Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

«Οχι τώρα μείωση ΦΠΑ» σύμφωνα με κύκλους του Υπ.Οικονομικών

«Οχι τώρα μείωση ΦΠΑ» σύμφωνα με κύκλους του Υπ.Οικονομικών
Ανοιχτό το ενδεχόμενο για το μέλλον, όταν το επιτρέψουν οι οικονομικές συνθήκες.

«Δεν υπάρχουν περιθώρια για τη μείωση του ΦΠΑ, στην παρούσα συγκυρία». Αυτό τονίζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών σχολιάζοντας πληροφορίες ότι η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με την τρόικα τη μείωση του υψηλού συντελεστή του ΦΠΑ από 23% στο 20% και του μεσαίου συντελεστή από 13% στο 10%.

Οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν ότι «τώρα δεν μπορούν να μειωθούν οι συντελεστές του ΦΠΑ» καθώς θα υπήρχαν σημαντικές απώλειες στα έσοδα αλλά αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί η πρόταση της ΝΔ στο μέλλον, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες της οικονομίας.

Πηγή Το Βήμα

Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Μειώνεται ο ΦΠΑ σε 20% και 10% αντίστοιχα. «Κλείδωσε» το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.

Μειώνεται ο ΦΠΑ. «Κλείδωσε» το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα .

Με πολύ σκληρούς όρους «κλείδωσε» το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων έως το 2015 με τη σύσταση ανεξάρτητου φορέα και την επίσπευση των κινήσεων σε μεγάλες εισηγμένες, ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα την κρίσιμη διετία 2012-2013.

«Ωρα μηδέν» για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο. Οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα βρίσκονται στην τελική ευθεία και ίσως σήμερα να έχουμε οριστική κατάληξη και ανακοινώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», η κυβέρνηση πήρε το «πράσινο φως» για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από 23% σε 20% και από 13% σε 10% με στόχο να επιτευχθεί διακομματική συναίνεση, τουλάχιστον με τη ΝΔ, που θέτει ως προαπαιτούμενο τη μείωση της φορολογίας για να προσέλθει στο τραπέζι των συζητήσεων. Την ίδια, όμως, ώρα με πολύ σκληρούς όρους «κλείδωσε» το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων έως το 2015, με τη σύσταση ανεξάρτητου φορέα και την επίσπευση των κινήσεων σε μεγάλες εισηγμένες ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα την κρίσιμη διετία 2012-2013.

Προς πώληση οδεύουν λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, ενώ εντός του Ιουνίου πωλείται πάση θυσία το 10% ίσως και το 16% του ΟΤΕ και ανοίγει ο δρόμος για μαζικές πωλήσεις κρατικών ακινήτων, καθώς έως το τέλος του έτους υπάρχει δέσμευση να έχουν οριστεί επακριβώς χρήσεις γης. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σε τηλεοπτική συνέντευξή του, ανέφερε ότι το αργότερο μέχρι την Τετάρτη θα έχει κλείσει η διαπραγμάτευση ευνοϊκά, ώστε να εκταμιευτεί κανονικά η πέμπτη δόση στα τέλη Ιουνίου.

Εκπληξη από ΦΠΑ
Σενάρια για τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από 23% στο 20% και από 13% στο 10% εξετάζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο των σκληρών διαπραγματεύσεων με την τρόικα για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες η τρόικα δεν φαίνεται να έχει αντιρρήσεις στο να «χαμηλώσει» ο ΦΠΑ, μέτρο που εκτιμάται ότι θα δώσει μία «ανάσα» στην αγορά που πλήττεται από την ύφεση και τη μείωση της κατανάλωσης. Η απώλεια εσόδων που θα προκύψει στην περίπτωση μείωσης των συντελεστών του ΦΠΑ κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες προτείνεται να αντισταθμιστεί από τη μετάταξη των υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στον υψηλό. Tο σχέδιο για τη μείωση του ΦΠA

Στο 20% από 23%
Mείωση του κανονικού συντελεστή ΦΠA από 23% σε 20% που επιβάλλεται σε: ενδυση - υπόδηση, τηλεπικοινωνίες, παροχή υπηρεσιών, έπιπλα - είδη οικιακής χρήσης.

Στο 10% από 13%
Mείωση του χαμηλού συντελεστή ΦΠA από 13% σε 10% που επιβάλλεται σε: τρόφιμα, μη αλκοολούχα ποτά, ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, εισιτήρια.

Υπηρεσίες εστίασης
Mετάταξη των υπηρεσιών εστίασης (εστιατόρια, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης κ.α.) στον υψηλό συντελεστή ΦΠA. Eξετάζεται η μετάταξη στον υψηλό ΦΠA και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως των υπηρεσιών ανακαίνισης παλαιών κατοικιών κ.ά.


