η 31η Μαρτίου του επόμενου έτους του έτους αναφοράς.

12.3. Οι φορείς διατηρούν τα στοιχεία που αποστέλλουν στη Γ.Γ.Π.Σ., στη μορφή με την οποία τα αποστέλλουν, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δεκαπέντε εργάσιμων ημερών.

12.4. Η Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών θα διατηρεί τα ως άνω στοιχεία για χρονικό διάστημα έξι ετών.

Άρθρο 13
Κυρώσεις μη διαβίβασης και διατήρησης των στοιχείων

Σε περίπτωση μη τήρησης των ανωτέρω υποχρεώσεων, εφαρμόζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών οι κυρώσεις που προβλέπονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του Ν.2523/1997, έτσι όπως ισχύουν μετά την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 10 του άρθρου 21 του Ν. 3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α΄).

Άρθρο 14
Τροποποίηση της ΠΟΛ 1177/2011

Στο άρθρο 2, παράγραφος 2.4 της ΠΟΛ.1177/23.8.2011 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών αντικαθίστανται οι λέξεις της παρένθεσης «εσωτερικού και εξωτερικού» από τις λέξεις «ξενόγλωσσες σε ευρώ ή τρίτο νόμισμα και ελληνόγλωσσες σε ευρώ, οι οποίες έχουν εισπραχθεί στο εξωτερικό».

Άρθρο 15
Έναρξη ισχύος

15.1. Η παρούσα ισχύει για τα στοιχεία της χρήσης 2011 και εφεξής, εκτός των στοιχείων των περιπτώσεων των άρθρων 2 και 10 της παρούσης, τα οποία δύναται να αφορούν χρήσεις από το 2010 και εφεξής.

15.2 Η πρώτη αποστολή αρχείων των στοιχείων των άρθρων 3 έως και 10 θα γίνει έως την 20η του 6ου μήνα από την υπογραφή της παρούσης. Ειδικά για τα στοιχεία του άρθρου 10, η αποστολή αυτή θα αφορά τα έτη 2010 έως και 2011, ενώ για τα στοιχεία των άρθρων 3 έως και 9 θα αφορά μόνο το έτος 2011.