Πηγή Ημερησία

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με αναφορές του Τύπου για το μέτρο των αποδείξεων

- Η εφαρμογή του μέτρου, που θεσπίστηκε με το νόμο 3842/2010, είχε ως στόχο την έκδοση αποδείξεων, προκειμένου οι πολίτες να συνδράμουν στη μεγάλη προσπάθεια για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, που αποτελεί κλοπή από τον απλό φορολογούμενο και υπεξαίρεση των εσόδων ΦΠΑ της χώρας.

O στόχος αυτός επιτυγχάνεται. Είναι γεγονός και με βάση τα στοιχεία ότι υπήρξε βελτιωμένη συμμόρφωση στην έκδοση αποδείξεων και αυξημένη ευαισθητοποίηση των πολιτών. Οι πολίτες ζητούν τις αποδείξεις που τους αναλογούν, γιατί αλλιώς είναι ως να συναινούν οι ίδιοι στην φοροδιαφυγή τρίτων και στην τελική δική τους φορολογική επιβάρυνση.

- Τα δημοσιεύματα αποσιωπούν ότι με το νόμο 3842/2010, βασική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης ήταν η ελάφρυνση από πλευράς φόρου των εισοδημάτων μέχρι 40.000 ευρώ. Άρα, τυχόν πιστωτικά υπόλοιπα των δηλώσεων δεν συνδέονται μόνο με το μέτρο των αποδείξεων, αλλά και με την παραπάνω βασική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης.

Με την προσκόμιση των αποδείξεων σαφέστατα θα προκύψει ωφέλεια φόρου για τους φορολογούμενους, η οποία είχε υπολογιστεί και βρίσκεται εντός των προβλεπομένων στόχων.

- Τα νούμερα και τα στοιχεία τα οποία επικαλούνται τα δημοσιεύματα είναι αναληθή και δεν επαληθεύονται, καθώς ο μέσος όρος έναντι των δηλουμένων εισοδημάτων, προσεγγίζει ως ποσοστό το 28%.

Τέλος, υπογραμμίζεται για μία ακόμα φορά πως η υποβολή ειλικρινών δηλώσεων με πραγματικά στοιχεία είναι υποχρέωση των φορολογουμένων. Το Υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει σε ελέγχους σε στοχευμένο και τυχαίο δείγμα, ειδικά σε περιπτώσεις όπου το ποσό των αποδείξεων απέχει από το μέσο όρο για το αντίστοιχο εισόδημα, καθώς και σε περιπτώσεις ποσό επιστροφής κάτω των 1500 ευρώ.

Για τις περιπτώσεις που θα διαπιστωθεί καταστρατήγηση του κινήτρου με δήλωση ανακριβών ποσών στις δηλώσεις εισοδήματος, είναι αυτονόητο ότι θα υπάρξουν οι συνέπειες που ορίζονται από το νόμο.

by tax Heaven

Tα επαγγέλματα που «ανοίγουν» από 2 Ιουλίου

Με το ν.3919/2011 (άρθρο 2) καταργούνται όλοι οι αδικαιολόγητοι περιορισμοί στη πρόσβαση και άσκηση οποιουδήποτε επαγγέλματος. Ειδικότερα, μετά τη πάροδο τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή από τις 2 Ιουλίου 2011, παύει να ισχύει κάθε περιορισμός που:

- περιορίζει τον αριθμό προσώπων που έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα,

- εξαρτά την χορήγηση άδειας από εκτίμηση ύπαρξης πραγματικής ανάγκης,

- θέτει γεωγραφικά όρια στο δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος,

- ορίζει ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των ασκούντων το επάγγελμα,

- απαγορεύει τη δημιουργία περισσότερων εγκαταστάσεων από το ίδιο πρόσωπο,

- επιβάλλει ή απαγορεύει την διάθεση αγαθών από ορισμένου είδους επαγγελματική εγκατάσταση,

- επιβάλλει ή απαγορεύει την άσκηση επαγγέλματος υπό ορισμένη εταιρική μορφή,

- περιορίζει την συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο με κριτήριο την επαγγελματική ιδιότητα των συμμετεχόντων,

- επιβάλλει υποχρεωτικές κατώτατες τιμές,

- υποχρεώνει τον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Όλοι οι πιο πάνω περιορισμοί αίρονται αυτόματα μετά τις 2 Ιουλίου, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη διοικητική πράξη.

Αντίθετα, απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, μόνο εφόσον κρίνεται αναγκαία η διατήρηση για κάποιο επάγγελμα ενός ή περισσότερων από τους πιο πάνω περιορισμούς και αυτό μόνο εφόσον συντρέχουν επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος.

Το Υπουργείο Οικονομικών έχει αποστείλει σχετικές επιστολές σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία, με τις οποίες επίσης ζητήθηκε η ρητή κατάργηση κάθε αντίθετης απόφασης ή εγκύκλιου.

Πέραν της άρσης των ανωτέρω περιορισμών, με το άρθρο 3 του νόμου, μετά τις 2 Ιουλίου καταργείται και η απαίτηση έκδοσης διοικητικής άδειας για την άσκηση επαγγέλματος και αντικαθίσταται με την απλή αναγγελία έναρξης επαγγέλματος, συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Αν μετά τη παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της αναγγελίας η αρμόδια αρχή δεν απαγορεύσει την άσκηση του επαγγέλματος, επειδή δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, το επάγγελμα ασκείται ελεύθερα. Και σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, μόνο εφόσον κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση της αδειοδοτικής διαδικασίας. Αλλιώς η κατάργησή της επέρχεται αυτοδίκαια.

Ακολουθεί ένας ενδεικτικός και μη εξαντλητικός κατάλογος επαγγελμάτων που εμπίπτουν στις διατάξεις του κεφαλαίου Α' του ν.3919/2011.

Στο κατάλογο αυτό δεν περιλαμβάνονται επαγγέλματα τα όποια:

· ρυθμίζονται στο Β΄ Κεφάλαιο του Νόμου (Συμβολαιογράφοι, Δικηγόροι, Μηχανικοί, Νόμιμοι Ελεγκτές),

· εξαιρούνται σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 2 του Νόμου (οδικές εμπορευματικές μεταφορές, φαρμακοποιοί, γεωτεχνικοί),

· έχουν ρυθμιστεί με ειδικό τρόπο από την κοινοτική νομοθεσία.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α΄ ΤΟΥ Ν. 3919/2011



1. Αισθητικός

2. Αμπιγιέρ

3. Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης

4. Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Χορού

5. Αργυραμοιβός

6. Αρτοποιός

7. Αρχαιοπώλης

8. Ασφαλιστικός Πράκτορας

9. Ασφαλιστικός Σύμβουλος

10. Γομωτής-πυροδότης

11. Γραφείο Συμβούλων Εργασίας

12. Γραφείο Τελετών

13. Διαγνωστικά Κέντρα

14. Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

15. Διασώστης ασθενοφόρου

16. Διερμηνέας

17. Δύτης

18. Εικονολήπτης

19. Εκμίσθωση Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής

20. Εκπαιδευτής Υποψηφίων Οδηγών και Μοτοσυκλετών

21. Ενεχυροδανειστής

22. Επιβατικά ταξί Δημόσιας Χρήσης (αγοραία)

23. Επισκέπτης Υγείας

24. Επιχείρηση Εμπόρων Αρχαίων ή Νεώτερων Κινητών Μνημείων

25. Επιχείρηση Ενοικίασης Λιμουζινών

26. Επιχείρηση Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας

27. Επιχείρηση Τουριστικών Λεωφορείων

28. Ερασιτεχνική Σχολή Χορού

29. Εργοθεραπευτής

30. Εφημεριδοπώλης

31. Ηλεκτρολόγος

32. Ηλεκτρονικός

33. Ηλεκτροσυγκολλητής

34. Ηχολήπτης

35. Θαλάσσιο ταξί

36. Θερμαστής

37. Ιδιωτικά ΚΤΕΟ

38. Κολλέγια

39. Ιδιωτικά Σχολεία

40. Καπνοπώλης

41. Καταδυτικές Υπηρεσίες Αναψυχής

42. Καταδυτικό Συνεργείο

43. Κατασκευή, Επισκευή, Εισαγωγή και Εμπορία Όπλων

44. Κατασκευή, Επισκευή, Εισαγωγή Πυρομαχικών, Εκρηκτικών Υλών, Κροτίδων κλπ

45. Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος επί θαλασσοπλοούντων πλοίων

46. Κλειθροποιός

47. Κοινωνικός Λειτουργός

48. Κομμωτής-κουρέας

49. Κρεοπώλης-εκδοροσφαγέας

50. Λάντζα (Μηχανοκίνητου Σκάφους)

51. Λειτουργία Γραφείων Ιδιωτικών Ερευνών

52. Λειτουργία Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας

53. Λιανικό Εμπόριο

54. Λιμενεργάτης

55. Λογιστής Φοροτέχνης

56. Λογοθεραπευτής

57. Μαία

58. Μακιγιέρ

59. Μακινίστας

60. Μελισσοκόμος

61. Μεσιτικά Επαγγέλματα

62. Μεταφραστής

63. Ναυαγοσώστης

64. Ναυτικός Πράκτορας

65. Ξεναγός

66. Ξυλουργός

67. Οδικοί μεταφορείς επιβατών

68. Οδοντοτεχνίτης

69. Οικονομολόγος

70. Οξυγονοκολλητής

71. Οπλοπώλης

72. Οπτικός

73. Ορκωτός Εκτιμητής

74. Πυροτεχνουργός

75. Ραδιοηλεκτρολόγος

76. Ραδιοτεχνίτης

77. Ρυμουλκά

78. Σκηνογράφος-ενδυματολόγος

79. Σκηνοθέτης

80. Συντηρητής Αρχαιοτήτων, Έργων Τέχνης - Αποκατάστασης

81. Σύσταση Οδοντιατρικής Εταιρείας

82. Τεχνικός Αερίων Καυσίμων

83. Τεχνικός Ανελκυστήρων

84. Τεχνικός Αρτοποιίας - Ζαχαροπλαστικής

85. Τεχνικός αυτοκινήτων - Οχημάτων

86. Τεχνικός Αυτοματισμών

87. Τεχνικός Δικτύου Εκπομπής

88. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού

89. Τεχνικός Εργαστηρίου Φωτογραφίας

90. Τεχνικός Εφαρμογών Οπτικής

91. Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων

92. Τεχνικός Κινητής Τηλεφωνίας και Τηλεπικοινωνιών

93. Τεχνικός Λήψης Φωτογραφίας

94. Τεχνικός μηχανημάτων έργων

95. Τεχνικός Μίξης Ήχου

96. Τεχνικός Μοτοποδηλάτων και Μοτοσυκλετών

97. Τεχνικός Οργάνων Μέτρησης

98. Τεχνικός Περιελίξεων Ηλεκτρικών Μηχανών

99. Τεχνικός Ροής Προγράμματος

100. Τεχνικός Συντήρησης Έργων Ζωγραφικής

101. Τεχνικός Συντήρησης Βιβλιακού και Αρχειακού Υλικού

102. Τεχνικός Συντήρησης και Επισκευής Γεωργικών Μηχανημάτων

103. Τεχνικός Συστημάτων Τηλεπικοινωνιών και Μετάδοσης Πληροφορίας

104. Τεχνικός της Βιομηχανίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης

105. Τεχνικός Φαρμάκων , Καλλυντικών και παρεμφερών προϊόντων

106. Τεχνικός Χρωματικού Ελέγχου Ταινίας

107. Τεχνίτης Βαφής

108. Τεχνίτης Εγκαταστάσεων Θέρμανσης

109. Τεχνίτης Εξαερωτήρων - Αναμεικτήρων (καρμπυρατέρ)

110. Τεχνίτης Μοτοσυκλετών και Μοτοποδηλάτων

111. Τεχνίτης Περιποίησης Χεριών και Ποδιών

112. Τεχνίτης Σκηνικών

113. Τεχνίτης Συσκευών Υγραερίου

114. Τεχνίτης Συστημάτων Εξαγωγής Καυσαερίων

115. Τεχνίτης Τροχών

116. Τεχνίτης ψηφιακών ταχογράφων

117. Υδραυλικός

118. Υπηρεσίες Αγροτουρισμού

119. Υπηρεσίες Άθλησης

120. Υπηρεσίες Ασφαλείας

121. Υπηρεσίες Δασοκομίας

122. Υπηρεσίες Διαφήμισης

123. Υπηρεσίες Εκμίσθωσης Αυτοκινήτων

124. Υπηρεσίες Ελέγχου και Εκπαίδευσης

125. Υπηρεσίες Κατασκευών

126. Υπηρεσίες Οργάνωσης Εκδηλώσεων, Εκθέσεων

127. Υπηρεσίες Πιστοποίησης

128. Υπηρεσίες Συντήρησης και Υποστήριξης Γραφείων

129. Φορτοεκφορτωτής

130. Φροντιστής

131. Φύλακας Κατασχεμένου Πλοίου

132. Φυσικοθεραπευτής

133. Χημικός Ναυτιλίας

134. Ψυκτικός

135. Ψυχολόγος

136. Ωδεία-Μουσικές Σχολές

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Π.Ο.Φ.Ε.Ε

Αθήνα, 20 Απριλίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ύστερα απο σημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με το Υφυπουργό Οικονομικών κο Δημήτριο Κουσελά, παρατείνεται η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των εκκαθαριστικών Φ.Π.Α. μέχρι και την Τετάρτη 27 Απριλίου 2011.


Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος
Πανίδης Αβραάμ

Ο Γενικός Γραμματέας
Πατέλης Νικόλαος

Περαίωσης συνέχεια…Τα ευτράπελα

Του Δημήτρη Μάρδα
Αν. καθηγητή, Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, ΑΠΘ
www. mardas.gr


…..έχετε δει φορολογούμενους, μέσα στην οικονομική κρίση, να παρακαλούν στην κυριολεξία να πληρώσουν φόρους και το κράτος να αδιαφορεί;
Αλήθεια, δεν πρόκειται για ανέκδοτο, είναι πραγματικό γεγονός το οποίο προέκυψε ως εξής:
Από λάθος υπαλλήλων των τραπεζών, λόγω προφανώς ελλιπούς ενημέρωσης εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών, περάστηκε για εκατοντάδες επιτηδευματίες λάθος ο κωδικός αποδοχής της τελευταίας τους περαίωσης, η οποία ας σημειωθεί γινόταν μόνο μέσω των τραπεζών.

Το αποτέλεσμα ήταν να βεβαιώνεται, κατά γενικό κανόνα, μόνο ένα διαχειριστικό έτος περαίωσης, το παλαιότερο και να μην βεβαιώνονται όλες οι περαιούμενες χρήσεις, (με δόσεις, δέκα στο σύνολο) όπως ο επιτηδευματίας επιθυμούσε. Οπότε, ο επιχειρηματίας νόμιζε πιο συγκεκριμένα, ότι πλήρωνε την πρώτη δόση όλου του ποσού όλων των περαιούμενων χρήσεων, ενώ η Τράπεζα του εξοφλούσε μόνο μια χρήση, την παλαιότερη. Έτσι, ο φάκελος στην ουσία έκλεινε αυτόματα. (βλ παράδειγμα στο τέλος του κειμένου)

Σημειώνεται ότι σε ιδιαίτερα πολλές περιπτώσεις η πρώτη δόση ήταν όμοια του ποσού της (μιας) παλαιότερης περαίωσης!. Ήταν τόσο μπερδεμένα τα εκκαθαριστικά που λάμβαναν οι επιχειρηματίες, οπότε κατά προσέγγιση γνώριζαν τι θα πλήρωναν.

Όπως είναι φυσικό (καθώς περίμενε ο επιχειρηματίας τη δεύτερη δόση που δεν κατέφθανε ποτέ) ακολούθησαν αιτήσεις στις κατά τόπους εφορίες για διόρθωση του λάθους και για την εκ νέου βεβαίωση όλου του πόσου (όλων των χρήσεων) όπως έπρεπε. Οι εφορίες όμως δήλωναν αδυναμία να αποδεχθούν την αίτηση διόρθωσης γιατί το μηχανογραφικό (λογισμικό) αυτής ειδικά της περαίωσης δεν επιτρέπει διορθώσεις.

Αυτό καλείται e-government αλλά ελληνικά(!!!).

Και όμως, παρόλο που η περαίωση αποτελεί σίγουρο έσοδο για το κράτος στην τραγική οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα, οι εν λόγω αιτήσεις εκκρεμούν κατά εκατοντάδες στις κατά τόπους εφορίες τελείως αδικαιολόγητα…!
Ακόμα και αν κάποιος εκ του πονηρού αποφάσιζε εκ των ύστερων να πληρώσει για όλα τα έτη της τελευταίας περαίωσης, ενώ είχε αποφασίσει να πληρώσει μόνο, λόγου χάρη, τα δύο πιο παλαιά έτη, εφόσον ο ίδιος…εκλιπαρούσε να πληρώσει στο κράτος, τότε το εκείνο έπρεπε…με τεμενάδες να αποδεχτεί τις αιτήσεις και να εισπράξει τα μετρητά που του προσφέρονται !!! Η μήπως έχει κανένα άλλο έσοδο τόσο σίγουρο και μας το κρύβουν ;
Θέλει το κράτος τελικά να παρουσιάσει έσοδα ή κάτι άλλο συμβαίνει και έχει ήδη προεξοφληθεί η κατάρρευση του;

Μόλις πρόσφατα εξαγγέλθηκε ο τρόπος ελέγχου των επιχειρήσεων που δεν περαιώθηκαν. Σε αυτές ανήκουν και οι παραπάνω ατυχείς επιχειρηματίες που έπαιξαν και έχασαν...

Παράδειγμα: Υποθέτουμε ότι έχουμε την ακόλουθη περίπτωση:

1ο έτος περαίωσης (το παλαιότερο) 600 ευρώ
2ο έτος περαίωσης 1.100 ευρώ
3ο έτος περαίωσης 1.300 ευρώ
_______________________________________
Σύνολο 3000

1η δόση (προκαταβολή ελάχιστη, υποχρεωτικά βάσει
ισχυουσών διατάξεων, το 20% δηλαδή:) 600 ευρώ

Καταβάλλει ο επιχειρηματίας στην Τράπεζα 600 ευρώ, ως πρώτη δόση (με το μυαλό του), ενώ ο υπάλληλος της Τράπεζας θεωρεί ότι τα 600 ευρώ αντιστοιχούν στο πρώτο έτος της περαίωσης. Από τη στιγμή που καταχωρηθούν τα 600 ευρώ με το δεύτερο τρόπο, αυτό δείχνει ότι ο επιχειρηματίας δεν έχει την πρόθεση να πληρώσει τις άλλες δύο δόσεις, για τους οποιουσδήποτε λόγους. Έτσι, ο φάκελος κλείνει για τον τραπεζικό υπάλληλο, ενώ ο επιχειρηματίας περιμένει την ειδοποίηση για τη 2η δόση, που δεν έρχεται ποτέ!!!
Αυτό το παράδειγμα σκιαγραφεί μια από τις πολλές περιπτώσεις που οδηγούν όμως, λόγω των ποσών και των εναλλακτικών τρόπων καταβολής της ελάχιστης προκαταβολής –όλης ή μέρους της– στο ίδιο μπέρδεμα.

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Πως και ποιες αποδείξεις «περνάνε» στην εφορία

Αναλυτική εγκύκλιο για την εφαρμογή του νέου φορολογικού νόμου, στην οποία περιγράφεται μεταξύ άλλων η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την υποβολή των αποδείξεων στην εφορία προκειμένου να υπάρχει η αναγνώριση του αφορολογήτου ορίου των €12.000, έστειλε την Τετάρτη το Υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν ,οι φορολογούμενοι υποβάλλουν τις αποδείξεις δαπανών σε ειδική ηλεκτρονική φόρμα ή σε κλειστό φάκελο στην αρμόδια για τη φορολογία του εισοδήματός του ΔΟΥ στον οποίο θα αναγράφονται:

α. Το ονοματεπώνυμο, και ο ΑΦΜ του υπόχρεου
β. ο αριθμός των αποδείξεων και
γ. το συνολικό ποσό αυτών

Ο φάκελος θα παραμένει κλειστός στη ΔΟΥ μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των δηλώσεων θα ανοιχθούν και θα πραγματοποιηθεί δειγματοληπτικός έλεγχος.

Για την αναγνώριση των αποδείξεων από τη Φορολογική Αρχή απαιτείται να διακρίνεται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης, ο ΑΦΜ αυτής, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό. «Σε περίπτωση κατά την οποία η απόδειξη δεν είναι τυπωμένη με έντονα στοιχεία και πιθανολογείται η πλήρης εξαφάνισή τους ο φορολογούμενος πρέπει να επαναλάβει τα προαναφερθέντα στοιχεία (επωνυμία της επιχείρησης, ΑΦΜ, ημερομηνία και ποσά), ούτως ώστε να καθίσταται στη συνέχεια εφικτός ο έλεγχός τους από τη Φορολογούσα Αρχή» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εγκύκλιο.

Κατά τα λοιπά στην εγκύκλιο ορίζεται ότι :

  • Το αφορολόγητο είναι €12.000 για όλους τους φορολογούμενους αλλά η χορήγησή του συνδέεται άμεσα με τις δαπάνες που πραγματοποιεί ο φορολογούμενος.
  • Στις αποδείξεις που μετράνε για το αφορολόγητο αναγνωρίζονται μόνο δαπάνες εντός Ελλάδας, για την αγορά αγαθών και λήψη υπηρεσιών.
  • Μετράνε και τα ειδικά στοιχεία που εκδίδουν οι επιχειρήσεις λόγω των συγκεκριμένων υπηρεσιών που παρέχουν (π.χ. αποδείξεις των Ε.Λ.Τ.Α., εταιριών Courier, πινακίδια χρηματιστηριακών εταιριών για την αμοιβή των παρεχόμενων υπηρεσιών μόνο, κλπ). Αντίθετα, δεν εκπίπτει το κόστος αγοράς κρατικών λαχείων, τα ποσά που καταβάλλονται για τη συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια (πχ. ΚΙΝΟ, ΣΤΟΙΧΗΜΑ, κλπ) και η δαπάνη εισόδου σε ΚΑΖΙΝΟ.
  • Αναγνωρίζεται επίσης και η δαπάνη για παροχή υπηρεσιών από συμβολαιογράφο για σύνταξη συμβολαίου απόκτησης ακινήτου, εφόσον βέβαια η δαπάνη αυτή δεν εμπίπτει στις αντικειμενικές δαπάνες του άρθρου 17 του ΚΦΕ (π.χ. γονική παροχή ή δωρεά). Όταν στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του συμβολαιογράφου αναγράφεται στο συμβόλαιο, τότε για την απόδειξη της πραγματοποίησης αυτής της δαπάνης επισυνάπτονται από τον φορολογούμενο φωτοτυπίες των σελίδων του συμβολαίου από τις οποίες προκύπτει η δαπάνη.
  • Εξαιρούνται και δε λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες για απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, οι δαπάνες για ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτρισμό, τηλεπικοινωνίες γενικά, για εισιτήρια σε κάθε είδους μεταφορικό μέσο και όσες δαπάνες με βάση άλλες φορολογικές διατάξεις λαμβάνονται υπόψη για φορολογικές ελαφρύνσεις.
  • Έτσι δεν λαμβάνονται υποψη δαπάνες για αγορά ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτου, πλοίων αναψυχής, αυτοκινήτων, δίτροχων κλπ. οχημάτων, για ανέγερση ακινήτου, για τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων ή πιστώσεων κλπ., δαπάνες οι οποίες αφαιρούνται από το συνολικό εισόδημα του φορολογούμενου, δηλαδή οι δαπάνες για ασφάλιση ζωής ή θανάτου, οι εισφορές που καταβάλλονται στα ταμεία ασφάλισης του φορολογούμενου, οι τόκοι στεγαστικών δανείων για πρώτη κατοικία, τα έξοδα ιατρικής περίθαλψης κλπ, οι δαπάνες της παρ. 3 του άρθρου 9 του ΚΦΕ, ποσοστό των οποίων μειώνει το ποσό του φόρου που προκύπτει με βάση τη φορολογική κλίμακα ,δηλαδή τα έξοδα νοσοκομειακής περίθαλψης, οι δαπάνες για ενοίκιο κύριας κατοικίας, για παράδοση κατ' οίκον μαθημάτων ή για φροντιστήρια, για τόκους στεγαστικών δανείων για απόκτηση πρώτης κατοικίας, για δικηγόρους λόγω παροχής νομικών υπηρεσιών κλπ, όπως και δαπάνες, ποσοστό των οποίων εκπίπτει από το ακαθάριστο εισόδημα των ακινήτων, δηλαδή για ασφάλιστρα πυρκαγιάς ή άλλων κινδύνων, για δικαστικές δαπάνες και για αμοιβή δικηγόρων για δίκες μισθωτικών διαφορών μεταξύ ιδιοκτητών και διαχειριστών ιδιοκτησίας κατ' ορόφους.
  • Για την κάλυψη του αφορολογήτου απαιτούνται αποδείξεις ίσες με το 10% του ατομικού εισοδήματός του το οποίο φορολογείται με τις γενικές διατάξεις αν αυτό είναι μέχρι δώδεκα χιλιάδες (€12.000) και αν είναι μεγαλύτερο από δώδεκα χιλιάδες (€12.000) ευρώ, στο τριάντα τοις εκατό (30%) για το τμήμα αυτού πάνω από τα δώδεκα χιλιάδες (€12.000) ευρώ. Η προσαύξηση του αφορολογήτου ποσού του υπόχρεου λόγω των τέκνων που τον βαρύνουν δε συνδέεται με προσκόμιση αποδείξεων δαπανών. Για ατομικό εισόδημα μέχρι έξι χιλιάδες ευρώ (€6.000) δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών.
  • Όταν οι δαπάνες είναι περισσότερες από τις απαιτούμενες και μέχρι δεκαπέντε χιλιάδες (€15.000) ευρώ ατομικά ή τριάντα χιλιάδων (€30.000) ευρώ για οικογένεια, ο φορολογούμενος δικαιούται και μείωση φόρου ίση με το δέκα τοις εκατό (10%) της διαφοράς μεταξύ των δηλούμενων και των απαιτούμενων δαπανών. Όταν οι δαπάνες είναι λιγότερες από τις απαιτούμενες, ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με ποσοστό φόρου ίσο με το δέκα τοις εκατό (10%) του ποσού των δαπανών που υπολείπεται.
  • Για ατομικό εισόδημα άνω των σαράντα οχτώ χιλιάδων (€48.000) ευρώ, οι απαιτούμενες δαπάνες είναι δώδεκα χιλιάδες ευρώ (€12.000) και οι δηλούμενες δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ (€15.000) ατομικά ή τριάντα χιλιάδες ευρώ (€30.000) για οικογένεια.
  • Το ποσό των δαπανών μερίζεται μεταξύ των συζύγων ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός τους που δηλώνεται με την αρχική δήλωσή τους και φορολογείται με τις γενικές διατάξεις. Επιπλέον προβλέπεται και μεταφορά ποσού δαπανών από τον έναν σύζυγο στον άλλον, εφόσον έχει καλύψει το αφορολόγητο ποσό του.

Οι δαπάνες κοινοχρήστων

Στις αποδείξεις που συνδέονται με το αφορολόγητο δεν περνάνε οι δαπάνες εξόφλησης λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης αλλά αναγνωρίζονται οι πάσης φύσεως δαπάνες αγοράς υλικών και παροχής υπηρεσιών των κοινόχρηστων μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών.

Στις περιπτώσεις αυτές ο διαχειριστής της πολυκατοικίας θα εκδίδει και θα χορηγεί σε κάθε συνιδιοκτήτη ή ενοικιαστή κατά περίπτωση (ανάλογα με το ποιόν βαρύνει η δαπάνη αυτή), συγκεντρωτική κατάσταση των ετήσιων δαπανών της πολυκατοικίας, στην οποία θα εμφανίζεται το ποσό των κοινόχρηστων δαπανών που λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη του αφορολογήτου ποσού.

Από την κατάσταση αυτή θα προκύπτει αναλυτικά το είδος της δαπάνης, αριθμός του τιμολογίου ή της απόδειξης λιανικής πώλησης, του τιμολογίου ή της απόδειξης παροχής υπηρεσιών, το ποσό της δαπάνης, καθώς και η κατανομή του συνόλου των δαπανών αυτών στον κάθε συνιδιοκτήτη ή ένοικο κατά περίπτωση, ανάλογα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας στους κοινόχρηστους χώρους. Αντίγραφο της συγκεντρωτικής κατάστασης θα συνυποβάλλεται από κάθε συνιδιοκτήτη ή ένοικο, κατά περίπτωση, μαζί με τις λοιπές αποδείξεις δαπανών και το αναγραφόμενο ποσοστό δαπάνης θα συναθροίζεται με τις λοιπές δαπάνες που καλύπτουν το αφορολόγητο ποσό. Τα πρωτότυπα των δικαιολογητικών στοιχείων των κοινόχρηστων δαπανών θα διαφυλάσσονται από το διαχειριστή της πολυκατοικίας.

Ποιοι γλιτώνουν τις αποδείξεις

Το αφορολόγητο ποσό, χωρίς να προσκομίσουν αποδείξεις δικαιούνται :
α) οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή
β) όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας,
γ) οι φυλακισμένοι και
δ) οι κάτοικοι κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα πλέον του ενενήντα τοις εκατό (90%) του συνολικού εισοδήματός τους.

Επισημαίνεται ότι οι λοιποί κάτοικοι εξωτερικού που αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα δεν προσκομίζουν αποδείξεις δαπανών, δεδομένου ότι δεν δικαιούνται το αφορολόγητο ποσό της φορολογικής κλίμακας.

Μερικά παραδείγματα

1ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Ετήσιο δηλούμενο εισόδημα :
Υπόχρεου: €25.500
Συζύγου: €6.000 »
Οικογενειακό: €31.500 »
Δηλούμενο ποσό αποδείξεων €5.250
Απαιτούμενο ποσό αποδείξεων:
Υπόχρεου : (12.000Χ10%)+(13.500Χ30%)=1.200+4050=€5.250
Συζύγου : Δεν απαιτούνται λόγω ποσού εισοδήματος
Στο παράδειγμα αυτό η σύζυγος, λόγω ποσού εισοδήματος, δεν έχει υποχρέωση να προσκομίσει αποδείξεις και οι προσκομιζόμενες αποδείξεις των €5.250 χρησιμοποιούνται όλες από τον υπόχρεο, ο οποίος δικαιούται το αφορολόγητο ποσό των €12.000.

2ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ :
Ετήσιο δηλούμενο εισόδημα:
Υπόχρεου : €28.300
Συζύγου : €16.800 »
Οικογενειακό : €45.100 »
Δηλούμενο ποσό αποδείξεων: (€5.500)

Απαιτούμενο ποσό αποδείξεων:
Υπόχρεου : (12.000Χ10%)+(16.300Χ30%)=1.200+4.890= €6.090
Συζύγου : (12.000Χ10%)+(4.800Χ30%)=1.200+ 1.440= €2.640
Συνολικό ποσό : 8.730
Επιμερισμός ποσού δηλούμενων αποδείξεων:
Υπόχρεου : 5.500Χ (28.300/45.100)= €3.451,22
Συζύγου : 5.500Χ (16.800/451003)= €2.048,78
Επιβάρυνση φόρου:
Υπόχρεου : 6.090-3.451,22 = 2638,78Χ10%=€263,88
Συζύγου : 2.640-2.048,78 = 591,22Χ10%= €59,12 »
Συνολική €323
Αφορολόγητο ποσό φορολογουμένου : €12.000
συζύγου : €12.000